Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 22.10.2020 den 1.13, Theo_1 skrev:

Argumentasjonsformen din liker jeg ikke, setter heler ikke pris på hersketeknikker som det å kalle noen man er uenig med for troll. 

I stedet for å si at du ikke liker min argumentasjonsform (jeg liker ikke din heller), så hadde det jo vært greit om du faktisk svarte på det enkle spørsmålet mitt.

Gi eksempel på noen som er verre forbilder enn SE? Vær så snill.

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder disse bloggerbøkene fikk Annijor terningkast 1 i denne anmeldelsen. Et lite utdrag

"I det jeg slår boken sammen er jeg skuffet og en smule irritert. Det er ikke ofte at jeg leser en bok og tenker at det har vært totalt bortkastet tid, men slik var det dessverre denne gang. Dette var enkelt, altfor enkelt! Men det verste er kanskje at jeg faktisk jeg føler meg lettere fornærmet.

Nå skal rett være rett, for det er slett ikke forfatteren som har fornærmet meg, men denne boken får meg virkelig til å undre meg over hva Gyldendal tenker om sine lesere og hvilket litterært nivå vi må kunne forvente. Jeg kan ikke unngå å lure på hvorfor i all verden «Og så kom regnet» er utgitt som en roman for voksne. Og jeg føler her medynk med forfatteren som kanskje burde ha blitt ivaretatt på en bedre måte og blitt veiledet over i retning av ungdomslitteratur. At et kjent navn slipper til på bokmarkedet med bøker av relativt lav litterær verdi ser ut til å være en fremvoksende trend og budskapet mitt er klart og tydelig; Som voksen leser forventer jeg noe langt, langt mer enn dette!"

Fra https://www.aftenbladet.no/kultur/i/oApO3B/jeg-forventer-langt-mer-enn-dette

Blir interessant å se hvordan Sofies nye litterære mesterverk blir mottatt.

• Liker 22
Skrevet

SE har ikke fått så aller værst anmeldelser før. "Forbilde" er den eneste bloggerboken jeg noengang har lest. Tenåringssblogger med langt blogginnlegg i bokform. Det fungerte til en viss grad. Ungdomsbok. Terningkast 4 her: https://www.vg.no/rampelys/bok/i/kkj5Q/bokanmeldelse-sophie-elise-isachsen-forbilde

Den neste leste jeg ikke, men SE var nå litt eldre. Jeg oppfatter at hun fikk kred for å ikke henge ut flere enn seg selv, og "hekt" og besettelse ift forelskelse er nok noe alle i begynnelsen av 20-årene har opplevd. Ganske relevant tema. Terningkast 4 den også: https://www.vg.no/rampelys/bok/i/0EyRR2/bokanmeldelse-sophie-elise-isachsen-elsk-meg-utleverer-seg-selv

Må si jeg er spent på anmeldelsen av den nye boken. Nå er hun voksen. Boken virker å skulle handle om å fortelle oss om ting hun har lært. Hun kaller seg forfatter. Jeg håper bokanmeldere tør å forvente mer enn nok et "langt blogginnlegg". og anmelde hennes formidlingsevne som forfatter.  Blogg i bokform er ikke litteratur. 

• Liker 11
Skrevet (endret)
19 timer siden, velociraptor skrev:

Ja, faktisk. Umerket reklame er ulovlig, og falsk reklame er ulovlig (f.eks. hår-piller men så bruker hun parykk og extensions, eller tabletter for å bli brun men så tar hun solarium og selvbruning). At det ikke får konsekvenser betyr ikke at det er lovlig.

I tillegg gjør hun svært mye som er svært uetisk selv om det ikke er direkte ulovlig.

