Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde jeg kunne vært med på A laget, hadde jeg spurt om hva foreldrene hennes egentlig syns om hva hun har gjort og driver med. 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Maia3 skrev (18 timer siden):

Screenshot_20251014_161722_Snapchat.jpg

«Blir naturlig» skriver hun. Den rumpa vil vel aldri kunne kalles naturlig vel

• Liker 21
Skrevet
Isild skrev (På 14.10.2025 den 10.11):

Jeg har sett bilder fra A-laget. Det er ganske sjokkerende hvordan fjeset ser ut når hun det blir tatt "vanlige" bilder (og før noen korsfester meg for å kommentere utseendet - jeg ser på det som å kommentere resultater av unødvendig kirurgi. Kirurgi hun har utført FOR å selge på i sine kommersielle kanaler) 

Stygt redd hun havner i fella til Jocelyn og Michael Jackson nå - operere mer og mer fordi hun skal forsøke å fikse på resultatene. Men det er vel ikke mer hud og brusk igjen, så det blir bare værre og værre fra nå. 

Jeg syns det var etter Farmen det bikket helt over og at hun ødela ansiktet sitt helt. Hun var veldig operert, men hadde normalt øyeparti (det så bedre ut) Legger ut link med bilde..

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/vil-vise-at-hun-ikke-er-en-bortskjemt-bitch/14012118/

Etter operasjonene rundt øyepartiet skjedde det at det ble "over the top" - det var da det gikk for langt. Syns jeg. Link med bilde: 

https://www.kk.no/underholdning/jeg-visste-at-dette-ville-bli-en-del-av-arven-min/83699091

Isild skrev (På 14.10.2025 den 10.11):

Jeg har sett bilder fra A-laget. Det er ganske sjokkerende hvordan fjeset ser ut når hun det blir tatt "vanlige" bilder (og før noen korsfester meg for å kommentere utseendet - jeg ser på det som å kommentere resultater av unødvendig kirurgi. Kirurgi hun har utført FOR å selge på i sine kommersielle kanaler) 

Stygt redd hun havner i fella til Jocelyn og Michael Jackson nå - operere mer og mer fordi hun skal forsøke å fikse på resultatene. Men det er vel ikke mer hud og brusk igjen, så det blir bare værre og værre fra nå. 

Jeg syns det var etter Farmen det bikket helt over og at hun ødela ansiktet sitt helt. Hun var veldig operert, men hadde normalt øyeparti (det så bedre ut) Legger ut link med bilde..

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/vil-vise-at-hun-ikke-er-en-bortskjemt-bitch/14012118/

Etter operasjonene rundt øyepartiet skjedde det at det ble "over the top" - det var da det gikk for langt. Syns jeg. Link med bilde: 

https://www.kk.no/underholdning/jeg-visste-at-dette-ville-bli-en-del-av-arven-min/83699091

Hun har en bitteliten sønn, og jeg forstår virkelig ikke at hun tar sjansen på å legges i narkose og risikere komplikasjoner, eller i verste fall ikke våkne igjen. Det virker så uforsvarlig når man har et så lite barn. I tillegg tar det lang tid å komme seg etterpå, så hun vil jo være borte og utilgjengelig for ham lenge. Hvis hun allerede bare har ham annenhver uke, pluss barnehage og barnepass, så blir det altfor lite kontakt med moren.

• Liker 16
  • Nyttig 10
Skrevet
millak skrev (1 time siden):

Hun har en bitteliten sønn, og jeg forstår virkelig ikke at hun tar sjansen på å legges i narkose og risikere komplikasjoner, eller i verste fall ikke våkne igjen. Det virker så uforsvarlig når man har et så lite barn. I tillegg tar det lang tid å komme seg etterpå, så hun vil jo være borte og utilgjengelig for ham lenge. Hvis hun allerede bare har ham annenhver uke, pluss barnehage og barnepass, så blir det altfor lite kontakt med moren.

Helt ærlig, så virker det ikke som om det betyr noe som helst for henne. Hennes ekstremt selvsentrerte holdninger tyter frem i alt hun poster. 

• Liker 13
  • Nyttig 17
Skrevet (endret)

Jeg forstår godt at hun vil fjerne rumpe/hofte implantatene for det ser misdannet ut, men tviler på at hun ikke får satt inn nye implantater som gir rumpa en mer naturlig form.

Den som lever får se-det kommer nok en oppdatering på snap

Flott at hun gjør det i Norge, og ikke drar til USA slik som planen hennes var, så hun gjør ikke bare galt 

Endret av Tough cookie
  • Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet
Bronto skrev (3 timer siden):

Hadde jeg kunne vært med på A laget, hadde jeg spurt om hva foreldrene hennes egentlig syns om hva hun har gjort og driver med. 

Vet ingenting om moren, men faren forsvarer henne med nebb og klør. Han har deltatt i debatter der han overkjører motstanderne så det holder.  

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Helt ærlig, så virker det ikke som om det betyr noe som helst for henne. Hennes ekstremt selvsentrerte holdninger tyter frem i alt 

Er bare mæ, mæ og mæ med den damen der. Hun har jo assistenter til alt mulig, så at noen passer ungen er nok ikke noe problem.  Som hun ofte sier selv: Æ drite i det !

Syns oppriktig synd I gutten

Endret av Maia3
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Nå har fler her mast i åresvis om at hun burde re-operere rumpa,men når hun faktisk gjør det,så er det galt også.

Morsomt det der.

Endret av J..
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
J.. skrev (5 minutter siden):

Nå har fler her mast i åresvis om at hun burde re-operere rumpa,men når hun faktisk gjør det,så er det galt også.

Morsomt det der.

Fint om du siterer de som har mast om dette i årevis før du hopper inn, klar til å forsvare alt hun gjør. Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om utseendet hennes, antall operasjoner m.m, men verdiene hun formidler. Eller rettere sagt, mangelen på verdier. 

• Liker 10
  • Nyttig 8
Skrevet
Isild skrev (6 timer siden):

Skal ikke gi foreldre noe ansvar ift hva en voksen dame på 30 er/velger eller gjør. Men jeg klarer ikke å la være å tenke på at de gjorde et par store feil da hun var tenåring. Det er jo ingen tvil om at jenta slet. Jeg hadde to jenter selv som er like gamle som henne. Jeg hadde vært bekymret hvis de satt på rommet med sokker i bh`n, løshår og skapte `Sophie Elise`. Det er ikke sånn at de ikke forsto hva som foregikk heller. SE har selv fortalt at det "tøt" av spons som ble puttet inn i skap. 

Hvorfor skaffet de henne ikke hjelp i stedet? 

Hvorfor syns heller faren det var greit å tjene penger på at datteren åpenbart er syk (SE har selv listet opp en A4 sider med ting hun sliter med/diagnoser hun hevder å ha) 

Jeg syns også det er hårreisende av TV-produksjoner som er med på å lage underholdning av henne (Sophies verden, bloggere, girls of Oslo mm) - og media som melker dette trainwrecket for alt det er verdt istedetfor å advare andre mot det hun har utsatt seg for. 

Det er underkommunisert at det er fullstendig sykt å operere seg helt "vekk" slik denne damen har gjort. 

Jeg skulle ønske pressen selv kunne lagt til et nytt punkt i Vær Varsom-plakaten (VVP) som ville ha skapt etiske retningslinjer de ble pålagt å følge når de dekket saker om influensere (og noen andre kjendiser).

VVP: https://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/

"1.4. Det er pressens rett å informere om det som skjer i samfunnet og avdekke kritikkverdige forhold. Det er pressens plikt å sette et kritisk søkelys på hvordan mediene selv fyller sin samfunnsrolle."

Etter min mening er det sjelden, om i det hele tatt, at mediene selv har satt et kritisk søkelys på hvordan de selv oppfyller sin samfunnsrolle når det gjelder dekning av slike influenser/kjendis-saker. Ses dette punktet sammen med punkt 1.5 (se linken), så er det tydelig at media ikke gjør noe for å beskytte enkeltmennesker mot den farlige og skadelige påvirkningen som slike som "Sophie Elise" gjør mot andre privatpersoner.

Punkt 1.5 i plakaten kunne med fordel ha blitt skrevet om til å også gjelde slike som SSI/SE som (iflg. henne selv) er så psykisk syk, beskytte henne mot henne selv, all den tid den oppmerksomheten hun får fra og i media er med på å drive den selvskadingen hun nå er i sitt andre tiår med å bedrive - og få mediaoppmerksomhet for. 

Punkt 2.7 sier mer, men avsluttes med "Unngå ukritisk videreformidling av PR-stoff."

Når det gjelder influensere, og noen andre kjendiser, men mest influensere, så er det ingen tvil om at norske medier daglig bryter dette punktet i VVP.

Punkt 3.9 sier bl.a. "Opptre hensynsfullt i det journalistiske arbeidet. Misbruk ikke andres følelser... eller sviktende dømmekraft." Igjen, når det gjelder SSI/SE, så er det en bedriftseier som selv har innrømmet heftig psykisk sykdom i over 12 år, og som tydelig ikke har godt av all den pressedekningen hun får. I tillegg bruker hun denne selvskadingen som hun driver med gjennom alle unødvendige, risikofylte kosmetiske operasjoner/inngrep/injeksjoner helt åpenlyst for å drive PR for egen bedrift. Det er i høyeste grad sviktende dømmekraft fra SSI!

Så selv om VVP burde vært oppdatert, så er det mer enn nok paragrafer som gir media mulighet til å endre kurs. Ikke bare det, ut fra VVP er det pressens PLIKT å sette et kritisk søkelys på hvordan de oppfyller sin samfunnsrolle, og de skal ikke ukritisk videreformidle PR-stoff, og de skal ikke misbruke "sviktende dømmekraft". Når det gjelder SSI/SE så svikter pressen totalt. Det samme gjør de når de fortsetter å dekke andre lignende influensere/kjendiser på samme måte. 

At slike stadig får sendetid på kanaler med statsstøtte er i tillegg helt uakseptabelt, selv om resten av norsk media ikke er noe bedre når de fortsetter å gi slike influensere/kjendiser denne ukritiske oppmerksomheten.

• Liker 7
Skrevet
J.. skrev (14 minutter siden):

Morsomt det der.

At hun burde fjerne silikon i kroppen og slutte med alle unødvendige kosmetiske operasjoner/inngrep/injeksjoner, det har mange påpekt.

Men jeg har ikke lest at noen mener hun skal re-oprere rumpa. Tvert imot har det blitt påpekt hvor idiotisk det var av henne da hun hadde fått lagt inn feil implantater i baken for noen år siden, at hun ikke bare fjernet alt. Istedenfor gikk hun ut og påstod at hun hadde fjernet alt - inntil hun måtte innrømme at det hadde hun ikke, men hadde lagt inn nye implantater. 

Om noe så er det vel alle operasjonene og reoperasjonene hun selv velger som er blitt kritisert. 

At hun nå eventuelt fjerner silikon, uten putte inn nye implantater, det er positivt. Men det er vel ikke så mange som tror - pga. hennes egen historikk på slike operasjoner - at hun bare kommer til å fjerne implantatene uten å gjøre noe mer kosmetisk med den.

Hun har tidligere undersøkt å foreta den farligste/dødeligste av alle kosmetiske operasjoner, fettinnsprøytning i baken. Å eventuelt gjøre det når man er mor og har et barn på under to år, det er galskap, idioti, total uforsvarlighet. Men alt skal ofres på utseendets alter...

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet
Maia3 skrev (3 timer siden):

Vet ingenting om moren, men faren forsvarer henne med nebb og klør. Han har deltatt i debatter der han overkjører motstanderne så det holder.  

Slik jeg forstår det, var familien hennes nær fattigdomsgrensen da hun vokste opp (enligt SE og bøkene hennes), så han må vel forsvare den som gir dem penger i dag... Jeg vet ikke hva de gjør eller om de i det hele tatt jobber, men de kanskje i bunn og grunn lever av henne?

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (38 minutter siden):

At hun burde fjerne silikon i kroppen og slutte med alle unødvendige kosmetiske operasjoner/inngrep/injeksjoner, det har mange påpekt.

Men jeg har ikke lest at noen mener hun skal re-oprere rumpa. Tvert imot har det blitt påpekt hvor idiotisk det var av henne da hun hadde fått lagt inn feil implantater i baken for noen år siden, at hun ikke bare fjernet alt. Istedenfor gikk hun ut og påstod at hun hadde fjernet alt - inntil hun måtte innrømme at det hadde hun ikke, men hadde lagt inn nye implantater. 

Om noe så er det vel alle operasjonene og reoperasjonene hun selv velger som er blitt kritisert. 

At hun nå eventuelt fjerner silikon, uten putte inn nye implantater, det er positivt. Men det er vel ikke så mange som tror - pga. hennes egen historikk på slike operasjoner - at hun bare kommer til å fjerne implantatene uten å gjøre noe mer kosmetisk med den.

Hun har tidligere undersøkt å foreta den farligste/dødeligste av alle kosmetiske operasjoner, fettinnsprøytning i baken. Å eventuelt gjøre det når man er mor og har et barn på under to år, det er galskap, idioti, total uforsvarlighet. Men alt skal ofres på utseendets alter...

Planen er vel å ta ut implantatene nå, for så å fikse på den igjen senere. Med en slags unnskyldning om at trening ikke fungerte. Tiden frem mot det kommer hun til å poste masse om trening og hvor mange kilo hun klarer i øvelsene som hun gjør med elendig teknikk. 

Den store rumpa passer ikke inn i estetikken til den nye ballerina karakteren hun akkurat har introdusert. 
Hun er også mega avhengig av å være nyoperert virker det som, er vel et år siden hun var i USA og strammet opp maska

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Missy1 skrev (12 minutter siden):

Planen er vel å ta ut implantatene nå, for så å fikse på den igjen senere. Med en slags unnskyldning om at trening ikke fungerte. Tiden frem mot det kommer hun til å poste masse om trening og hvor mange kilo hun klarer i øvelsene som hun gjør med elendig teknikk. 

Den store rumpa passer ikke inn i estetikken til den nye ballerina karakteren hun akkurat har introdusert. 
Hun er også mega avhengig av å være nyoperert virker det som, er vel et år siden hun var i USA og strammet opp maska

Tror det er enda kortere siden hun opererte brystene😅

• Liker 7
Skrevet
Rebekkaz skrev (15 minutter siden):

Tror det er enda kortere siden hun opererte brystene😅

Åja, hadde glemt de puppene 😆

• Liker 6
Skrevet

Jeg har skikkelig sansen for henne jeg, og jeg er 37 år gammel. Synes hun står relativt støtt i livet jeg, om enn med andre prioriteter enn meg selv.

Tror vi overvurderer impacten hun har på sårbare unge, de har vel andre å se til enn en trettiåring som for lengst har stått ved veikryssa de står ved de. De har vel yngre rollemodeller, og  er man i slutten av tjueåra og ser til henne så er man for gammel til å skylde på SE for valg og usikkerhet anyways. La dama leve.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Missy1 skrev (4 timer siden):

Ingen tvil om at det hun driver med er sykelig.

At kirurger er villige til å operere henne, det viser hvor totalt useriøse disse er, for det kirurgene bidrar aktivt til er selvskadende kroppsødeleggelse, og kirurgene tar seg betalt for denne ødeleggelsen. I de fleste land er det faktisk ulovlig for leger å gjøre, men merkelig nok godtas det når det bare kalles "kosmetisk kirurgi".

Jeg har ikke sett noe til hennes nye ballerinanarrativ, men er det noen som virkelig ikke passer inn i det, så er det hun...

Ingen tvil om hun er avhengig av å selvskade med disse stadige unødvendige operasjonene.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (5 timer siden):

«tidligere undersøkt»? hun har sprøyter fett inn andre steder i kroppen, flere ganger

• Liker 7
Skrevet
Era Vulgaris skrev (På 13.10.2025 den 10.09):

Hun er ikke ferdig med facelift?! Legene som operer henne burde ta grep og snakke fornuft med henne. Ansiktet hennes ser allerede så stramt ut at det må være smertefullt. Øynene har sunket inn i skallen. 

Hun sa selv i sin egen podkast at hun hadde planer om å ta facelift hvert 5. år for resten av livet..... 

• Liker 4
Skrevet
massi skrev (1 minutt siden):

«tidligere undersøkt»? hun har sprøyter fett inn andre steder i kroppen, flere ganger

Takk. Ja, jeg tviler ikke. Vet du hvor hun har sprøytet inn fett? Det er jo noe av det farligste hun kan gjøre, spesielt år det gjøres i baken.

Jeg husket bare at det var snakk om for et år siden at hun da hadde undersøkt diverse, derfor jeg skrev det som jeg gjorde.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...