ulven298 Skrevet 16. desember 2017 #6101 Del Skrevet 16. desember 2017 2 minutter siden, ulven298 skrev: Tenkte at jeg kunne nevne dem! Men siden du tydeligvis vil vite om flere på min alder sååååå... Vi er 6 klasser på trinnet, ca 10 stk i en klasse. Skolen vår er veldig sammenspleiset så de fleste kjenner hverandre! 4 av 60 bryr seg om dyrevelferden! vi kan ta et til eksempel! søsskenbarnet mitt som bor i en helt annen by, og er et år mindre enn meg bryr seg også om dyrevelferden! hun har også 6 klasser på trinnet, ca 10-11 jenter i hver klasse. 2 på trinnet hennes bryr seg om dyrevelferden. tremenningen min bor i en litt mindre by, hun er også et år mindre enn meg! det er 2 klasser på trinnet hennes, hvor hun er den eneste på trinnet hennes som bryr seg. Hun er i en klasse på 25, jeg er usikker på hvor mange jenter det er i den klassen. sååååå dette viser vell at unge jenter generelt ikke bryr seg! Jeg må lete lenge etter en venn, som bryr seg! å forresten!! glemte å si at skolen jeg går på er Norges 2 største ungdom skole!! så jeg snakker om et stort tall som ikke bryr seg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 16. desember 2017 #6102 Del Skrevet 16. desember 2017 42 minutter siden, ulven298 skrev: å forresten!! glemte å si at skolen jeg går på er Norges 2 største ungdom skole!! så jeg snakker om et stort tall som ikke bryr seg! 1 skole vs alle jenter i Norge mellom 12-25 år.. Fortsatt helt urealistisk måling. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorbus Skrevet 16. desember 2017 #6103 Del Skrevet 16. desember 2017 48 minutter siden, ulven298 skrev: å forresten!! glemte å si at skolen jeg går på er Norges 2 største ungdom skole!! så jeg snakker om et stort tall som ikke bryr seg! Enten har Norges nest største ungdomsskole Norges dårligste norsklærere, eller så er du et troll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 16. desember 2017 #6104 Del Skrevet 16. desember 2017 (endret) 9 minutter siden, Sorbus skrev: Enten har Norges nest største ungdomsskole Norges dårligste norsklærere, eller så er du et troll. Tenkte det samme 🙊 Noen som syns det er kjedelig å være barnevakt? Endret 16. desember 2017 av orfeus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miagunda Skrevet 16. desember 2017 #6105 Del Skrevet 16. desember 2017 Har dere hatt en spørrerunde på Snap angående dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vitting Skrevet 16. desember 2017 #6106 Del Skrevet 16. desember 2017 Nå er jeg absolutt ingen ungdomsskoleelev, og ikke er jeg Sophie Elise in disguise, men jeg kjenner meg igjen i det som skrives ovenfor. Jeg var en absolutt "loner" hva gjelder dyrevern på ungdomsskolen, jeg ble mobbet og utstøtt fordi jeg engasjerte meg i dyrevern. Om vi virkelig skal gå ned i detaljene så er det iallefall høyst spekulativt å kritisere Sophie Elise gjennom at hun "forsøker å appellere til et bredt publikum i aldersklassen ungdomsskole gjennom dyrevern". Sier meg ikke uenig i at SE forsøker å score en del "samfunnspoeng" gjennom det, og er ikke uenig i at hennes engasjement ofte virker gjennomsiktig, uekte eller tvilsomt. Men at dyrevern er noe utbredt populæritetstema på ungdomsskole, det er jeg ikke enig i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorbus Skrevet 16. desember 2017 #6107 Del Skrevet 16. desember 2017 4 minutter siden, Vitting skrev: Nå er jeg absolutt ingen ungdomsskoleelev, og ikke er jeg Sophie Elise in disguise, men jeg kjenner meg igjen i det som skrives ovenfor. Jeg var en absolutt "loner" hva gjelder dyrevern på ungdomsskolen, jeg ble mobbet og utstøtt fordi jeg engasjerte meg i dyrevern. Om vi virkelig skal gå ned i detaljene så er det iallefall høyst spekulativt å kritisere Sophie Elise gjennom at hun "forsøker å appellere til et bredt publikum i aldersklassen ungdomsskole gjennom dyrevern". Sier meg ikke uenig i at SE forsøker å score en del "samfunnspoeng" gjennom det, og er ikke uenig i at hennes engasjement ofte virker gjennomsiktig, uekte eller tvilsomt. Men at dyrevern er noe utbredt populæritetstema på ungdomsskole, det er jeg ikke enig i. Men du var genuint interessert og dermed opplyst på hva dyrevern går ut på. Hvis du spør en ungdomsskoleklasse om de er opptatt av at dyr skal behandles bra, så er flesteparten sannsynligvis det. For å si det litt flåsete, så vil de at ulven skal leve og dyremishandlere skal havne i fengsel. Litt krig og fred og sånn... Men de aner ikke hvilke sminkemerker som testes på dyr, eller at de henretter en haug med mus for å teste hver eneste batch med botox som skal ut på markedet. Og de gidder ikke å finne det ut. Vi snakker ikke dyrevernere i ordets rette forstand, men unge mennesker som gjør så godt de kan og føler seg vel med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulillerunde Skrevet 16. desember 2017 #6108 Del Skrevet 16. desember 2017 På 13.12.2017 den 21.52, orfeus skrev: De fabrikkerer ikke livet sitt, men komponerer innleggene rundt den reklamen de skal lage. Noen ganger juger de (sier ikke at SE har gjort det, men at noen gjør det) og later som om de har gjort det og det og det, mens de i virkeligheten har gjort noe helt annet (dette vet jeg). Mange lesere blir sikkert ekstremt skuffet når de forstår at bloggerne bare lurer dem. Du kan tro hva du vil, men det er synd at reklamebloggerne tjener masse penger på å late som både det ene og det andre. Jeg kan ramse opp bevis en annen gang, men du kan jo selv undersøke litt rundt for eksempel SkinRepaire og HairCare ... DETTE er så sant! Jeg bor i nærheten av SE og ventet en gang på trikken ved her jeg bor. Rett ved trikkestoppet er det en "Brun og Blid", som SE plutselig kommer løpende ut fra og inn på bussen som akkurat hadde stoppet. Det gikk noen timer før hun publiserte ett innlegg hvor hun skrev at hun hadde vært på Spraytanhuset og fått spraytan den dagen....var i den perioden hvor hun hadde "slutta" med solarium...kommenterte det på fb-siden hennes og ble blokkert og slettet RASKT. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 16. desember 2017 #6109 Del Skrevet 16. desember 2017 På 25.11.2017 den 1.33, halvehimmelen skrev: Synes ikke engang vokalen er gjenkjennelig, stemmen høres jo helt annerledes ut enn på alt annet hun har laget. Høres bedre ut nå, men hvor mye av stemmen hennes er egentlig igjen etter miks? Synes denne kommentaren faktisk var litt smålig. Er mye man kan kritisere SE for, men den nye sangen med Joakim Lundell synes jeg faktisk er godt laget. Likte den til og med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 16. desember 2017 #6110 Del Skrevet 16. desember 2017 (endret) 20 minutter siden, Jolene skrev: Synes denne kommentaren faktisk var litt smålig. Er mye man kan kritisere SE for, men den nye sangen med Joakim Lundell synes jeg faktisk er godt laget. Likte den til og med. Hvordan kan saklig musikkritikk være smålig? @halvehimmelen sin kommentar var mer saklig enn hva som er vanlig i for eksempel vg. Endret 16. desember 2017 av orfeus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 17. desember 2017 #6111 Del Skrevet 17. desember 2017 34 minutter siden, orfeus skrev: Hvordan kan saklig musikkritikk være smålig? @halvehimmelen sin kommentar var mer saklig enn hva som er vanlig i for eksempel vg. Fordi en del av kritikken rettet mot SE de siste sidene har virket som om det er om å gjøre å finne noe å ta henne på. Greit nok at musikksmak er forskjellig, men kritikk for kritikkens skyld synes jeg ikke er greit. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna ~ Skrevet 17. desember 2017 #6112 Del Skrevet 17. desember 2017 6 hours ago, Jolene said: Fordi en del av kritikken rettet mot SE de siste sidene har virket som om det er om å gjøre å finne noe å ta henne på. Greit nok at musikksmak er forskjellig, men kritikk for kritikkens skyld synes jeg ikke er greit. De sidste sidene!? Hele tråden høres ut som om sutrekonkurranse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 17. desember 2017 #6113 Del Skrevet 17. desember 2017 3 timer siden, Anna ~ skrev: De sidste sidene!? Hele tråden høres ut som om sutrekonkurranse. Nei, det synes jeg ikke. Derimot synes jeg det er forskjell på kritikk og smålighet. For at det er en del kritiske forhold rundt SE, det er jeg enig i, men det går også an å fremheve de tingene som faktisk er positivt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna ~ Skrevet 17. desember 2017 #6114 Del Skrevet 17. desember 2017 1 minutt siden, Jolene said: Nei, det synes jeg ikke. Derimot synes jeg det er forskjell på kritikk og smålighet. For at det er en del kritiske forhold rundt SE, det er jeg enig i, men det går også an å fremheve de tingene som faktisk er positivt. Ok. Ikke hele tråden kanskje, men litt mer (i alt) enn de siste sidene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 17. desember 2017 #6115 Del Skrevet 17. desember 2017 16 timer siden, Jolene skrev: Synes denne kommentaren faktisk var litt smålig. Er mye man kan kritisere SE for, men den nye sangen med Joakim Lundell synes jeg faktisk er godt laget. Likte den til og med. Det må da være lov å lure når vokalen høres helt annerledes ut enn i hennes tidligere sanger? Lang vei fra all your friends til only human. Hvorfor er det slik? Hvor mye er stemmen endret på? Synes ikke noe spesielt om den nye sangen, den er ikke dårlig, men jeg reagerer på at det ikke høres ut som Sofie. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 17. desember 2017 #6116 Del Skrevet 17. desember 2017 4 timer siden, halvehimmelen skrev: Det må da være lov å lure når vokalen høres helt annerledes ut enn i hennes tidligere sanger? Lang vei fra all your friends til only human. Hvorfor er det slik? Hvor mye er stemmen endret på? Synes ikke noe spesielt om den nye sangen, den er ikke dårlig, men jeg reagerer på at det ikke høres ut som Sofie. Nuvel. Jeg er for å diskutere kritikkverdige forhold, men å rakke ned på alt mulig, vell, der synes jeg faktisk grensen går, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 17. desember 2017 #6117 Del Skrevet 17. desember 2017 1 time siden, Jolene skrev: Nuvel. Jeg er for å diskutere kritikkverdige forhold, men å rakke ned på alt mulig, vell, der synes jeg faktisk grensen går, Jeg har jo ikke rakket ned, jeg poengterer bare at stemmen høres annerledes ut. Om det er negativt eller positivt får da være opp til hver enkelt å mene. Men jeg synes det må være lov å være kritisk til at stemmen ikke høres ut som tidligere når det er snakk om ei frøken som prøver å bygge seg opp en musikkarriere. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulven298 Skrevet 17. desember 2017 #6118 Del Skrevet 17. desember 2017 På 16.12.2017 den 21.51, Vitting skrev: Nå er jeg absolutt ingen ungdomsskoleelev, og ikke er jeg Sophie Elise in disguise, men jeg kjenner meg igjen i det som skrives ovenfor. Jeg var en absolutt "loner" hva gjelder dyrevern på ungdomsskolen, jeg ble mobbet og utstøtt fordi jeg engasjerte meg i dyrevern. Om vi virkelig skal gå ned i detaljene så er det iallefall høyst spekulativt å kritisere Sophie Elise gjennom at hun "forsøker å appellere til et bredt publikum i aldersklassen ungdomsskole gjennom dyrevern". Sier meg ikke uenig i at SE forsøker å score en del "samfunnspoeng" gjennom det, og er ikke uenig i at hennes engasjement ofte virker gjennomsiktig, uekte eller tvilsomt. Men at dyrevern er noe utbredt populæritetstema på ungdomsskole, det er jeg ikke enig i. Dette er akkurat det jeg vil fram til!! Endelig en som faktisk har en anelse! Ingen bryr seg om dyrevern nesten, bortsett fra meg! Og dette gjelder jo ikke bare min skole! det er faktisk bedre å høre på meg når det gjelder hva unge på min alder bryr seg om, enn å høre på mange voksene på 40 år som"tror" ungdomsskole elevene bryr seg. hvordan kan en 40 år gammel person ha mer rett om hva unge bryr seg om, når jeg går på ungdom skolen!?? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 18. desember 2017 #6119 Del Skrevet 18. desember 2017 8 timer siden, ulven298 skrev: Dette er akkurat det jeg vil fram til!! Endelig en som faktisk har en anelse! Ingen bryr seg om dyrevern nesten, bortsett fra meg! Og dette gjelder jo ikke bare min skole! det er faktisk bedre å høre på meg når det gjelder hva unge på min alder bryr seg om, enn å høre på mange voksene på 40 år som"tror" ungdomsskole elevene bryr seg. hvordan kan en 40 år gammel person ha mer rett om hva unge bryr seg om, når jeg går på ungdom skolen!?? Jeg er ikke 40. Og flere i denne tråden er heller ikke det. Man må ikke være 15 selv for å vite hva en 15åring liker. Men det ser man ikke før man er ferdig med den trassige tenåringsalderen der alle andre bare er dumme,teite å ikke vet noenting. 🙄 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira. Skrevet 18. desember 2017 #6120 Del Skrevet 18. desember 2017 Jeg har egentlig likt Sophie Elise ganske godt, eller latt være å bry meg noe særlig om henne. Men altså, dagens snaps? Hun sitter i luksusleiligheten sin i Oslo, med parykk, operert ansikt fult av fillers (nevner kun disse tingene fordi det er med å bidra til global oppvarming/dyremishandling). Hun er en STOR overforbruker, som i tillegg OPPFORDRER til ytterligere overforbruk. Dette er jobben hennes. Hun tjener seg søkkrik på å få andre til å kjøpe unødvendige ting, som igjen bidrar til at isbjørnene dør ut. Pengene hun tjener for å oppfordre til overforbruk, bruker hun bruker bl.a. på flere skinnvesker og dyretrstede produkter. Tidligere i år skrøt hun av å ha vært på et kvalmende antall flyturer i år. Denne personen, som må være blant toppen i Norge som er med på å bidra til global oppvarming, presterer altså å kritisere andre mennesker for å ikke bry seg? DET provoserer meg. Det hjelper lite å være vegetarianer (men spise fisk?), og å si man bryr seg om miljøet, når hele livsstilen din skriker av det motsatte. Det er kjempefint at SE gjør bittelitt selv, og prøver å oppfordre andre til å gjøre noe. Men jeg er likevel ganske sikker på at summen av det hun gjør for miljøet, totalt blir langt mindre enn hva en normal person gjør i løpet av året. Så vær så snill SE, ikke kritiser mennesker du ikke kjenner for å ikke bry seg om isbjørnene, når du tydeligvis ikke bryr deg nok selv. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå