Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Missy1 skrev:

Siste snapstory... SE naken i en seng med teksten «... dette er bakgrunn på telefonen min forresten»

😳😳

Selvfølgelig har hun et nakenbildet av seg selv som bakgrunn 😂🤦🏻‍♀️ Viktig å ha muligheten til å se på seg selv når som helst.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, hulillerunde skrev:

Vært en måned i Harstad... hva med nesten 3?

646E16FF-2B12-439D-A2FC-507B0AE04258.jpeg

Hun lyver så mye at hun tror på det selv, og driter i at alt kan motbevises pga at hele livet hennes er godt dokumentert på div sosiale medier. Hun må enten være veldig enkel/ dum, uten selvinnsikt eller begge deler med en stor dose selvdyrkelse. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jaymie skrev:

Hun lyver så mye at hun tror på det selv, og driter i at alt kan motbevises pga at hele livet hennes er godt dokumentert på div sosiale medier. Hun må enten være veldig enkel/ dum, uten selvinnsikt eller begge deler med en stor dose selvdyrkelse. 

Helt sykt hvor mye hun juger... 3 mnd har det gått nå... 😔

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Marioposa skrev:

Helt sykt hvor mye hun juger... 3 mnd har det gått nå... 😔

Ja, jeg merket at jeg blir så irritert over hele greia at jeg klarer ikke være ordentlig saklig lengre. Oscar har det sikkert greit nok, men tenker hun ikke på hva slags signaler hun sender ut til sin målgruppe (tenåringsjenter)? Hunder er ikke små smykker man har kun når det passer. Denne pynt og «sett bort» holdningen lærer hun bort til andre, og dette bidrar til at flere skaffer dyr uten å tenke seg om, så blir flere dyr omplassert som igjen fører til flere avlivninger. Dyr som hjertesak du liksom 🤦🏼‍♀️

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Jaymie skrev:

Ja, jeg merket at jeg blir så irritert over hele greia at jeg klarer ikke være ordentlig saklig lengre. Oscar har det sikkert greit nok, men tenker hun ikke på hva slags signaler hun sender ut til sin målgruppe (tenåringsjenter)? Hunder er ikke små smykker man har kun når det passer. Denne pynt og «sett bort» holdningen lærer hun bort til andre, og dette bidrar til at flere skaffer dyr uten å tenke seg om, så blir flere dyr omplassert som igjen fører til flere avlivninger. Dyr som hjertesak du liksom 🤦🏼‍♀️

Kjenner på det samme. Kjenner at jeg blir litt mer opprørt over Oscar-saken enn jeg kanskje burde blitt.

Hadde dette vært SEs første hund det var snakk om, hadde jeg ikke brydd meg, for det er krevende å ha en valp. Og det er ikke alltid man forstår det hvis man ikke har erfaring med hund. MEN - SE visste hva hun gikk til, og forsikret gjentatte ganger om at NÅ, nå passet det dem og deres livssituasjon å skaffe hund. For så å sette bort denne lille stakkaren også. I hans mest sårbare barndomstid.. At noen har falt for fristelsen til å melde fra til kennel og mattilsynet er ikke det minste rart. Selv om det naturligvis ikke handler om at han ikke får mat og vann, som SE nevner på YT, men om bruk-og kast-mentaliteten hun har til dyr.

Hun prøver desperat å få det til å handle om at folk ikke tåler å se at Oscar er på “ferie” i Harstad. Oscar skjønner jo ikke at han er på ferie! Han tror jo han hører hjemme i Harstad nå, og husker vel knapt hvem SE er!😭

Skulle ønske hun bare lot ham bli der, det er overtydelig at hun ikke er egnet som hundeeier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten litt trist at Oscar akkurat har blitt kjent med foreldrene hennes nå og den nye tilværelsen, også skal hun hente han. Blir vel bare en kasteball som sendes frem og tilbake, til hun innser at hun hun ikke ønsker ansvaret med en hund. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Finlay skrev:

Kjenner på det samme. Kjenner at jeg blir litt mer opprørt over Oscar-saken enn jeg kanskje burde blitt.

Hadde dette vært SEs første hund det var snakk om, hadde jeg ikke brydd meg, for det er krevende å ha en valp. Og det er ikke alltid man forstår det hvis man ikke har erfaring med hund. MEN - SE visste hva hun gikk til, og forsikret gjentatte ganger om at NÅ, nå passet det dem og deres livssituasjon å skaffe hund. For så å sette bort denne lille stakkaren også. I hans mest sårbare barndomstid.. At noen har falt for fristelsen til å melde fra til kennel og mattilsynet er ikke det minste rart. Selv om det naturligvis ikke handler om at han ikke får mat og vann, som SE nevner på YT, men om bruk-og kast-mentaliteten hun har til dyr.

Hun prøver desperat å få det til å handle om at folk ikke tåler å se at Oscar er på “ferie” i Harstad. Oscar skjønner jo ikke at han er på ferie! Han tror jo han hører hjemme i Harstad nå, og husker vel knapt hvem SE er!😭

Skulle ønske hun bare lot ham bli der, det er overtydelig at hun ikke er egnet som hundeeier.

Jeg er veldig enig med deg. Det beste for hunden nå ville være om han (også) heller kunne blitt hos foreldrene. Selv om SE selv ikke forstår dette - så er læring og tilknytning i valpetiden den viktigste, og den har hun i stor grad hoppet over og gått glipp av nå. For Oscar blir det det samme som en omplassering når hun skal hente han "hjem" til Oslo igjen nå etter all denne tiden. Hun er så usmakelig furten og sur når noen spør henne om hunden også. Jeg har ikke sett maken til selvutnevnt verdensmester i absolutt alt. 

Hun er fullstendig uegnet som dyreeier. Det har hun vel bevist nok en gang - desverre. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Finlay skrev:

Enig i det meste du skriver her. Å sette bort en valp så lenge i den alderen kan skade tilknytningen til henne, skape stress, og jeg tror også at Oscar ville fått det bedre om han ble i Harstad resten av livet.

Allikevel synes jeg det er synd at folk har ringt Mattilsynet og oppdretter med mishandlingsanklager, det synes jeg er litt for drøyt. Hadde det vært en melding til oppdretter om hennes forhistorie og litt bekymring tenker jeg det er greit, men slik det fremstår nå (kan jo være løgn, men vil ikke spekulere mer i det) så synes jeg det er overdrevent. Spesielt siden vi kun vet noe om situasjonen gjennom sosiale media. 

Jeg tviler absolutt ikke på at Oscar har det bra i Harstad, mitt hovedproblem er all reisingen så tidlig, at fordommene viste seg å stemme til tross for «jeg har forandret meg», og hva slags budskap det sender til unge jenter som ønsker seg dyr. 

Endret av Jaymie
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Jaymie skrev:

Enig i det meste du skriver her. Å sette bort en valp så lenge i den alderen kan skade tilknytningen til henne, skape stress, og jeg tror også at Oscar ville fått det bedre om han ble i Harstad resten av livet.

Allikevel synes jeg det er synd at folk har ringt Mattilsynet og oppdretter med mishandlingsanklager, det synes jeg er litt for drøyt. Hadde det vært en melding til oppdretter om hennes forhistorie og litt bekymring tenker jeg det er greit, men slik det fremstår nå (kan jo være løgn, men vil ikke spekulere mer i det) så synes jeg det er overdrevent. Spesielt siden vi kun vet noe om situasjonen gjennom sosiale media. 

Jeg tviler absolutt ikke på at Oscar har det bra i Harstad, mitt hovedproblem er all reisingen så tidlig, at fordommene viste seg å stemme til tross for «jeg har forandret meg», og hva slags budskap det sender til unge jenter som ønsker seg dyr. 

Jeg var ikke klar over at noen har ringt Mattilsynet osv. Det blir å dra det for langt syns jeg. Selv om det SE holder på med er kritikkverdig og langt fra optimalt for hunden, så er det ikke mishandling. 

Jeg håper nå hunden blir i Harstad, og at dette er siste gangen hun skaffer seg dyr. Hun er sikkert glad i dyr, men "glad i dyr" er ikke nok. Er man dyreelsker så har man dyrene sine med seg og rundt seg uavhengig av hvor mange bøker man skal skrive eller annen altoppslukende jobb man har. 

Det er ikke normalt å skaffe seg dyr etter dyr for så å omplassere disse fordi det ikke "passer" allikevel, og det er flott at leserne hennes reagerer - kanskje det da blir slutt på at hun holder på med denne galskapen. 

Dyr er ikke pynt! 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Isild skrev:

Hun er sikkert glad i dyr, men "glad i dyr" er ikke nok.

Ja, hun er sikkert “glad i dyr” på den måten at hun synes de er søte.

Blir uansett usikker på om den viktigste motivasjonen er at hun synes hun tar seg godt ut på bilder der hun kjæler med dyr, eller om hun genuint elsker dem.

Har en mistanke om at å være dyreelsker først og fremst passer inn i narrativet hun har skapt om seg selv, og ikke er ekte kjærlighet.

Er det ekte kjærlighet, så setter man egne behov til side når det trengs. Man strekker seg langt for det dyret man har skaffet seg. Man sender det faktisk ikke bort i TRE måneder, med mindre det er alvorlig sykdom, eller andre uforutsette hendelser inne i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Finlay skrev:

Ja, hun er sikkert “glad i dyr” på den måten at hun synes de er søte.

Blir uansett usikker på om den viktigste motivasjonen er at hun synes hun tar seg godt ut på bilder der hun kjæler med dyr, eller om hun genuint elsker dem.

Har en mistanke om at å være dyreelsker først og fremst passer inn i narrativet hun har skapt om seg selv, og ikke er ekte kjærlighet.

Er det ekte kjærlighet, så setter man egne behov til side når det trengs. Man strekker seg langt for det dyret man har skaffet seg. Man sender det faktisk ikke bort i TRE måneder, med mindre det er alvorlig sykdom, eller andre uforutsette hendelser inne i bildet.

Mitt inntrykk er at SE har god oversikt over hva slags engasjement som gjør at man fremstår som sympatisk, opplyst, empatisk og smart. Dyrevern, miljøvern, bokelsker, åpenhet rundt psykisk helse ++

Men mitt inntrykk er desverre også at hun egentlig ikke bryr seg spesiellt mye om noe av det nevnte - hun ønsker bare å ha det som image. 

Det eneste jeg egentlig ser henne brenne for er å reklamere for klær og produkter (= penger) , posere og fikse på utseendet sitt -  og å få vise "nippler" på Instagram. 

Hun ønsker å være deilig på Internett og få høre det - MYE!  Det har blitt min mening etterhvert. Alt annet er "liksom-engasjement". 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i de to siste innleggene her, jeg synes Mattilsynet er langt i overkant. Jeg har selv meldt inn bekymring til Mattilsynet, men da gjaldt det husdyr som gikk med for lite mat, for dårlig underlagt etc - og jeg visste de kom til å bli slaktet tidligere dersom Mattilsynet tok affære (noe de gjorde). Jeg mener ikke at det trenger å være så drastiske forhold som ligger bak melding, men å melde til Mattilsynet fordi hunden er hos foreldrene er sløsing av tid og ressurser. 

Med det sagt; jeg synes synd i hunden som kom til henne. Hun leser ikke dyrs signaler på flere videoer jeg har sett og det er helt hinsides å skaffe seg valp uten å sette av tid til det. Tid er noe det skal settes av med å ha dyr, det skal være tid du faktisk kanskje må ta fra andre ting du også liker å gjøre, men man bruker tiden på dyret fordi det er helt og holdent avhengig av deg og ditt dyrehold. Tenk å velge nipple-fanesak, festing, knatring på en bok (noe som ikke kan ha kommet brått på) og generelt bare seg selv, foran det nye lille livet man har valgt å skulle ta seg av.

Som hundeeier i over 13 år med en hund jeg har hatt gjennom studiet, gjennom avstandsforhold, brudd, flytting flere ganger, videreutdanning i tillegg til 100% jobb, blitt mamma, enda mer videreutdanning på toppen av 100% jobb i småbarnsperioden - så får jeg likevel høre at hunden min har det bedre enn de fleste hunder folk har møtt, og at det er et sjeldent bånd mellom oss. Og det er det 🤷🏼‍♀️ Det er nettopp på grunn av TID. Tid jeg brukte da hunden var ekstremt aktiv valp, hinsides aktiv unghund, aktiv voksen og fortsatt bruker nå som aktiv senior, tid på bygging av båndet oss imellom, sosialisering, rotrening, mental og fysisk stimuli... hunden er helt avhengig av meg - og jeg av den. Jeg vil ikke være lenge borte heller; det lengste har vært litt over to uker i strekk pga reise. Jeg prioriterer. Alt det der, det tror jeg dessverre ikke SE verken evner eller orker å sette av tid til. Jeg var yngre enn SE da jeg fikk hunden min, så alder er virkelig ikke en forklaring eller unnskyldning.

Endret av korallrev
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Porkupine skrev:

Finnes det noe bevis for dette varselet til Mattilsynet eller kan det være noe hun har kokt i hop for klikk/sympati?

Ingen håndfaste beviser jeg vet om, så det er vanskelig å vite mtp alle løgnene Sofie har kommet med tidligere. Samtidig var det ganske mange på forskjellige arenaer som truet med det så helt usannsynlig er det ikke. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 3.10.2020 den 22.24, Porkupine skrev:

Finnes det noe bevis for dette varselet til Mattilsynet eller kan det være noe hun har kokt i hop for klikk/sympati?

Dette tenkte jeg også på! Stoler ikke på noe som kommer fra den kanten der

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2020 den 22.24, Porkupine skrev:

Kan like gjerne være noe hun har kokt i hop ja.

Det er forsåvidt ganske typisk influencere når de gjerne vil krype inn i offerrollen. Så når SE forteller at Mattilsynet har fått varsel om at hun "mishandler" hunden og at han "ikke får mat og vann", så høres det unektelig eventyrlig ut.

Litt som den forhenværende influenceren som fikk føflekken sin diskutert på KG i 8 år, og som hver eneste dag fikk kommentarer på brynene sine😂

Lurer på om hun virkelig har hentet hunden? Hun la riktignok ut at hun var i Harstad for å hente ham, men.....🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan jeg tar screenshot fra IG-Story, men hvis jeg forsto det siste hun la ut rett, så er det en form for "reklame" for psykologen sin/stedet der psykologen jobber. 

Veldig fint at hun føler seg bedre og at hun har nytte av psykologen, men da jeg gikk inn på nettsiden fant jeg at prisen er 1350 (!!) for 45 minutter. 

Jeg vil derfor bare minne alle som trenger/føler behov for psykolog til å ta dette med fastlegen sin. Fastlegen lager en henvisning, og man kan kan da kunne få time hos DPS, eller hos en psykolog med "avtale" (NAV. Noe som betyr at man kun betaler egenandel) 

Jeg vet ikke helt hva privatpsykolog koster i disse dager, men 1350 kr for 45 minutter var helt hinsides! 

https://favne.no/priser-2/

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Isild skrev:

Jeg vet ikke hvordan jeg tar screenshot fra IG-Story, men hvis jeg forsto det siste hun la ut rett, så er det en form for "reklame" for psykologen sin/stedet der psykologen jobber. 

Veldig fint at hun føler seg bedre og at hun har nytte av psykologen, men da jeg gikk inn på nettsiden fant jeg at prisen er 1350 (!!) for 45 minutter. 

Jeg vil derfor bare minne alle som trenger/føler behov for psykolog til å ta dette med fastlegen sin. Fastlegen lager en henvisning, og man kan kan da kunne få time hos DPS, eller hos en psykolog med "avtale" (NAV. Noe som betyr at man kun betaler egenandel) 

Jeg vet ikke helt hva privatpsykolog koster i disse dager, men 1350 kr for 45 minutter var helt hinsides! 

https://favne.no/priser-2/

De med refusjonsavtale er like gode som de uten. Jeg håper ikke hun påvirker unge jenter til å tro at de beste er dyre. Det er så individuelt hvem man får best kjemi med. 
Synes det er helt merkelig at hun legger ut «reklame» for psykologen med navn og sted. Men kanskje hun betaler for å høre det hun vil høre 🤷🏼‍♀️?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...