Nordvesta Skrevet 23. mars 2016 #601 Del Skrevet 23. mars 2016 Tråden ryddet for brukerdebatt og avsporing Nordvesta, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 23. mars 2016 #602 Del Skrevet 23. mars 2016 Jeg synes det er så teit å kjøpe en veske ''for da kan mine barn og barnebarn arve den''! Det blir like dumt som om jeg skulle sagt at jeg var vegetarianer men jeg spiser grillpølser ''fordi det er så godt og sommeren blir ikke den samme uten å grille pølser'' Enten så er du eller så er du ikke vegetarianer/for eller mot pels og skinn IKKE litt sånn når det passer seg! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrustrertFlue Skrevet 23. mars 2016 #603 Del Skrevet 23. mars 2016 Blir helt matt av det siste innlegget... På innpust forteller hun at hun har kjøpt en ny skinnveske (til oldebarn osv.) og på utpust skal hun nå bekjempe nok en ting hun ikke har peiling om, kyllingindustrien i Norge. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest medeus Skrevet 23. mars 2016 #604 Del Skrevet 23. mars 2016 7 timer siden, FrustrertFlue skrev: Blir helt matt av det siste innlegget... På innpust forteller hun at hun har kjøpt en ny skinnveske (til oldebarn osv.) og på utpust skal hun nå bekjempe nok en ting hun ikke har peiling om, kyllingindustrien i Norge. Herregud så lett hun er å gjennomskue! Nå har Sraad begynt å ta innpå ... Så da må hun gjøre det der. Er hun heldig nå så er det en eller annen påskevikar i en avis som biter på og så får hun sine minutter i rampelyset igjen (sic). 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarese Skrevet 23. mars 2016 #605 Del Skrevet 23. mars 2016 (endret) Veldig viktig å understreke at hun KUN kjøper EN veske i året. Da så... Mener å huske at hun kjøpte seg både Chanel, LV ( pluss LV bag til Robin) og en Celine i fjor jeg da men kanskje jeg husker feil Endret 23. mars 2016 av Tarese 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 23. mars 2016 #606 Del Skrevet 23. mars 2016 (endret) 24 minutter siden, Tarese skrev: Veldig viktig å understreke at hun KUN kjøper EN veske i året. Da så... Mener å huske at hun kjøpte seg både Chanel, LV ( pluss LV bag til Robin) og en Celine i fjor jeg da men kanskje jeg husker feil Neida, men du glemte den rosa YSL'en, og Givenchy tote'n i januar. Viktig å gi gaver til seg selv, under dekke av at det egentlig er gaver til barnebarna, forutsatt at de ikke blir gutter alle sammen. Endret 23. mars 2016 av Cornucopia Fjernet en misforståelse 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stringfellow1 Skrevet 23. mars 2016 #607 Del Skrevet 23. mars 2016 Den 22.03.2016 at 9.27, Gjest Mamama skrev: Det er ikke tilfelle. Avhengig av årsak til bipolar lidelse kan dette faktisk gå over. har hun fått diagnose fra helse-personell at hun faktisk har vært bipolar, og nå er friskmeldt fra dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest medeus Skrevet 23. mars 2016 #608 Del Skrevet 23. mars 2016 16 minutter siden, Stringfellow1 skrev: har hun fått diagnose fra helse-personell at hun faktisk har vært bipolar, og nå er friskmeldt fra dette? Nå gjelder vel dette neppe SE, men jeg har sett at en del (særlig jenter) som har hatt problemer med å takle puberteten gjerne leter etter diagnoser man kan få piller mot. De leser seg opp på nettet og forstår ikke helt hva det er de har lest, men syns det de som er bipolare beskriver som humørsvingninger passer med at man selv ikke er konstant lykkelig - slik man var som barn (før pubertet). Alle ungdommer opplever vel at kropp og psyke endrer seg i tenårene, særlig i de første årene (10/12 - 16/17). De fleste godtar at det er litt opp-og-ned og har voksne rundt seg som kan forklare at det er noe som går over. Er man litt uheldig og har voksne rundt seg (lærere, helsesøster, skolepsykolog, familie) som hyper opp rundt hormonsvingningene og tror det er noe farlig - kan man dessverre ende opp med at det blir "noe". Ikke nødvendigvis bipolar lidelse, det er en tøff lidelse og ikke det man som normal tenåring tror det er - og som går over når hormonene "har lagt seg"- men kanskje narsissisme. Narsissisme er en "skade" man blir påført, ikke en kjemisk ubalanse som bipolar lidelse er. Man skal ikke sykeliggjøre det som er greie variabler. Vi er forskjellige og noen er mer følsomme enn andre, uten at de behøver få en diagnose. Jeg syns det er frekt overfor dem som faktisk er syke, og som må leve med de voldsomme svingningene dette kan innebære, å påberope seg en diagnose når man egentlig bare har normale svingninger i humøret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klaveret Skrevet 23. mars 2016 #609 Del Skrevet 23. mars 2016 13 timer siden, lovedrug skrev: Jeg kan i perioder svinge mange ganger om dagen jeg.Ikke unormalt. Det er iallefall ikke typsike trekk ved bipolar lidelse. Men - å diskutere diagnoser på nettet gir lite mening. Man kan jo f.eks ha flere diagnoser samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 23. mars 2016 #610 Del Skrevet 23. mars 2016 Hvis jeg får velge så håper jeg heller at en påskevikar plukker opp dyrevernerens forbruk av skinnvesker. Hadde vært fint om noen begynte å stille noen kritiske spørsmål. Hvor langt unna er vi definisjonen av løgn, eller er hun av typen som lyver så hun tror det selv? ja, ja, så nitidig som leserne hennes er, så vil de vel også kunne syne bløffen hennes på veskeområdet. Jeg tror forøvrig at kyllingstuntet handler om å vinne tilbake leserne ettersom det har vært mye fokus på overfladiske ting i det siste. Må gnukke litt på imaget som samfunnsinteressert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 23. mars 2016 #611 Del Skrevet 23. mars 2016 Jeg tror det befinner seg enda en YSL i samlingen, samt en haug andre artifakter fra LV. Med siste tiders rumpefiksing-spekulering rotet i egen blogg samt mistrivsel med selvsamme blogg, er det nå på tide med nok et samfunnsengasjert stunt for å rette opp balansen. Den triste kyllingindustrien skal denne gangen få et fillerfylt ansikt i media. Mondelez er sikkert glad for å slippe. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 23. mars 2016 #612 Del Skrevet 23. mars 2016 11 timer siden, FrustrertFlue skrev: Blir helt matt av det siste innlegget... På innpust forteller hun at hun har kjøpt en ny skinnveske (til oldebarn osv.) og på utpust skal hun nå bekjempe nok en ting hun ikke har peiling om, kyllingindustrien i Norge. Nå kommer det vel snart en artikkel på VG om at hun snakker om en viktig sak og engasjerer seg i kyllingindustrien. Applaus for Sophie Elise liksom. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Malene Skrevet 23. mars 2016 #613 Del Skrevet 23. mars 2016 2 timer siden, medeus skrev: Nå gjelder vel dette neppe SE, men jeg har sett at en del (særlig jenter) som har hatt problemer med å takle puberteten gjerne leter etter diagnoser man kan få piller mot. De leser seg opp på nettet og forstår ikke helt hva det er de har lest, men syns det de som er bipolare beskriver som humørsvingninger passer med at man selv ikke er konstant lykkelig - slik man var som barn (før pubertet). Alle ungdommer opplever vel at kropp og psyke endrer seg i tenårene, særlig i de første årene (10/12 - 16/17). De fleste godtar at det er litt opp-og-ned og har voksne rundt seg som kan forklare at det er noe som går over. Er man litt uheldig og har voksne rundt seg (lærere, helsesøster, skolepsykolog, familie) som hyper opp rundt hormonsvingningene og tror det er noe farlig - kan man dessverre ende opp med at det blir "noe". Ikke nødvendigvis bipolar lidelse, det er en tøff lidelse og ikke det man som normal tenåring tror det er - og som går over når hormonene "har lagt seg"- men kanskje narsissisme. Narsissisme er en "skade" man blir påført, ikke en kjemisk ubalanse som bipolar lidelse er. Man skal ikke sykeliggjøre det som er greie variabler. Vi er forskjellige og noen er mer følsomme enn andre, uten at de behøver få en diagnose. Jeg syns det er frekt overfor dem som faktisk er syke, og som må leve med de voldsomme svingningene dette kan innebære, å påberope seg en diagnose når man egentlig bare har normale svingninger i humøret. Veldig bra skrevet! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lollipops Skrevet 23. mars 2016 #614 Del Skrevet 23. mars 2016 Det er så latterlig at hun alltid skal unnskylde et nytt veskekjøp med at det blir arvegods i fremtiden. Helt greit at hun kjøper skinnvesker, men da må hun slutte å komme med de patetiske unnskyldningene, og ikke minst slutte å kalle seg dyreverner, for det er hun søren meg ikke. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 23. mars 2016 #615 Del Skrevet 23. mars 2016 Død over kuene! Redd kyllingene! Siste innlegg oppsummert? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 23. mars 2016 #616 Del Skrevet 23. mars 2016 Mlonogramveskene til LV er i canvas da, utenom stropper og reimer. http://uk.louisvuitton.com/eng-gb/women/monogram-icons 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helobaby Skrevet 23. mars 2016 #617 Del Skrevet 23. mars 2016 Hun kan da kjøpe seg en(to-tre-fire-fem-seks++) skinnvesker i året, men samtidig ville være miljøvennlig og vegetarianer/veganer. Kuene blir mat, og da er det vel bare bra at resten av dyret også blir brukt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SRC Skrevet 23. mars 2016 #618 Del Skrevet 23. mars 2016 Fytti grisen så hyklersk den jenta der er. Dyreplageri er galt med mindre dyret som ble flådd skal nedarves til barnebarna hennes. Eller om hun trenger restylane i leppene. Eller MAC-sminke. Hun burde virkelig ikke snakke om dyrevern eller fremstå som en slags talsperson for dyrs rettigheter i Norge. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 24. mars 2016 #619 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) Som loffen sier er ikke LV sine vesker i den serien skinn.Det er canvas. (Kun håndtakene er skinn.) Endret 24. mars 2016 av *Emma* 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 24. mars 2016 #620 Del Skrevet 24. mars 2016 SE skriver at hun kjøper 1 veske i året, men glemmer at hun til nå har vist frem 3, hvorav 2 er i skinn og den tredje har skinndetaljer (siden denne detaljen er viktig å poengtere). Antall vesker SE har er irrelevant, så lenge hun klarer å telle riktig og ikke kalle seg dyreverner når hun med all tydelighet ikke er det. Det virker dobbeltmoralsk når hun kjøper skinn, bruker og reklamerer for produkter testet på dyr, og dette føyer seg i rekken over annen dobbeltmoralsk aktivitet den siste tiden, som f.eks et innlegg om å ha sluttet å snuse men lar seg avbilde med sigaretter istedet. Lager innlegg om hvor lei hun er av å blogge med lettkledte bilder som illustrasjon. Hun bløffer leserne sine temmelig åpenbart. Det er helt greit å la være å unnskylde kjøpet med arvegods hver gang hun viser frem en ny veske eller nye skinnsko. Luksusvesker er viktig status for henne nå, hun fikk lyst, hun har råd og ferdig med det. Idag eller i morgen vil all verdens kyllinger takke henne for kampen om en bedre tilværelse i hønsegården, og så er det fritt frem for enda en veske eller et par sko. Og slik lever bloggen videre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå