Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Beetlegirl91 skrev (12 timer siden):

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg 🙃

Tenk å få en bok når du er 30 år, du åpner den og lurer på hva fint mammaen din skriver om deg.

Også handler ikke boken om hvordan du var som barn, men hvordan moren din hadde det under hele oppveksten din? 

Screenshot_20251005_203657_Snapchat.thumb.jpg.3b44000515379e2825ec51caa99e1e00.jpg

Det er ikke slik ut hun fyller ut "min første bursdag" eller "min første tann" om seg selv,det er en tom bok med linjer som en hvilken som helst notatbok..

Screenshot_20251006_085400_Chrome.jpg

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
J.. skrev (2 minutter siden):

Det er ikke slik ut hun fyller ut "min første bursdag" eller "min første tann" om seg selv,det er en tom bok med linjer som en hvilken som helst notatbok..

Screenshot_20251006_085400_Chrome.jpg

Det er helt bak mål å skrive en bok om seg selv til barnet sitt i stedet for å lage en bok om sitt eget barns utvikling som liten, uansett hvordan selve boken ser ut. 

• Liker 18
  • Nyttig 15
Skrevet
Era Vulgaris skrev (2 minutter siden):

Det er helt bak mål å skrive en bok om seg selv til barnet sitt i stedet for å lage en bok om sitt eget barns utvikling som liten, uansett hvordan selve boken ser ut. 

Deg om det.

Men det finnes slike bøker av en grunn.

Han har helt sikkert vanlig babybok om seg selv også,det ene trenger ikke utelukke det andre.

Screenshot_20251006_090103_Chrome.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Ja, meg om det. Tenk å sette egne barn før seg selv, det er jo så old school. Hun viser gang på gang at barnet kun er en rekvisitt i livet hennes, dette føyer seg bare inn i rekken. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (11 timer siden):

Dette er virkelig ikke friskt, og alarmene burde ule, som de burde ha gjort for alle rundt henne og barnet. 

Hun skal altså se for seg sitt barn, 30 år, og la dette barnet på en sykelig måte være terapeut for henne nå...

Jeg fatter ikke hvorfor ikke norsk media så konsekvent unnlater å ta sitt samfunnsansvar på alvor, og heller fortsetter å invitere henne inn. Sist ut er A-laget, hvor Nrk i realiteten driver med renvasking av "Sophie Elise AS" etter alle skandalene bedriftseier selv har forårsaket innimellom all selvskadingene og barneeksponeringen hun driver med.

Enig med deg, dette er veldig betenkelig. En sønn på 30 år vil ikke ha trykket ned over hodet detaljer fra mors liv. Han vil og skal leve sitt eget. SE har et sykelig syn på seg selv og sin egen viktighet. En sønn skal frigjøre seg og leve sitt eget liv, ikke dykke ned i moren sitt! 

Endret av Anemoi
  • Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
J.. skrev (2 timer siden):

Deg om det.

Han har helt sikkert vanlig babybok om seg selv også,det ene trenger ikke utelukke det andre.

Det har han helt sikkert også. 

Men hun velger å legge ut at hun gir ham en bok om seg selv- altså henne. 
Dette er helt bevisst- og skaper reaksjoner. Passer imaget hennes. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Anemoi skrev (17 minutter siden):

Enig med deg, dette er veldig betenkelig. En sønn på 30 år vil ikke ha trykket ned over hodet detaljer fra mors liv. Han vil og skal leve sitt eget. SE har et sykelig syn på seg selv og sin egen viktighet. En sønn skal frigjøre seg og leve sitt eget liv, ikke dykke ned i moren sitt! 

Og i hvert fall ikke at mor bruker dette terapeutisk (iflg. henne selv), slik at det voksne barnet skal dras inn i det sykelige i henne som driver med selvskading og selger eget barn på nett. 

Men, slike bøker kan jo være greie bevis for influenserbarn som vil saksøke sine foreldre når de selv blir voksne, saksøke egne foreldre for brudd på barnekonvensjonen, saksøke foreldrene for eksponeringen på nett, saksøke foreldrene for å ha blitt brukt som bedriftsinnhold, saksøke sine foreldre for all lønn de (trolig) ikke har fått i hele oppveksten mens foreldrene solgte barna...

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
J.. skrev (2 timer siden):

Deg om det.

Dette vet vi ingenting om! SE har ikke nevnt det med ett eneste ord.
Hun har tvert imot gitt inntrykk av at hun og far ikke dokumenterte noe særlig fra f.eks. fødselen og barseltiden. Og det hun har dokumentert detaljert, har hun lagt ut på snap - det er gone by the wind. Og så spørs det om sønnen vil vite om alt det som mange hundre tusen fikk innblikk i gjennom oppveksten hans…

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
Anemoi skrev (5 minutter siden):

Hun har tvert imot gitt inntrykk av at hun og far ikke dokumenterte noe særlig fra f.eks. fødselen og barseltiden. Og det hun har dokumentert detaljert, har hun lagt ut på snap - det er gone by the wind. Og så spørs det om sønnen vil vite om alt det som mange hundre tusen fikk innblikk i gjennom oppveksten hans…

Det var jo ikke så nøye å feire 1-årsdagen hans heller, etter som han ikke kom til å huske noe av det. 

