AntiBullshit Skrevet 17. september 2019 #14161 Skrevet 17. september 2019 6 timer siden, Sassenach skrev: Jeg er fascinert over at en som er slik en miljøforkjemper at hun holdes våken om natta i redsel for hva som skjer med planeten kan gå god for og lansere strikkegensere som gjennomgående består av 1/3 eller mer akryl? Akryl er en miljøversting. I tillegg består alle genserne noe polyamid (nylon), og både akryl og nylon er fremstilt av petroleum og frigir mikroplast gjennom bruk og vask.... Jeg kan virkelig ikke skjønne at noen ønsker å kjøpe noe med SEs navn. Uavhengig av det er det likevel verdt å merke seg at akryl også er kjent for å være en versting når det kommer til nupper og slitasje = genserne har kort levetid før den blir seende billig og slitt ut. Sitat Står det mellom 30-100 prosent akryl på den, kan du bare henge den fra deg igjen – enten det står H&M eller Ganni på lappen bak i nakken. Akryl nupper lett, blir veldig fort stygt i vask og lukter fort svette Sitat fra: http://blogg.aftenbladet.no/motebloggen/2014/09/24/disse-stoffene-bor-du-styre-unna/ 11
Sool Skrevet 17. september 2019 #14162 Skrevet 17. september 2019 (endret) 4 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Det er ikke første gang hun har innrømmet slurv med håndhygiene. Det er det folk reagerer på. Ikke bare det med å ha glemt fuktighetskrem en sjelden gang som hun sier i videoen. Men bare det er jo ufattelig ekkelt! Å ikke vaske hendene grunnet mangel på krem er ekkelt. " En litt ekkel fakta for mange, men.. Jeg vasker hendene sykt sjeldent. Jeg vasker hendene om jeg har vært på toalettet eller om jeg får noe veldig klissete på dem (kanskje, ofte kan det jo bare tørke inn). Jeg synes det er unødvendig og rart med folk som vasker hendene hele tiden, man blir jo så tørr på hendene? I tillegg har jeg fått for meg at man blir oftere syk om man hele tiden vasker hendene fordi kroppen ikke utsettes for visse bakterier. Da jeg reiste jorden rundt med et TV-team for et år siden var jeg den som vasket hendene minst, og jeg var den eneste som ikke ble syk. #goals" Kilde: https://sophieelise.blogg.no/1527690447_ting_du_garantert_ikke_visste_om_meg.html Sier det også her: https://sophieelise.blogg.no/1519846826_vil_du_egentlig_vite_det.html Og jeg mener hun har nevnt det en eller annen plass før det også. Ironisk at hun syns det er rart at folk vasker hendene sine 🙈 Så det er viktigere å ikke være tørr på hendene kontra å ha rene hender? Æsj ekkelt. Jeg vasker hendene mer enn nødvendig 😆 men blir sjeldent syk. Har reist til flere steder hvor mange har blitt syke men det har ikke jeg. Å jeg er en person som har 5 antibac i typ hver veske. Så tviler på at det er grunnen til at hun eller jeg ikke ble syke. Er tilfeldigheter og generelt at folk har forskjellig immunforsvar. Nei uff dette var ekkelt syns jeg. Endret 17. september 2019 av Sool 10
Justlooking Skrevet 17. september 2019 #14163 Skrevet 17. september 2019 2 timer siden, eeyore83 skrev: Er man mann er det nasty, men damer er jo ikke borti kjønnsorganet med hendene What? På et offentlig toalett tar man på håndtak og flushknappen hvor folk tar på før de vasker hendene. Er jo ikke snakk om selve kjønnsorganet men overalt hvor folk tar FØR de vasker hendene. Og når man da IKKE vasker hendene er de fulle av bakterier. 23
Gjest eeyore83 Skrevet 17. september 2019 #14164 Skrevet 17. september 2019 2 timer siden, Justlooking skrev: What? På et offentlig toalett tar man på håndtak og flushknappen hvor folk tar på før de vasker hendene. Er jo ikke snakk om selve kjønnsorganet men overalt hvor folk tar FØR de vasker hendene. Og når man da IKKE vasker hendene er de fulle av bakterier. Ja, det er jeg enig i at er uhygienisk. Tenkte mest på det å ikke vaske hendene etter toalettbesøk hjemme eller hos andre.
