Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
43 minutter siden, Anna ~ skrev:

Nå blir det fort veldig subjektivt, men jeg kan bare si jeg ikke har opplevd det på samme måte. For meg å se blogget hun som normalt inntil desember, og så gikk det liksom bananas etter det. (Veldig up-and-down i humøret, ustabil, osv.). 

Kan hende du har rett, jeg gir ikke bloggen daglig klikk og følger den ikke på den måten; jeg ser mer på den med et kritisk blikk og bryr meg jo egentlig ikke om hverdagen som presenteres.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, Anonym2467 skrev:

Hadde vært veldig bra dersom Brennpunkt på NRK kunne tatt for seg denne "bloggbusinessen" og gravd litt i hvordan disse toppbloggerne faktisk holder på.. De trenger ikke grave dypt engang.

Åh, noen burde sende inn forslaget

• Liker 3
Skrevet (endret)
20 timer siden, Anonym2467 skrev:

Hadde vært veldig bra dersom Brennpunkt på NRK kunne tatt for seg denne "bloggbusinessen" og gravd litt i hvordan disse toppbloggerne faktisk holder på.. De trenger ikke grave dypt engang.

Send inn forslaget! Det er en grisete bransje som absolutt bør gjennomgås og avdekkes på en saklig måte. 

Endret av orfeus
Skrevet (endret)
23 timer siden, Anna ~ skrev:

Nå blir det fort veldig subjektivt, men jeg kan bare si jeg ikke har opplevd det på samme måte. For meg å se blogget hun som normalt inntil desember, og så gikk det liksom bananas etter det. (Veldig up-and-down i humøret, ustabil, osv.). 

Hun har alltid variert, noe hun selv har påpekt er en del av det å holde bloggen interessant. Hun svarte kritiske røster frekt i kommentarfeltet, og omtalte/omtaler seg selv som søt og digg. Dette er ikke noe nytt.

Endret av orfeus
Gjest Lexie Grey
Skrevet (endret)

Ser et innlegg hun postet på bloggen den 9. januar som omhandler depresjonen hennes, hvordan hun drømmer om situasjoner hun frykter og angst. Dagene hennes er preget av usikkerhet og redsel for å miste relasjoner fordi hun sliter. I bunnen av samme innlegg skriver hun "om du ønsker å stemme på meg som årets influencer på kjendisgallaen så gjør du det HER ❤" ... Begynner da å lure på om hun skrev et "dypt" innlegg for at folk først skal synes synd på henne, for deretter å tenke "uff, stakkars jenta har det så tungt så hun fortjener en pris stakkars, buhu!" ?! Det var den første tanken som slo meg. Hun burde virkelig ikke tatt med den linken i akkurat det innlegget, men hun tenkte vel motsatt. 

Endret av Moondance
Skrevet
3 timer siden, Moondance skrev:

Ser et innlegg hun postet på bloggen den 9. januar som omhandler depresjonen hennes, hvordan hun drømmer om situasjoner hun frykter og angst. Dagene hennes er preget av usikkerhet og redsel for å miste relasjoner fordi hun sliter. I bunnen av samme innlegg skriver hun "om du ønsker å stemme på meg som årets influencer på kjendisgallaen så gjør du det HER ❤" ... Begynner da å lure på om hun skrev et "dypt" innlegg for at folk først skal synes synd på henne, for deretter å tenke "uff, stakkars jenta har det så tungt så hun fortjener en pris stakkars, buhu!" ?! Det var den første tanken som slo meg. Hun burde virkelig ikke tatt med den linken i akkurat det innlegget, men hun tenkte vel motsatt. 

Sikkert for at folk skal synes synd på henne og gi sin sympati stemme 🙄 jeg kommer ikke til å stemme.

• Liker 4
Skrevet
3 hours ago, Moondance said:

Ja, selvsagt, ingen tvil om det. Akkurat som hun alltid poster disse depresjon/psykiske problemene sine rett før TV serie lanseringer, singel utgivelser eller bok utgivelse.. alt hun gjør og skriver er nøye planlagt for å få høyest mulig fortjeneste.

• Liker 14
Gjest Lexie Grey
Skrevet
20 minutter siden, jentefranorge skrev:

Ja, selvsagt, ingen tvil om det. Akkurat som hun alltid poster disse depresjon/psykiske problemene sine rett før TV serie lanseringer, singel utgivelser eller bok utgivelse.. alt hun gjør og skriver er nøye planlagt for å få høyest mulig fortjeneste.

Jeg er ikke fast leser av bloggen hennes eller følger henne overalt på SoMe, men jeg har inntrykk av at du har ganske så rett dessvette. Det er helt vanvittig hva slags signaler hun sender ut, og at media er så trangsynte og ikke tar mer ansvar altså! Igjen, lurer jeg veldig på hva som gjør at hun får så utrolig mye "spalteplass". 

Skrevet

Ser på bloggen hennes at hun er lei av at samfunnet ikke godtar mennesker som ikke passer «idealet». At man ikke er bra nok, så lenge man ikke passer inni denne lille boksen for hva som er godkjent som normalt/idealet.

Det syntes jeg er svært selvmotsigende. Hun har jo tatt fillers i kinnbein, hake, botox i pupper og rumpe, fettsugd lår og mage, operert nesa flere ganger, og tatt kjeveoperasjon - og hvorfor har hun gjort dette? Jo, nettopp for å passe inn i dagens skjønnhetsideal - fine former, timeglassfigur, store lepper, liten nese, høye kinnbein og gjerne en litt mer fremtredende hake enn det hun hadde.

Greit nok at hun har operert seg fra topp til tå i søken etter å oppnå dette idealet (for hva er vel ellers grunnen, dette er en jente som åpenbart er unormalt opptatt av eget utseende, og har tatt x antall kosmetiske, ikke-nødvendige operasjoner), men når folk påpeker at denne jenta åpenbart har tatt operasjonene litt langt, er det plutselig andre mennesker (!) som ikke godtar at hun ikke passer inn i dagens ideal?

Skjønner dette innlegget ble litt rotete. Poenget mitt er at hun tror hun ikke passer inn i grensene for hva som er normalt, og blir dømt for det. Hun er lei av at folk snakker åpent om kropp, og trykker alle ned i samme ideal. Men det er nettopp dette idealet hun har jobbet så hardt for å oppnå, at det etter min mening blir merkelig å klage på at idealet presses på andre. Hun gjør det jo indirekte selv, gjennom å fremstille hennes siste operasjon som et resultat av rumpetrening, for og ikke snakke om det uendelige kroppsfokuset. 

Hun er tydeligvis lei av at folk påpeker operasjonene hennes, men lets face it - når man har gjort så mye, og brettet det ut til de grader på norges største og mest leste blogg, så vil folk naturligvis snakke om det. Og det får hun nesten ta konsekvensen av. 

Det er vel også noe med det at når folk har endret utseendet sitt drastisk, som følge av unormalt mye fokus på eget utseende, oppfattes man med en gang som svært selvopptatt/opptatt av utseende. Da føler folk av en eløer annen grunn at man kan begynne å påpeke utseendet til andre, for det er jo tross alt ikke slik de så ut opprinnelig? Jeg personlig skjønner godt hun ikke er fan av at andre snakker om hennes utseende, men sånn er det nesten å være en offentlig person som jo tross alt har hatt stort fokus på eget utseende på bloggen.

• Liker 21
Skrevet

Tror egentlig alt hun vil er å være en av disse «wow, hun var pen»-jentene, men mulig hun begynner å innse at tilfeldige mennesker på gata heller tenker «wow, hun der har jammen operert mye på seg selv».

Syntes egentlig det er litt trist.. husker hun skrev på bloggen at «hun alltid hadde et ønske om å være en av de pene, men hun hadde nylig akseptert at det kom hun aldri til å bli». 

Hva tror dere egentlig det å ha en stor blogg, der man får påpekt hver minste lille ting som er feil med utseendet hver dag? Fra tidlig i ungdomsårene - årene man er mest usikker på seg selv på alle områder. Årene som ofte former deg til den du blir som voksen.

Jeg tror at negative kommentarer har ført til enda større usikkerhet på «feil» med seg selv, noe som kanskje var et sårt punkt før noen i det hele tatt kommenterte det (da svir det alltid litt ekstra). Til slitt har hun vel bestemt seg for å bli kvitt «feilen» med en gang

Ingen tvil om at det å ha en så stor blogg fra ung alder har skadd både selvtillit og selvbilde - jeg tror vi alle hadde fått et kraftig knekk på de områdene om vi hadde mottatt liknende kommentarer.

Men jeg undrer - er penger og «famen» virkelig verdt et ødelagt selvbilde, og selvtillit - og kronisk usikkerhet (på seg selv, som hun har skrevet om på bloggen)? Personlig sier jeg nei.

• Liker 16
Gjest marie_82
Skrevet
På 13.12.2017 den 19.00, Bambi1995 skrev:

Som jeg har lest så vet de ikke enda hvordan det kan virke på mennesker. Ei venninne av meg hadde 2 spontanaborter, begge mens hun brukte serumet fra iglow. Så slutta hun på det, ble gravid igjen, og har nå et barn på 1 år. Kanskje tilfeldig, kanskje ikke. 

Var visst ganske store doser av middelet i serumet også som jeg forstod, kontra hva man trengte på et dyr for å få det til å abortere?

Jeg har også ei venninne som har spontanabortert flere ganger. Hun sluttet etterhvert å bruke iglow og er gravid igjen, nå ser det ut til å gå bra. Skremmende hvis det er serumet..!

Skrevet

Enda ett reklame innlegg som inneholder alkohol.... var det ikke CBE som fikk «kjeft» pga dette og ble masse mediastyr? Fordi det er vel ikke lov? 

• Liker 5
Skrevet
48 minutter siden, Lillekråka said:

Enda ett reklame innlegg som inneholder alkohol.... var det ikke CBE som fikk «kjeft» pga dette og ble masse mediastyr? Fordi det er vel ikke lov? 

Stemmer det. Det er ikke lov. 

• Liker 3
Skrevet

Det får jo ingen konsekvenser. Så de holder bare på. Hater sånne folk. 

• Liker 3
Skrevet
48 minutter siden, miagunda skrev:

Det får jo ingen konsekvenser. Så de holder bare på. Hater sånne folk. 

Det er nettopp det. Bloggere kan bare gjøre hva de vil 🙄

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, smalls said:

Det er nettopp det. Bloggere kan bare gjøre hva de vil 🙄

Nei. Det er bare å tipse Forbrukertilsynet. 

• Liker 3
Skrevet

(Nå blir jeg i tvivl: Forbrukertilsynet kan tipses om ulovlig reklame, men det er Helsedirektoratet som håndhever loven mot alkoholreklame (bemerker Forbrukertilsynet selv på nettsiden deres). Men hvem skal da tipses? Helsedirektoratet har ikke samme tipse-hotline som Forbrukertilsynet). 

:klo:

Skrevet

Ingen tvil at sophie Elise leser her inne. Ref innlegget hennes, ikke det med alkohol og reklame men et andre. 

• Liker 6
Skrevet
14 hours ago, Martheegne said:

Ser på bloggen hennes at hun er lei av at samfunnet ikke godtar mennesker som ikke passer «idealet». At man ikke er bra nok, så lenge man ikke passer inni denne lille boksen for hva som er godkjent som normalt/idealet.

Det syntes jeg er svært selvmotsigende. Hun har jo tatt fillers i kinnbein, hake, botox i pupper og rumpe, fettsugd lår og mage, operert nesa flere ganger, og tatt kjeveoperasjon - og hvorfor har hun gjort dette? Jo, nettopp for å passe inn i dagens skjønnhetsideal - fine former, timeglassfigur, store lepper, liten nese, høye kinnbein og gjerne en litt mer fremtredende hake enn det hun hadde.

Greit nok at hun har operert seg fra topp til tå i søken etter å oppnå dette idealet (for hva er vel ellers grunnen, dette er en jente som åpenbart er unormalt opptatt av eget utseende, og har tatt x antall kosmetiske, ikke-nødvendige operasjoner), men når folk påpeker at denne jenta åpenbart har tatt operasjonene litt langt, er det plutselig andre mennesker (!) som ikke godtar at hun ikke passer inn i dagens ideal?

Skjønner dette innlegget ble litt rotete. Poenget mitt er at hun tror hun ikke passer inn i grensene for hva som er normalt, og blir dømt for det. Hun er lei av at folk snakker åpent om kropp, og trykker alle ned i samme ideal. Men det er nettopp dette idealet hun har jobbet så hardt for å oppnå, at det etter min mening blir merkelig å klage på at idealet presses på andre. Hun gjør det jo indirekte selv, gjennom å fremstille hennes siste operasjon som et resultat av rumpetrening, for og ikke snakke om det uendelige kroppsfokuset. 

Hun er tydeligvis lei av at folk påpeker operasjonene hennes, men lets face it - når man har gjort så mye, og brettet det ut til de grader på norges største og mest leste blogg, så vil folk naturligvis snakke om det. Og det får hun nesten ta konsekvensen av. 

Det er vel også noe med det at når folk har endret utseendet sitt drastisk, som følge av unormalt mye fokus på eget utseende, oppfattes man med en gang som svært selvopptatt/opptatt av utseende. Da føler folk av en eløer annen grunn at man kan begynne å påpeke utseendet til andre, for det er jo tross alt ikke slik de så ut opprinnelig? Jeg personlig skjønner godt hun ikke er fan av at andre snakker om hennes utseende, men sånn er det nesten å være en offentlig person som jo tross alt har hatt stort fokus på eget utseende på bloggen.

Word!

• Liker 3
Skrevet
14 hours ago, Martheegne said:

Jeg vil si hun legger opp til at hennes utseende kan diskuteres, når hun selv skriver så mye om det på bloggen. Men det går vel an å holde takt og tone *når* det diskuteres? Det er jo ikke fordi hun skriver ting som at folk med stygge neser absolutt bør la seg operere, og hvis ikke er de psykisk syke idioter. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...