elisaday Skrevet 2. desember 2017 #5901 Del Skrevet 2. desember 2017 14 minutter siden, Sorbus skrev: Jeg har selv en tung diagnose, og har opplevd en del opp- og nedturer samt en og annen psykose. Jeg er likevel godt fungerende, men hvis jeg sammenligner meg med Sophie Elise kommer jeg til kort. Det til tross for at hun har alle diagnosene i boka, jeg har bare en. Det jeg synes er så skummelt med SE er at hun skryter av å klare seg uten behandling, og at dette faktisk gjør at hun presterer bedre. Eller "edge", som hun kaller det. Behandling gjør jo folk flate og uinspirerende, og det kan ikke en toppblogger være, må vite. Leserne hennes er i en sårbar alder. De som blir psykisk syke opplever gjerne de første symptomene som ungdom/tidlig voksen. SE's negative syn på behandling kan føre til at disse menneskene venter med å oppsøke hjelp og i mellomtiden rekker å bli veldig syke. Eller de tar ikke imot behandling i det hele tatt. Selvmordstatistikken og faren for selvskading er stor i ung alder, god profesjonell behandling redder liv. Hvor mye er et menneskeliv verdt, Sophie Elise? Og så er det alle de som kjenner seg igjen i SE's beskrivelser og dermed selvdiagnostiserer seg selv med alvorlig psykiske lidelser. Sønnen min er i tenårene og han er drittlei når jentene i klassen er "deprimerte" støtt og stadig. Han har så lyst til å si til dem at nei, du er ikke deprimert, for jeg vet hvordan det ser ut. Du er trist! Noe som forsåvidt er ganske vondt, men det er en følelse og ikke en sykdom. Jeg skulle gjerne likt denne kommentaren 1000 ganger. Håper det går bra med deg nå ❤️ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terrasuave Skrevet 3. desember 2017 #5902 Del Skrevet 3. desember 2017 22 timer siden, elisaday skrev: Den selvdiagnostiseringen driver meg til vannvidd. Som en person som har gått gjennom en over 10 år lang kamp med helsevesenet og blitt feildiagnostisert og overmedisinert før jeg endelig fikk det jeg hadde kjempet for, så er det så provoserende å lese om alt SE slenger rundt seg av diagnoser og bruker ord som "psykose" og "angst" for å gjøre seg selv mer interessant eller hva faen hun ønsker å oppnå. Og på toppen av alt dette så romantiserer hun rusmisbruk som den største selvfølge på stueveggen sin og bloggen sin. Et lite tips bare: Overdreven rusbruk, noe rusbruk og bare litt rusbruk kan føre til mye som ligner på psykiske lidelser. Men de er selvpåført. Det er noe helt annet. vil minne på at rusmisbruk er en sykdom- så følgene av dette blir reelle selvom de er selvpåført 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fitnessjenta Skrevet 3. desember 2017 #5903 Del Skrevet 3. desember 2017 18 timer siden, Sandin skrev: Enig i at denne selvsdiagnostiseringen har gått altfor langt. Hvorfor kan ingen konfrontere henne med dette? Elsker at hun har blitt frisk fra bipolar... Kjære Sofie Elise, som du egentlig heter, hvis du skal lyve på deg diagnoser, lær deg litt mer om de først så løgnene ikke blir så dårlige. Tviler på at hun noen gang har hatt bipolar lidelse, i så fall ble hun feildiagnotisert, man blir ikke plutselig frisk fra det 😅 Bra skrevet @Sorbus, helt enig med deg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandin Skrevet 3. desember 2017 #5904 Del Skrevet 3. desember 2017 Gud! På det innlegget der hun spør om hvem som ikke vil være Kylie Jenner, der ser hun jo virkelig ikke ut som seg selv!!! Forøvrig vil nok de fleste slippe å være Kylie Jenner. Nå skal hun visst ha tattis igjen også, men det er da ikke så lenge siden hun sa hun egentlig angret på de hun hadde? Jeg er meget glad dette ikke er min datter. Jeg ville vært søvnløs av bekymring. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandin Skrevet 3. desember 2017 #5905 Del Skrevet 3. desember 2017 Jeg husket riktig. Det var i juli hun snakket om tatoveringer sist. http://sophieelise.blogg.no/1499708532_jeg_angrer_p_det.html Da var det siste hun ønsket flere tatoveringer, hadde hun hatt valget i dag ville hun ikke hatt en eneste en, fordi det er finere med "ren" kropp uten blekk. Hun angrer på at det ble så mange. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 3. desember 2017 #5906 Del Skrevet 3. desember 2017 På 30.11.2017 den 13.43, Anonym2467 skrev: Påstår at trening og noen ekstra kilo har gitt henne RÆV - ........ (skal ikke spekulere vettu) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 3. desember 2017 #5907 Del Skrevet 3. desember 2017 1 time siden, jabx skrev: Her bekreftet hun nesten en rumpeoperasjon da. Sier hun putter plastikk inn i kroppen og viser bilde av rumpa. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lamoramp Skrevet 3. desember 2017 #5908 Del Skrevet 3. desember 2017 Fra spørsmålsrunden i november: https://imgur.com/gallery/JkEpC Så avsløringen kommer, hun vet bare ikke helt hvordan hun skal forsvare inngrepet og løgnene rundt.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Breakeven Skrevet 4. desember 2017 #5909 Del Skrevet 4. desember 2017 Hva skjer med at hun har alle disse diagnosene som kommer og går? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisaday Skrevet 4. desember 2017 #5910 Del Skrevet 4. desember 2017 1 time siden, Breakeven skrev: Hva skjer med at hun har alle disse diagnosene som kommer og går? Jeg tror hun sitter på google og leter etter noe som passer til hvordan hun føler seg den dagen. "idag klarer jeg ikke å bestemme meg for hva jeg skal ha på meg. Jeg har nok dissosiativ identitetslidelse nå da" 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 4. desember 2017 #5911 Del Skrevet 4. desember 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Papirfly, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
speilpåveggender Skrevet 4. desember 2017 #5912 Del Skrevet 4. desember 2017 Det jeg skrev var ikke spekulasjoner!? Jeg skrev at jeg skjønner ikke at ikke mediene konfronterer hun med de holdningene hun viser. Sier at hun ville jobbet som eskorte/prostituert om hun ikke jobbet som blogger, og poserer stolt foran et bilde av hun hvor hun sniffer kokain og tar piller, hva for et "Forbilde" er det?! Det er ikke bare utseendet hennes og kirurgien og kosmetiske injeksjoner som er skadelig for unge jenter å bli påvirket av, men hele holdningen og det hun promoterer som "kult", som å være eskorte WTF: 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helhvete Skrevet 4. desember 2017 #5913 Del Skrevet 4. desember 2017 1 hour ago, speilpåveggender said: Det jeg skrev var ikke spekulasjoner!? Jeg skrev at jeg skjønner ikke at ikke mediene konfronterer hun med de holdningene hun viser. Sier at hun ville jobbet som eskorte/prostituert om hun ikke jobbet som blogger, og poserer stolt foran et bilde av hun hvor hun sniffer kokain og tar piller, hva for et "Forbilde" er det?! Det er ikke bare utseendet hennes og kirurgien og kosmetiske injeksjoner som er skadelig for unge jenter å bli påvirket av, men hele holdningen og det hun promoterer som "kult", som å være eskorte WTF: Er det ikke en kunstner eller lignende som har malt det? Trenger ikke være annet enn litt kunstnerisk frihet, maleriet var bare hans tolkning av SE, ikke nødvendigvis hva hun gjør Jeg har hvertfall ikke sett SE posere i alice in wonderland-kjole med bryset ute.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TøffeSnåkus Skrevet 4. desember 2017 #5914 Del Skrevet 4. desember 2017 1 time siden, speilpåveggender skrev: Det jeg skrev var ikke spekulasjoner!? Jeg skrev at jeg skjønner ikke at ikke mediene konfronterer hun med de holdningene hun viser. Sier at hun ville jobbet som eskorte/prostituert om hun ikke jobbet som blogger, og poserer stolt foran et bilde av hun hvor hun sniffer kokain og tar piller, hva for et "Forbilde" er det?! Det er ikke bare utseendet hennes og kirurgien og kosmetiske injeksjoner som er skadelig for unge jenter å bli påvirket av, men hele holdningen og det hun promoterer som "kult", som å være eskorte WTF: Mediene har dessverre ikke tid til å nilese blogger og kommentarfelt slik mange gjør her inne.....heldigvis. MEN dessverre for annonsører som ser seg blind på lesertall/følgerskare og samhandler med mange av disse bloggerne med null troverdighet. Jeg SPYR av hårtabeletter snart. Om ikke mediene skriver om det snart så klikker jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomineB Skrevet 4. desember 2017 #5915 Del Skrevet 4. desember 2017 29 minutter siden, Helhvete skrev: Er det ikke en kunstner eller lignende som har malt det? Trenger ikke være annet enn litt kunstnerisk frihet, maleriet var bare hans tolkning av SE, ikke nødvendigvis hva hun gjør Jeg har hvertfall ikke sett SE posere i alice in wonderland-kjole med bryset ute.. Alice in wonderland og hennes historie kanskje🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisaday Skrevet 4. desember 2017 #5916 Del Skrevet 4. desember 2017 32 minutter siden, Helhvete skrev: Er det ikke en kunstner eller lignende som har malt det? Trenger ikke være annet enn litt kunstnerisk frihet, maleriet var bare hans tolkning av SE, ikke nødvendigvis hva hun gjør Jeg har hvertfall ikke sett SE posere i alice in wonderland-kjole med bryset ute.. http://m.sophieelise.blogg.no/1382799913_26102013.html Sofie Elise kledd i et minimalt Alice in Wonderland kostyme. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeverTramp Skrevet 4. desember 2017 #5917 Del Skrevet 4. desember 2017 Hun har blottet bryst på vixen, og forteller i boken sin at hun misbrukte ritalin. Alice in wonderland puttet ting i seg for å endre kroppsform. Det er kunstnerens tolkning av SE, og hun virker til å være fornøyd med den tolkningen. Og om hvitt pulver stemmer eller ikke (jeg har ikke sett eller hørt noe om det), så har SE en historikk hvor hun liker å så frø her og der, for deretter å ignorere leserne i det spekulasjonene blomstrer. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisaday Skrevet 4. desember 2017 #5918 Del Skrevet 4. desember 2017 37 minutter siden, Helhvete skrev: Er det ikke en kunstner eller lignende som har malt det? Trenger ikke være annet enn litt kunstnerisk frihet, maleriet var bare hans tolkning av SE, ikke nødvendigvis hva hun gjør Jeg har hvertfall ikke sett SE posere i alice in wonderland-kjole med bryset ute.. Sofie Elise sine egne ord om rusbruk. Sikkert helt ærlig og den fulle sannhet om både bruk og substabs, hun er jo kjent for ærligheten sin. http://www.tv2.no/a/8651813/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helhvete Skrevet 4. desember 2017 #5919 Del Skrevet 4. desember 2017 12 minutter siden, elisaday said: Sofie Elise sine egne ord om rusbruk. Sikkert helt ærlig og den fulle sannhet om både bruk og substabs, hun er jo kjent for ærligheten sin. http://www.tv2.no/a/8651813/ Joda, jeg har lest om ritalinen og sett kostymet, men hun har ikke akkurat blottet brystet i det kostymet. Jeg synes bare "HUN SNIFFER KOKAIN!!!1111" var å ta det litt langt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisaday Skrevet 4. desember 2017 #5920 Del Skrevet 4. desember 2017 15 minutter siden, Helhvete skrev: Joda, jeg har lest om ritalinen og sett kostymet, men hun har ikke akkurat blottet brystet i det kostymet. Jeg synes bare "HUN SNIFFER KOKAIN!!!1111" var å ta det litt langt Samme hva hun blotter egentlig. Du skrev du ikke husket å ha sett SE i et alice kostyme i samme innlegg der du påpeker kunstnerisk frihet og en "tolkning". Det er en ganske konkret tolkning å male alice på et "portrett" av SE når hun har kledd seg opp som henne, selv om hun for en gangs skyld ikke blotter det hun pleier å blotte. Man kan jo også gå utfra at siden denne kunstneren maler SE som alice er basert på ekte hendelser som nettopp SE utkledd som alice. Så kan man samtidig trekke paralleller mellom de andre versjonene av SE på dette "kunstverket" som er basert på en venns oppfatning av HENNE. Altså hvordan hun er. Hvem hun er. Hva hun er. Hva hun styrer med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå