Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Ostepooopp skrev:

Akkurat. Så må vi ikke glemme at, ut ifra hva jeg så på Bloggerne da SE var med der, kommer hun fra relativt kummerlige kår. Da hun reiste hjem til Harstad i serien, så man ett relativt slitt hus. Og hus i Harstad er ikke akkurat dyrt. Det er tydelig at ikke bare SE, men også resten av familien gjør alt som skal til for at pengene skal rulle inn. 

SE har en helt vanlig og typisk bakgrunn som de fleste bloggere har. Det er svært få av norske bloggere som kommer fra en velstående og rik familie. Derfor er pengene mye viktigere enn hva andre ting er når de først begynner få inn millioner på kontoen og begynner å bruker dem. De naturlige verdiene som ett vanlig menneske som ikke befinner seg influcener verden har SE mistet fullstendig. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Ostepooopp skrev:

Akkurat. Så må vi ikke glemme at, ut ifra hva jeg så på Bloggerne da SE var med der, kommer hun fra relativt kummerlige kår. Da hun reiste hjem til Harstad i serien, så man ett relativt slitt hus. Og hus i Harstad er ikke akkurat dyrt. Det er tydelig at ikke bare SE, men også resten av familien gjør alt som skal til for at pengene skal rulle inn. 

Vet du i det hele tatt hva det betyr det som jeg har framhevet? Om du ikke gjør det så kan jeg fortelle deg at det betyr fattig. Noe som tyder på at familien til SE aldri noen sinne har vært. De har aldri slitt økonomisk eller mangel på mat på bordet. Salt i maten og sukker på grøten har de hatt god råd til. Råder deg til at du sjekker opp ordene du velger før du skriver dem. For slik du framstiller SE sin bakgrunn med familien sin blir så og si ikke rett. Ikke var huset de bodde i slitt heller. Du framstiller livet til SE som ei fattig jente med 2 foreldre som ikke jobbet eller slet med få seg jobb, noe som heller ikke stemmer. For beboerne i Harstad så er husene dyre nok som det er, det er unødvendig av deg å si at husene i den byen ikke er dyre for det er dem faktisk. Kanskje du er en av de snobbete som ser ned på folk som SE en gang har vært. Ikke ta hele familien hennes under en kam, for moren hennes gjør absolutt ingenting for få pengene til rulle inn fra SE. Hun har jobb som hun går til og tjener opp til livets kår på lik linje som faren til SE gjør. Det at SE velger å gi dem par hundre tusen eller millioner er så si ett valg som hun har tatt, og ikke noe de krever eller forventer av henne. Lillesøsteren til SE står på egende bein og vil ikke ha noe økonomisk støtte fra SE. Så det tyder helt klart at du ikke er særlig god oppdadert på SE og tar heller fram ting som er fra langt tid tilbake i Bloggerne.

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isild skrev:

Jeg syns det ser ut som de har det helt gjennomsnittlig. Jeg føler det er mer at HUN helt fra tidlig ungdom ønsket seg noe annet. Hun ønsket også ganske tidlig å bli "babe på nett". Som forelder ville jeg nok forsøkt å begrense det hun holdt på med "back then". Men for alt jeg vet, gjorde de det. Enkelt for meg å si, men jeg forstår faktisk ikke at de tillot bloggen i hele tatt. 

Ja det har du rett i. Om man ser på epsioden fra Lunjs med Lilli så sier SE selv at hennes mål var og bli kjent å tjene penger på det som kunne tjene på. Hun har klart å oppfylle alle målene sine.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Justlooking skrev:

Hun har skrevet og sagt mye om oppveksten. En helt vanlig oppvekst. Hun ville gjerne være sammen med de kule, men hun skilte seg jo ut med fremtoningen sin allerede da.

https://www.google.no/amp/s/www.seher.no/kjendis/gikk-fra-a-vaere-et-mobbeoffer-til-a-selv-bli-en-mobber/64099876/amp

《Jeg prøvde hardt å være kul, og begynte å plage andre for å føle meg bedre selv》

Det er noe jeg kan så si stemme veldig godt. Vil så si at det er akkurat det hun gjør i dag gjennom å spille på kropp å sex. Hun framstiller seg som at hun er mye bedre enn andre fordi hun har penger til å fikse på kroppen sin. Med alle operasjonene så stiller hun seg automatisk til ett latterlig offerrollen som hun vet å benytte seg av mår hun blir stilt til veggen. Det er bare å se på den siste saken om henne ang hennes fleip om prins Sverre Magnus, hun er rett i offerrollen enn å eie og slette innlegget fra Instagram.

Endret av MaleficentAurora
Skrivefeil
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic kanskje men hun viser stadig frem puppene. Synes de vokser, hun la inn 70-80 gram mot tidligere 430. 😊

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, Justlooking skrev:

Litt off topic kanskje men hun viser stadig frem puppene. Synes de vokser, hun la inn 70-80 gram mot tidligere 430. 😊

 

"70-80 gram" var vel heller 250 gram ca tenker jeg.

Det minste innlegget som finnes i Norge er vel på 130 gram såvidt jeg vet.

Endret av J..
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Ja det har du rett i. Om man ser på epsioden fra Lunjs med Lilli så sier SE selv at hennes mål var og bli kjent å tjene penger på det som kunne tjene på. Hun har klart å oppfylle alle målene sine.

Husker også at hun sa i et TV-program /skrev et sted at hun ønsket å bli en "multiartist" (det var vel ikke ordet hun brukte kanskje men) - hun ønsket iallefall å bli både TV-kjendis, musikkartist, forfatter ++. Ganske midt på treet det hun har levert innenfor alt sammen, men ja - hun har jo nådd målene sine. 

Media har vært behjelpelig med "hyllingen" sin. Noe jeg aldri kommer til å forstå hvorfor de har holdt på med. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Isild skrev:

Media har vært behjelpelig med "hyllingen" sin. Noe jeg aldri kommer til å forstå hvorfor de har holdt på med.

Fordi det skaffer dem klikk, og norske medier i dag har null integritet.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Hvordan i all verden kan hun få seg til å sammenligne Bukowski’s Women med Brødrene Løvehjerte av Astrid Lindgren? Fint at hun prøver, men litteratur kommer hun nok dessverre aldri til å forstå seg særlig mye på. Litt synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MadameDeRosa skrev:

Hvordan i all verden kan hun få seg til å sammenligne Bukowski’s Women med Brødrene Løvehjerte av Astrid Lindgren? Fint at hun prøver, men litteratur kommer hun nok dessverre aldri til å forstå seg særlig mye på. Litt synd.

Forlagets satsing på "bokklubb" kan nok få endel unge fans til å begynne å lese. Monkey see, monkey do. (fans vil nok begynne å kopiere den "belest Lolita"-imagen hun forsøker seg på om dagen) - Men utover SE sine fans så blir det hele bare veldig merkelig markedsføring fra forlaget (min mening) Hvis de vil bli tatt seriøst og nå ut til et lesende publikum, så er ikke pupper, rumpe og "liksom-belest" veien å gå. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MadameDeRosa skrev:

Hvordan i all verden kan hun få seg til å sammenligne Bukowski’s Women med Brødrene Løvehjerte av Astrid Lindgren? Fint at hun prøver, men litteratur kommer hun nok dessverre aldri til å forstå seg særlig mye på. Litt synd.

Rett skal være rett. Med mindre teksten er endret, skriver hun om to bøker hun leser igjen og igjen, og presiserer at Løvehjerte er på helt motsatt ende av skalaen. 

https://www.instagram.com/p/CByvw0Vp5dp/?igshid=1w7pm4v5ktynd

 

Endret av Vipser
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Vipser skrev:

Rett skal være rett. Med mindre teksten er endret, skriver hun om to bøker hun leser igjen og igjen, og presiserer at Løvehjerte er på helt motsatt ende av skalaen. 

https://www.instagram.com/p/CByvw0Vp5dp/?igshid=1w7pm4v5ktynd

 

Det ble ikke akkurat å sammenligne bøkene nei. Helt innafor å omtale bøker man leser "igjen og igjen" i samme innlegg. Hun presiserer også at de er i hver sin ende av skalaen ser jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Vipser skrev:

Rett skal være rett. Med mindre teksten er endret, skriver hun om to bøker hun leser igjen og igjen, og presiserer at Løvehjerte er på helt motsatt ende av skalaen. 

https://www.instagram.com/p/CByvw0Vp5dp/?igshid=1w7pm4v5ktynd

 

Boken Woman er alså en bok hun ikke anbefaler for aller, men likevel så legger hun ut ett bildet og langt tekst om innholdet av boken. Det gir ingen mening

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Isild said:

(...) Media har vært behjelpelig med "hyllingen" sin. Noe jeg aldri kommer til å forstå hvorfor de har holdt på med. 

13 hours ago, maskinisten said:

Fordi det skaffer dem klikk, og norske medier i dag har null integritet.

Ja, for medier på evig jakt etter 'content' er det veldig enkelt å copy-paste noe fra en blogg og gjøre en sak ut av det. Typisk en ukritisk gladsak. Det er jo, bokstavelig talt, skrevet på forhånd. (Men det er ikke bare i Norge; de svenske medier hjalp Isabella Löwengrip med å bygge opp noe som viste seg å være et kjempe luftkastell. Hun fikk pris som en av de 'mäktigaste kvinnor i näringslivet' i 2018, og godt et år senere var det hele *poof*, gone. Og Aftonbladet ble dømt i Mediernas Etiknämnd (Svensk PFU) for å ha omtalt hennes ekskjæreste som 'gangster'. De hadde ukritisk gjengitt noe hun hadde skrevet på bloggen som viste seg å være pure oppspinn). Men for å vende tilbake til SE, hun må ha gjort seg grundig uvenner med noen, for dekningen av henne har vært kritisk en stund. Og bl.a. Dagbladet og Harstad Tidende legger ikke fingrene imellom når de beskriver hvor idiotisk pappa-manageren ter seg. 

 

 

 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Boken Woman er alså en bok hun ikke anbefaler for aller, men likevel så legger hun ut ett bildet og langt tekst om innholdet av boken. Det gir ingen mening

Uenig. Man kan godt like noe - og anbefale noe - selv om man vet at det ikke passer alle. Jeg er enig med SE at boken Women ikke passer for alle, selv om det er en favorittbok (for meg også). Boken er rå, brutal og Bukowski passer ikke for alle, men man kan jo likevel anbefale ut fra egne preferanser.

Endret av korallrev
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Gul_gul skrev:

Men for å vende tilbake til SE, hun må ha gjort seg grundig uvenner med noen, for dekningen av henne har vært kritisk en stund. Og bl.a. Dagbladet og Harstad Tidende legger ikke fingrene imellom når de beskriver hvor idiotisk pappa-manageren ter seg. 

Er jo bare på tide at media gjør jobben sin, men man kan jo lure ja.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, korallrev skrev:

Uenig. Man kan godt like noe - og anbefale noe - selv om man vet at det ikke passer alle. Jeg er enig med SE at boken Women ikke passer for alle, selv om det er en favorittbok (for meg også). Boken er rå, brutal og Bukowski passer ikke for alle, men man kan jo likevel anbefale ut fra egne preferanser.

Jeg tenker på måten hun gjør det på. Slike type bøker er kalkulert planlagt av henne å legge ut om. Hvorfor kommer den boken etter stormen hennes ang fleipen om prins Sverre Magnus?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MaleficentAurora skrev:

Jeg tenker på måten hun gjør det på. Slike type bøker er kalkulert planlagt av henne å legge ut om. Hvorfor kommer den boken etter stormen hennes ang fleipen om prins Sverre Magnus?

Hun har jo vist et mønster i lang tid nå. Hun er kynisk, og burde tas på det snart.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, maskinisten skrev:

Hun har jo vist et mønster i lang tid nå. Hun er kynisk, og burde tas på det snart.

Enig med deg i det. Så blir nå spørmålet om hvem burde ta tak i det, å hva ville konsekvenset i så fall være? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...