Saywhat Skrevet 31. oktober #48581 Skrevet 31. oktober Tough cookie skrev (På 27.10.2025 den 21.48): Håper hun tok ut implantatene i hoftene også, selv om det ikke ser helt slik ut.... Hun har nok tatt ut, og satt inn nye mer runde og passende i rompa og hoftene. Rompa og hoftene hadde blitt flate som en pannekaker nå etter op. Det irriterer meg mest hvordan disse «influencerne» lyver så det renner. Hvem ser ikke at den rompa og hoftene er fake? Jo unge jenter som nå tror hun ser sånn ut naturlig, og blir ennå mer misfornøyd med seg selv. 21 2
Tough cookie Skrevet 31. oktober #48582 Skrevet 31. oktober Saywhat skrev (1 time siden): Hun har nok tatt ut, og satt inn nye mer runde og passende i rompa og hoftene. Rompa og hoftene hadde blitt flate som en pannekaker nå etter op. Det irriterer meg mest hvordan disse «influencerne» lyver så det renner. Hvem ser ikke at den rompa og hoftene er fake? Jo unge jenter som nå tror hun ser sånn ut naturlig, og blir ennå mer misfornøyd med seg selv. Rumpa synes jeg ser naturlig ut så langt, men hun sier den blir flatere fordi den er hoven enda, men hoftene ser ikke naturlige ut selv om hun har bandasje på hver hofte etter å ha tatt ut implantatene. 2
Elfy Skrevet 1. november #48583 Skrevet 1. november (endret) Vil anbefale alle å se "Stille i timen" på HBO Max. Handler om en pedofil på en skole i Sverige som tar bilder og filmer jenter. Det deles bilder, og såkalte "tributes", hvor bilder blir laminert og de filmer seg selv komme på disse bildene og dele det videre. Fikk meg til å tenke på alle barn som ligger ute med bilder og informasjon på nettet. Både oss vanlige og ikke minst alle bloggerbarna. Internett = null kontroll på hva som skjer videre med informasjon/bilder. De må gjerne be oss slette apper, slutte å følge osv, men de som følger videre er kanskje de med de verste hensiktene. Det er så skremmene hva folk kan gjøre med bilder/ informasjon og dette blir lagt ut av foreldre for å få likes/ selge produkter eller provosere og skape trafikk på egen profil. Man vet ikke hvor det havner, hos hvem eller hva som deles på det åpne nettet eller på det mørke nettet. Skremmende! Og at det ikke gir influencere mareritt om nettene forstår jeg ikke! Endret 1. november av Elfy 7 11
Zenhouse Skrevet 1. november #48584 Skrevet 1. november https://www.vg.no/rampelys/i/pPJxPo/salgs-sjokk-det-skyldes-ene-og-alene-sophie-elise Prøver å forstå hvordan SE klarer å komme inn i varmen blant forfatterne her. Det mest åpenbare er jo at «money talks». Hun generer inntekter for dem. Men jeg merker meg også at forlagsdirektøren forteller meg at hun har fulgt SE på Instagram i flere år : Å følge med på Sophie Elise er å følge med på tidsånden, sier Ørbeck Sørheim. Maia Lunde sier: – Jeg har begynt å følge henne på Instagram, jeg måtte jo det, smiler Lunde. Jeg måtte inn å se SE på Insta nå, og fikk jo bekreftet hva jeg trodde: Det er jo nokså polert der inne. Ikke så mye å la seg forskrekke av, mye søtt og rosa- noen «dype» refleksjoner angående å få barn og litt strikkegenser reklame og bok anbefalinger. Hun poster i tillegg sjeldent innlegg der ser jeg. Er nok mer aktiv i story der, men jeg ser ikke for meg at Lunde og Ørbeck Sørheim trykker seg gjennom de hver dag heller. De tror de følger med, men de aner ikke hva hun pøser ut på Snap. Tipper det samme gjelder Anne Holt. Jeg må nesten bare flire, så dumt er det. 10 10
K_mb Skrevet 1. november #48585 Skrevet 1. november (endret) Anemoi skrev (På 31.10.2025 den 11.50): Sofie Steen Isachsen og Sara Emilie Tandberg er to garvede influensere som har holdt på i årevis. SET har gjennom 10 år bygd seg opp ved å eksponere barna sine, nå 4 i tallet. SE tøyer nå grensene ved både å vise ansikt og bruke sin sønn i reklame. Og begge blir i enkelte miljøer dratt fram som flinke forretningskvinner… Totalt uforståelig!!! De er egentlig to hensyns- og grenseløse selgere, der å «selge»/eksponere barna sine gjøres skruppelløst! Helt enig med deg, og for meg er også den kyniske måten å selge på som går på å utlevere familie og sensitive opplysninger om andre som involverer ikke-samtykkekompenete personer som står til kritikk. Det som derimot irriter meg er den fremhevingen av begge SE'ene som begge gjør alt i sin makt for å selge, og det involverer deres barn. Det var en stor skuffelse at Mads Hansen som jeg fra nå av vil kalle en tidligere kritikker av influencere og som velger sine kamper etter trynefaktor, og som helt åpembart har falt for narrativet selv gjennom å fremheve Sophie Elise. Iselin Guttormsen (hvor Mads Hansen sammenlignet de) var kanskje ikke aktuell,men (Begge bør være uaktuelle i seriøse tv-program) Sophie Elise blir på bakgrunn av at Mads Hansen har "valgt" henne inn i sitt program "Forræder" opphøyd til tross for at hun var en av de han tidligere var svært kritisk til ( med rette) Nå bidrar han til at hun blir aktuell ogjen. Mads Hansen har ingen troverdighet for meg, han kritiserer ettet hvor vinden blåser for eget forgodtbefinnende. Endret 1. november av K_mb 7 2
J.. Skrevet 2. november #48586 Skrevet 2. november Zenhouse skrev (15 timer siden): Hun poster i tillegg sjeldent innlegg der ser jeg. Er nok mer aktiv i story der, men jeg ser ikke for meg at Lunde og Ørbeck Sørheim trykker seg gjennom de hver dag heller. Det er jo slik de aller fleste bruker IG,etter at story ble et alternativ for noen år siden. 2
Anemoi Skrevet 2. november #48587 Skrevet 2. november Zenhouse skrev (16 timer siden): https://www.vg.no/rampelys/i/pPJxPo/salgs-sjokk-det-skyldes-ene-og-alene-sophie-elise Prøver å forstå hvordan SE klarer å komme inn i varmen blant forfatterne her. Det mest åpenbare er jo at «money talks». Hun generer inntekter for dem. Men jeg merker meg også at forlagsdirektøren forteller meg at hun har fulgt SE på Instagram i flere år : Å følge med på Sophie Elise er å følge med på tidsånden, sier Ørbeck Sørheim. Maia Lunde sier: – Jeg har begynt å følge henne på Instagram, jeg måtte jo det, smiler Lunde. Jeg måtte inn å se SE på Insta nå, og fikk jo bekreftet hva jeg trodde: Det er jo nokså polert der inne. Ikke så mye å la seg forskrekke av, mye søtt og rosa- noen «dype» refleksjoner angående å få barn og litt strikkegenser reklame og bok anbefalinger. Hun poster i tillegg sjeldent innlegg der ser jeg. Er nok mer aktiv i story der, men jeg ser ikke for meg at Lunde og Ørbeck Sørheim trykker seg gjennom de hver dag heller. De tror de følger med, men de aner ikke hva hun pøser ut på Snap. Tipper det samme gjelder Anne Holt. Jeg må nesten bare flire, så dumt er det. En god oppsummering, @Zenhouse! Særlig den siste setningen i innlegget ditt er spot on: «De [forfatterne] tror de følger med, men de aner ikke hva hun pøser ut på Snap. Tipper det samme gjelder Anne Holt. Jeg må nesten bare flire, så dumt er det.» 12
Isild Skrevet 2. november #48588 Skrevet 2. november Zenhouse skrev (20 timer siden): https://www.vg.no/rampelys/i/pPJxPo/salgs-sjokk-det-skyldes-ene-og-alene-sophie-elise Prøver å forstå hvordan SE klarer å komme inn i varmen blant forfatterne her. Det mest åpenbare er jo at «money talks». Hun generer inntekter for dem. Men jeg merker meg også at forlagsdirektøren forteller meg at hun har fulgt SE på Instagram i flere år : Å følge med på Sophie Elise er å følge med på tidsånden, sier Ørbeck Sørheim. Maia Lunde sier: – Jeg har begynt å følge henne på Instagram, jeg måtte jo det, smiler Lunde. Jeg måtte inn å se SE på Insta nå, og fikk jo bekreftet hva jeg trodde: Det er jo nokså polert der inne. Ikke så mye å la seg forskrekke av, mye søtt og rosa- noen «dype» refleksjoner angående å få barn og litt strikkegenser reklame og bok anbefalinger. Hun poster i tillegg sjeldent innlegg der ser jeg. Er nok mer aktiv i story der, men jeg ser ikke for meg at Lunde og Ørbeck Sørheim trykker seg gjennom de hver dag heller. De tror de følger med, men de aner ikke hva hun pøser ut på Snap. Tipper det samme gjelder Anne Holt. Jeg må nesten bare flire, så dumt er det. Enig! De avslører jo bare at de er fullstendig akterutseilt ift hva det vil si å få med seg/følge med på hva Sophie Elise AS egentlig selger og holder på med. Det fremstår ganske "bestemorsk" egentlig. 14
Era Vulgaris Skrevet 2. november #48589 Skrevet 2. november Isild skrev (23 minutter siden): Enig! De avslører jo bare at de er fullstendig akterutseilt ift hva det vil si å få med seg/følge med på hva Sophie Elise AS egentlig selger og holder på med. Det fremstår ganske "bestemorsk" egentlig. Oldemorsk 😉 8
Isild Skrevet 2. november #48590 Skrevet 2. november Era Vulgaris skrev (26 minutter siden): Oldemorsk 😉 Jah! 👵 6
Tough cookie Skrevet 2. november #48591 Skrevet 2. november (endret) Ser at SE har begynt med ballett på søndager, og nå ser jeg at hun umulig kan ha fjernet hofteimplantatene men satt inn noen mindre og rundere. Hvis det er ballett hun har tenkt å satse på, så er det lite utstående hofter og tutrumpe i den bransjen. Endret 2. november av Tough cookie 10
Era Vulgaris Skrevet 2. november #48592 Skrevet 2. november Tough cookie skrev (23 minutter siden): Ser at SE har begynt med ballett på søndager, og nå ser jeg at hun umulig kan ha fjernet hofteimplantatene men satt inn noen mindre og rundere. Hvis det er ballett hun har tenkt å satse på, så er det lite utstående hofter og tutrumpe i den bransjen. Nå blir hun vel neppe noen prima ballerina i en alder av 30+, uansett 😁 8 3
Allo Skrevet 2. november #48593 Skrevet 2. november Elfy skrev (På 1.11.2025 den 13.30): Vil anbefale alle å se "Stille i timen" på HBO Max. Handler om en pedofil på en skole i Sverige som tar bilder og filmer jenter. Det deles bilder, og såkalte "tributes", hvor bilder blir laminert og de filmer seg selv komme på disse bildene og dele det videre. Fikk meg til å tenke på alle barn som ligger ute med bilder og informasjon på nettet. Både oss vanlige og ikke minst alle bloggerbarna. Internett = null kontroll på hva som skjer videre med informasjon/bilder. De må gjerne be oss slette apper, slutte å følge osv, men de som følger videre er kanskje de med de verste hensiktene. Det er så skremmene hva folk kan gjøre med bilder/ informasjon og dette blir lagt ut av foreldre for å få likes/ selge produkter eller provosere og skape trafikk på egen profil. Man vet ikke hvor det havner, hos hvem eller hva som deles på det åpne nettet eller på det mørke nettet. Skremmende! Og at det ikke gir influencere mareritt om nettene forstår jeg ikke! Til og med Kripos har gått ut i media mot eksponering av barn i sosiale medier. De har sikkert sett mange saker hvor pedofile har lastet ned hundretusen bilder av barn som de seksualiserer. Jeg har lest om en del saker hvor mengden overgrepsmateriale er sjokkerende. Ingen skal fortelle meg at influensere ikke vet dette, men de overser det gladelig for penger. 6 8
Allo Skrevet 2. november #48594 Skrevet 2. november Saywhat skrev (På 31.10.2025 den 21.03): Hun har nok tatt ut, og satt inn nye mer runde og passende i rompa og hoftene. Rompa og hoftene hadde blitt flate som en pannekaker nå etter op. Det irriterer meg mest hvordan disse «influencerne» lyver så det renner. Hvem ser ikke at den rompa og hoftene er fake? Jo unge jenter som nå tror hun ser sånn ut naturlig, og blir ennå mer misfornøyd med seg selv. I serien «Sofies verden» tror jeg den heter sa hun at rumpa var flat som et flatbrød, og at det var jævlig stygt. Da vil det være veldig, veldig mistenkelig når hun nå prøver å få det til å virke som at den naturlig rumpa var fin. Hun vil komme kritikerne i forkant for hun skjønner at hennes troverdighet er langt under pari ved nå å hevde at trening har gjort underverker. 9 5
Allo Skrevet 2. november #48595 Skrevet 2. november Tough cookie skrev (3 timer siden): Ser at SE har begynt med ballett på søndager, og nå ser jeg at hun umulig kan ha fjernet hofteimplantatene men satt inn noen mindre og rundere. Hvis det er ballett hun har tenkt å satse på, så er det lite utstående hofter og tutrumpe i den bransjen. Enig. De hoftene er ikke naturlige med hennes lille størrelse. Aldri i livet. 15 1 1
Elfy Skrevet 2. november #48596 Skrevet 2. november Allo skrev (1 time siden): Til og med Kripos har gått ut i media mot eksponering av barn i sosiale medier. De har sikkert sett mange saker hvor pedofile har lastet ned hundretusen bilder av barn som de seksualiserer. Jeg har lest om en del saker hvor mengden overgrepsmateriale er sjokkerende. Ingen skal fortelle meg at influensere ikke vet dette, men de overser det gladelig for penger. Jeg vokste opp med internett da det var svindyrt før kl.17.00 og det tok opp fasttelefon- linja 🙈 Husker vi allerede den gang ble advart og fikk banket inn litt nettvett sammen med en tirade om høye internettregninger. Skulle tro den oppvoksende generasjonen hadde fått opplæring i nettvett, men virker jo mer som at det er fri flyt over hele linja. SE har jo styrt hele showet fra jenterommet uten noen form for grensesetting og konsekvenser. At politi og Kripos advarer burde man jo ha fått med seg. De har gått bredt ut. Forstår ikke at de gambler slik bare for å få inn cash og spons. Dette er ene og alene foreldrene sitt ansvar, og det ansvaret er det mange som regelrett gir f*** i. Foreldrene til SE har også sviktet grovt. De burde stengt ned bloggen frem til hun var myndig. Gitt henne en notatbok og så kunne hun ført dagbok på gamlemåten. Skrekkeksempel på hva et liv på internett kan føre med seg. 13 2
Lorieen Skrevet 2. november #48597 Skrevet 2. november Allo skrev (3 timer siden): Enig. De hoftene er ikke naturlige med hennes lille størrelse. Aldri i livet. Det er helt åpenbart at hun fortsatt har implantater både i hoftene og i rumpa. Det ser man med ett øye. 15
Isild Skrevet 3. november #48598 Skrevet 3. november Tough cookie skrev (13 timer siden): Ser at SE har begynt med ballett på søndager, og nå ser jeg at hun umulig kan ha fjernet hofteimplantatene men satt inn noen mindre og rundere. Hvis det er ballett hun har tenkt å satse på, så er det lite utstående hofter og tutrumpe i den bransjen. Ballett-Sophie ! Lysten til å være/se ut som hun er 13 går ikke over. Det er bare nok en rolle hun øver inn for å få vist frem toppene fra klesmerket sitt, og se søt/sexy ut på bilder. Vi husker jo Tennis-Sophie Farmen-Sophie Yoga-Sophie Cowboy Mars Thodesen-Sophie Styrketrening-Sophie Turiskogen-Sophie Meditasjons-Sophie Skappelgenser-Sophie 22 4
Lorieen Skrevet 3. november #48599 Skrevet 3. november Isild skrev (9 timer siden): Ballett-Sophie ! Lysten til å være/se ut som hun er 13 går ikke over. Det er bare nok en rolle hun øver inn for å få vist frem toppene fra klesmerket sitt, og se søt/sexy ut på bilder. Vi husker jo Tennis-Sophie Farmen-Sophie Yoga-Sophie Cowboy Mars Thodesen-Sophie Styrketrening-Sophie Turiskogen-Sophie Meditasjons-Sophie Skappelgenser-Sophie Og Russer-Sophie og Jakt-Sophie! 10
Cami9 Skrevet 3. november #48600 Skrevet 3. november Tough cookie skrev (22 timer siden): Ser at SE har begynt med ballett på søndager, og nå ser jeg at hun umulig kan ha fjernet hofteimplantatene men satt inn noen mindre og rundere. Hvis det er ballett hun har tenkt å satse på, så er det lite utstående hofter og tutrumpe i den bransjen. Ballett-antrekket hennes er tragisk🤣 Hun er alene med en lærer og velger string-drakt😂 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå