velociraptor Skrevet 8. mai #46961 Skrevet 8. mai Mamma2083 skrev (13 minutter siden): helt sikker på att det er dere også som klager på for mye mobbing blandt barn nå i dag. Veeel. For en utrolig merkelig konklusjon? Hvorfor er du sikker på det? Hva er korrelasjonen, hvordan i all verden kom du frem til den slutningen? 5 4
Mamma2083 Skrevet 8. mai #46962 Skrevet 8. mai velociraptor skrev (Akkurat nå): For en utrolig merkelig konklusjon? Hvorfor er du sikker på det? Hva er korrelasjonen, hvordan i all verden kom du frem til den slutningen? Merkelig konklusjon? Hva er så merkelig med det? Det er stort sett sånn med mennesker. Dem som alltid rakker ned på andre mennesker men ser det ikke selv, sitter også og klager på hvor mye mobbing det er blandt unge. Er ikke akkurat nytt det. 🤷🏼♀️ 4 1
J.. Skrevet 8. mai #46963 Skrevet 8. mai Miomino skrev (2 timer siden): Snakk om å motsi seg selv. Her prediker du om hvor skadelig det kan være å kommentere andres kropp og utseende. Men det er helt greit å raljere over kroppen og utseendet til SE. En person som man med stor sikkerhet kan si har et problematisk forhold til egen kropp. Det som foregår i denne tråden er ikke "diskusjon om resultatet av plastiske inngrep", men latterliggjøring av en persons utseende. Kommentarene som hagler om utseendet til SE i denne tråden, er langt mer skadelig enn en uskyldig kommentar om at en baby er søt. Som var det som utløste denne diskusjonen. Hva jeg mente med "hun har bedt om det selv"? Jeg mente akkurat det du gjør nå, rettferdiggjør såkalte diskusjoner om hennes kropp og utseende med de selvvalgte plastiske inngrep. Skulle nesten tro jeg var fremsynt. Enig. Dette er også noe jeg har gitt kritikk til som tilbakemelding til forumet. Synes det er en skikkelig uting at det lov å latterliggjøre og kritisere utseende som er "selvvalgt".. som om det gjør det greit. 2 1
velociraptor Skrevet 8. mai #46964 Skrevet 8. mai Mamma2083 skrev (38 minutter siden): Merkelig konklusjon? Hva er så merkelig med det? Det er stort sett sånn med mennesker. Dem som alltid rakker ned på andre mennesker men ser det ikke selv, sitter også og klager på hvor mye mobbing det er blandt unge. Er ikke akkurat nytt det. 🤷🏼♀️ Veldig merkelig, det er absolutt ingen korrelasjon i de to tingene. Det er like meningsløst som om jeg skal si at sånne mennesker som hopper til konklusjoner og har fordommer mot andre er helt sikkert de samme som serverer ungene sine toro til middag. 4 2
Mamma2083 Skrevet 8. mai #46965 Skrevet 8. mai velociraptor skrev (10 minutter siden): Veldig merkelig, det er absolutt ingen korrelasjon i de to tingene. Det er like meningsløst som om jeg skal si at sånne mennesker som hopper til konklusjoner og har fordommer mot andre er helt sikkert de samme som serverer ungene sine toro til middag. Toro er aldri feil til middag 😎 bare for å ha det sagt også. 🤓 2
Isild Skrevet 8. mai #46966 Skrevet 8. mai Mamma2083 skrev (1 time siden): Dere som er så perfekte mødre her inne, og som er så fornøyde med dere selv att dere husker når barna deres begynte og gå eller når dem gjorde ditt eller datt.. er det ikke bedre og ha en mor som ikke slenger dritt om andre på nettet? 🤔 jeg vil nå mye mer gå for den siste 🤷🏼♀️ helt sikker på att det er dere også som klager på for mye mobbing blandt barn nå i dag. Veeel. Kanskje det ikke er så rart? 🤓 når man har foreldre som sitter og kaster dritt anonymt på en nettside om ei annen mor som prøver sitt beste, da kan man kanskje ikke forvente så mye av barna sine heller kanskje? 🤷🏼♀️ Sophie Elise er influencer og akkurat nå bruker hun morsrollen og sønnen sin som innhold, det er klart at det blir diskutert da, det er jo det hun ønsker. Ingen her "mobber" en stakkars anonym mor som gjør så godt hun kan. Man diskuterer en påvirker som bruker sønnen for alt det er verdt FOR å skape rabalder og nettopp dette hun nå oppnår. Jeg trodde da alle var klar over det. 4 1 18
Mamma2083 Skrevet 8. mai #46967 Skrevet 8. mai Isild skrev (1 time siden): Sophie Elise er influencer og akkurat nå bruker hun morsrollen og sønnen sin som innhold, det er klart at det blir diskutert da, det er jo det hun ønsker. Ingen her "mobber" en stakkars anonym mor som gjør så godt hun kan. Man diskuterer en påvirker som bruker sønnen for alt det er verdt FOR å skape rabalder og nettopp dette hun nå oppnår. Jeg trodde da alle var klar over det. Ganske sikker på att ingen av dere hadde tørt og stått frem med både navn og ansikt i virkeligheten og sagt det dere skriver her inne. Mye kan man faktisk ta som mobbing her inne. Det er bare trist. Stakkar unger som skal vokse opp i denne verden med så mange hatefulle voksne mennesker… 2 1
Isild Skrevet 8. mai #46968 Skrevet 8. mai Mamma2083 skrev (20 minutter siden): Ganske sikker på att ingen av dere hadde tørt og stått frem med både navn og ansikt i virkeligheten og sagt det dere skriver her inne. Mye kan man faktisk ta som mobbing her inne. Det er bare trist. Stakkar unger som skal vokse opp i denne verden med så mange hatefulle voksne mennesker… ok. Mine barn er på alder med SE og de er veldig glad for alt jeg har lært de her i livet, og de har blitt flotte empatiske mennesker. Men ja stakkars unger som må vokse opp i dette krenkesamfunnet som har blitt nå, der noen faktisk blir rystet over at noen er kritisk til hva påvirkere påvirker med og til - og kaller det for mobbing. Stakkars stakkars unger! 7 9
Andrea59 Skrevet 8. mai #46969 Skrevet 8. mai Era Vulgaris skrev (9 timer siden): Du har i det minste notert det ned i boka, noe som for meg er en selvfølge at folk gjør. Jeg tror nok for godt om folk flest, det får jeg ta på egen kappe. Hovedpoenget mitt omkring det SE publiserer angående morsrollen, er at 1) enten er hun en uengasjert og uinteressert mamma, eller så 2) ønsker hun å fremstå sånn for å provosere. Begge deler er i så fall kritikkverdig. Det er ikke alle familier (eller tidsepoker) der det er vanlig med sånne minnebøker… vi har det ikke. Og jeg husker ikke alt, men tror nok jeg husker det viktigste, selv om jeg ikke husker om de gikk når de var 11,5 eller 12,5 mnd - men jeg vet det var ca som normalt. Nå er det også over 30 år siden - rart med det, men jeg husker ikke alle detaljer, sånn er det bare. Synes du er litt vel ovenfra og ned - «du har i det minste notert» - «tror nok for godt om folk». Tror ingen tviler på at jeg er opptatt av barna mine 2 3
Era Vulgaris Skrevet 8. mai #46970 Skrevet 8. mai Andrea59 skrev (1 time siden): Det er ikke alle familier (eller tidsepoker) der det er vanlig med sånne minnebøker… vi har det ikke. Og jeg husker ikke alt, men tror nok jeg husker det viktigste, selv om jeg ikke husker om de gikk når de var 11,5 eller 12,5 mnd - men jeg vet det var ca som normalt. Nå er det også over 30 år siden - rart med det, men jeg husker ikke alle detaljer, sånn er det bare. Synes du er litt vel ovenfra og ned - «du har i det minste notert» - «tror nok for godt om folk». Tror ingen tviler på at jeg er opptatt av barna mine Hvor har jeg nevnt eller debattert med deg om hvor opptatt du er av barna dine? 2 1
Andrea59 Skrevet 8. mai #46971 Skrevet 8. mai Era Vulgaris skrev (5 minutter siden): Hvor har jeg nevnt eller debattert med deg om hvor opptatt du er av barna dine? Det har du ikke. Men det virket på meg som du mente at dårlig hukommelse og fravær av notatbøker/minnebøker vitnet om at man ikke brydde seg særlig om barna. 2 4
Ninaen Skrevet 8. mai #46972 Skrevet 8. mai Andrea59 skrev (5 timer siden): Det er ikke alle familier (eller tidsepoker) der det er vanlig med sånne minnebøker… vi har det ikke. Og jeg husker ikke alt, men tror nok jeg husker det viktigste, selv om jeg ikke husker om de gikk når de var 11,5 eller 12,5 mnd - men jeg vet det var ca som normalt. Nå er det også over 30 år siden - rart med det, men jeg husker ikke alle detaljer, sånn er det bare. Synes du er litt vel ovenfra og ned - «du har i det minste notert» - «tror nok for godt om folk». Tror ingen tviler på at jeg er opptatt av barna mine Tidsepoker? Jeg er over 40, både jeg og mine søsken har slike album/bøker. Med alle milepæler notert: tenner, sitte, snu fra mage til rygg og motsatt, krabbe, første smil, første skritt osv. Og helsestasjonskortet med målinger. Jeg vet t.o.m navnet på jordmoren som tok meg imot. Og jeg er veldig glad for at jeg har dette. Handler ikke om dårlig vs god mor. Det handler om engasjement sett i et totalbilde. Mange reagerer vel på dette fordi det kommer på toppen av så mange andre ting hun gjør som mor. 8 3
baremeg007 Skrevet 9. mai #46973 Skrevet 9. mai Palmemor skrev (På 4.5.2025 den 6.34): Vet man er i 2025 når man ikke engang kan si at en unge er skjønn før helvete setter igang Han er jo ikke det 1
baremeg007 Skrevet 9. mai #46974 Skrevet 9. mai Palmemor skrev (På 4.5.2025 den 17.59): Det er jo bare en hyggelig ting å si. Samme som jeg ser en hund å sier det samme. Det betyr ingenting. Let it go. Så det betyr ingenting når du sier at en hund er pen? Hvorfor F sier du det da? Mener jeg en hund er pen så betyr det akkurat dét, i motsetning til om det betød ingenting - da hadde heller ikke sagt noe! skam deg, du gir ikke en hund et kompliment og så «betyr det ingenting». Der går min grense forlengst!
baremeg007 Skrevet 9. mai #46975 Skrevet 9. mai solsikke90 skrev (På 4.5.2025 den 19.18): Disse videoene hvor hun mimer i bilen til throwback-sanger er så innmari kleine Så fullstendig enig. Forsvinner videre til neste med én gang. Blir på ekte flau 1
baremeg007 Skrevet 9. mai #46976 Skrevet 9. mai Mamma2083 skrev (På 4.5.2025 den 20.56): Dem hadde dåpsdag for han, og hva er problemet med att dem hadde en fest etter selskapet? Dem er heldige som har muligheten til og ta vare på seg selv og kjærligheten. Alt må ikke dreie som om barnet selv om man har fått barn…. Du «blir» mamma i år 2083 forstår jeg? Det er i alle fall eneste forklaring på det du skriver. 3 2
Faina Skrevet 9. mai #46977 Skrevet 9. mai Ninaen skrev (6 timer siden): Tidsepoker? Jeg er over 40, både jeg og mine søsken har slike album/bøker. Med alle milepæler notert: tenner, sitte, snu fra mage til rygg og motsatt, krabbe, første smil, første skritt osv. Og helsestasjonskortet med målinger. Jeg vet t.o.m navnet på jordmoren som tok meg imot. Og jeg er veldig glad for at jeg har dette. Handler ikke om dårlig vs god mor. Det handler om engasjement sett i et totalbilde. Mange reagerer vel på dette fordi det kommer på toppen av så mange andre ting hun gjør som mor. Jeg er 40 og verken jeg eller mine søsken, som er litt eldre og litt yngre enn meg, har sånne bøker. Derimot har attpåklatten, født slutten av 90-tallet, sånn bok. Men moren min var veldig engasjert i oss som barn og er det fortsatt. Husker sånn ca når vi alle sammen gikk. Men ikke når vi rullet rundt. Og det husker ikke jeg heller for barna her i huset. Gikk ja. Rulling nei. Bare at det var vel normalt. Enda har vi bøker, men ungene viser ikke stor interesse for de 😅 1
Missy1 Skrevet 9. mai #46978 Skrevet 9. mai Og vi lurer på hvorfor det er mer og mer psykisk uhelse blant de unge nå til dags… det er ikke rart i et samfunn som er så selvsentrert at man ikke engang skal ha barna sine i fokus de første leveårene. Meg meg meg, meg først, også før det uskyldige sårbare barnet jeg har satt til verden. Jeg har vokst opp i en stor søskenflokk. Barn født til verden på grunn av «gud sa det» og ikke fordi vi var høyt ønsket av foreldrene våre. Det gjør noe med en å vokse opp med foreldre som egentlig ikke skulle fått barn. Sofie husker alle små detaljer om seg selv som gravid, men husker ikke når sønnen begynte å gå selvom det skjedde for ikke mindre enn et par mnd siden. Man husker det man interesserer seg for. 13
Mamma2083 Skrevet 9. mai #46979 Skrevet 9. mai baremeg007 skrev (4 timer siden): Du «blir» mamma i år 2083 forstår jeg? Det er i alle fall eneste forklaring på det du skriver. Nei fikk mitt første barn i 2012 ser fortsatt ikke problemet med det 😂 men klart noen henger jo igjen fra 19 pil og bue.. 🤷🏼♀️ 1
Mamma2083 Skrevet 9. mai #46980 Skrevet 9. mai velociraptor skrev (På 7.5.2025 den 17.14): Du må ha en svært uvanlig familie. Jeg snakket med min bestemor i dag, og den 95 år gamle kvinnen husket når alle hennes fire barn begynte å gå. Isolert sett er det selvsagt uviktig, men det fremstår som et symptom på lite interesse og engasjement når man ikke husker sånt. Jammen så bra for deg/dere😂 godt att noen har vært så engasjert i barna sine da 😎 kan ikke si att familien her er så uvanlig. Men dem setter heller pris på andre ting enn og gå rundt å huske på når unga dems begynte og gå 😂 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå