Ella Peralta Skrevet 15. september 2020 #19361 Skrevet 15. september 2020 Når skal hun innrømme cat eye liftet sitt? Det er jo ganske tydelig, og arrene etter dette var jo synlig i Sophie Elise tester Norge... Hun er så kunstig både i utseende og hvem hun prøver å være. Hadde ikke hun blant annet papir fobi forresten? Tenker på at hun eeelsker bøker nå. 19
Isild Skrevet 16. september 2020 #19362 Skrevet 16. september 2020 Noe så fake som det innlegget hvor hun plukker søppel. Trippe rundt i småkjole og plukke opp litt "æsj" her og der - uten handsker, for så å ta seg i håret. Herlighet. Hun har iallefall klart å merke dette reklameinnlegget da. Det er da noe. 21
Isild Skrevet 16. september 2020 #19363 Skrevet 16. september 2020 11 timer siden, DianaV skrev: Hun må jo gjøre disse "feilene" med viten og vilje. Ingen er SÅ dumme. Bok feil vei, undertøy på vranga, tøfler på feil fot. Jeg må ha en pause fra alt dette tullet.... 🤦♀️ Hun som er så selvutnevnt smart må da gjøre dette med vilje? Det må være en eller annen humorgreie på "finn feilen" eller noe sånt, eller at det er meningen at det skal være "artsy" å virke helt blåst. Jeg må ha en pause fra dette tullet jeg også. Hun blir bare værre og værre. Før gjorde hun iallefall en innsats for å virke interessert i samfunnet rundt seg. Nå er det bare kropp og "se så deilig jeg er" ispedd slurvete reklame, og KUN det. 16
Gjest Finlay Skrevet 16. september 2020 #19364 Skrevet 16. september 2020 43 minutter siden, Isild skrev: Noe så fake som det innlegget hvor hun plukker søppel. Trippe rundt i småkjole og plukke opp litt "æsj" her og der - uten handsker, for så å ta seg i håret. Herlighet. Hun har iallefall klart å merke dette reklameinnlegget da. Det er da noe. Rett og slett flaut. Det ser ut som hun har snappet med seg en bærepose, lagt oppi litt rask hjemmefra for å få tatt dette bildet, og få gjort jobben hun får betalt for. Mens det viktigste, som alltid, er å vrikke på rumpa, smile og ta seg i håret. Hun kunne i det minste tatt på seg et par hansker for troverdighetens skyld, men det er vel kanskje ikke "søtt" nok? Enn om vi hadde sett en brøkdel av engasjementet hun viser i kampen for å få vise nipler på Instagram? Det er jo det som er blitt hennes fanesak, og det eneste hun virker å brenne for på ekte. DA er hun oppglødd og entusiastisk da. Venter bare på at resten av Norges influencere skal poste bilder av at de ivrig plukker søppel, mens de forteller at dette er noe de faktisk gjør daglig, året rundt😂
Isild Skrevet 16. september 2020 #19365 Skrevet 16. september 2020 37 minutter siden, Finlay skrev: Rett og slett flaut. Det ser ut som hun har snappet med seg en bærepose, lagt oppi litt rask hjemmefra for å få tatt dette bildet, og få gjort jobben hun får betalt for. Mens det viktigste, som alltid, er å vrikke på rumpa, smile og ta seg i håret. Hun kunne i det minste tatt på seg et par hansker for troverdighetens skyld, men det er vel kanskje ikke "søtt" nok? Enn om vi hadde sett en brøkdel av engasjementet hun viser i kampen for å få vise nipler på Instagram? Det er jo det som er blitt hennes fanesak, og det eneste hun virker å brenne for på ekte. DA er hun oppglødd og entusiastisk da. Venter bare på at resten av Norges influencere skal poste bilder av at de ivrig plukker søppel, mens de forteller at dette er noe de faktisk gjør daglig, året rundt😂 Det blir nok en uke med "ivrige" søppelplukker-influencere nå ja. At Coop ikke følger med bedre enn at de tror dette her er troverdig og bra - det gjør faktisk at jeg syns Coop er helt og fullstendig utdatert når det kommer til markedsføring. 19
Zenhouse Skrevet 17. september 2020 #19366 Skrevet 17. september 2020 22 timer siden, Finlay skrev: Rett og slett flaut. Det ser ut som hun har snappet med seg en bærepose, lagt oppi litt rask hjemmefra for å få tatt dette bildet, og få gjort jobben hun får betalt for. Mens det viktigste, som alltid, er å vrikke på rumpa, smile og ta seg i håret. Hun kunne i det minste tatt på seg et par hansker for troverdighetens skyld, men det er vel kanskje ikke "søtt" nok? Enn om vi hadde sett en brøkdel av engasjementet hun viser i kampen for å få vise nipler på Instagram? Det er jo det som er blitt hennes fanesak, og det eneste hun virker å brenne for på ekte. DA er hun oppglødd og entusiastisk da. Venter bare på at resten av Norges influencere skal poste bilder av at de ivrig plukker søppel, mens de forteller at dette er noe de faktisk gjør daglig, året rundt😂 Hansker er et «must» ja, spesielt i disse tider. Helt enig, vi ser lett hvilke saker hun virkelig mener og engasjerer seg med hjerte og sjel i. Og det er nippel,ikke søppel. 19
Isild Skrevet 17. september 2020 #19367 Skrevet 17. september 2020 2 timer siden, Zenhouse skrev: Hansker er et «must» ja, spesielt i disse tider. Helt enig, vi ser lett hvilke saker hun virkelig mener og engasjerer seg med hjerte og sjel i. Og det er nippel,ikke søppel. Lenge siden jeg har sett en så halvhjertet jobb av en influencer som det søppel-innlegget. Helt elendig. Da hun klappet griser i hvit blondekjole (og fortalte at hun ønsket å bruke plattformene sine til viktige ting som å snakke om dyrevelferd) - så ble det veldig tydelig for meg at de eneste virkelige kampsakene hennes er ift å få vise frem seg selv. Grisene fremsto som "rekvisitter" i en fotoshoot der HUN skulle være søt og bonderomantisk. Hun fremstår mer og mer "grunn" og lite sjarmerende. 36
Gjest Finlay Skrevet 17. september 2020 #19368 Skrevet 17. september 2020 2 timer siden, Isild skrev: Lenge siden jeg har sett en så halvhjertet jobb av en influencer som det søppel-innlegget. Helt elendig. Da hun klappet griser i hvit blondekjole (og fortalte at hun ønsket å bruke plattformene sine til viktige ting som å snakke om dyrevelferd) - så ble det veldig tydelig for meg at de eneste virkelige kampsakene hennes er ift å få vise frem seg selv. Grisene fremsto som "rekvisitter" i en fotoshoot der HUN skulle være søt og bonderomantisk. Hun fremstår mer og mer "grunn" og lite sjarmerende. Helt enig. Nesten skummelt at alt rundt henne fremstår som rekvisitter. Griser, hunden, søppelposer, bøker, venner...Ja til og med kjæresten framstår mer og mer som en rekvisitt, i takt med at han blir mer og mer framtredende i hennes kanaler😂 Trist at andre mennesker og dyr framstår som objekter hun smykker seg med, men komposisjonen av bildene, og måten hun poserer på, gir dessverre det inntrykket.
Jaymie Skrevet 17. september 2020 #19369 Skrevet 17. september 2020 Nå står det at Oscar kommer hjem den 28., og ikke 25. fordi hun husket feil. La meg gjette; han kommer aldri hjem. 33
J.. Skrevet 17. september 2020 #19370 Skrevet 17. september 2020 Nrk's Innafor har laget en episode om influencere - bl.a SE. Absolutt verdt å se. 15
Birdo Skrevet 17. september 2020 #19371 Skrevet 17. september 2020 1 time siden, J.. skrev: Nrk's Innafor har laget en episode om influencere - bl.a SE. Absolutt verdt å se. Så den istad, og herregud så usmakelig hun fremstod. Og selvfølgelig måtte Henrik svare for henne, for hun kan jo ingenting.. 26
Gjest hulillerunde Skrevet 17. september 2020 #19372 Skrevet 17. september 2020 1 time siden, Birdo skrev: Så den istad, og herregud så usmakelig hun fremstod. Og selvfølgelig måtte Henrik svare for henne, for hun kan jo ingenting.. Det var en veldig bra episode som forhåpentligvis er en oppvekker for hvor kynisk den bransjen er! Dersom SE virkelig var så opptatt av andre ting enn seg selv, hvorfor svarer hun ikke bare noe om DET når hun blir spurt hvorfor hun vil være influencer?! Hun påstår at hun er så smart og opplyst, men hun viser gang på gang at hun er opplyst som et telys i en tett krukke!
Isild Skrevet 17. september 2020 #19373 Skrevet 17. september 2020 (endret) 1 time siden, Birdo skrev: Så den istad, og herregud så usmakelig hun fremstod. Og selvfølgelig måtte Henrik svare for henne, for hun kan jo ingenting.. Jeg likte at de brukte SE`s dårlige merking av reklame som et eksempel på hva som ikke er bra nok. Det var interessant å se litt mer av det overraskende store apparatet BAK disse snikreklamene. Jeg føler at dokumentaren viste at det er snikreklame som faktisk ønsket av både annonsører OG management. Hadde de IKKE ønsket det så hadde de vel ryddet opp i alt tullet med feil og manglende merking for de influencerne de leier inn/har i stallen sin. Det er de som jukser best som er vinnerne i den bransjen med andre ord. For en luguber og harry bransje! Hva med å begynne å holde annonsørene mer ansvarlig for manglende merking av influencerreklamen de kjøper tenker jeg. Bøter f.eks pleier å være effektivt. Veldig interessant at vi fikk se de store apparatene rundt bransjen. Det gjorde at den idiotiske setningen til SE`s tidligere manager (faren) om at "Sophie Elise skriver bare litt om livet sitt" ble ennå mer latterlig. Det gjør også debattene om at privatpersonen (influencere) føler seg mobbet, krenket og angrepet privat hvis de møter kritikk på hva de jobber med/selger. Det er bare et kynisk pengemaskineri alt sammen, og SE er en versting. Hun selger hårpiller, vippeserum, bio-oil og annet søppel som tydeligvis ikke fungerer (i og med at hun selv er avhengig av extentions, løsvipper og stolt viser frem strekkmerkene som fortsatt er der) Mads Hansens poeng om at disse rabattkodene også er noe svineri er jeg forøvrig også helt enig i. De er ikke en "gave" til leserene fordi influenceren er så grei mot dem. Annonsørene kjøper den tjenesten av influencerne. Enkelt og greit. SE`s oppdrag for Coops "Vi rydder Norge"-kampanje var forøvrig helt håpløs. Hun gidder ikke å prøve lenger engang. Kvaliteten var så dårlig på den reklamen at jeg får lyst til å boikotte Coop. Endret 17. september 2020 av Isild 35
Karpe Skrevet 17. september 2020 #19374 Skrevet 17. september 2020 Jeg elsker å strikke og har Skappel bøkene. Men ikke søren om jeg kommer til å kjøpe fra hennes kolleksjon! Og reklamen hennes for kolleksjonen gjør det ikke fristende. Greit hun liker baggy klær og fremheve hvor liten og nett hun er- men ser ikke fint ut. Og som nevnt tidligere... ikke ren alpakka ull... miljø har hun prioritert vekk der, men så lenge man plukker opp litt søppel for en video så har man gjort sitt. 15
Charlie Amberson Skrevet 17. september 2020 #19375 Skrevet 17. september 2020 Oppheng i Sofia Elisa og andre bloggere kommer vel snart på listen over mentale forstyrrelser https://en.wikipedia.org/wiki/Diagnostic_and_Statistical_Manual_of_Mental_Disorders
Isild Skrevet 18. september 2020 #19376 Skrevet 18. september 2020 (endret) Enig i at det er litt pussig valg av Skappel. Husker jeg så en prat mellom Dorthe og SE hvor det absolutt virket som om de nærmet seg hverandre i verdier osv. De snakker blandt annet om fjerningen av brystimplantatene til SE, og hvor fornøyd hun var med å ha gjort det. "Ikke sunt å ha i kroppen sin" osv snakker de om. Men kun kort tid etter var det både nye bryster og ny rumpe/hofter, og kampsaken er ift å få vise "nippler" på Instagram Det vil vel ikke nødvendigvis skade "omdømmet" til Skappel å bruke SE som ambassadør for genserne, men de har iallefall helt tydelig valgt å gå for en spesifikk målgruppe (leserne til SE) Vi er ganske mange som bevisst ikke handler produkter SE og andre influencere reklamerer for. Men Skappel har vel gjort den matten kanskje. De vil få flere kjøpere enn de mister. Og med det mister jeg sansen for Skappel. Endret 18. september 2020 av Isild 37
Missy1 Skrevet 18. september 2020 #19377 Skrevet 18. september 2020 «Vit at dere alltid kan stole på meg» altså??? Hæ?? 14
Inocybe Skrevet 18. september 2020 #19378 Skrevet 18. september 2020 2 minutter siden, Missy1 skrev: «Vit at dere alltid kan stole på meg» altså??? Hæ?? Kan alltid stole på henne. Sånn bort sett i fra når hun lyver... 14
Gjest Finlay Skrevet 18. september 2020 #19379 Skrevet 18. september 2020 (endret) 22 timer siden, hulillerunde skrev: Det var en veldig bra episode som forhåpentligvis er en oppvekker for hvor kynisk den bransjen er! Dersom SE virkelig var så opptatt av andre ting enn seg selv, hvorfor svarer hun ikke bare noe om DET når hun blir spurt hvorfor hun vil være influencer?! Hun påstår at hun er så smart og opplyst, men hun viser gang på gang at hun er opplyst som et telys i en tett krukke! Enig. Hun kom ikke godt ut av Innafor-episoden. Hun virket nærmest sjokkert over å bli spurt om hvorfor hun vil være influencer. -Det var et rart spørsmål! -Synes du det? -Ja, det var et veldig rart spørsmål! Mens Emma E. spontant svarte at der er fordi hun synes det er gøy. Helt greit at en ungdom svarer det. SE derimot, som er å regne for en veteran i bransjen, og har fått taletid i alle medier, i alle år som samfunnsdebattant, hadde her en gyllen anledning til å si at det er fordi hun OGSÅ vil påvirke unge til å være bevisste ift miljø, klima, dyrevern, litteratur osv. Istedet stilte hun nærmest stum, med måpefjes. Endret 18. september 2020 av Finlay
Heisann1234 Skrevet 18. september 2020 #19380 Skrevet 18. september 2020 3 timer siden, Missy1 skrev: «Vit at dere alltid kan stole på meg» altså??? Hæ?? Det kalles manipulasjon. Det der med " i love you guyss" som influencere holder på med er bare fake. Det er for å få jenter til å tro at hun er venn med dem osv, enklere å selge produkter da. 23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå