Slowdive Skrevet 28. oktober 2018 #10261 Skrevet 28. oktober 2018 5 minutter siden, Carina Maria skrev: Det er er Sophie Elise som privat person som driver det og dermed går det på privat person men det mener jeg. Så du mener at alle som kritiserer en bedrift også kritiserer privatpersonen(e) som driver bedriften? 13
Ellatin Skrevet 28. oktober 2018 #10262 Skrevet 28. oktober 2018 @Carina Maria Du virker som en varm og god person som brenner for å beskytte de som ikke kan beskytte seg selv. Det er flott. Men det er mange av oss andre også. Men det er så viktig å skille mellom person og bedrift. Jeg prøver en siste gang: Sophie Elise som person vet vi ingenting om. For hun holder de kortene tett inntil brystet som seg hør og bør. Det er ikke henne vi diskuterer og hvis noen prøver seg blir kommentarer slettet med mindre de er positivt vinklet. Det gjør det umulig for oss å diskutere for våre motsvar blir slettet nærmest umiddelbart så vi prøver å unngå det. Sophie Elise AS er en bedrift. Bedriften tjener penger på reklame inntekter primært. For det trenger bedriften lesere som kan selges videre til de som ønsker å reklamere på bedriften sine kanaler. For å få disse leserne bruker bedriften en maske. Det er den masken vi ser på bloggen, SVD, snapchat osv. Denne masken er IKKE personen Sophie Elise. Hun er skuespilleren som tar på seg masken, intet mer intet mindre. Og det denne masken gjør er utelukkende å samle følgere hun kan selge til høystbydende. Det er metodene masken bruker for dette som kritiseres. Med en gang følelser og private ting blir bragt på banen går det på henne som person. Noe vi ikke vil diskutere siden vi ikke har lov. Problemet her er at hun spiller på følelser i stor grad, spesielt nå i det siste. Da blir det et minefelt for kritikere å komme på banen og kunne mene noe om dette. Men det nytter ikke å diskutere om ikke man kan skille mellom person og bedrift. 20
Gjest Carina Maria Skrevet 28. oktober 2018 #10263 Skrevet 28. oktober 2018 7 minutter siden, Ellatin skrev: @Carina Maria Du virker som en varm og god person som brenner for å beskytte de som ikke kan beskytte seg selv. Det er flott. Men det er mange av oss andre også. Men det er så viktig å skille mellom person og bedrift. Jeg prøver en siste gang: Sophie Elise som person vet vi ingenting om. For hun holder de kortene tett inntil brystet som seg hør og bør. Det er ikke henne vi diskuterer og hvis noen prøver seg blir kommentarer slettet med mindre de er positivt vinklet. Det gjør det umulig for oss å diskutere for våre motsvar blir slettet nærmest umiddelbart så vi prøver å unngå det. Sophie Elise AS er en bedrift. Bedriften tjener penger på reklame inntekter primært. For det trenger bedriften lesere som kan selges videre til de som ønsker å reklamere på bedriften sine kanaler. For å få disse leserne bruker bedriften en maske. Det er den masken vi ser på bloggen, SVD, snapchat osv. Denne masken er IKKE personen Sophie Elise. Hun er skuespilleren som tar på seg masken, intet mer intet mindre. Og det denne masken gjør er utelukkende å samle følgere hun kan selge til høystbydende. Det er metodene masken bruker for dette som kritiseres. Med en gang følelser og private ting blir bragt på banen går det på henne som person. Noe vi ikke vil diskutere siden vi ikke har lov. Problemet her er at hun spiller på følelser i stor grad, spesielt nå i det siste. Da blir det et minefelt for kritikere å komme på banen og kunne mene noe om dette. Men det nytter ikke å diskutere om ikke man kan skille mellom person og bedrift. Beklager jeg klarer ikke og se at et as og en person er to forskjellige ting for bak et as er det en privat person i blogg verden og den er bygget opp av personen selv men det er sånn jeg ser det siden blogg er en åpen dagbok som både du og jeg kunne ha skrevet og jeg kommer nok aldri til og forstå akkurat det da. Jeg blir lei meg når jeg leser flere sider med negative ting om Sophie Elise enten om det er as eller person. Når folk rakker ned på at Sophie Elise viser følelser blir jeg sint for det er aldri greit og rakke ned på at noen viser følelser samme om dem er glad , trist, romantisk også videre. Jeg har sett på henne som ærlig i skal vi danse men jeg skal innrømme at jeg er mot kosmetiske behandlingene og plastiske operasjnene hun har tatt. Jeg tror mange som har skrevet på tråden ikke skiller dem to som det jeg gjør. Takk det var snilt sakt
