Gjest ISeeYouCreep Skrevet 8. november 2019 #14481 Skrevet 8. november 2019 (endret) Pust skrev (På 8.11.2019 den 20.13): Det er ren rosabloggvitenskap, empirisk begrunnet: Sier du noe mange nok ganger til et kritikkløst publikum, blir det en etablert sannhet. At det i virkeligheten er ren løgn, vil neppe nå frem til det samme publikum. . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Pust Skrevet 8. november 2019 #14482 Skrevet 8. november 2019 57 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Det som irriterer meg. Altså jeg forstår jo at det er gøy å få et produkt med sitt eget navn på, det er ikke det jeg reagerer på.. det er måten hun lyver om det på, det provoserer meg. Og det som irriterer meg enda mer, er at de yngste følgere faktisk tror på at hun er den nye Kylie Jenner og Jeffree Star, fordi hun har sine egne produkter og klesmerker. Når fakta er, hun har ikke det! Det er ikke hennes produkter. Hun har satt sitt eget navn på andres produkter, verken mer eller mindre. Hun sier hun kan ikke tro at hun har start sitt eget merke (hun sier ordene mitt eget merke). Hun har ikke det, det er ikke hennes produkter. Signerer på denne. 6
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 8. november 2019 #14483 Skrevet 8. november 2019 (endret) . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
decker Skrevet 8. november 2019 #14484 Skrevet 8. november 2019 For all del, det er opp til kvar enkelt om dei velg å skriva engelsk, men mange skriv så utruleg dårleg. Dei tenker på norsk når dei skriv, og dermed vert flyten dårleg. Når det er sagt er det jo ofte varierande kvalitet når bloggarar skriv på norsk og, men viss ein prøver å nå ut til eit internasjonalt publikum kan det vera lurt å leggja ned litt meir flid i det ein publiserar. 9
Gjest spinjitzu Skrevet 8. november 2019 #14485 Skrevet 8. november 2019 Håper noen intervjuer henne og ber henne forklare hvordan hun kom frem til oppskriftene. Sto hun på kjøkkenet hjemme med masse pipetter og termometere og diverse oljer og voks og sånn og blandet forskjellige batcher før hun kom frem til denne perfekte selvbruningen? Har hun leid et laboratorium og jobbet der? Eller... kan det være at hun har prøvd forskjellige oppskrifter noen andre har laget og så valgt den hun likte best og så fått bestemme navn og hvordan flasken skulle se ut... Dessuten sier jeg bare, gummy bears 🙄 Var ikke det eneste grunnen til at hun er brun, og det eneste man trenger?
Eevee Skrevet 8. november 2019 #14486 Skrevet 8. november 2019 Ida Warg selger også selvbruningsprodukter på H&M. Hun er en svensk blogger og har en serie med produkter som selges blant annet hos H&M. Hva er poenget for H&M å ha så mange selvbruningsprodukter fra div bloggere/influencere? Hennes produkter er også veganske, lukter ingenting (i motsetning til baby powder (?) og kokos), smitter ikke av på sengetøyet og gir en fin farge (jeg kan gå god for selvbruning til ansiktet 😅), så skjønner ikke greia med å produsere enda mer selvbruning.. Serien til Ida Warg inneholder en selvbruningskrem for kropp, en for ansikt og en selvbruningsspray. 2
Eevee Skrevet 8. november 2019 #14487 Skrevet 8. november 2019 21 minutter siden, spinjitzu skrev: Håper noen intervjuer henne og ber henne forklare hvordan hun kom frem til oppskriftene. Sto hun på kjøkkenet hjemme med masse pipetter og termometere og diverse oljer og voks og sånn og blandet forskjellige batcher før hun kom frem til denne perfekte selvbruningen? Har hun leid et laboratorium og jobbet der? Eller... kan det være at hun har prøvd forskjellige oppskrifter noen andre har laget og så valgt den hun likte best og så fått bestemme navn og hvordan flasken skulle se ut... Dessuten sier jeg bare, gummy bears 🙄 Var ikke det eneste grunnen til at hun er brun, og det eneste man trenger? Det her blir for dumt? Tror du alle står å blander selv på kjøkkenet for å starte opp et eget merke? Tror du Rihanna, Kylie Jenner, Vendela etc står å blander selv for hånd? Ærlig talt. 9
J.. Skrevet 8. november 2019 #14488 Skrevet 8. november 2019 12 minutter siden, Eevee skrev: Det her blir for dumt? Tror du alle står å blander selv på kjøkkenet for å starte opp et eget merke? Tror du Rihanna, Kylie Jenner, Vendela etc står å blander selv for hånd? Ærlig talt. Men poenget med innlegget antar jeg du tok. 15
Gjest Gul_gul Skrevet 9. november 2019 #14489 Skrevet 9. november 2019 18 hours ago, Nasse Nøff ❤ said: Hvordan kan hun sitte å påstå at det er hennes eget merke om å om å om å om igjen? Når det er Elle Basic AS som står bak produktet? "Jeg har startet mitt eget merke, Glöd Sophie Elise!" (fra dette blogginnlegget) Denne setningen har hun brukt alt for mye på snapchat i dag.. og jeg holder på å klikker bananas av det. Her står det at søker er Elle Basic AS og fullmektig er ACAPO AS (hva nå det er). Om det var hennes merke, så hadde det jo stått Sophie Elise! Det er ikke hennes, det er Elle Basic sitt. Står her: https://search.patentstyret.no/Trademark/201909118 Bare for moro skyld. Søker du "Jeffree Star" på den nettsiden over, så står det svart på hvit "Jeffree Star Cosmetics" som eier og søker. Søker du opp "Vendela Kirsebom" så får du opp det samme, hun eier sitt eget selskap og da produktene i det selskapet. Sophie eier ikke disse produktene på noen som helst måte. Gud, jeg vet det er en teit ting å henge seg oppi. Men hun snakker som om at hun eier dette produktet, det gjør hun ikke, hun har klistret navnet sitt på noen andres produkter. Punktum. Er du 100% sikker på at 'Applicant(s)' og 'Owner' ikke kan være ulike personer eller bedrifter? For Elle Basic AS står ikke oppført som eier av 'Glöd'. Faksimile fra Patentstyret. Lenke (SE/Glöd). Lenke (Jeffree Star). Spoiler Faksimile fra Patentstyret. Lenke (Vendela Kirsebom)
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 9. november 2019 #14490 Skrevet 9. november 2019 (endret) Gul_gul skrev (På 9.11.2019 den 14.36): Er du 100% sikker på at 'Applicant(s)' og 'Owner' ikke kan være ulike personer eller bedrifter? For Elle Basic AS står ikke oppført som eier av 'Glöd'. Faksimile fra Patentstyret. Lenke (SE/Glöd). Lenke (Jeffree Star). Skjul innhold Faksimile fra Patentstyret. Lenke (Vendela Kirsebom) . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Gul_gul Skrevet 9. november 2019 #14491 Skrevet 9. november 2019 4 minutter siden, Nasse Nøff ❤ said: Vet ikke helt, for søknaden er under behandling står det. 🤷♀️ Det er jo fortsatt ikke hennes selskap , hun eier ikke Glød, det er jo Elle Basic. Hun henviste jo dit da hun fikk kritikk for å ha plagiert andre. Hvordan vet du det?
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 9. november 2019 #14492 Skrevet 9. november 2019 (endret) Gul_gul skrev (På 9.11.2019 den 14.51): Hvordan vet du det? . . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Gul_gul Skrevet 9. november 2019 #14493 Skrevet 9. november 2019 4 minutter siden, Nasse Nøff ❤ said: Produktet er under selskapet Elle Basic, står jo der. Hadde det vært 100% SE sitt, så hadde det stått under hennes eget selskap Sophie Elise AS eller et annet firma som hun har laget i sitt eget navn. Hvor står det svart på hvitt at Elle Basic eier produktserien og at SE ikke gjør det? Det er ikke for å være kverulant, men det er jo en mulighet at Elle Basic har solgt retten til produktserien til SE etter at ha stått for utvikling og fremstilling ( = 'står bak' i VG-sitatet). 4 minutter siden, Nasse Nøff ❤ said: "MinMote har vært i kontakt med Sophie Elise Isachsen som henviser til samarbeidspartneren Elle Basic som står bak produktserien Glöd." https://www.minmote.no/#!/artikkel/24721744/kopianklager-mot-sophie-elise
Ultiva Skrevet 9. november 2019 #14494 Skrevet 9. november 2019 (endret) På 28.10.2019 den 19.07, J.. skrev: Så var vi tilbake til selvdiagnotisering, og "dype" blogginnlegg sidestilt med at hun er i NY for check up av neseoperasjon nummer 4.. På 28.10.2019 den 22.07, Gul_gul skrev: Nekter å tro hun ikke kan få nesen sjekket i Oslo. Men en beleilig unnskyldning for å reise til USA igjen... Det er ikke mange seriøse nesekirurger i Norge som tør å røre en nese som har blitt "skjønnhets"operert fire ganger. Jeg syns ikke det er merkelig at Sophie Elise nå må trekke utenlands for å operere seg. Endret 18. desember 2019 av Ultiva 19
Gjest Gul_gul Skrevet 9. november 2019 #14495 Skrevet 9. november 2019 48 minutter siden, Ultiva said: Det er ikke mange seriøse nesekirurger i Norge som tør å røre en nese som har blitt operert fire ganger. Jeg syns ikke det er merkelig at Sophie Elise nå må trekke utenlands for å operere seg. Nei, det skjønner jeg. Men som jeg oppfattet det dro hun til New York under påskudd av et 'check up' - dvs. en oppfølgende undersøkelse etter forrige operasjon, ikke en ny operasjon.
MaleficentAurora Skrevet 9. november 2019 #14496 Skrevet 9. november 2019 3 timer siden, Gul_gul skrev: Hvor står det svart på hvitt at Elle Basic eier produktserien og at SE ikke gjør det? Det er ikke for å være kverulant, men det er jo en mulighet at Elle Basic har solgt retten til produktserien til SE etter at ha stått for utvikling og fremstilling ( = 'står bak' i VG-sitatet). Har hun i det hele tatt eid noe som helst av det hun har komment med eller gitt ut? For jeg kan ikke huske at hun har stått alene om å lage et produkt som skulle selges over aller forventinger. 3
Ultiva Skrevet 9. november 2019 #14497 Skrevet 9. november 2019 (endret) 24 minutter siden, Gul_gul skrev: Nei, det skjønner jeg. Men som jeg oppfattet det dro hun til New York under påskudd av et 'check up' - dvs. en oppfølgende undersøkelse etter forrige operasjon, ikke en ny operasjon. Nå oser det alt annet enn fornuft av en nese som har blitt skjønnhetsoperert fire (!!) ganger. En slik nese vil være uforutsigbar og ustabil både utvendig og innvendig. Anatomiske landemerker er borte, nesestrukturer har blitt bygd opp og ned flere ganger og det blir stadig mer arrvev. Jeg tviler sterkt på at en seriøs norsk nesekirurg vil ønske å vurdere denne nesen i det hele tatt. Endret 9. november 2019 av Ultiva 18
Gjest Gul_gul Skrevet 9. november 2019 #14498 Skrevet 9. november 2019 2 minutter siden, Uglesjel said: Har hun i det hele tatt eid noe som helst av det hun har komment med eller gitt ut? For jeg kan ikke huske at hun har stått alene om å lage et produkt som skulle selges over aller forventinger. Man trenger ikke at ha 'stått alene om å lage et produkt' for å eie retten til produktet. Rettigheter er noe som kan selges og kjøpes.
Gjest Gul_gul Skrevet 9. november 2019 #14499 Skrevet 9. november 2019 2 minutter siden, Ultiva said: Nå oser det alt annet enn fornuft av en nese som har blitt skjønnhetsoperert fire ganger. Det sier seg selv at en slik nese vil være uforutsigbar og ustabil både utvendig og innvendig. Anatomiske landemerker er borte og det blir stadig mer arrvev. Jeg tviler på at en seriøs norsk kirurg vil ønske å vurdere denne nesen i det hele tatt. Jeg er for så vidt enig, men man risikerer vel ikke omdømmetap som 'seriøs kirurg' for bare å undersøke/sjekke opp hvordan det står til med en 4x operert nese?
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 9. november 2019 #14500 Skrevet 9. november 2019 (endret) Gul_gul skrev (På 9.11.2019 den 16.11): Hvor står det svart på hvitt at Elle Basic eier produktserien og at SE ikke gjør det? Det er ikke for å være kverulant, men det er jo en mulighet at Elle Basic har solgt retten til produktserien til SE etter at ha stått for utvikling og fremstilling ( = 'står bak' i VG-sitatet). Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå