Era Vulgaris Skrevet 7. oktober #48341 Skrevet 7. oktober HMK skrev (1 time siden): Er det?? Pappa min døde da jeg var i 20-årene. Jeg skulle gjerne hatt noe sånt etter han. Noe som kom innenfra, som viste meg hvem han var, nå som jeg selv er voksen. Min mor døde da jeg var i 20-årene, hvilket er lenge siden nå. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg mye heller ville hatt en «boken om meg» enn hennes livshistorie. Det eneste som står i min bok er når jeg ble født, vekt og lengde. That’s it. Ingenting om milepæler osv. Det hadde vært interessant da jeg selv fikk barn Historier om foreldrene mine sitt liv fikk jeg muntlig. Nå handler ikke dette om verken deg eller meg, men om nok en historie hvor SE forteller «hele verden» hvordan hun setter seg selv i sentrum. Noe hun har gjort siden barnet ble født, og dermed blir det summen av alt som gir inntrykk av hvor ekstremt selvsentrert hun er. 17 4 7
Era Vulgaris Skrevet 7. oktober #48342 Skrevet 7. oktober J.. skrev (18 minutter siden): Det er jo åpenbart veldig lett å provosere enkelte,som lar seg irritere over at et fremmed barn mottar en bok om sin egen mor om 29 år. Hvem er irritert? Dette er et diskusjonsforum hvor folk uttrykker meningene sine. At andre skal tillegge en følelser omkring en meningsytring er utidig. 14 1
Anemoi Skrevet 7. oktober #48343 Skrevet 7. oktober Era Vulgaris skrev (45 minutter siden): Min mor døde da jeg var i 20-årene, hvilket er lenge siden nå. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg mye heller ville hatt en «boken om meg» enn hennes livshistorie. Det eneste som står i min bok er når jeg ble født, vekt og lengde. That’s it. Ingenting om milepæler osv. Det hadde vært interessant da jeg selv fikk barn Historier om foreldrene mine sitt liv fikk jeg muntlig. Nå handler ikke dette om verken deg eller meg, men om nok en historie hvor SE forteller «hele verden» hvordan hun setter seg selv i sentrum. Noe hun har gjort siden barnet ble født, og dermed blir det summen av alt som gir inntrykk av hvor ekstremt selvsentrert hun er. Jeg fikk en fin bok fra mine barneår, skrevet av moren min, til glede og nytte når jeg selv fikk barn. Og jeg har mange minner fra foreldrene mine - dagbøker, brev, bilder, almanakker, muntlige fortellinger, samtaler mm. Så jeg er helt enig med deg, @Era Vulgaris, dette er bare ett av SE sine vanlige stunts for å sette seg selv i sentrum, for følgere og alle andre - og for sin voksne sønn når den tid kommer. 8 2
Lyslys Skrevet 7. oktober #48344 Skrevet 7. oktober Så et klipp på TT av henne på A-Laget. Spørsmålet var om hva hun har i nattbordskuffen. Hun kunne svart en bok, lypsyl, håndkrem (evt, kondomer eller vibrator hvis man skal si såpass) Men nei hun sa glidemiddel, buttplug og vibrator. Hvorfor? Skjønner ikke hvorfor hun vil framstå på denne måten, og spille så til de grader på sex. Til og med i denne settingen. 27 4
Zenhouse Skrevet 7. oktober #48345 Skrevet 7. oktober Lyslys skrev (20 minutter siden): Så et klipp på TT av henne på A-Laget. Spørsmålet var om hva hun har i nattbordskuffen. Hun kunne svart en bok, lypsyl, håndkrem (evt, kondomer eller vibrator hvis man skal si såpass) Men nei hun sa glidemiddel, buttplug og vibrator. Hvorfor? Skjønner ikke hvorfor hun vil framstå på denne måten, og spille så til de grader på sex. Til og med i denne settingen. Som en fjortis som MÅ provosere de voksne litt. Husker historien om flyttefolkene som åpnet kommoden og fant alle leketøyene hennes. Samme greia. Dette vet jeg selvfølgelig ingenting om… men jeg tror ikke på henne! Jeg synes hun oppi all denne sex-fokuseringen sin på samme tid er så usexy. Eller a-sexy. Jeg tror ikke på trekanter med Nora. Eller buttplugger. Tror nesten ikke på sex med Vegard heller.( Ok jeg overdriver litt- men…..) Hun gjorde et poeng ut av at han ikke fikk se på henne da hun sminket seg, samt flere ting der hun holdt en avstand. Hun har jo hyper fokus og er bevisst på hvordan hun fremstår. Og så skal hun liksom hoppe i høyet og være grenseløs! Nei, hun er en talker, not a doer. 🤭 21 7
Beyblade Skrevet 7. oktober #48346 Skrevet 7. oktober Kålrota skrev (10 timer siden): Faren min døde også før jeg fylte tjue og jeg ville mye heller lest om hvordan han oppfattet meg. Folk er forskjellige. Jeg kjøpte en slik bok til min bestemor (tror den heter Min Bestemor eller lignende) i gave når hun fylte 80. Syntes det var koselig å få en bok hvor hun skrev mer om sin oppvekst/barndom og ungdomstid og hennes foreldre igjen (som døde før jeg ble født). Har aldri tenkt på at jeg heller burde gitt en bok hvor hun skulle skrive om meg 🤭 Men jeg er ikke så opptatt av meg selv; folk er forskjellige. 4 1
Frisk Frosk Skrevet 7. oktober #48347 Skrevet 7. oktober Lyslys skrev (41 minutter siden): Så et klipp på TT av henne på A-Laget. Spørsmålet var om hva hun har i nattbordskuffen. Hun kunne svart en bok, lypsyl, håndkrem (evt, kondomer eller vibrator hvis man skal si såpass) Men nei hun sa glidemiddel, buttplug og vibrator. Hvorfor? Skjønner ikke hvorfor hun vil framstå på denne måten, og spille så til de grader på sex. Til og med i denne settingen. Når dette er det Nrk nok en gang kaster bort pengene sine på, så blir det overtydelig at ledelsen i hele Underholdningsavdelingen i Nrk - de som også var fremtredende i å forsvare den famøse podkasten som også bedriftsavataren Sophie Elise var med på - bør sparkes. Dette er faktisk respektløst mot deltakerne som intervjuer i serien og som faktisk gjør en god jobb. 23 4
Frisk Frosk Skrevet 7. oktober #48348 Skrevet 7. oktober Beyblade skrev (3 minutter siden): Jeg kjøpte en slik bok til min bestemor (tror den heter Min Bestemor eller lignende) i gave når hun fylte 80. Syntes det var koselig å få en bok hvor hun skrev mer om sin oppvekst/barndom og ungdomstid og hennes foreldre igjen (som døde før jeg ble født). Har aldri tenkt på at jeg heller burde gitt en bok hvor hun skulle skrive om meg 🤭 Men jeg er ikke så opptatt av meg selv; folk er forskjellige. Det er stor forskjell på hva andre skriver om, og det at Sofie Steen Isachsen forteller at hun skriver dette som en terapi for seg selv. Selvskadingen hun driver med med alle disse unødvendige og ødeleggende kosmetiske inngrepene og injeksjonene? Selvskadingen gjennom rusmisbruk? Selvskading gjennom utlevering av egen påståtte psykiske uhelse i store deler av sitt liv? Hvorfor det var viktigere for henne å reise fra barnet regelmessig barnets første leveår, og å gjøre det sammen med barnets far, fordi hennes behov for oppmerksomhet, sex og "kjærestetid" var viktigere for henne enn barnets viktigste tilknytningstid og trygghetstid for videre utvikling i livet? Bruk av medisiner mens hun ammet fordi egen forfengelighet trumfet barnets helse? 18
baremeg007 Skrevet 8. oktober #48349 Skrevet 8. oktober Era Vulgaris skrev (18 timer siden): Min mor døde da jeg var i 20-årene, hvilket er lenge siden nå. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg mye heller ville hatt en «boken om meg» enn hennes livshistorie. Det eneste som står i min bok er når jeg ble født, vekt og lengde. That’s it. Ingenting om milepæler osv. Det hadde vært interessant da jeg selv fikk barn Historier om foreldrene mine sitt liv fikk jeg muntlig. Nå handler ikke dette om verken deg eller meg, men om nok en historie hvor SE forteller «hele verden» hvordan hun setter seg selv i sentrum. Noe hun har gjort siden barnet ble født, og dermed blir det summen av alt som gir inntrykk av hvor ekstremt selvsentrert hun er. Enig, men dette er nok gjort som nok et «sjakktrekk» for å bevare hennes dyrebare egotid - når ungen er 30 har hun fortsatt ikke tid til å tilbringe kvalitetstid med han og fortelle han om «livets viktige historier». Så da får han bla opp i boken hun har mekka i stedet. «Hei, kjære sønn, mamma har ikke tid til deg i dag heller, akkurat som for 30 år siden; men les litt i kapittel 14 i boka heller, så er vi heller sammen gjennom den, ok? Der står det om hvordan jeg hver morgen i mange år måtte stå opp grytidlig for å rekke å sminke meg uten deg på slep.» 17 4
Zenhouse Skrevet 8. oktober #48350 Skrevet 8. oktober Nå har jeg sett A-laget episoden med SE. Starter på sedvanlig SE-vis med en historie jeg ikke tror på. ( begynner å lure på om jeg er unormalt mistroisk eller hehe, kan forstå om det virker sånn) Men - hun blir spurt om når hun lærte seg å skrive autograf. Da svarer hun at det husker hun veldig godt, hun var 5-6 år gammel og kikket misunnelig ut på naboungene som fikk være oppe lenger enn henne. Da tenkte hun: «Jeg skal blir mye kulere enn dem og bli kjendis», mens sto hun i vinduskarmen og skrev navnet sitt igjen og igjen. Ellers så svarte hun både pose-spørsmål, sex-relaterte saker i skuffa og sa at hun angrer kun på en operasjon , av rumpa. Leste forøvrig i avisen at hun gleder seg til H og besteforeldrene får se episoden. Hun tenker nok de blir veldig stolte av henne. Men en ting går opp for meg- det blir skrevet endel om at hun opererer seg eldre, det har gått for langt osv. Men jeg tror faktisk på henne at hun ser ut akkurat som hun ønsker- hun liker den looken rett og slett. Å ikke klare lukke øynene liksom. Hun om det. 17
~ Ada ~ Skrevet 8. oktober #48351 Skrevet 8. oktober Frisk Frosk skrev (13 timer siden): Når dette er det Nrk nok en gang kaster bort pengene sine på, så blir det overtydelig at ledelsen i hele Underholdningsavdelingen i Nrk - de som også var fremtredende i å forsvare den famøse podkasten som også bedriftsavataren Sophie Elise var med på - bør sparkes. Dette er faktisk respektløst mot deltakerne som intervjuer i serien og som faktisk gjør en god jobb. Veldig respektløst, og ikke minst smakløst i et ellers fint program. 21
Frisk Frosk Skrevet 8. oktober #48352 Skrevet 8. oktober ~ Ada ~ skrev (36 minutter siden): Veldig respektløst, og ikke minst smakløst i et ellers fint program. Ja, det er utrolig at Nrks underholdningsavdeling greier å ødelegge atter en gang ved å bruke Sophie Elise og gi henne - som er Norges farligste influenser - gratisreklame verdt kanskje titalls millioner av kroner, og at de gjør det gang på gang. På denne måten bidrar Nrk å legitimere ekstrem barneeksponering og aktiv selvskading av egen kropp med unødvendige og risikofylte kosmetiske operasjoner og injeksjoner. Og dette kaller Nrk "underholdning"... Vibeke Fürst Haugen og Underholdningsavdelingens ledere burde skiftes ut! 23 14
Rev. Revenge Skrevet 8. oktober #48353 Skrevet 8. oktober Lyslys skrev (15 timer siden): Så et klipp på TT av henne på A-Laget. Spørsmålet var om hva hun har i nattbordskuffen. Hun kunne svart en bok, lypsyl, håndkrem (evt, kondomer eller vibrator hvis man skal si såpass) Men nei hun sa glidemiddel, buttplug og vibrator. Hvorfor? Skjønner ikke hvorfor hun vil framstå på denne måten, og spille så til de grader på sex. Til og med i denne settingen. Ble det samme nattbord-spørsmålet stilt de andre deltakerne, eller bare SE slik at hun fikk enda en mulighet til å seksualisere seg selv i et ellers familievennlig ubderholdningsprogram? 19 9
Jadaomatte Skrevet 8. oktober #48354 Skrevet 8. oktober Hun har da skrevet flere bøker om seg selv, hun kommer sikkert til å skrive en bok om å være mor også. Tviler på at han vil mangle informasjon om sin mor, han vil desverre få vite langt mer enn hva han vil. Om min mor hadde likt å slikke venninna si oppi ræva, så hadde jeg ikkw ville vite det. 15 5
enkefru Skrevet 8. oktober #48355 Skrevet 8. oktober Rev. Revenge skrev (1 time siden): Ble det samme nattbord-spørsmålet stilt de andre deltakerne, eller bare SE slik at hun fikk enda en mulighet til å seksualisere seg selv i et ellers familievennlig ubderholdningsprogram? Nei, ikke som jeg har fått med meg iallefall 2
J.. Skrevet 8. oktober #48356 Skrevet 8. oktober Rev. Revenge skrev (2 timer siden): Ble det samme nattbord-spørsmålet stilt de andre deltakerne, eller bare SE slik at hun fikk enda en mulighet til å seksualisere seg selv i et ellers familievennlig ubderholdningsprogram? De får ikke vite spørsmålene på forhånd eller ha innspill til spørsmålene,så dette får du nesten skylde på deltakerne/NRK.. 2 1
Palmemor Skrevet 8. oktober #48357 Skrevet 8. oktober «Hvis det er 2.millioner så føler jeg definitivt av det er en bra mnd ja». NO SHIT??? 2
Rev. Revenge Skrevet 8. oktober #48358 Skrevet 8. oktober J.. skrev (2 timer siden): De får ikke vite spørsmålene på forhånd eller ha innspill til spørsmålene,så dette får du nesten skylde på deltakerne/NRK.. Det var ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om alle deltakerne fikk det samme spørsmålet. Nytt spørsmål: Er det en mulighet for at A-laget kan ha fått inspirerende "hjelp" til å stille akkurat dette spørsmålet til bare SE, så hun kunne få sjokkere litt igjen? 8 10
~ Ada ~ Skrevet 8. oktober #48359 Skrevet 8. oktober J.. skrev (2 timer siden): De får ikke vite spørsmålene på forhånd eller ha innspill til spørsmålene,så dette får du nesten skylde på deltakerne/NRK.. Ingen som tvinger til å svare blodharry. Fullt mulig å svare det er privat eller dikte opp noe om lesebriller og sleeping mask. 16 8
~ Ada ~ Skrevet 8. oktober #48360 Skrevet 8. oktober Rev. Revenge skrev (Akkurat nå): Det var ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om alle deltakerne fikk det samme spørsmålet. Nytt spørsmål: Er det en mulighet for at A-laget kan ha fått inspirerende "hjelp" til å stille akkurat dette spørsmålet til bare SE, så hun kunne få sjokkere litt igjen? Helt klart, spør en meg. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå