Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest Baremenneske
9 timer siden, Kristanna skrev:

Igjen drar hun det kortet "jeg er formfull, det er lov å kle av seg". Det er helt feil fokus! For meg er det irrelevant om man er spiseforstyrret-tynn, slank, normal eller tjukk, det er fullstendig feil og fronte holdningene om at det er lov å vise masse hud og at man skal være stolt av seg selv og den kroppen man har.

Ja, man skal være stolt av seg selv og kroppen sin, uavhengig størrelse, men det trenger man ikke å vise med å kle av seg og dytte romper og andre kroppsdeler i kamera som man deler med omverden. Jeg syns det er skremmende at det er slik dagens ungdom skal vise at man er stolt av kroppen sin.

Det finnes en mellomting mellom og skjule kroppen sin kontra og dele den i sosiale medier med utfordrende og dristige bilder.

Så sant så sant!!! 😊 Jeg har heller aldri skjønt helt hvorfor media absolutt SKAL vise frem og skrive om slike som henne...-ja, fins jo flere av den typen også! Skal neimen ikke mye til for å "bli kjent" idag... -Egentlig bare å kle av seg og virke mest mulig opphengt i seg selv! (Og nesten aldri ha fler enn ett uttrykk på bilder...) Skulle tro media kunne ha annet å skrive om men... Vel- de selger veldig sjelden til meg om  jeg ser de har artikler med en av disse "dukkene" ! Er egentlig møkka lei av dem! -Så totalt "hjernedødt" og lite interessant! (Men også litt trist..når alt fremstår som at det er sånn det skal være for ungjenter...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La merke til at hun poserte foran restauranten fra siste episode av Mr. Robot! I innlegget "Jacks Wife Freda." Tror dere hun ser på? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, kommentarer rundt kropp, avsporinger og samtlige svar til dette.

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media spyr ut artikler om SE som sier hun har blitt tjukk. Hva er galt med "journalister" i dag? Eier de ikke evnen til kritisk tankegang? Hvorfor gjør de ikke jobben sin?

Og SE forsvarer selvsagt det at søppelet hennes blir smurt ut over mediene:

http://sophieelise.blogg.no/1473933982_det_er_faktisk_viktig.html

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9/14/2016 at 7.22, Summ skrev:

SE syns hun er tjukk, og det kan hun få lov til å synes.

Hun er jo ikke tjukk. Å kalle det tjukk er idiotisk. Men denne bloggeren er jo nettopp det, så...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir dette skrevet om i alle landets største aviser? HVORFOR? Halve den kroppen er heftig operert, hele ansiktet er endret på og dama er ikke noe å prakke på folk som vil lese nyheter! Jeg forstår ikke hvorfor media behandler SE som en jævla rollemodell! Hun gjør så utrolig mye som ikke er bra i det hele tatt. Operasjonene, plagieringen, seksualiseringen osv osv. De negative sidene hennes utveier uten tvil de få, om noen gode sidene hennes.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg bare har skumlest det hun skriver sånn at jeg ikke har fått med meg at hun har skrevet det. Men har hun skrevet at hun faktisk er tjukk eller er det noe dere har tillagt henne? Hun har skrevet at hun har gått opp 15 kilo og at hun aldri har følt seg bedre, at det skal være ille er helt overraskende på meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jesse james

Hvordan formulere meg... 

Media skriver om hennes vekt, med hennes tillatelse. Kan jeg si min mening om det tro? 

Hun har tidligere uttalt at hun veier 45kg, nå er det agurk nytt at hun veier 15kg mer. Er dette en måte å få litt liv rundt bloggen igjen? - "jeg er feit" Nei, hun er forsatt normalvektig.

Kritikk må hun tåle, da det er hun selv som viser frem både det ene og det andre.  Det sier seg selv, hadde jeg lagt ut bilder av samme natur, så hadde folk også reagert. Men hun har selvfølgelig et mye større publikum. 