• Liker 9
  • Nyttig 11
Skrevet

kan noen greie ut for meg (oss) hva som er greia med Henrik Thodesen?  Som sier at SE har "ødelagt livet hans" og skrevet om han i boka si

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Katten89 skrev (33 minutter siden):

kan noen greie ut for meg (oss) hva som er greia med Henrik Thodesen?  Som sier at SE har "ødelagt livet hans" og skrevet om han i boka si

SE sin bok «Elsk meg» var bygd på hennes delvis hemmelige og forholdsvis korte forhold til Thodesen. Hun var fullstendig besatt, og beskriver denne besettelsen. At livet hans ble ødelagt, er nok ironi… 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (4 timer siden):

Det er helt bak mål å skrive en bok om seg selv til barnet sitt ii stedet for å lage en bok om sitt eget barns utvikling som liten, uansett hvordan selve boken ser ut. 

Å du vet at hun ikke "lager bok om sønnens utvikling"? Eller er dette spekulasjoner fra din side? Det er forøvrig fullt mulig å skrive i flere bøker samtidig. Det ene utelukker ikke det andre.

Det er jo. veldig vanlig å få "Mine første år" bok i barselgave. Vi fikk hele tre da vårt barn ble født. Så det er vel ikke usannsynlig at SE også har en slik.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Zenhouse skrev (2 timer siden):

Det har han helt sikkert også. 

Men hun velger å legge ut at hun gir ham en bok om seg selv- altså henne. 

Ja? Som jeg postet tidligere så finnes det slike bøker der man er ment å skrive om seg selv så gi tilbake til barnet.

Den hun kjøpte er en blank notatbok.

Tror fler hadde forstått seg selv og egne foreldre bedre om de fikk en slik innsikt i foreldrenes tanker "den gang da".

Det skader i hvert fall ingen å motta en slik bok.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Anemoi skrev (2 timer siden):

Tenker det er fint vi ikke vet alt,jeg.

• Liker 1
Skrevet
Miomino skrev (57 minutter siden):

Å du vet at hun ikke "lager bok om sønnens utvikling"? Eller er dette spekulasjoner fra din side? Det er forøvrig fullt mulig å skrive i flere bøker samtidig. Det ene utelukker ikke det andre.

Det er jo. veldig vanlig å få "Mine første år" bok i barselgave. Vi fikk hele tre da vårt barn ble født. Så det er vel ikke usannsynlig at SE også har en slik.

Like lite som du vet om hun faktisk gjør det. Veldig lite av det hun viser er vanlig, heldigvis. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
J.. skrev (39 minutter siden):

Ja? Som jeg postet tidligere så finnes det slike bøker der man er ment å skrive om seg selv så gi tilbake til barnet.

Den hun kjøpte er en blank notatbok.

Tror fler hadde forstått seg selv og egne foreldre bedre om de fikk en slik innsikt i foreldrenes tanker "den gang da".

Det skader i hvert fall ingen å motta en slik bok.

Ja?

Jeg er jo enig med deg i at hun helt sikker har en vanlig babybok også. Det ene utelukker ikke det andre som du selv sier. 
Jeg sier ingenting om hva jeg mener om at hun gir ham en bok om seg selv

Men hensikten hennes med å legge det ut er åpenbar - en ser det skaper jo debatt- her også. 

• Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin. 

Skrevet
Era Vulgaris skrev (På 6.10.2025 den 8.58):

Er det?? Pappa min døde da jeg var i 20-årene. Jeg skulle gjerne hatt noe sånt etter han. Noe som kom innenfra, som viste meg hvem han var, nå som jeg selv er voksen. 

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
HMK skrev (6 minutter siden):

Er det?? Pappa min døde da jeg var i 20-årene. Jeg skulle gjerne hatt noe sånt etter han. Noe som kom innenfra, som viste meg hvem han var, nå som jeg selv er voksen. 

Faren min døde også før jeg fylte tjue og jeg ville mye heller lest om hvordan han oppfattet meg. Folk er forskjellige. 

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Zenhouse skrev (På 6.10.2025 den 14.39):

Men hensikten hennes med å legge det ut er åpenbar - en ser det skaper jo debatt- her også. 

Det er jo åpenbart veldig lett å provosere enkelte,som lar seg irritere over at et fremmed barn mottar en bok om sin egen mor om 29 år.

• Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...