Men alt dette gjør ikke noe fordi hun er VEGANER 🙌 så uansett hva hun gjør så er det alle andre som spiser dyr som gjør noe galt og er uetiske 

Endret av Gasellen
  • Liker 7
Skrevet (endret)
1 time siden, Isild skrev:

SE har ikke fått så aller værst anmeldelser før. "Forbilde" er den eneste bloggerboken jeg noengang har lest. Tenåringssblogger med langt blogginnlegg i bokform. Det fungerte til en viss grad. Ungdomsbok. Terningkast 4 her: https://www.vg.no/rampelys/bok/i/kkj5Q/bokanmeldelse-sophie-elise-isachsen-forbilde

Den neste leste jeg ikke, men SE var nå litt eldre. Jeg oppfatter at hun fikk kred for å ikke henge ut flere enn seg selv, og "hekt" og besettelse ift forelskelse er nok noe alle i begynnelsen av 20-årene har opplevd. Ganske relevant tema. Terningkast 4 den også: https://www.vg.no/rampelys/bok/i/0EyRR2/bokanmeldelse-sophie-elise-isachsen-elsk-meg-utleverer-seg-selv

Må si jeg er spent på anmeldelsen av den nye boken. Nå er hun voksen. Boken virker å skulle handle om å fortelle oss om ting hun har lært. Hun kaller seg forfatter. Jeg håper bokanmeldere tør å forvente mer enn nok et "langt blogginnlegg". og anmelde hennes formidlingsevne som forfatter.  Blogg i bokform er ikke litteratur. 

Jeg er også spent på anmeldelsene. Kanskje mest fordi SE selv har hypet opp boka såpass mye på forhånd.

I presentasjonen sier hun at det verste er at den er så INTIM. Det lyder jo spennende det. Tolker det som at den er enda mer intim enn boka om Thodesen, som visstnok var temmelig intim (kvæl mæ).

Hun er også redd for at noen skal bli sinte på henne (aner vi en uthengning eller to?) 

Kan tenke meg at hun ønsker at den skal være en sensasjon, kanskje ikke pga kvalitet, men pga sjokkerende/avslørende innhold. Helst begge deler. Da kaster media seg på, og det liker hun jo.

Endret av Finlay
Skrevet
13 minutter siden, Finlay skrev:

Jeg er også spent på anmeldelsene. Kanskje mest fordi SE selv har hypet opp boka såpass mye på forhånd.

I presentasjonen sier hun at det verste er at den er så INTIM. Det lyder jo spennende det. Tolker det som at den er enda mer intim enn boka om Thodesen, som visstnok var temmelig intim (kvæl mæ).

Hun er også redd for at noen skal bli sinte på henne (aner vi en uthengning eller to?) 

Kan tenke meg at hun ønsker at den skal være en sensasjon, kanskje ikke pga kvalitet, men pga sjokkerende/avslørende innhold. Helst begge deler. Da kaster media seg på, og det liker hun jo.

Jeg har også tenkt litt på denne perioden hun har vært inne i mens hun har skrevet boken. Sett utenifra er hun litt "overlykkelig" for tiden, ukritisk, eksibisjonistisk ift å vise frem kropp osv, hun har vært drøy (bildene på slottsplassen oppsummerer litt hva jeg tenker på i den forbindelse) Hun er helt uimottagelig for kritikk, og hun virker å ha et litt grandiost selvbilde. 

"Hvor man er" mentalt når man jobber med en selvbiografisk bok regner jeg med vil gjenspeiles i det skrevne. Og da tenker jeg det kanskje kan være noen litt vel utleverende greier i vente. 

Jeg selv har stor respekt for skrevne ord - de kan man på en måte ikke ta tilbake. Så, jeg håper hun føler seg fortrolig med alt det intime hun deler nå - også om 20 år. 

Går utifra at media slenger ut sine sedvanlige 4 på terningen, det er jo SE. De både elsker henne og elsker å "ta henne". Merkelig relasjon de imellom egentlig. 

• Liker 14
Skrevet

I sin egen promo-video (som er TUNGT inspirert av Lana Del Rey) sier hun at å være Norges farligste forbilde har lært henne mye,bl.a om "fitta hennes".

Nysgjerrig på hva hun legger i det,annet enn egen utlevering av underlivsoperasjon.

• Liker 21
Skrevet
44 minutter siden, J.. skrev:

I sin egen promo-video (som er TUNGT inspirert av Lana Del Rey) sier hun at å være Norges farligste forbilde har lært henne mye,bl.a om "fitta hennes".

Nysgjerrig på hva hun legger i det,annet enn egen utlevering av underlivsoperasjon.

Det er faktisk det rareste jeg har sett, og ikke på en positiv måte dessverre. 

• Liker 16
Skrevet (endret)

Tydelig at hun nå skal forsøke å snu og "eie" det at hun har blitt kalt for Norges farligste forbilde.

Hva skal man si om "ting jeg har lært om fitta mi". 

ok. 

Omtalen av boken blir vel de sedvanlige hyllestene om at hun er så tøff, fri og sterk. 

Endret av Isild
  • Liker 19
Skrevet
9 timer siden, Gasellen skrev:

Men alt dette gjør ikke noe fordi hun er VEGANER 🙌 så uansett hva hun gjør så er det alle andre som spiser dyr som gjør noe galt og er uetiske 

Nei, sant 🤣

• Liker 6
Skrevet

Hvordan skal det gå med Sofie Elise egentlig...om 15-20 år...?? Med et ansikt som sikkert har falt sammen, et tomt indre og en lang karriere i å være kjent for "ingenting". Dette er en underlig bransje...

• Liker 30
Skrevet

Jeg husker da jeg gikk på ungdomsskolen at jeg og bestevenninnen min syns det var gøy å kle oss likt og leke "tvillinger". Jeg får litt samme følelsen når jeg ser SE og assistenten hennes om dagen. Assistenten kler seg likt, sminker seg likt og har håret likt, og det er ikke måte på "I love you" osv. Ikke så viktig å "pirke" på dette, men får bare håpe at "husfreden" holder seg - litt typisk jenter å bli FOR close, for så å ryke i tottene på hverandre. 

• Liker 16
Skrevet

Ja, får litt sånn fjortis-vibe av de to.

Sofie ryker jo uklar med de fleste i omgangskretsen sin på et eller annet tidspunkt, så det er nok bare et tidsspørsmål før dette skjer igjen.

• Liker 19
Skrevet
43 minutter siden, Mädchen skrev:

Ja, får litt sånn fjortis-vibe av de to.

Sofie ryker jo uklar med de fleste i omgangskretsen sin på et eller annet tidspunkt, så det er nok bare et tidsspørsmål før dette skjer igjen.

Hun vet ikke hva betydning av ett trygt vennskap å solid relasjoner er når det kommer til utenfor hennes kjerne av familie.. Hun har brent mange broer og kommer ikke til å slutte med det. Hun behandler sine venner som årets kolleksjon eller ett par sko som varer i noen måneder, før hun finner ett nytt par som hun skal bruke å skryte av. Ingen som havner midlertidig innenfor hennes lille sirkel får noe ut av det. Hun er ikke deres nøkkel til suksess. Det er bare å se hvordan Joakim K måtte bygge seg opp gjennom tittelen "venn med blogger", Fatisha bygget seg opp som frisør via Jan Thomas etc. 

• Liker 11
Skrevet

Hin fikk terningkast 5 av VG.. Men omtalen var jo ikke så bra? Føler ikke at terningkastet begrunnes liksom 🤔

• Liker 20
Skrevet (endret)
1 time siden, however skrev:

Hin fikk terningkast 5 av VG.. Men omtalen var jo ikke så bra? Føler ikke at terningkastet begrunnes liksom 🤔

Enig! Det virker mest som hun har fått terningkast 5 fordi hun har turt å utlevere seg selv. Vil ikke si at gjentagende ord (ref: skam og fitte) bidrar til at en tekst er godt skrevet eller informativ.

