Gå til innhold

Når få tid til trening?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Løper til eller fra jobb.

Har spinningsykkel og styrkerom hjemme. Hadde jeg ikke hatt mulighet til å løpe til jobben, hadde jeg skaffet mølle.

Hadde jeg ikke hatt mulighet til å trene hjemme, hadde det blitt fint lite trening. Uaktuelt å sette ungene i barnepass om ettermiddagen - ser dem jo alt for lite som det er.. 

Anonymkode: f0a07...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WhisperingWind

Jeg sto opp før barn og mann og løp før jobb 😊

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2019 den 9.41, AnonymBruker skrev:

Takk for mage svar og ideer! På grunn av reisevei blir det vanskelig å trene før og etter jobb, da jeg må levere og hente i barnehagen inne åpningstidene. 

Jeg bor dessverre ikke så sentralt, så treningsstudio med barnepass er ikke tilgjengelig. Jeg trener faktisk i en ombygd gymsal på en nedlagt skole 😬 Det er det eneste tilbudet.

Jeg vet at barnevakt vil stille opp på kveldstid, men jeg kjenner litt på samvittigheten med å bruke de «unødvendig» Jobb er noe annet enn trening (egentid)

Har tenkt på å anskaffe meg en spinningsykkel og noen manualer hvis det viser seg å være plent umulig å forlate huset for å trene. Dette er en mulighet. 

Mannen min er borte på kveldene av «gyldige» årsaker (møter, verv, jobb- han har i tillegg egen bedrift) så jeg kan ikke belage meg på han. Dette var også noe av grunnen til at jeg byttet jobb. Slik at jeg kunne ta ungene hver kveld.

ts

Anonymkode: 0feb0...056

Off topic, men ser han noensinne ungene sine da? Hvis han er vekke hver kveld, og det alltid er du som leverer og henter. Høres veldig spesielt ut og jeg hadde aldri gått med på noe sånt!

Anonymkode: 9fa47...c78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 23.53, AnonymBruker skrev:

Samboeren min arbeider mye kveld, og har han først fri er han veldig sjeldent hjemme. Jeg kan ikke belage meg på at han passer barna slik at jeg dra på trening

Bevilger han seg mer fritid utenfor hjemmet enn du gjør?

At han skal "passe barna"? Nei han skal ta seg av sine egne barn. Det heter ikke å "passe" barna når det er ens egne barn. Han får ta sin del av ansvaret.

Dere må snakke sammen. Du må få den fritiden som du trenger slik at du får trent og gjort andre ting.

Anonymkode: 93e67...575

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2019 den 9.41, AnonymBruker skrev:

Takk for mage svar og ideer! På grunn av reisevei blir det vanskelig å trene før og etter jobb, da jeg må levere og hente i barnehagen inne åpningstidene. 

Jeg bor dessverre ikke så sentralt, så treningsstudio med barnepass er ikke tilgjengelig. Jeg trener faktisk i en ombygd gymsal på en nedlagt skole 😬 Det er det eneste tilbudet.

Jeg vet at barnevakt vil stille opp på kveldstid, men jeg kjenner litt på samvittigheten med å bruke de «unødvendig» Jobb er noe annet enn trening (egentid)

Har tenkt på å anskaffe meg en spinningsykkel og noen manualer hvis det viser seg å være plent umulig å forlate huset for å trene. Dette er en mulighet. 

Mannen min er borte på kveldene av «gyldige» årsaker (møter, verv, jobb- han har i tillegg egen bedrift) så jeg kan ikke belage meg på han. Dette var også noe av grunnen til at jeg byttet jobb. Slik at jeg kunne ta ungene hver kveld.

ts

Anonymkode: 0feb0...056

Du skrev "har han først fri er han veldig sjeldent hjemme.". Kan han ikke kutte ned på noe av det du nevner, som feks verv?

Anonymkode: 93e67...575

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere bor på bygda har dere kanskje plass til å innrede et treningsrom der du også kan ha leker og diverse for barna?

Anonymkode: 3c845...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gamle er barna? Er de f.eks. på noen fritidsaktiviteter der du kan dra og trene mens de holder på? Hva med å tilrettelegge skikkelig for hjemmetrening? 

Anonymkode: e5788...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du ikke har barnepass på trening (noe jeg bruker en av helgedagene). Men ellers lurer jeg på om du kan stå opp ekstra tidlig en av dagene, og komme hjem igjen etter trening og levere? Hvis mannen din er hjemme, da. Eller kjøpe ergometersykkel og trene etter at barna har lagt seg. Vi har vekter i garasjen, og jeg har noen ganger trent der mens barna har lekt utenfor (har to som kan leke i hagen alene, og en som ikke kan det, men det kommer jo an på alder). Evt sykle eller løpe til/fra jobb. Eller be mannen trappe ned verv, for det høres jo alt for mye ut uavhengig av din trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i samme situasjon som deg. Mannen min er mye borte på kveldene, så jeg er litt "stucked".
Jeg står derfor opp klokken 6 hver dag, og trener før jobb. Blytungt i starten, men nå er jeg vant til det :) Jeg slet litt med å "våkne", men jeg prøvde E Burn brusetabletter som jeg sluker med litt vann før jeg kler på meg, og jeg synes det hjelper! Jeg våkner ordentlig og får ganske bra med energi under økten :) 

Hvis du har økonomi til å investere i en tredemølle eller spinningsykkel til å ha hjemme, så kan du jo også trene på kveldene :)

Anonymkode: b1be6...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener når jeg uansett har strekninger jeg må tilbakelegge :)

Til/fra jobb, til/fra barnehage, ev. en litt ekstra «strafferunde» når jeg er i gang. Å sykle/løpe hele eller deler av strekningen ta lengre tid enn å kjøre eller reise kollektivt, men tar mye mindre tid totalt om man skulle trent på andre tidspunkter i tillegg til å reise til/fra jobb/bhg osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått mange gode svar. Men jeg syns også at det er 'urimelig' at mannen din kan spise så mye av familietid på bekostning av din helse, faktisk. Det å drive egen bedrift er i seg selv gjerne mye mer enn 37,5 timers arbeidsuke. Og når han da i tillegg tar på seg div verv syns jeg han krever mye av DEG. Det er viktig både for velvære og tydeligvis særlig for dine helseplager å få trent. Selv har vi nettopp kjøpt tredemølle vi har hjemme. Fant ei som var ok til vårt bruk, fullpris 15.000, har fulgt med en stund og nå var den på kampanje til 10.000. Den kan vippes opp i stående posisjon når den ikke er i bruk, dermed fikk til plass til den. Kanskje det er noe for deg? 

Div styrkeøvelser kan man gjøre uten plasskrevende utstyr, og noe med egen kroppsvekt. Ellers støtter jeg forslaget om å ta ungene med i gymsalen. Om du kun får trent 30 minutter er det bedre enn ingenting 😊

Jeg tror dere sammen kan få dette til, og at nøkkelen ligger i å integrere det i planen for uka! 

(At vi har kjøpt tredemølle til hjemmebruk, handler mer om dørstokkmila enn om tidsklemma 😬 Vi har store barn, så har ikke flere tidstips) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener fullkropp 1 gang i uken på helgedag her, tunge baseløft.

I ukedagene har jeg ikke energi til å trene dessverre. Prøvd mange ganger, men gitt det opp nå. Er fornøyd med den ene økten, der jeg øker med vekter hver gang faktisk.

Anonymkode: bd725...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...