Det knives om blogg topp plasseringer med andre ord ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Birdo skrev:

Mulig jeg bare har skumlest det hun skriver sånn at jeg ikke har fått med meg at hun har skrevet det. Men har hun skrevet at hun faktisk er tjukk eller er det noe dere har tillagt henne? Hun har skrevet at hun har gått opp 15 kilo og at hun aldri har følt seg bedre, at det skal være ille er helt overraskende på meg.

Hu har sagt hu er tynnfeit, tjukk eller tjukkere aner jeg ikke om har kommet fra hennes munn...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Monky skrev:

Hu har sagt hu er tynnfeit, tjukk eller tjukkere aner jeg ikke om har kommet fra hennes munn...

Det er en ting, sånn som jeg har forstått så er det uttrykket "tynnfeit"(grusomt teit ord btw) en betegnelse på at man er slank men utrent sånn at huden er slapp? Om hun ikke har skrevet at hun er tjukk, så blir det for dumt at det er sider med folk som kjefter på henne for å kalle seg tjukk.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Birdo skrev:

Det er en ting, sånn som jeg har forstått så er det uttrykket "tynnfeit"(grusomt teit ord btw) en betegnelse på at man er slank men utrent sånn at huden er slapp? Om hun ikke har skrevet at hun er tjukk, så blir det for dumt at det er sider med folk som kjefter på henne for å kalle seg tjukk.

Enigmed deg der, men opplever ikke at folk i tråden har kjeftet da.. Tynnfeit er som du sier et grusomt teit ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, DreamOn skrev:

Hvem er det som har kalt henne tjukk? 

Det lurer jeg også veldig på.  Sånne påstander burde ikke være vanskelige å dokumentere, via facebook eller instagram, men så lenge det ikke er nødvendig med dokumentasjon så kan man jo påstå hva som helst, tilsynelatende uten et kritisk blikk fra media.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke kalt seg selv tjukk, men påstår at det er det mange kritiserer henne for. Og istedet for å si "herregud, jeg er ikke tjukk, men..." Så har hun skrevet sånne ting som "er dere ikke glad at jeg føler meg bra i egen kropp?" Eller noe sånt. 

Personlig har jeg hardt for å tro at "så mange" kritiserer henne for å være tjukk. Men det er veldig greit å få folk til å se den veien, så rompa hennes slipper unna søkelyset en stund.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, elisaday skrev:

Hvorfor blir dette skrevet om i alle landets største aviser? HVORFOR? Halve den kroppen er heftig operert, hele ansiktet er endret på og dama er ikke noe å prakke på folk som vil lese nyheter! Jeg forstår ikke hvorfor media behandler SE som en jævla rollemodell! Hun gjør så utrolig mye som ikke er bra i det hele tatt. Operasjonene, plagieringen, seksualiseringen osv osv. De negative sidene hennes utveier uten tvil de få, om noen gode sidene hennes.

Enig. Så lei av at det dukker opp artikler om henne hele tiden. Blir for mye altså. Hun er nesten som den norske Kim Kardashian. Er i media hele tiden og mye av artikkelene er bare svada og lite interessant. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for kommentarer til moderering, spekulasjoner, diskusjon av kropp, latterliggjøring og svar til dette.

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15/09/2016 at 15.01, Birdo skrev:

Jeg synes ihvertfall det er litt teit at hun får så mye ros og "cred" får å stå frem i media med vektoppgang. 

Jeg er så lei av dette "samfunnsengasjementet" som egentlig bare er nye påfunn for å få spalteplass. Det er noe i det "hvis du ikke har noe fornuftig å komme med..." (ikke at jeg er den rette til å snakke, men)

Endret av Bond
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15/09/2016 at 0.44, CoolSistah skrev:

Jeg synes ihvertfall det er litt teit at hun får så mye ros og "cred" får å stå frem i media med vektoppgang. 

Jeg er så lei av dette "samfunnsengasjementet" som egentlig bare er nye påfunn for å få spalteplass. Det er noe i det "hvis du ikke har noe fornuftig å komme med..." (ikke at jeg er den rette til å snakke, men)

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15/09/2016 at 0.44, CoolSistah skrev:

:pls:

Spot on!

Endret av Bond
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...