Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mamma2083 skrev (41 minutter siden):

Jammen så bra for deg/dere😂 godt att noen har vært så engasjert i barna sine da 😎 kan ikke si att familien her er så uvanlig. Men dem setter heller pris på andre ting enn og gå rundt å huske på når unga dems begynte og gå 😂 

Ah, jeg glemte at vi som husker når barna lærer seg å gå selvsagt ikke setter pris på andre ting - my bad!

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
baremeg007 skrev (5 timer siden):

Så det betyr ingenting når du sier at en hund er pen? Hvorfor F sier du det da? Mener jeg en hund er pen så betyr det akkurat dét, i motsetning til om det betød ingenting - da hadde heller ikke sagt noe!

skam deg, du gir ikke en hund et kompliment og så «betyr det ingenting». Der går min grense forlengst!

hahaha.... HERREGUD er du helt på tur? Du ber ett voksent menneske skamme seg? Si meg, hvor gammel er du egentlig? Jeg gir jo en lang faen i dine grenser jeg vel? 😂

Og en bikkje bryr seg da like lite som en unge uten språk😂

Endret av Palmemor
Skrevet
Andrea59 skrev (12 timer siden):

Det har du ikke. Men det virket på meg som du mente at dårlig hukommelse og fravær av notatbøker/minnebøker vitnet om at man ikke brydde seg særlig om barna.

Ja, det mener jeg, og det er jeg i min fulle rett til. «Dårlig hukommelse» har jeg overhodet ikke nevnt med et ord. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Dette er til dere som synes det er utidig kritikk av private ting.

For det første så har SE all mulig anledning til å holde ting privat, hun kan bare la være å dele.
Det hun driver med er jobben hennes, og selvfølgelig kan man påtale og kritisere ting hun gjør på sine offentlige arenaer.

Hvis for eksempel SE hadde holdt på med matproduksjon, og ikke innholdsproduksjon av eget privatliv,, ville man selvfølgelig både kunne kritisere og påpeke når hun deler ting som er, eller kan være, direkte helsefarlig. 
Det er merkverdig at man etter så mange år med sosiale medier, fortsatt ikke forstår selve markedsideen til Influenserne. De lever av at folk tror vi har et slags vennskapsforhold influensaen. Influensere som SE vet selvfølgelig hva som skaper engasjement, og bruker det for alt det er verdt.

Når hun deler en hel masse fra privatlivet, er det et bevisst valg hun gjør, og som ingen andre enn hun gjør heller. Hun kan unngå at folk mener noe som helst om hennes måte å ta vare på barnet, ved å ikke dele detaljer fra, og bilder av barnet sitt. Hun har selv skrevet en av bøkene sine at det å bli gravid og få barn, er en løsning hun så for seg for å redde bedriften, hvis hun skulle havne i en situasjon hvor hun ikke lenger klarte å generere så mye som før. 

hun kan også unngå kommentarer om operasjoner og utseendeved å droppe å poste hundrevis av utseendefikserte bilder i sine ulike SoMe. 

Likevel forsvarer altså en hel rekke mennesker at hun deler intime, personlige og kontroversielle ting hun gjør, og hevder at hun har akkurat samme krav på privatliv som du og jeg har. 

Hun ønsker oppmerksomhet, og hun lever veldig godt av den oppmerksomheten. Pressen skriver også til tider helt ukritisk om hvor grusomt hun har det og hvor slemme folk er som for eksempel melder henne til barnevernet ut fra det de har sett av henne i sosiale medier. 
Det er ikke mobbing å ta opp hennes påvirkning, og hennes deling av diverse private og helt personlige ting; det er viktig! Det er viktig at vi som samfunn er klar over vi påvirkes av sosial medier, og hvordan noen store influensere håver inn penger på vår ukritiske nysgjerrighet. 

I tillegg kommer en generasjon med uskyldige småbarn som blir eksponert både i bilder og tekst helt fra lenge før de blir født. 

Jeg er helt enig at alle har rett til privatliv men når man selv velger å dele absolutt alle detaljer fra eget liv, fra skjønnhetsoperasjoner, må man selvfølgelig også regne med at folk reagerer. Det kan ikke være slik at man i tillegg Elleville inntekter (i forhold til arbeidsinnsats), også skal påberope seg fullstendig amnesti/fritak fra kritikk. 
Å kalle all kritikken for mobbing, fritar influenser fra ansvar, og knebler hele debatten.

Endret av pøbelsara
  • Liker 17
  • Nyttig 20
Skrevet
pøbelsara skrev (3 timer siden):

Dette er til dere som synes det er utidig kritikk av private ting.

For det første så har SE all mulig anledning til å holde ting privat, hun kan bare la være å dele.
Det hun driver med er jobben hennes, og selvfølgelig kan man påtale og kritisere ting hun gjør på sine offentlige arenaer.

Hvis for eksempel SE hadde holdt på med matproduksjon, og ikke innholdsproduksjon av eget privatliv,, ville man selvfølgelig både kunne kritisere og påpeke når hun deler ting som er, eller kan være, direkte helsefarlig. 
Det er merkverdig at man etter så mange år med sosiale medier, fortsatt ikke forstår selve markedsideen til Influenserne. De lever av at folk tror vi har et slags vennskapsforhold influensaen. Influensere som SE vet selvfølgelig hva som skaper engasjement, og bruker det for alt det er verdt.

Når hun deler en hel masse fra privatlivet, er det et bevisst valg hun gjør, og som ingen andre enn hun gjør heller. Hun kan unngå at folk mener noe som helst om hennes måte å ta vare på barnet, ved å ikke dele detaljer fra, og bilder av barnet sitt. Hun har selv skrevet en av bøkene sine at det å bli gravid og få barn, er en løsning hun så for seg for å redde bedriften, hvis hun skulle havne i en situasjon hvor hun ikke lenger klarte å generere så mye som før. 

hun kan også unngå kommentarer om operasjoner og utseendeved å droppe å poste hundrevis av utseendefikserte bilder i sine ulike SoMe. 

Likevel forsvarer altså en hel rekke mennesker at hun deler intime, personlige og kontroversielle ting hun gjør, og hevder at hun har akkurat samme krav på privatliv som du og jeg har. 

Hun ønsker oppmerksomhet, og hun lever veldig godt av den oppmerksomheten. Pressen skriver også til tider helt ukritisk om hvor grusomt hun har det og hvor slemme folk er som for eksempel melder henne til barnevernet ut fra det de har sett av henne i sosiale medier. 
Det er ikke mobbing å ta opp hennes påvirkning, og hennes deling av diverse private og helt personlige ting; det er viktig! Det er viktig at vi som samfunn er klar over vi påvirkes av sosial medier, og hvordan noen store influensere håver inn penger på vår ukritiske nysgjerrighet. 

I tillegg kommer en generasjon med uskyldige småbarn som blir eksponert både i bilder og tekst helt fra lenge før de blir født. 

Jeg er helt enig at alle har rett til privatliv men når man selv velger å dele absolutt alle detaljer fra eget liv, fra skjønnhetsoperasjoner, må man selvfølgelig også regne med at folk reagerer. Det kan ikke være slik at man i tillegg Elleville inntekter (i forhold til arbeidsinnsats), også skal påberope seg fullstendig amnesti/fritak fra kritikk. 
Å kalle all kritikken for mobbing, frita er influenser fra ansvar, og knebler hele debatten.

👏🏻👏🏻👏🏻 Applaus til @pøbelsara for et utmerket innlegg, støttes!!! 
Sentralt (sitat):
«Det er merkverdig at man etter så mange år med sosiale medier, fortsatt ikke forstår selve markedsideen til Influenserne. De lever av at folk tror vi har et slags vennskapsforhold influensaen. Influensere som SE vet selvfølgelig hva som skaper engasjement, og bruker det for alt det er verdt.» 

SE er proff og garva, nå også en versting når det gjelder eksponering av barn, i klasse med Sara Emilie. Å kritisere influensere kan overhodet ikke defineres som mobbing, til dere som tviler - les dere opp! 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
J.. skrev (På 6.3.2025 den 11.15):

Som sagt,man kan oppdage mye når man har åpnet kroppen som man ikke visste om ved andre undersøkelser i forkant.

absolutt, men hun «hvitvasker» jo operasjonen som medisinsk nødvendig, og det visste hun ikke på forhånd at det var. dette med slitte implantater sa hun helt i starten at ikke gjorde noe å gå med, så hun kom ikke til å stresse med å operere seg. ikke vet jeg, men det var hennes ord

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
massi skrev (10 minutter siden):

absolutt, men hun «hvitvasker» jo operasjonen som medisinsk nødvendig, og det visste hun ikke på forhånd at det var. dette med slitte implantater sa hun helt i starten at ikke gjorde noe å gå med, så hun kom ikke til å stresse med å operere seg. ikke vet jeg, men det var hennes ord

Syns det høres så rart ut med «slitte implantater». For implantatene skal liksom være så bra at de har livstidsgaranti, hvordan får man slitasje som krever operasjon etter så få år?

Jeg har hatt mine i 15år, de må jo være super slitte 🫣 

• Liker 3
Skrevet
Ninaen skrev (17 timer siden):

Tidsepoker? Jeg er over 40, både jeg og mine søsken har slike album/bøker. Med alle milepæler notert: tenner, sitte, snu fra mage til rygg og motsatt, krabbe, første smil, første skritt osv. Og helsestasjonskortet med målinger. Jeg vet t.o.m navnet på jordmoren som tok meg imot. Og jeg er veldig glad for at jeg har dette. 
Handler ikke om dårlig vs god mor. Det handler om engasjement sett i et totalbilde. Mange reagerer vel på dette fordi det kommer på toppen av så mange andre ting hun gjør som mor. 

Ja, jeg er godt over 60 ;) - og ingen av mine (eldre) søsken har heller sånne om sine barn - så det var ganske enkelt ikke noe som falt meg inn :) 

Men, det er vel sikkert helt standard nå, så jeg kan jo forstå reaksjoner på at ikke SE husker milepæler, det er ikke det. Bare reagerte på krassheten om dem som er som meg 😅 - glemsomme og uten mine-første-minnebøker.

• Liker 2
Skrevet
Missy1 skrev (1 time siden):

Syns det høres så rart ut med «slitte implantater». For implantatene skal liksom være så bra at de har livstidsgaranti, hvordan får man slitasje som krever operasjon etter så få år?

Jeg anbefaler at du tar mammografi, med ultralyd evnt MR. Sjansen er stor for at du har ruptur, lekkasje eller forkalkninger. Når det gjelder SE har hun hatt alvorlig kapsling flere ganger, og vil antagelig få det igjen. Og igjen. Og igjen. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Doris Becker skrev (13 minutter siden):

Jeg anbefaler at du tar mammografi, med ultralyd evnt MR. Sjansen er stor for at du har ruptur, lekkasje eller forkalkninger. Når det gjelder SE har hun hatt alvorlig kapsling flere ganger, og vil antagelig få det igjen. Og igjen. Og igjen. 

Jeg har tenkt å snakke med fastlegen og høre om jeg kan få det undersøkt, takk for omtanken :) 

Er fullstendig klar over at mine ikke er i tipp topp shape. Forstår også at SE har andre komplikasjoner selv etter kort tid med implantatene, men syns bare det høres rart ut å si «slitasje» om det. 

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
Missy1 skrev (1 time siden):

Jeg har tenkt å snakke med fastlegen og høre om jeg kan få det undersøkt, takk for omtanken :) 

Er fullstendig klar over at mine ikke er i tipp topp shape. Forstår også at SE har andre komplikasjoner selv etter kort tid med implantatene, men syns bare det høres rart ut å si «slitasje» om det. 

Ja, det er merkelig ordvalg... Men etter en graviditet skjer ting, spesielt hvis den er under muskel, og man så faktisk tydelig kapsling på henne, synes jeg da, den ene spesielt. Det er jo en form for "slitasje"..Mye inn og ut hos henne. Kroppen blir vel sliten og, kan man si ..

Ja, hør med fastlegen om henvisning, hvis ikke så ta det privat. Tror det koster ca 3500. Holder ikke at noen bare klemmer, de må se med ultralyd eller MR. 

Endret av Doris Becker
  • Liker 1
Skrevet

Trist å se henne på Gullrute-scenen. Hadde hun enda vært ei formidler av noe friskt og sunt..

• Liker 9
Skrevet (endret)
Palmemor skrev (22 timer siden):

hahaha.... HERREGUD er du helt på tur? Du ber ett voksent menneske skamme seg? Si meg, hvor gammel er du egentlig? Jeg gir jo en lang faen i dine grenser jeg vel? 😂

Og en bikkje bryr seg da like lite som en unge uten språk😂

Ditt eget forsøk på argument falt i grus, og dette er «comebacket» ditt. Flaut! Du burde gjøre deg selv (og samfunnet) den tjeneste å holde deg unna tråder som denne.

voksen er du beviselig ikke - mentalt.

Endret av baremeg007
Skrevet
Missy1 skrev (12 timer siden):

SE har også vært ærlig på at hun ikke har fulgt råd i etterkant av operasjonene sine ift støtte-BH osv (hun vet jo alltid bedre enn eksperter), så det kan hende det er derfor hun har hatt så mange komplikasjoner?

• Liker 1
Skrevet

Om operasjoner: hun hadde jo blant annet gjort noe med øynene UTEN å si noe om det. Enda spekuleres det i hva hun har gjort. Så er jo mye hun ikke legger opp til selv som blir diskutert også. 

• Liker 2
Annonse
Skrevet
Missy1 skrev (15 timer siden):

Jeg vill faktisk sjekket de. Jeg tok også for ca 15 år siden. Da med «livstidsgaranti». Dette har de nå gått tilbake på. Man kan ikke livstidsgaranti på implantater og må faktisk regne med å bytte det. Nylig byttet mine selv grunnet en ruptur jeg ikke var klar over da jeg var inne til kontroll.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
baremeg007 skrev (1 time siden):

Ditt eget forsøk på argument falt i grus, og dette er «comebacket» ditt. Flaut! Du burde gjøre deg selv (og samfunnet) den tjeneste å holde deg unna tråder som denne.

voksen er du beviselig ikke - mentalt.

Haha hva? Har du drukket??

Skrevet (endret)

SE virket veldig flau/usikker når hun var på scenen i går sammen med skuespilleren. Burde hun ikke opptrådt litt mer profesjonelt?

Endret av Tough cookie
  • Liker 3
Skrevet

Dagens Henrik Troy: 

IMG_2402.jpeg

• Liker 8
  • Nyttig 11
Skrevet
Klink skrev (4 timer siden):

Om operasjoner: hun hadde jo blant annet gjort noe med øynene UTEN å si noe om det. Enda spekuleres det i hva hun har gjort. Så er jo mye hun ikke legger opp til selv som blir diskutert også. 

Nei. Hun fortalte med en gang at hun hadde gjort et inngrep i LA, at det ikke var botox og ikke en operasjon, men at hun ikke ville fortelle hva det da var. Så hun la jo da bare opp til at det skal spekuleres. 

• Liker 7
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...