KillerKitty Skrevet 18. september 2019 #14165 Skrevet 18. september 2019 16 timer siden, eeyore83 skrev: Ja, det er jeg enig i at er uhygienisk. Tenkte mest på det å ikke vaske hendene etter toalettbesøk hjemme eller hos andre. Vet ikke helt jeg...papir er ikke akkurat en skuddsikker vest, om man kan si det slik. 13
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 18. september 2019 #14166 Skrevet 18. september 2019 Bloggere som bruker en kilo sminke, løshår, lange akrylnegler og løsvipper og som skal være sexy. Så vasker man seg ikke på hendene etter dobesøk? Usj.
sbf Skrevet 18. september 2019 #14167 Skrevet 18. september 2019 23 timer siden, smalls skrev: Å ikke vaske hendene etter man har vært på do er veldig ekkelt. Da er det jo klart folk henger seg opp i det. Det er virkelig ikke bare noen få ganger det skjer Det står jo svart på hvitt at hun vasker hendene når hun har vært på toalettet... 1
WhiteSwan Skrevet 18. september 2019 #14168 Skrevet 18. september 2019 Ang den boka hennes så sier Henrik at hun ba om å bli kvalt selv. Så teit å fremstille han som den slemme. 13
smalls Skrevet 18. september 2019 #14169 Skrevet 18. september 2019 1 time siden, sbf skrev: Det står jo svart på hvitt at hun vasker hendene når hun har vært på toalettet... Hvor? Legg gjerne ut link hvor hun sier hun vasker hendene etter å ha vært på do 5
DianaV Skrevet 18. september 2019 #14170 Skrevet 18. september 2019 Regner med hun håndhilser endel i forbindelse med alle prosjektene sine... Ekkelt å tenke på... 13
Missy1 Skrevet 18. september 2019 #14171 Skrevet 18. september 2019 Typisk SE: «åh, jeg vasker ikke hendene og er aldri syk» - mens hun går rundt og kan smitte mennesker med dårlig immunforsvar, som faktisk kan dø... 14
KillerKitty Skrevet 18. september 2019 #14172 Skrevet 18. september 2019 Jeg synes egentlig at hun er ganske ofte syk 🤔 16
DianaV Skrevet 18. september 2019 #14173 Skrevet 18. september 2019 29 minutter siden, KillerKitty skrev: Jeg synes egentlig at hun er ganske ofte syk 🤔 Det hun selv sier og skriver stemmer jo ikke med det hun selv sier og skriver.. Men det er jo ikke nytt når det gjelder henne. 8
Gjest førstedamen Skrevet 18. september 2019 #14174 Skrevet 18. september 2019 På 17.9.2019 den 18.22, Lalunagoid skrev: Jo, det hjelper nemlig ved at du viset standpunktet ditt. Det finnes noen dyr som har blitt slaktet for den veska og pelsjakka. Betyr ingenting om det var i går, eller for 50 år siden. Min mammas gamle pelsjakke forsvant plutselig, ja det var meg. Mamma ble ikke overrasket hun vet min mening om pels. Målet er jo å få vekk all pelsindustri og selvfølgelig ogsa gammelt som vi ikke trenger. Dette er ikke en god instilling mtp miljø, bruk og kast og da også dyrevelferd som ofte inngår i de førstnevnte perspektivene. Om alle som har gamle skinn møbler skulle kastes disse ville møbelsalg økt, og da spesielt billig uetisk møbelsalg, som igjen kan være skadelig for dyr og mennesker i u land hvor produksjonen skjer. Om man kaster en gammel sofa, og kjøper en ny i plastbasert tøy, og denne er fremstilt i Indonesia eller Kina, hvor masse kjemikalier skylles ut i elver under produksjon og gjør mennesker svært syke. Hva tror du da skjer med dyrene i prosessen? Det hadde nok vært mye bedre å gå med pelsjakka og vise standpunkt gjennom meninger og holdninger, og ikke basere alt på en gammel jakke eller sofa.
