Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest medeus
5 minutter siden, KillerKitty skrev:

Tar ikke lang tid det. 
La oss si "Ola Nordmann" skrev en kommentar. Sophie googler han, og finner ut at han bor i Andebysvingen 4. Hun sjekker opp "Andebysvingen 4" på google og finner resten som bor i huset. Tar ikke lange stunden 

Jeg tenkte mer på de ganske grove kommentarene hun får på insta, skrevet av profiler som ikke forteller noen ting - men som viser profilbilder av småunger. Kan man finne fram til dem? Ganske mange av dem burde fått et kurs i folkeskikk, det er sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, medeus skrev:

Jeg tenkte mer på de ganske grove kommentarene hun får på insta, skrevet av profiler som ikke forteller noen ting - men som viser profilbilder av småunger. Kan man finne fram til dem? Ganske mange av dem burde fått et kurs i folkeskikk, det er sikkert.

Det vet jeg ikke noe om, men jeg vil tro at man kan finne ut litt ved hjelp av IP adressen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, medeus skrev:

Skal man få ut mer info enn det brukerne har lagt ut synlig for andre, så beveger man seg over på feil side av loven. 

Her er det nok snakk om kommentarer fra folk med fullt navn.

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, KillerKitty skrev:

Om de ikke har skrevet til henne med fult navn, har hun likevel ip-adressen deres. Kan vel finne ut litt ut i fra den også?

Nei.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medeus

Årsaken til mitt spørsmål er ganske enkelt at jeg er skeptisk til at dette lar seg gjøre. Dersom noen har åpen profil med personlige opplysninger tviler jeg på at de sender den type kommentarer. Jeg er superskeptisk til alt sensasjonspreget som kommer fra bloggerne. Mange av dem lyver og finner på ting, bare for å sikre seg litt plass på forsiden av Nettavisen, VG og Dagbladet. Nettavisene ber jo heller ikke om bevis på noe som helst, de bare klipper og limer fra bloggene - fordi de trenger noen klikk selv.

Endret av medeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, medeus skrev:

Årsaken til mitt spørsmål er ganske enkelt at jeg er skeptisk til at dette lar seg gjøre. Dersom noen har åpen profil med personlige opplysninger tviler jeg på at de sender den type kommentarer. Jeg er superskeptisk til alt sensasjonspreget som kommer fra bloggerne. Mange av dem lyver og finner på ting, bare for å sikre seg litt plass på forsiden av Nettavisen, VG og Dagbladet. Nettavisene ber jo heller ikke om bevis på noe som helst, de bare klipper og limer fra bloggene - fordi de trenger noen klikk selv.

Har du lest i kommentarfeltene? Folk skriver med åpne profiler, og de skriver greit grove ting.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest medeus
18 minutter siden, Birdo skrev:

Har du lest i kommentarfeltene? Folk skriver med åpne profiler, og de skriver greit grove ting.

Hei Birdo, 

jeg har sett på bloggsiden hennes på FB, der har jeg ikke sett noe som ligner det hun refererer til i det siste innlegget. På Instagram er det ganske mye dumt og stygt, men der er det anonyme profiler. De kan man bare rapportere til Instagram, men kan ikke drive søk selv. Den gang kommentarfeltet på bloggen var åpent var det en del slike meldinger, anonyme selvsagt. Bloggerne truer ofte med at de kan finne folk via ip-adresser, men det er bare skremmeskudd, det kan de ikke. Derfor er jeg skeptisk. Særlig med tanke på andre bloggere som har servert oss halve og hele usannheter ...

Jeg skal tro på det siste stuntet hennes og ydmykt bøye meg i støvet dersom en av disse foreldrene tør stå fram, gjerne fotografert bakfra/fordreid stemme, men akkopagnert av bildebevis. 

Endret av medeus
Korrektur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, medeus skrev:

Hei Birdo, 

jeg har sett på bloggsiden hennes på FB, der har jeg ikke sett noe som ligner det hun refererer til i det siste innlegget. På Instagram er det ganske mye dumt og stygt, men der er det anonyme profiler. De kan man bare rapportere til Instagram, men kan ikke drive søk selv. Den gang kommentarfeltet på bloggen var åpent var det en del slike meldinger, anonyme selvsagt. Bloggerne truer ofte med at de kan finne folk via ip-adresser, men det er bare skremmeskudd, det kan de ikke. Derfor er jeg skeptisk. Særlig med tanke på andre bloggere som har servert oss halve og hele usannheter ...

Jeg skal tro på det siste stuntet hennes og ydmykt bøye meg i støvet dersom en av disse foreldrene tør stå fram, gjerne fotografert bakfra/fordreid stemme, men akkopagnert av bildebevis. 

Vel, da kan du ikke ha sett mye. For det er mye drøyt der. Og som hun sier så er det også mye som blir sendt til henne på pm. Om du har sett i kommentarfeltene på facebooksidene til div nyhetsider så ser du at folk blåser i at de er offentlig - noen er bare grove uansett.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Forstår ikke hvorfor hun har fått slik heltestatus i media. Hun snøvler når hun snakker og fremstår ikke spesielt intelligent. Jeg pleier å skifte kanal når hun dukker opp på TV. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medeus

Ideen har hun stjålet/adoptert. Men jammen fikk hun mye oppmerksomhet på nettavisene og alle glemte dobbeltmoral og plastiske operasjoner av nese, bryst og rumpe (?).

Misforstå med rett: Jeg syns IKKE det er greit å kalle hverandre stygge ting, jeg syns ikke det er greit å sutre seg bort fra konstruktiv kritikk og invitasjoner til debatt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, medeus skrev:

Hei Birdo, 

Fordi det er hundrevis av folk som skriver til henne i pm på face feks. Eller Mail. Der er de ikke redde for å skrive med sin vanlige profil. Disse ser ikke vi, men hun ser de hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, medeus skrev:

Ideen har hun stjålet/adoptert. Men jammen fikk hun mye oppmerksomhet på nettavisene og alle glemte dobbeltmoral og plastiske operasjoner av nese, bryst og rumpe (?).

Misforstå med rett: Jeg syns IKKE det er greit å kalle hverandre stygge ting, jeg syns ikke det er greit å sutre seg bort fra konstruktiv kritikk og invitasjoner til debatt heller.

Ja, å bli kalt hore er veldig konstruktivt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til spalteplass som SE får hos alle de store avisene, se&hør, side2, osv. Nå begynner jeg å bli drittlei av å lese om henne i avisen! Satt på spissen syns jeg det kun er IS og SE det går i om dagen. Det finnes en mer nyansert verden der ute!!!!! Hvorfor har bloggerne tatt over nyhetene?? Er det bare klikk verden består av nå?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen lest artikkelen hvor hun sier ifra til foreldrene, om at ungdommene deres er frekke?

Innlegg ryddet for skjermbilde

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Zyria skrev:

Har noen lest artikkelen hvor hun sier ifra til foreldrene, om at ungdommene deres er frekke?

2615515.jpg

Halve Norge har vel det? Den artikkelen ligger på alle mulige nettaviser idag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medeus
28 minutter siden, Birdo skrev:

Ja, å bli kalt hore er veldig konstruktivt.

Du misforstår med vilje? Jeg sier jo at det I K K E er greit.

Men: De fleste rosa-/underholdningsbloggerne tåler ikke konstruktiv kritikk, da stakkarsliggjør de seg selv slik at det som i utgangspunktet kunne vært utviklende og noe å vokse på - plutselig er gjort om til hets. Alle som lever av å skrive offentlig bør ta til seg den gode kritikken, den som gjør at man blir bedre på det man gjør. (En annen, som lever av å selge kaker, bør jo ta til seg tips og råd som kan få kakene til å bli sunnere og smake bedre.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest medeus
48 minutter siden, Banks skrev:

Fordi det er hundrevis av folk som skriver til henne i pm på face feks. Eller Mail. Der er de ikke redde for å skrive med sin vanlige profil. Disse ser ikke vi, men hun ser de hver dag.

Ser den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, medeus skrev:

Du misforstår med vilje? Jeg sier jo at det I K K E er greit.

Men: De fleste rosa-/underholdningsbloggerne tåler ikke konstruktiv kritikk, da stakkarsliggjør de seg selv slik at det som i utgangspunktet kunne vært utviklende og noe å vokse på - plutselig er gjort om til hets. Alle som lever av å skrive offentlig bør ta til seg den gode kritikken, den som gjør at man blir bedre på det man gjør. (En annen, som lever av å selge kaker, bør jo ta til seg tips og råd som kan få kakene til å bli sunnere og smake bedre.) 

Nei. Det er ikke konstruktiv kritikk det er snakk om her, derav min kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zyria skrev:

2615515.jpg

Drittunge? Det var rette kjeften som smalt.

Endret av jabx
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...