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/kRRROL/skarpt-om-skam-og-fitte-bokanmeldelse-sophie-elise-isachsen-ting-jeg-har-laert

Endret av hulillerunde
  • Liker 14
Skrevet

Jeg er litt overrasket over terningkastet med tanke på anmeldelsens tekst.

Men går ut fra at boka er velskrevet og interessant i sin helhet.

Stusser imidlertid litt over at det trekkes fram at SE har "følt skam for at hun liker jenter". Når man har fulgt henne en stund, har man jo fått inntrykk av at det er tvert imot noe hun er litt "stolt" av, eller i hvert fall har et avklart forhold til, og aksepterer uten problemer. Det har hun da også fortalt i intervjuer fra flere år tilbake, som her: 

– Jeg har vel på mange måter vært heldig som ikke har møtt noe særlig problemer med at jeg er bifil, for meg er det bare sånn jeg er. Det er ingen big deal liksom.

https://www.gaysir.no/#/artikkel/18227

Og her: 

- Det er ikke noe hemmelig. Jeg har alltid vært sånn. Jeg var i Harstad for noen dager siden og da spurte jeg mine gamle venner om de ble overrasket, men de sa alle at de alltid hadde visst det.

- For meg så er kjærlighet bare kjærlighet og jeg har aldri tenkt over det.

https://www.seher.no/kjendis/sophie-elise---ingen-rundt-meg-ble-overrasket/64084689

Men så har hun altså likevel gått rundt og skammet seg, innerst inne😂

Jaja. Flott med terningkast 5 uansett👍 

Spent på om det kommer flere anmeldelser. AB fikk jo ingen i sin tid, ei heller Kokkejævel.

Skrevet
9 minutter siden, Finlay skrev:

Jeg er litt overrasket over terningkastet med tanke på anmeldelsens tekst.

Men går ut fra at boka er velskrevet og interessant i sin helhet.

Stusser imidlertid litt over at det trekkes fram at SE har "følt skam for at hun liker jenter". Når man har fulgt henne en stund, har man jo fått inntrykk av at det er tvert imot noe hun er litt "stolt" av, eller i hvert fall har et avklart forhold til, og aksepterer uten problemer. Det har hun da også fortalt i intervjuer fra flere år tilbake, som her: 

– Jeg har vel på mange måter vært heldig som ikke har møtt noe særlig problemer med at jeg er bifil, for meg er det bare sånn jeg er. Det er ingen big deal liksom.

https://www.gaysir.no/#/artikkel/18227

Og her: 

- Det er ikke noe hemmelig. Jeg har alltid vært sånn. Jeg var i Harstad for noen dager siden og da spurte jeg mine gamle venner om de ble overrasket, men de sa alle at de alltid hadde visst det.

- For meg så er kjærlighet bare kjærlighet og jeg har aldri tenkt over det.

https://www.seher.no/kjendis/sophie-elise---ingen-rundt-meg-ble-overrasket/64084689

Men så har hun altså likevel gått rundt og skammet seg, innerst inne😂

Jaja. Flott med terningkast 5 uansett👍 

Spent på om det kommer flere anmeldelser. AB fikk jo ingen i sin tid, ei heller Kokkejævel.

Som alltid selvmotsigende. Vet aldri hva som er sannheten når det gjelder henne.

• Liker 30
Skrevet
5 timer siden, Justlooking skrev:

Som alltid selvmotsigende. Vet aldri hva som er sannheten når det gjelder henne.

Jeg har fått litt «pepper» her før. Fordi jeg synes hun skriver bra, og hun har «noe». Men er helt enig i at en aldri vet helt hva som er sannheten. Kommer flere varianter, det vet vi som har fulgt henne en stund. 

• Liker 6
Skrevet

En selvbiografi fra en lystløgner, den 3, fra en 26 åring. Altså, med tanke på alt... Hun har jo null troverdighet? Burde kalt det en roman. 

• Liker 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...