Ellatin Skrevet 28. oktober 2018 #10264 Skrevet 28. oktober 2018 4 minutter siden, Carina Maria said: Beklager jeg klarer ikke og se at et as og en person er to forskjellige ting for bak et as er det en privat person i blogg verden og den er bygget opp av personen selv men det er sånn jeg ser det siden blogg er en åpen dagbok som både du og jeg kunne ha skrevet og jeg kommer nok aldri til og forstå akkurat det da. Jeg blir lei meg når jeg leser flere sider med negative ting om Sophie Elise enten om det er as eller person. Når folk rakker ned på at Sophie Elise viser følelser blir jeg sint for det er aldri greit og rakke ned på at noen viser følelser samme om dem er glad , trist, romantisk også videre. Jeg har sett på henne som ærlig i skal vi danse men jeg skal innrømme at jeg er mot kosmetiske behandlingene og plastiske operasjnene hun har tatt. Jeg tror mange som har skrevet på tråden ikke skiller dem to som det jeg gjør. Takk det var snilt sakt Føler du like stor empati for Darth Vader Hannibal Lecter Lord Voldemort Hans Gruber ? For det er samme greia. Dette er figurer i underholdningsbransjen. Karakterer i en film. Det er et klart skille mellom karakteren og skuespilleren. Nå satt jeg det veldig på spissen og lagde en liten liste med antagonister slik at det skal være tydelig hvordan rollene er forskjellige. Karakter og skuespiller. Bedrift og Person. 13
Gjest Carina Maria Skrevet 28. oktober 2018 #10265 Skrevet 28. oktober 2018 2 minutter siden, Ellatin skrev: Føler du like stor empati for Darth Vader Hannibal Lecter Lord Voldemort Hans Gruber ? For det er samme greia. Dette er figurer i underholdningsbransjen. Karakterer i en film. Det er et klart skille mellom karakteren og skuespilleren. Nå satt jeg det veldig på spissen og lagde en liten liste med antagonister slik at det skal være tydelig hvordan rollene er forskjellige. Karakter og skuespiller. Bedrift og Person. Kjenner ikke til dem desverre.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 28. oktober 2018 #10266 Skrevet 28. oktober 2018 (endret) Carina Maria skrev (På 28.10.2018 den 12.04): Beklager jeg klarer ikke og se at et as og en person er to forskjellige ting for bak et as er det en privat person i blogg verden og den er bygget opp av personen selv men det er sånn jeg ser det siden blogg er en åpen dagbok som både du og jeg kunne ha skrevet og jeg kommer nok aldri til og forstå akkurat det da. Jeg blir lei meg når jeg leser flere sider med negative ting om Sophie Elise enten om det er as eller person. Når folk rakker ned på at Sophie Elise viser følelser blir jeg sint for det er aldri greit og rakke ned på at noen viser følelser samme om dem er glad , trist, romantisk også videre. Jeg har sett på henne som ærlig i skal vi danse men jeg skal innrømme at jeg er mot kosmetiske behandlingene og plastiske operasjnene hun har tatt. Jeg tror mange som har skrevet på tråden ikke skiller dem to som det jeg gjør. Takk det var snilt sakt Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Carina Maria Skrevet 28. oktober 2018 #10267 Skrevet 28. oktober 2018 1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Det er ikke en dagbok, det er en jobb. Evner du ikke å se det? Hun selger et produkt på lik linje som en fysisk butikk. Dersom bloggerne ikke fikk betalt og ikke solgte varer via reklame, så hadde det vært en dagbok. Så fort de tjener penger og må skatte av inntektene så blir det en bedrift. SE som mange andre selger seg selv og sitt liv, og ikke minst; sin mening når det kommer til klær, sminke og duppeditter (varer hun får til sendt av bedrifter for å skrive om på bloggen). Det sluttet å være en dagbok for mange år siden og i dag så er det intet mer enn en bedrift hvor hun selger seg selv. Hun har bygget opp den selv til og vere som den er i dag og hun skal overleve for det er inntenkten hennes. Det er hun selv som har gjort jobben og ingen andre. Hva med tv 2 og tv norge dem må ha reklamer for og overleve på samme måte som det sophie elise må ha men forskjellen er at tv2 har et salgs team som kjøper inn reklamene mens Sophie Elise gjør det alene.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 28. oktober 2018 #10268 Skrevet 28. oktober 2018 (endret) Carina Maria skrev (På 28.10.2018 den 12.26): Hun har bygget opp den selv til og vere som den er i dag og hun skal overleve for det er inntenkten hennes. Det er hun selv som har gjort jobben og ingen andre. Hva med tv 2 og tv norge dem må ha reklamer for og overleve på samme måte som det sophie elise må ha men forskjellen er at tv2 har et salgs team som kjøper inn reklamene mens Sophie Elise gjør det alene. Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Solstråletårer Skrevet 28. oktober 2018 #10269 Skrevet 28. oktober 2018 (endret) 33 minutter siden, Carina Maria skrev: Kjenner ikke til dem desverre. Så du har aldri sett Harry Potter filmer? Star wars?? Endret 28. oktober 2018 av Solstråletårer
Gjest Carina Maria Skrevet 28. oktober 2018 #10270 Skrevet 28. oktober 2018 3 minutter siden, Solstråletårer skrev: Så du har aldri sett Harry Potter filmer? Star wars?? Nei 😄 Filmer uten for min interesse 😄
Gjest Berga Skrevet 28. oktober 2018 #10271 Skrevet 28. oktober 2018 (endret) 15 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Så du mener butikker og netbutikker bare dukker opp av intet? For det er jo også bygget opp av et menneske det også. Noen har samarbeidspartnere, man kan si SE har faren sin som samarbeidspartner. For han har jo tatt seg av det økonomiske i mange år. Hun har også manager og slikt, hun får hjelp med styling og å ta bilder. Så her har du misforstått totalt, for hun gjør det så absolutt ikke alene. Edit: Ja hun opprettet bloggen helt alene. Men hun har ikke kommet dit hun er i dag, helt alene. Fint at du (og flere) tar bryet med å forklare sammenhenger. Det er tydeligvis svært vanskelig å forstå at reklameblogger ikke er private dagbøker, men iscenesatte fortellinger med bloggeren som stylet hovedperson, en person som egentlig ikke finnes. Blogginnleggene er konstruert rundt det som skal selges, og er både vrøvl og fanteri og liksomærlige betroelser fra det mest private. Bloggerne vet at det er lett å lure folk, noe annonsørene også har forstått, og resultatet er et lykkelig samarbeid der blogger og annonsør tjener penger på hverandre og på de leserne som lar seg lure. Det er når bloggeren selv ikke klarer å skille mellom «personlig» skuespill og privatmenneske, at det blir ekstra vanskelig for både fans og blogger. Ugrei bransje, med mye ljuging og mange påstander som ikke kan kontrolleres eller tilbakevises, fordi bloggerne krever å få være privatperson når det butter litt. Jeg skjønner godt at mange lar seg lure. Endret 28. oktober 2018 av Berga Rettet feil
Gjest Carina Maria Skrevet 28. oktober 2018 #10272 Skrevet 28. oktober 2018 4 minutter siden, Berga skrev: Fint at du (og flere) tar bryet med å forklare sammenhenger. Det er tydeligvis svært vanskelig å forstå at reklameblogger ikke er private dagbøker, men iscenesatte fortellinger med bloggeren som stylet hovedperson, en person som egentlig ikke finnes. Blogginnleggene er konstruert rundt det som skal selges, og er både vrøvl og fanteri og liksomærlige betroelser fra det mest private. Bloggerne vet at det er lett å lure folk, noe annonsørene også har forstått, og resultatet er et lykkelig samarbeid der blogger og annonsør tjener penger på hverandre og på de leserne som lar seg lure. Det er når bloggeren selv ikke klarer å skille mellom «personlig» skuespill og privatmenneske, at det blir ekstra vanskelig for både fans og blogger. Ugrei bransje, med mye ljuging og mange påstander som ikke kan kontrolleres eller tilbakevises, fordi bloggerne krever å få være privatperson når det butter litt. Jeg skjønner godt at mange lar seg lure. Det er ikke det som det diskuteres og det som ble diskutert var hvorfor Sophie Elise trakk seg fra skal vi danse. Jeg lar meg ikke lure av Sophie Elise men jeg skjønner at bak as er det hun selv som privatperson. Når noen unnskylder seg med at dem diskuterer henne som as er det privat person det går på. Det er for og slippe unna med at det ikke er personlig ment. Når noen går så langt og håne at hun trakk seg fra skal vi danse blir jeg sint enda hun lot seg interjue og fortalte hvorfor og det var det samme hun hadde sakt til vg og dagbladet. Ingen av oss som sitter på tråden vet med 100% sikker hvorfor hun trakk seg og da synser folk og trekker fram egne konklusjoner på hvorfor. Jeg forholder meg til det hun har sakt til media og ikke noe annet.
Anonym2467 Skrevet 28. oktober 2018 #10273 Skrevet 28. oktober 2018 34 minutter siden, Carina Maria skrev: Hun har bygget opp den selv til og vere som den er i dag og hun skal overleve for det er inntenkten hennes. Det er hun selv som har gjort jobben og ingen andre. Hva med tv 2 og tv norge dem må ha reklamer for og overleve på samme måte som det sophie elise må ha men forskjellen er at tv2 har et salgs team som kjøper inn reklamene mens Sophie Elise gjør det alene. Og det er nettopp det de fleste her kritiserer, måten hun tjener inntekten sin på. Det er å reklamere for hårpiller når faktumet er at hun bruker parykk, hun reklamerer for vidunderpiller som skal gi deg pen hud når hun faktisk har gått på hestekur fra legen, hun reklamerer for vippeserum når hun selv bruker extensions... Listen er uendelig lang. Måten TV kanaler driver reklamering på er på et helt annet nivå enn SE, de henvender seg ikke til lettpåvirkelige unge og usikre jenter og de gir ikke «venninne rabatter» på tannbleking osv. At du ikke evner å se dette viser bare at det SE(og andre toppbloggere) gjør er farlig, til og med for godt voksne mennesker. 21
Anonym2467 Skrevet 28. oktober 2018 #10274 Skrevet 28. oktober 2018 4 minutter siden, Carina Maria skrev: Det er ikke det som det diskuteres og det som ble diskutert var hvorfor Sophie Elise trakk seg fra skal vi danse. Jeg lar meg ikke lure av Sophie Elise men jeg skjønner at bak as er det hun selv som privatperson. Når noen unnskylder seg med at dem diskuterer henne som as er det privat person det går på. Det er for og slippe unna med at det ikke er personlig ment. Når noen går så langt og håne at hun trakk seg fra skal vi danse blir jeg sint enda hun lot seg interjue og fortalte hvorfor og det var det samme hun hadde sakt til vg og dagbladet. Ingen av oss som sitter på tråden vet med 100% sikker hvorfor hun trakk seg og da synser folk og trekker fram egne konklusjoner på hvorfor. Jeg forholder meg til det hun har sakt til media og ikke noe annet. Toppbloggeren har også slitt med en infeksjon i bekkenet den siste tiden. – Det er tungt å gå med smerter og gå på antibiotika som gjør deg sløv og kvalm. Jeg merker at jeg ikke klarer å hente meg helt inn. Legen har gitt meg råd om å hvile, men det er ikke så lett å kombinere med mye trening. Når man da i tillegg er utkjørt psykisk, så blir det litt for mye. Sitat fra VG.no 6
Gjest Carina Maria Skrevet 28. oktober 2018 #10275 Skrevet 28. oktober 2018 2 minutter siden, Anonym2467 skrev: Og det er nettopp det de fleste her kritiserer, måten hun tjener inntekten sin på. Det er å reklamere for hårpiller når faktumet er at hun bruker parykk, hun reklamerer for vidunderpiller som skal gi deg pen hud når hun faktisk har gått på hestekur fra legen, hun reklamerer for vippeserum når hun selv bruker extensions... Listen er uendelig lang. Måten TV kanaler driver reklamering på er på et helt annet nivå enn SE, de henvender seg ikke til lettpåvirkelige unge og usikre jenter og de gir ikke «venninne rabatter» på tannbleking osv. At du ikke evner å se dette viser bare at det SE(og andre toppbloggere) gjør er farlig, til og med for godt voksne mennesker. Det er ikke det jeg diskuterte. Jeg svarte på en kommentar fra en som mente noe om hvorfor hun trakk seg i skal vi danse.
Gjest Carina Maria Skrevet 28. oktober 2018 #10276 Skrevet 28. oktober 2018 Akkurat nå, Anonym2467 skrev: Toppbloggeren har også slitt med en infeksjon i bekkenet den siste tiden. – Det er tungt å gå med smerter og gå på antibiotika som gjør deg sløv og kvalm. Jeg merker at jeg ikke klarer å hente meg helt inn. Legen har gitt meg råd om å hvile, men det er ikke så lett å kombinere med mye trening. Når man da i tillegg er utkjørt psykisk, så blir det litt for mye. Sitat fra VG.no Det er det jeg også leste og da klarer en eller annen og trekke inn at det hadde med rumpefyllet og gjøre og hvorfor trekke inn rumpefyllet når hun fortalte dette til vg det er det jeg ble irritert på.
Anonym2467 Skrevet 28. oktober 2018 #10277 Skrevet 28. oktober 2018 3 minutter siden, Carina Maria skrev: Det er ikke det jeg diskuterte. Jeg svarte på en kommentar fra en som mente noe om hvorfor hun trakk seg i skal vi danse. Du har jo diskutert heftig over her at du ikke klarer å se forskjell på SE og SE som as. ALT du leser på bloggen hennes, insta, snap osv er SE AS, ikke SE som person. 8
Justlooking Skrevet 28. oktober 2018 #10278 Skrevet 28. oktober 2018 13 minutter siden, Anonym2467 skrev: Toppbloggeren har også slitt med en infeksjon i bekkenet den siste tiden. – Det er tungt å gå med smerter og gå på antibiotika som gjør deg sløv og kvalm. Jeg merker at jeg ikke klarer å hente meg helt inn. Legen har gitt meg råd om å hvile, men det er ikke så lett å kombinere med mye trening. Når man da i tillegg er utkjørt psykisk, så blir det litt for mye. Sitat fra VG.no Bekkeninfeksjon https://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/infeksjon/bekkeninfeksjon
Gjest Carina Maria Skrevet 28. oktober 2018 #10279 Skrevet 28. oktober 2018 5 minutter siden, Justlooking skrev: Bekkeninfeksjon https://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/infeksjon/bekkeninfeksjon Det høres vondt ut og dem som er med på skal vi danse er ikke akkurat toppidretts utøvere som er vant og trene 6 timer hver dag og det må vere et sjokk for dem fleste.
Gjest Berga Skrevet 28. oktober 2018 #10280 Skrevet 28. oktober 2018 (endret) 30 minutter siden, Carina Maria skrev: Det er ikke det som det diskuteres og det som ble diskutert var hvorfor Sophie Elise trakk seg fra skal vi danse. Jeg lar meg ikke lure av Sophie Elise men jeg skjønner at bak as er det hun selv som privatperson. Når noen unnskylder seg med at dem diskuterer henne som as er det privat person det går på. Det er for og slippe unna med at det ikke er personlig ment. Når noen går så langt og håne at hun trakk seg fra skal vi danse blir jeg sint enda hun lot seg interjue og fortalte hvorfor og det var det samme hun hadde sakt til vg og dagbladet. Ingen av oss som sitter på tråden vet med 100% sikker hvorfor hun trakk seg og da synser folk og trekker fram egne konklusjoner på hvorfor. Jeg forholder meg til det hun har sakt til media og ikke noe annet. Det er bra du skriver det jeg har uthevet, men i min kommentar, som ikke var til deg, prøver jeg å forklare hvorfor man ikke skal la seg påvirke av det som står i en blogg. Man skal heller ikke tro blindt på det som står i et intervju, det er ofte feilsiteringer, journalisten misforstår intervjuobjektet, og en journalist har alltid med seg sympatier og/eller antipatier vedrørende intervjuobjektet - og forstår derfor samtalen ut fra dette. Edit: Og jeg er farget av møter med journalister som har feilsitert meg og vist en svært barnlig og naiv tilnærming til temaet som behandles. Det beste er å la være å diskutere årsakene til at privatpersonen Sofie Elise Isachsen ikke vil være med videre i SVD, for sannheten er det uansett bare hun som eier. Diskuter gjerne bloggen, da er jeg med. 😊👍 Endret 28. oktober 2018 av Berga
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå