Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Jaymie skrev:

De med refusjonsavtale er like gode som de uten. Jeg håper ikke hun påvirker unge jenter til å tro at de beste er dyre. Det er så individuelt hvem man får best kjemi med. 
Synes det er helt merkelig at hun legger ut «reklame» for psykologen med navn og sted. Men kanskje hun betaler for å høre det hun vil høre 🤷🏼‍♀️?

Og om det er bra reklame for psykologen, kan diskuteres. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Jaymie skrev:

De med refusjonsavtale er like gode som de uten. Jeg håper ikke hun påvirker unge jenter til å tro at de beste er dyre. Det er så individuelt hvem man får best kjemi med. 
Synes det er helt merkelig at hun legger ut «reklame» for psykologen med navn og sted. Men kanskje hun betaler for å høre det hun vil høre 🤷🏼‍♀️?

Jeg reagerte også på at hun "reklamerte" for psykologen på den måten. Supert at hun selv er fornøyd, men jeg tenkte litt det samme - til den prisen så er det fristende å tro at hun betaler for at noen er enige i hennes egne fasiter og teorier. 

Har aldri hørt om slike priser før 😕 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, panzerpølsa skrev:

Og om det er bra reklame for psykologen, kan diskuteres. 

Neppe..

Fint at hun selv syns hun har det fantastisk i livet sitt nå, men i og med at hun er en offentlig person, så får jo alle med seg hva hun "selger" for tiden. Det jeg selv har oppfattet er et voksende behov for å vise seg selv halvnaken på nett for likes, lyve om hundeholdet sitt og andre "hjertesaker" offentlig, og å unngå media og absolutt alle spørsmål og all konstruktiv kritikk.

Hvis det er det psykologen syns de skulle fokusere på, så burde hun få igjen pengene. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Isild skrev:

Jeg vet ikke hvordan jeg tar screenshot fra IG-Story, men hvis jeg forsto det siste hun la ut rett, så er det en form for "reklame" for psykologen sin/stedet der psykologen jobber. 

Veldig fint at hun føler seg bedre og at hun har nytte av psykologen, men da jeg gikk inn på nettsiden fant jeg at prisen er 1350 (!!) for 45 minutter. 

Jeg vil derfor bare minne alle som trenger/føler behov for psykolog til å ta dette med fastlegen sin. Fastlegen lager en henvisning, og man kan kan da kunne få time hos DPS, eller hos en psykolog med "avtale" (NAV. Noe som betyr at man kun betaler egenandel) 

Jeg vet ikke helt hva privatpsykolog koster i disse dager, men 1350 kr for 45 minutter var helt hinsides! 

https://favne.no/priser-2/

Privatpraktiserende psykolog uten driftsavtale er svindyrt, oppi de prisene du skisserer. De aller fleste har ikke råd til å gå til psykolog om de ikke blir henvist til DPS eller privatpraktiserende med refusjonsordning. SE har jo mye penger, så da har hun jo råd. Heldig sånn sett, for da kan hun gå så lenge hun vil selv så lenge hun bare betaler for seg.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt som når hun reklamerte for CBD olje som hadde "reddet livet hennes". CBD olje av den typen kan koste opptil 4000 kr for en flaske og er ikke noe som kan "redde livet" på en jevnlig basis for mennesker som ikke tjener masse penger på å være en vandrende reklameplakat. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, DianaV skrev:

Det er litt som når hun reklamerte for CBD olje som hadde "reddet livet hennes". CBD olje av den typen kan koste opptil 4000 kr for en flaske og er ikke noe som kan "redde livet" på en jevnlig basis for mennesker som ikke tjener masse penger på å være en vandrende reklameplakat. 

Igjen så glemmer hun at hun har følgere som er yngre og mange av de er sikkert ikke særlig pengesterke. Det flere av de derimot gjør er å "speile" og ta til seg endel av hennes problemer. Slik fungerer forbilder/idoler for en når man er ung. 

Så det å legge ut om svindyre behandlinger burde hun egentlig latt være. Bedre om hun hadde oppfordret følgerne sine til å ta kontakt med fastlegen dersom de sliter psykisk og trenger hjelp av spesialhelsetjenesten. 

Jeg som er voksen fikk automatisk mistillit til den klinikken. Flott at SE har det så bra i livet sitt nå. Sett utenifra så har hun det så "bra" at alt av filter og folkeskikk er vekk. "Hjertesakene" er redusert til fotoshoot med griser, og å være forkjemper for å få  vise "nippler" på Instagram, og hun er om mulig ennå mer selvopptatt og løgnaktig enn før. Det virker som hun tror helt og fullt på egne løgner nå. Så det å lyve så man tror på det selv må være noe de har jobbet mye med. 

Gratulerer! Høres ut som svært vellykket terapi. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Isild skrev:

Jeg reagerte også på at hun "reklamerte" for psykologen på den måten. Supert at hun selv er fornøyd, men jeg tenkte litt det samme - til den prisen så er det fristende å tro at hun betaler for at noen er enige i hennes egne fasiter og teorier. 

Har aldri hørt om slike priser før 😕 

De private jeg har gått til har alle hatt slike priser. Så akkurat det er ikke noe å reagere på. Og jeg bor ikke i Oslo en gang hvor ting gjerne er dyrere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mut skrev:

De private jeg har gått til har alle hatt slike priser. Så akkurat det er ikke noe å reagere på. Og jeg bor ikke i Oslo en gang hvor ting gjerne er dyrere. 

Min forrige psykolog som gikk fra den offentlige til privat har de samme prisene ( Oslo ), så jeg tror dette er normalpris for privatpraktiserende psykologer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overrasket over at det er prisen på privat time. Det er det jeg har betalt for andre private legetimer, og de har aldri vært i 3 kvarter som en psykologtime er.

Hun snakker jo om hvor fattig hun var som barn så hun burde ha litt mer forståelse for at ikke alle har den økonomien hun har, og heller anbefalt følgerene sine å ta kontakt med fastlegen eller andre lavterskel-tilbud som er gratis/bare har egenandel og går mot frikort. Hun kan jo såklart si hun er fornøyd med sin, og fint å være åpen om å gå til psykolog som jeg opplever som fremdeles lit tabubelagt hos mange, men da må hun jo også forklare at det er privat hun har valgt pga god øknomi, men at det ikke er nødvendig å gå privat og betale så mye. Mange vet jo ikke forskjellen på dette, spesielt unge aner jo ikke hvordan helsevesnet og privat vs. offentlig dps vs. privat med offenltig avtale osv funker, og da bør hun ta den tiden til å opplyse om dette når hun først skal dele noe sånt. Men ja hun virker jo generelt til å ha lite forståelse for at ikke alle har den økonomien hun har.

(Forøvrig så tenker jeg jo at psykologen hun går til har fokus på at hun som pasient skal ha det bra og være glad osv, om det da gjør at hun oppfører seg som et dårlig forbilde på SoMe er nok ikke noe psykologen egentlig er opptatt av, de skal jo tenke på sin pasient først og fremst. Det gir mening for meg ialflall og er ikke rart eller "dårlig" av psykologen. Men enig i at med SE så minner "har det superbra for tiden" mer om mani enn normal fornøydhet med hverdagen. Men skal ikke diagnosere noen basert på instagram :P)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mut skrev:

Jeg syns det hørtes mye ut for 45 minutter, men forstår at det er slik prisene er, og vet av egen erfaring innen privat virke at det ligger både leie av lokaler, faglig oppdatering, journalførsel ++ i den prisen. Så jeg forstår at det må være sånn. Jeg vet ikke hvor jeg har det fra, men jeg trodde det ville vært under kr 1000. 

Menmen, reagerte mest på at hun "reklamerer" for det på den måten hun gjorde. Oppfordre til å søke hjelp hvis noen trenger det - JA. Gi detaljerte opplysninger om hvordan den unge fansen kan få tak i hennes behandler - NEI. Så lenge hun er et idol for mange, så vil noen oppsøke denne terapeuten fordi det er "kult" å gå til samme sted som SE. Greit hvis de har råd til det. Ugreit hvis de ikke har råd til det. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2020 den 10.35, SoftKitty skrev:

Ikke overrasket over at det er prisen på privat time. Det er det jeg har betalt for andre private legetimer, og de har aldri vært i 3 kvarter som en psykologtime er.

Hun snakker jo om hvor fattig hun var som barn så hun burde ha litt mer forståelse for at ikke alle har den økonomien hun har, og heller anbefalt følgerene sine å ta kontakt med fastlegen eller andre lavterskel-tilbud som er gratis/bare har egenandel og går mot frikort. Hun kan jo såklart si hun er fornøyd med sin, og fint å være åpen om å gå til psykolog som jeg opplever som fremdeles lit tabubelagt hos mange, men da må hun jo også forklare at det er privat hun har valgt pga god øknomi, men at det ikke er nødvendig å gå privat og betale så mye. Mange vet jo ikke forskjellen på dette, spesielt unge aner jo ikke hvordan helsevesnet og privat vs. offentlig dps vs. privat med offenltig avtale osv funker, og da bør hun ta den tiden til å opplyse om dette når hun først skal dele noe sånt. Men ja hun virker jo generelt til å ha lite forståelse for at ikke alle har den økonomien hun har.

(Forøvrig så tenker jeg jo at psykologen hun går til har fokus på at hun som pasient skal ha det bra og være glad osv, om det da gjør at hun oppfører seg som et dårlig forbilde på SoMe er nok ikke noe psykologen egentlig er opptatt av, de skal jo tenke på sin pasient først og fremst. Det gir mening for meg ialflall og er ikke rart eller "dårlig" av psykologen. Men enig i at med SE så minner "har det superbra for tiden" mer om mani enn normal fornøydhet med hverdagen. Men skal ikke diagnosere noen basert på instagram :P)

Tenker at selv om hun snakker om at de var fattige da hun var barn så er ikke det noe hun har måtte ta stilling til. Hun har altså ingen erfaring med å gå på butikken og måtte velge om hun skal kjøpe dopapir eller mat, og hun har ingen erfaring med hva det vil si å ikke bare kunne kjøpe det hun vil. Hun startet å tjene mye penger da hun var 16 og hun har dermed vært økonomisk uavhengig av sine foreldre fra hun var veldig ung. Tror at dette har medført at hun ikke har peiling på hvordan "vanlige" folk lever og prioriterer sin økonomi. For henne er 1350-, for 45 min en investering i eget liv, men for andre er det forskjellen mellom å leve og dø (kanskje satt på spissen).  

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare undertøyet som er ren rip-off av Kim sin kolleksjon,nå også fotoshooten..

Dette gikk fra pinlig til latterlig,eier hun ikke en eneste orginal tanke?

#KopieElise

20201008_122034.jpg

20201008_122048.jpg

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, J.. skrev:

Ikke bare undertøyet som er ren rip-off av Kim sin kolleksjon,nå også fotoshooten..

#KopieElise

20201008_122034.jpg

20201008_122048.jpg

Det verste er at hun tjener seg rik på andres ideer 🤦🏼‍♀️

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, J.. skrev:

#KopieElise

20201008_122034.jpg

20201008_122048.jpg

KKW burde saksøke henne 🙈😂😂

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gasellen skrev:

KKW burde saksøke henne 🙈😂😂

Er kanskje det Sofie vil 😂 All PR er god PR, er det ikke det man sier 🤪

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller, ALLER siste kolleksjon med MyMuse. Sikkert ikke eksklusivt nok for SE å samarbeide med dem, når kreti og pleti har disse kolleksjonene.(Lene Orvik, CBE, Linni og Alexandra Joner)

Synes forresten det ser tåpelig ut på bildene, både de av KKW og SE, at hodet til hesten ikke er med. Der står det altså noen og blåholder i grimen for at dyret skal stå i ro, mens de gjør seg deilige på hesteryggen🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
41 minutter siden, 1995m skrev:

Nå er hun i Bergen, er valpen med?

Det blir isåfall en svært omreist valp til slutt

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 1995m skrev:

Nå er hun i Bergen, er valpen med?

Valpen er med ja... hun skal være et par dager i Bergen for å få kjærestetid med Kasper. Den hunden kommer nok til å tilbringe en del tid på fly... sammen med den ekstremt miljøvennlige eieren sin 🙄

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...