MoKath Skrevet 19. september 2019 #14175 Skrevet 19. september 2019 (endret) 8 hours ago, førstedamen said: Dette er ikke en god instilling mtp miljø, bruk og kast og da også dyrevelferd som ofte inngår i de førstnevnte perspektivene. Om alle som har gamle skinn møbler skulle kastes disse ville møbelsalg økt, og da spesielt billig uetisk møbelsalg, som igjen kan være skadelig for dyr og mennesker i u land hvor produksjonen skjer. Om man kaster en gammel sofa, og kjøper en ny i plastbasert tøy, og denne er fremstilt i Indonesia eller Kina, hvor masse kjemikalier skylles ut i elver under produksjon og gjør mennesker svært syke. Hva tror du da skjer med dyrene i prosessen? Det hadde nok vært mye bedre å gå med pelsjakka og vise standpunkt gjennom meninger og holdninger, og ikke basere alt på en gammel jakke eller sofa. Du kan ikke bruke en pelsjakke/skinnveske og samtidig formidle at andre ikke skal bruke disse produktene. Hvordan troverdighet gir det? Holdningene dine vises også gjennom hva du gjør, ikke bare hva du sier. Endret 19. september 2019 av MoKath skrivefeil 9
Birdo Skrevet 19. september 2019 #14176 Skrevet 19. september 2019 7 timer siden, førstedamen skrev: Dette er ikke en god instilling mtp miljø, bruk og kast og da også dyrevelferd som ofte inngår i de førstnevnte perspektivene. Om alle som har gamle skinn møbler skulle kastes disse ville møbelsalg økt, og da spesielt billig uetisk møbelsalg, som igjen kan være skadelig for dyr og mennesker i u land hvor produksjonen skjer. Om man kaster en gammel sofa, og kjøper en ny i plastbasert tøy, og denne er fremstilt i Indonesia eller Kina, hvor masse kjemikalier skylles ut i elver under produksjon og gjør mennesker svært syke. Hva tror du da skjer med dyrene i prosessen? Det hadde nok vært mye bedre å gå med pelsjakka og vise standpunkt gjennom meninger og holdninger, og ikke basere alt på en gammel jakke eller sofa. Det der ga ikke mening. Det er stor forskjell på en skinnsofa som står hjemme og som ingen ser med mindre du legger ut bilder av den hele tiden, og en skinnveske/pelsjakke som du bruker ute blant folk hver dag og legger ut bilde av hele tiden - kun sett utifra påvirkningskraft. 5
Gjest Atheena Skrevet 19. september 2019 #14177 Skrevet 19. september 2019 På 17.9.2019 den 10.19, deedee_ skrev: Himler seriøst med øynene av alt som kommer ut av munnen på den dama. Podcasten idag, hvorfor prøve så hardt å få Fetisha til å føle seg dum? Hun nærmest shamet henne for å ha dratt på et Nelly Event. Hadde jeg vært venninne med noen som holdt på sånn hadde jeg blitt seriøst lei meg. Hun er så sykt narsissistisk og overlegen. Jeg håper at Fetisha etterhvert vil stå mer opp i forhold til egne meninger. Syns hun har kommet seg mye, men hun gir seg litt hvis SE er uenig. Jeg syns forøvrig ikke hun ble shamet angående Nelly, så der har vi litt ulik oppfatning. Nå lever jo i grunn Fetisha et mye mer spennende liv enn SE siden hun er singel og nokså gal så hun har mye mer å tilføre Podcasten enn jeg syns SE har på nåværende tidspunkt. Så mye mer gøy å høre hva Fetisha har gjort i det siste.
Gjest Adrielle Skrevet 19. september 2019 #14178 Skrevet 19. september 2019 10 timer siden, KillerKitty skrev: Jeg synes egentlig at hun er ganske ofte syk 🤔 Det er mitt inntrykk også. Og det gjelder ikke bare henne, men flere bloggere med lange klør. Kan det være at skrekken for å få tørr hud er viktigere enn normalt god håndhygiene, eller at det faktisk ikke er lett å få helt rene hender med såpass lange negler? Dessuten har flere av dem en tendens til å ta seg til ansiktet og munnen når de poserer, for senere å skrive et innlegg om uren hud, for igjen reklamere for noe som skal hjelpe mot uren hud🤣
AntiBullshit Skrevet 19. september 2019 #14179 Skrevet 19. september 2019 12 timer siden, KillerKitty skrev: Jeg synes egentlig at hun er ganske ofte syk 🤔 Ja, det er ikke mange ukene siden hun var helt utslått av forkjølelse. 31. august skrev hun på bloggen «at hun fortsatt følte seg forkjølet» (faksimile: https://sophieelise.blogg.no/ny-tatovering-pa-en-intim-plass.html) Også tenker jeg at argumentet hennes at «dårlig håndhygiene = styrker immunforsvaret» ikke er troverdig en plass. For hvis hun hadde vært veldig opptatt av immunforsvar og sunnhet så burde hun vært mye mer interessert i å lage mat og viktigheten av hva man putter i munnen enn hva hun er. Hun vet jo knapt nok hvordan man åpner en maisboks (ref. episode fra hennes egen serie), hater å lage mat og spiser helst smågodt og loff med nugatti har jeg inntrykk av. Hun har ikke akkurat en helsebringende livsstil, så at hun ikke vasker hendene «fordi det er sunt» den kjøper jeg ikke. 12
sbf Skrevet 19. september 2019 #14180 Skrevet 19. september 2019 22 timer siden, smalls skrev: Hvor? Legg gjerne ut link hvor hun sier hun vasker hendene etter å ha vært på do https://sophieelise.blogg.no/1527690447_ting_du_garantert_ikke_visste_om_meg.html Værsågod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå