Gjest Asti Skrevet 28. oktober 2018 #10301 Skrevet 28. oktober 2018 (endret) 28 minutter siden, Carina Maria skrev: ... Det at jeg liker Sophie Elise er som deltaker i skal vi danse og jeg har ikke forandret mine meninger om dem kosmetiske behandlingene og plastiske operasjonene Sophie Elise har tatt. Jeg greier fint og se Sophie Elise som noe annet enn kosmetiske behandlinger og plastsike operasjoner men det irriterer vel slike som deg. Bloggeren du linker til har ikke noe med tråden Sophie Elise og gjøre. Jeg lurer på om du fremdeles mener det du skrev i en annen tråd - at det ikke var bloggeren som privatperson som ble diskutert, men bloggen - https://forum.kvinneguiden.no/topic/1066945-karimaritas/?page=9&tab=comments#comment-18978105? Det er bare det jeg ønsker svar på. 😊 I tilfelle er det rart å ha en mening i diskusjon om en blogger, men motsatt i diskusjon om andre bloggere, blant annet her i tråden. (Til moderator : Dette er ikke ment som brukerdebatt. Kun ønske om å få avklart en mening brukeren har ytret). Endret 28. oktober 2018 av Asti
Gjest Carina Maria Skrevet 28. oktober 2018 #10302 Skrevet 28. oktober 2018 Akkurat nå, Asti skrev: Jeg lurte på om du fremdeles mener det du skrev i en annen tråd - at det ikke var bloggeren som privatperson som ble diskutert, men bloggen din - https://forum.kvinneguiden.no/topic/1066945-karimaritas/?page=9&tab=comments#comment-18978105? Det er bare det jeg ønsket svar på. 😊 I tilfelle er det rart å ha en mening i diskusjon om en blogger, men motsatt i diskusjon om andre bloggere. Den tråden er nok to år gammel ja. Jeg har samme oppfatning av kosmetisk behandling og plastiske operasjoner som den gangen men når det gjelder Sophie Elise har jeg på sakt mange ganger at jeg har sett henne som deltaker i skal vi danse når hun var med der og ikke som blogger Sophie Elise. Jeg er mot at hun og mange andre bloggere fronter kosmetiske behandlinger og plastiske operasjoner. Da håper jeg at du forstår hvor jeg vil
Gjest Asti Skrevet 28. oktober 2018 #10303 Skrevet 28. oktober 2018 (endret) 25 minutter siden, Carina Maria skrev: Den tråden er nok to år gammel ja. Jeg har samme oppfatning av kosmetisk behandling og plastiske operasjoner som den gangen men når det gjelder Sophie Elise har jeg på sakt mange ganger at jeg har sett henne som deltaker i skal vi danse når hun var med der og ikke som blogger Sophie Elise. Jeg er mot at hun og mange andre bloggere fronter kosmetiske behandlinger og plastiske operasjoner. Da håper jeg at du forstår hvor jeg vil Jeg spør ikke om din mening om den bloggeren. Jeg spør om du fremdeles mener dette som stod her - Lenke: "det er ikke du som person som diskuteres men bloggen din og alle kan ikke like alle bloggere. "? . Tilføyelse : Vil bare ha det avklart, da du mener noe annet om det i denne tråden. Men det er jo lov å skifte mening. 😊 Endret 28. oktober 2018 av Asti
Gjest Carina Maria Skrevet 28. oktober 2018 #10304 Skrevet 28. oktober 2018 21 minutter siden, Asti skrev: Jeg spør ikke om din mening om den bloggeren. Jeg spør om du fremdeles mener dette som stod her - Lenke: "det er ikke du som person som diskuteres men bloggen din og alle kan ikke like alle bloggere. "? . Tilføyelse : Vil bare ha det avklart, da du mener noe annet om det i denne tråden. Men det er jo lov å skifte mening. 😊 Min mening i denne diskusjonen i den to år gamle tråden gjaldt alle bloggere som blogget om kosmetiske behandlinger og plastisk kirurgi og jeg har ikke sett en blogger som en bedrift for meg er en blogger en blogger. Det er er sånn jeg ser det.
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 28. oktober 2018 #10305 Skrevet 28. oktober 2018 1 time siden, Justlooking skrev: Hva har skjedd med alle trådene som er borte? Enig! Håper de kommer tilbake
Gjest Picketfence Skrevet 29. oktober 2018 #10306 Skrevet 29. oktober 2018 40 minutter siden, Carina Maria skrev: Min mening i denne diskusjonen i den to år gamle tråden gjaldt alle bloggere som blogget om kosmetiske behandlinger og plastisk kirurgi og jeg har ikke sett en blogger som en bedrift for meg er en blogger en blogger. Det er er sånn jeg ser det. Bloggere som reklamerer for produkter og har dette som jobb ER en bedrift. Det er ikke et synspunkt. De er selv opptatt av at det skal kalles en ordentlig jobb.
Snaskesnusken Skrevet 29. oktober 2018 #10307 Skrevet 29. oktober 2018 8 timer siden, Carina Maria skrev: Min mening i denne diskusjonen i den to år gamle tråden gjaldt alle bloggere som blogget om kosmetiske behandlinger og plastisk kirurgi og jeg har ikke sett en blogger som en bedrift for meg er en blogger en blogger. Det er er sånn jeg ser det. En kommersielll bloggvirksomhet er en bedrift! 14
Papirfly Skrevet 29. oktober 2018 #10308 Skrevet 29. oktober 2018 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Papirfly, mod.
Sparkel Skrevet 29. oktober 2018 #10309 Skrevet 29. oktober 2018 8 timer siden, Jegskulleønskeat skrev: Enig! Håper de kommer tilbake Noen har hatt ei travel helg og fått flere tråder stengt for moderering. Ser det jobbes iherdig her å... 12
Oktnxbye Skrevet 29. oktober 2018 #10310 Skrevet 29. oktober 2018 (endret) 12 timer siden, Carina Maria skrev: Det er en stygg og usmakelig debatt teknikk fra den som har rotet i andre tråder men jeg har ikke forandret synet mitt på kosmetiske operasjoner og plastisk kirurgi men jeg greier og se Sophie Elilse som en jente som var med i skal vi danse og da ikke som blogger Sophie Elise som fronter kosmetiske operasjoner og plastisk kirurgi. Skal vi danse er et konsept hvor "kjendis møter proffdanser". Hun fikk betalt for å være med, dermed er det bloggeren/forfatteren (Den offentlige) Sophie Elise som var med på SVD, ikke privatpersonen Sofie Elise. Endret 29. oktober 2018 av Oktnxbye 20
korallrev Skrevet 29. oktober 2018 #10311 Skrevet 29. oktober 2018 Sitat Daglig leder/ adm.direktør: Sofie Steen Isachsen Vedtektfestet formål: Bloggvirksomhet og annet som naturlig faller sammen med dette, som foredrag, markedsføring og annet. Virksomhet/art/bransje: Blogg. Foredrag. Skribentvirksomhet. Markedsføring. Reklame. Hentet fra https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=916848773 så kan man tygge litt på den 😊 17
Snaskesnusken Skrevet 29. oktober 2018 #10312 Skrevet 29. oktober 2018 46 minutter siden, korallrev skrev: Hentet fra https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=916848773 så kan man tygge litt på den 😊 👍 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 29. oktober 2018 #10313 Skrevet 29. oktober 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Carina Maria Skrevet 29. oktober 2018 #10314 Skrevet 29. oktober 2018 18 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Jeg vet, som mange andre, at hun sliter med noe. Men jeg blir så mektig provosert når frøken hykler roper ut så bastant at "Det er dette som er så farlig ved å slenge ut diagnoser som angst og depresjoner, fordi det bidrar til at folk tar det mindre på alvor." Når det er nettopp det hun selv gjør og har gjort så ufattelig mange ganger nå. Hun skriver så "Jeg tror ikke det er positivt med utviklingen som er nå: hvor man nærmest bruker psykiske lidelser for å ha en historie." Jeg har så lyst til å filleriste henne! Jeg blir så provosert. For det er jo det hun selv gjør!! Hvordan kan hun sitte der og skrive "ikke gjør det, det og det er feil, jeg er imot det og det", når hun gjør det selv! Gud jeg blir så provosert. Jeg sier ikke at hun ikke sliter, jeg sier ikke at hun ikke får lov til å snakke om psykiske lidelser sånn sett. Men hun burde seriøst rydde opp i hvordan hun selv fremstår når det kommer til psykiske lidelser. Det er ikke "Jeg sliter, du er ikke alene" som er viktigst idag, det er mer fakta og informasjon rundt psykiske lidelser som er viktig idag. Fordi vi vet jo at vi ikke er alene. Alle med en diagnose kan lett google sin diagnose og finne ut at de ikke er så spesielle og de er langt ifra alene. Det samfunnet idag trenger er informasjon om hvordan det er og hvorfor man blir syk. Ikke en håndsopprekning over hvem som har en diagnose. Ja, psykiske lidelser blir snakket ihjel, fordi det er det samme vrælet om å å om igjen, samme temaet, samme sporet. Mens det som virkelig er viktigst, det snakker vi ikke om er, hvorfor noen blir psykisk syke, hvordan disse sykdommene er og påvirker et menneske og ikke minst; Hvordan vi kan unngå at flere blir psykisk syke. Så kjære SE. Gå litt inni deg selv og se hvordan du selv oppfører deg og snakker om psykiske lidelser og ta et valg. Enten så slutter du å snakke om psykiske ledelser (fordi det blir bare hykleri) eller så får du endre hvordan du snakker om og fremstår som når det kommer til dette temaet. Igjen, jeg sier ikke at hun ikke sliter, diagnoser hun har eller ikke har vil jeg ikke gå innpå. Fordi jeg støtter ikke google-diagnoser. Jeg snakker om måten hun fremstår på bloggen og måten hun har ytret seg tidligere rundt dette temaet og hva hun nå skriver i sitt siste innlegg. Link under. http://sophieelise.blogg.no/1540835232_en_viktig_kamp.html Jeg har studert psykologi bachelor grad og viss noen sliter med angst og depresjon er det to diagnoser som alle kan lett finne ut at dem har men diagnoser må stilles av lege eller psykolog for å få den hjelpen de har krav på. Noen som vet om Sophie Elise har fått diagnose av fast legen sin? Har hun skrevet noe om det på bloggen sin? Det er trist at hun sliter og hun skulle tatt en lang pause fra bloggen sin for å tenke på helsen. Med den eksponeringen av seg selv i sosiale medier må det si stopp en eller annen gang og det jaget hun har etter og prestere dag etter dag i innlegg etter innlegg så må det si stopp. Jeg håper hun får hjelp til å få bitene på plass men noe inni meg sier at jeg tror ikke Sophie Elise blogger om 2 år og da tror jeg hun har blitt student. Det er noe jeg føler på meg.
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 29. oktober 2018 #10315 Skrevet 29. oktober 2018 (endret) På 29.10.2018 den 19.29, Nasse Nøff ❤ skrev: Jeg vet, som mange andre, at hun sliter med noe. Men jeg blir så mektig provosert når frøken hykler roper ut så bastant at "Det er dette som er så farlig ved å slenge ut diagnoser som angst og depresjoner, fordi det bidrar til at folk tar det mindre på alvor." Når det er nettopp det hun selv gjør og har gjort så ufattelig mange ganger nå. Hun skriver så "Jeg tror ikke det er positivt med utviklingen som er nå: hvor man nærmest bruker psykiske lidelser for å ha en historie." Jeg har så lyst til å filleriste henne! Jeg blir så provosert. For det er jo det hun selv gjør!! Hvordan kan hun sitte der og skrive "ikke gjør det, det og det er feil, jeg er imot det og det", når hun gjør det selv! Gud jeg blir så provosert. Jeg sier ikke at hun ikke sliter, jeg sier ikke at hun ikke får lov til å snakke om psykiske lidelser sånn sett. Men hun burde seriøst rydde opp i hvordan hun selv fremstår når det kommer til psykiske lidelser. Det er ikke "Jeg sliter, du er ikke alene" som er viktigst idag, det er mer fakta og informasjon rundt psykiske lidelser som er viktig idag. Fordi vi vet jo at vi ikke er alene. Alle med en diagnose kan lett google sin diagnose og finne ut at de ikke er så spesielle og de er langt ifra alene. Det samfunnet idag trenger er informasjon om hvordan det er og hvorfor man blir syk. Ikke en håndsopprekning over hvem som har en diagnose. Ja, psykiske lidelser blir snakket ihjel, fordi det er det samme vrælet om å å om igjen, samme temaet, samme sporet. Mens det som virkelig er viktigst, det snakker vi ikke om er, hvorfor noen blir psykisk syke, hvordan disse sykdommene er og påvirker et menneske og ikke minst; Hvordan vi kan unngå at flere blir psykisk syke. Så kjære SE. Gå litt inni deg selv og se hvordan du selv oppfører deg og snakker om psykiske lidelser og ta et valg. Enten så slutter du å snakke om psykiske ledelser (fordi det blir bare hykleri) eller så får du endre hvordan du snakker om og fremstår som når det kommer til dette temaet. Igjen, jeg sier ikke at hun ikke sliter, diagnoser hun har eller ikke har vil jeg ikke gå innpå. Fordi jeg støtter ikke google-diagnoser. Jeg snakker om måten hun fremstår på bloggen og måten hun har ytret seg tidligere rundt dette temaet og hva hun nå skriver i sitt siste innlegg. Link under. http://sophieelise.blogg.no/1540835232_en_viktig_kamp.html Jeg har trengt å vite at jeg ikke er alene. Jeg kan fint lese om diagnosen min på Internett, men savner at noen tar initiativ til å snakke om psykisk helse i dagliglivet. Å vite at man ikke er alene, handler ikke om å lese om at noen har samme diagnose, men å faktisk bli kjent med en annen og kunne dele felles erfaringer: typisk støttegrupper. Endret 4. desember 2018 av Jegskulleønskeat
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 29. oktober 2018 #10316 Skrevet 29. oktober 2018 Men ja, litt rart å si at man ikke må slenge rundt med diagnoser når hun har gjort det så mye selv.
Mnjah Skrevet 29. oktober 2018 #10317 Skrevet 29. oktober 2018 (endret) Til seher.no sier hun at hun de siste ukene har kjent på at hun har «vært litt trist hele tiden», og har vært såpass sliten at «hodet har begynt å gå til angrep på meg selv». Og at skal vi danse har gitt henne troen på at hun kan «ha det bra hele tiden». Er det dette alle bloggere gjør? Snakker som om hodet er noe uavhengig av en selv? Og newsflash: alle har det ikke bra hele tiden. Det er ikke farlig å være trist hele tiden. Hodet angriper ikke deg, det er de negative tankene dine du lar få mest plass. Er det virkelig sånn at om man driver med noe som er gøy og givende, men allikevel kjenner seg litt nedfor, så skal man trekke seg fordi man trodde man skulle ha det bra når man har det bra? Og igjen: hva skjedde med at hun i programmet snakket om det å ha det dårlig som «før». SE gjør alt for å selge et narrativ, bygge opp en historie slik til hun fremstår slik hun selv ønsker å vinkle det. Skulle bare ønske alle så den manglende troverdigheten i å proklamere om hvor «bra jeg har det nå», for så trekke seg fordi «jeg er litt trist hver dag». SVD burde la være å ha bloggere med, de trekker seg jo bare fordi de er vant til å kunne slippe når det blir for mye motgang. Hun skriver jo selv på Instagram at enhver negative tilbakemelding etter lørdagens dans ble et slag i ansiktet. (PS. Hva med å la være å søke etter tilbakemeldingene?) Endret 29. oktober 2018 av Mnjah 20
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 29. oktober 2018 #10318 Skrevet 29. oktober 2018 52 minutter siden, Mnjah skrev: Til seher.no sier hun at hun de siste ukene har kjent på at hun har «vært litt trist hele tiden», og har vært såpass sliten at «hodet har begynt å gå til angrep på meg selv». Og at skal vi danse har gitt henne troen på at hun kan «ha det bra hele tiden». Er det dette alle bloggere gjør? Snakker som om hodet er noe uavhengig av en selv? Og newsflash: alle har det ikke bra hele tiden. Det er ikke farlig å være trist hele tiden. Hodet angriper ikke deg, det er de negative tankene dine du lar få mest plass. Er det virkelig sånn at om man driver med noe som er gøy og givende, men allikevel kjenner seg litt nedfor, så skal man trekke seg fordi man trodde man skulle ha det bra når man har det bra? Og igjen: hva skjedde med at hun i programmet snakket om det å ha det dårlig som «før». SE gjør alt for å selge et narrativ, bygge opp en historie slik til hun fremstår slik hun selv ønsker å vinkle det. Skulle bare ønske alle så den manglende troverdigheten i å proklamere om hvor «bra jeg har det nå», for så trekke seg fordi «jeg er litt trist hver dag». SVD burde la være å ha bloggere med, de trekker seg jo bare fordi de er vant til å kunne slippe når det blir for mye motgang. Hun skriver jo selv på Instagram at enhver negative tilbakemelding etter lørdagens dans ble et slag i ansiktet. (PS. Hva med å la være å søke etter tilbakemeldingene?) Det er forskjell på å ikke ha det helt bra, og faktisk gråte daglig før trening, etter trening, om natta og tilslutt på trening. Da er det bra at hun trekker seg for helsas skyld. Den er faktisk viktigst
Gjest Carina Maria Skrevet 29. oktober 2018 #10319 Skrevet 29. oktober 2018 5 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Det er forskjell på å ikke ha det helt bra, og faktisk gråte daglig før trening, etter trening, om natta og tilslutt på trening. Da er det bra at hun trekker seg for helsas skyld. Den er faktisk viktigst Jeg er enig med deg i det og det er ikke bra når hun gråter daglig og det er et signal at hun er utkjørt. Hun gjorde det rette. Helsa er viktigst.
lille humla Skrevet 29. oktober 2018 #10320 Skrevet 29. oktober 2018 Bra hun trakk seg, likte ikke måten hun brukte "psykisk lidelse" på for å sanke stemmer. Hun var jo flink, hun kunne fått stemmer helt uten å (mis)bruke sykdommer. 25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå