Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det ikke friskt. Og det hadde vært et under om en som har levd etter klikk, likes og raigebait over halve sitt liv ikke har tatt stor psykisk skade av det. Jeg ser at flere influensere som SE nå tyr til mer og mer sjokk og drama, de er totalt avhengige av oppmerksomhet rundt egen person og utseende. Alt dreier seg om det. Mer enn det dreier seg om økonomi. Det er siste skanse, når kjærlighet og beundring avtar. Folk fråtser i deres elendighet og ruin.  Anna Nicole-show. Siste intervjuet der har brent seg inn hos meg. Og jeg ser mye av det samme hos dagens influensere av denne typen. 

• Liker 14
Skrevet

Å si at noen ikke er dårlige foreldre fordi BV ikke har gått inn med tvangsinngrep er som å si at ingen kan ha dårlig økonomi hvis ikke de er under gjeldsordning. I realiteten er dette skikkelige ytterkanter og gråsona mellom det og normal er enormt stor. 

Jeg heier på at foreldre har egentid, og et eget liv utenom barna. Det som er sjokkerende i denne familien er at ingen av foreldrene kompenserer for den andre. Begge vil unna ansvaret. Og babyen etterlates ikke hos et annet familiemedlem det har god tilknytning til heller, det er diverse nannyer og barnevakter. Til en baby. Og av veldig egoistisk og unødvendige grunner. I tillegg skal dette normaliserer i en mediekanal som tjener millioner på å påvirke seerne. Det er uetisk selv om det som fremstilles kanskje ikke er 100% sannheten. 

Og alvorlig avhengighet til plastisk kirurgi er noe man virkelig bør ta tak i før man velger å få barn. Å ta to forfengelige og unødvendige operasjoner før ungen har blitt ett år, er helt hinsides. 

• Liker 25
  • Nyttig 6
Skrevet
Ellenn skrev (På 5.5.2025 den 18.07):

Barnet har akkurat fylt ett år, og hun husker ikke engang hvor gammel han var når han begynte å gå. Det vitner ikke akkurat om stor interesse for sønnen. 

Han går sikkert ikke enda.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Margit777 skrev (22 minutter siden):

Han går sikkert ikke enda.

Joda, han har gått en stund.  Hun viser han jo daglig på snap. 

Endret av Ellenn
  • Liker 2
Skrevet
Ellenn skrev (På 5.5.2025 den 18.07):

Barnet har akkurat fylt ett år, og hun husker ikke engang hvor gammel han var når han begynte å gå. Det vitner ikke akkurat om stor interesse for sønnen. 

Alle mødre som er engasjerte og følger opp barnet sitt i barndommen vet når barnet begynner å gå. Det er jo en veldig viktig milepæl sånn motorisk sett.

• Liker 5
Skrevet
Minnus skrev (8 timer siden):

Alle mødre som er engasjerte og følger opp barnet sitt i barndommen vet når barnet begynner å gå. Det er jo en veldig viktig milepæl sånn motorisk sett.

Og en dag blir ungene dine store og begynner å spørre om disse tingene. Når tok jeg mine første skritt, hva var mitt første ord, når fikk jeg min første tann osv. Når svaret på dette er «vet ikke, husker ikke», så vil det gjøre noe med deg og forholdet til dine foreldre. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
velociraptor skrev (På 4.5.2025 den 9.00):

Åh, var det personligheten hans du synes er skjønn? Fordi du kjenner han da eller?

Det fremsto nemlig som om du mente at han SER skjønn ut - hvilket er å kommentere utseendet hans. 

Er det ulovlig å si at et barn er pent?  Enda noe nytt jeg har lært på kg 

• Liker 3
Skrevet
Djungelvrål skrev (10 minutter siden):

Ingen sier det er ulovlig. Hva er poenget med å kommentere utseendet til en 1-åring? En 1-åring som vi ikke burde vite hvordan ser ut i utgangspunktet. Alle 1-åringer er skjønne. Hvis man ikke synes det, så er man en utseendefiksert, overfladisk person. 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Djungelvrål skrev (12 minutter siden):

Ufint og overfladisk er ikke synonymt med ulovlig. Det er selvsagt ikke ulovlig, ingen setter deg i fengsel eller gir deg bot hverken om du kommenterer utseendet på et barn eller kroppen til naboen eller kollegaen din. Men vær klar over at både positive og negative kommentarer om andres kropp, ansikt og utseende kan være skadelig. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
velociraptor skrev (1 time siden):

Ufint og overfladisk er ikke synonymt med ulovlig. Det er selvsagt ikke ulovlig, ingen setter deg i fengsel eller gir deg bot hverken om du kommenterer utseendet på et barn eller kroppen til naboen eller kollegaen din. Men vær klar over at både positive og negative kommentarer om andres kropp, ansikt og utseende kan være skadelig.

Denne formaningen gjelder kanskje ikke personen Sophie Elise? Her slenges det ut negative kommentarer om hennes kropp og utseende latterliggjøres. Kan ikke si jeg har sett noen bekymring over hvor skadelig det er.

Men det rettferdiggjøres vel med at hun har bedt om det selv, eller?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Minnus skrev (11 timer siden):

Akkurat 🥸 kan ikke huske når mine barn begynte å gå. 😂 har vel ikke vært engasjert nok da 😂🤷🏼‍♀️ 

• Liker 3
Skrevet
Era Vulgaris skrev (3 timer siden):

Og en dag blir ungene dine store og begynner å spørre om disse tingene. Når tok jeg mine første skritt, hva var mitt første ord, når fikk jeg min første tann osv. Når svaret på dette er «vet ikke, husker ikke», så vil det gjøre noe med deg og forholdet til dine foreldre. 

Skal spørre 12 åringen når han kommer hjem om vi får ett annet forhold ettersom jeg ikke husker når han begynte og gå😂

• Nyttig 1
Skrevet
Miomino skrev (1 time siden):

Denne formaningen gjelder kanskje ikke personen Sophie Elise? Her slenges det ut negative kommentarer om hennes kropp og utseende latterliggjøres. Kan ikke si jeg har sett noen bekymring over hvor skadelig det er.

Men det rettferdiggjøres vel med at hun har bedt om det selv, eller?

Som flere brukere gjentatte ganger har forklart, er det stor forskjell på å diskutere resultat av selvskading/plastiske inngrep og å faktisk diskutere utseende. Ser lite av kommentarer på SE sitt medfødte utseende, men det kan selvsagt være kommentarer jeg har gått glipp av, jeg har ikke finlest snart 2350 sider.

Jeg vet ikke hva du mener med at hun «har bedt om det selv». Men hun har selvsagt «bedt om» de endringene hun har betalt for å endre på. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Mamma2083 skrev (52 minutter siden):

Skal spørre 12 åringen når han kommer hjem om vi får ett annet forhold ettersom jeg ikke husker når han begynte og gå😂

Det er i hvert fall svært uvanlig å være så lite interessert i sitt eget barn

• Liker 9
  • Nyttig 10
Skrevet
velociraptor skrev (1 minutt siden):

Som flere brukere gjentatte ganger har forklart, er det stor forskjell på å diskutere resultat av selvskading/plastiske inngrep og å faktisk diskutere utseende. Ser lite av kommentarer på SE sitt medfødte utseende, men det kan selvsagt være kommentarer jeg har gått glipp av, jeg har ikke finlest snart 2350 sider.

Jeg vet ikke hva du mener med at hun «har bedt om det selv». Men hun har selvsagt «bedt om» de endringene hun har betalt for å endre på. 

Og som hun tjener på via spons. sponses av klinikker som utfører plastisk-kirurgi og kosmetiske behandlinger som må utføres av helsepersonell med nødvendig kompetanse. Hun reklamerer aggressivt mot sårbar målgruppe, og da må det være lov å peke på alle skadevirkninger, komplikasjoner og uheldig resultat!

• Liker 4
  • Nyttig 4
Annonse
Skrevet

Dette med å kommentere resultatet av SE sin totale rekonstruksjon av eget utseende er faktisk ganske viktig. Hun er vel ikke like i vinden lenger, men samtidig så blir inngrep og behandlinger mer og mer vanlig der ute blandt både unge og eldre, og jeg tviler ikke på at mange ser til nettopp Sophie Elise for tips til hva som kan gjøres - og hvor det kan gjøres. 

Ingen kritiserer så vidt jeg kan se hvordan hun ser ut fra naturens side, det er det dessuten ingen som vet. Hun har ikke igjen trekk engang som viser at hun en gang var Sofie.

Ingen hadde kommentert dersom hun hadde tatt kirurgi pga skader e.l heller. Men hun har betalt hundrevis av tusen for å ødelegge seg helt. Man må kunne få si høyt at de siste operasjonene i ansiktet har gitt et oppsiktsvekkende resultat. De var det som gjorde at det gikk for langt. Hennes gode venn Joakim Kleven advarte henne dessuten strengt mot å bli "katt i motvind" hvis hun ikke ga seg med operasjoner. 

Nå er hun katt i motvind, og det er ikke fint. Det må man kunne få si så ikke andre tror det er det som er in og blir influert av influenseren til å gjøre det samme. 

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
Mamma2083 skrev (1 time siden):

Jeg er fullt klar over at ikke alle foreldre er like engasjert i barna sine og opptatt av at de har en god utvikling. Mine mange år i yrkeslivet har gjort meg smertelig klar over det når jeg har veiledet hundrevis av foreldre. 
Sånne flåsete svar underbygger ikke akkurat argumentasjonen din, hvis det er det du tror. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
velociraptor skrev (56 minutter siden):

Det er i hvert fall svært uvanlig å være så lite interessert i sitt eget barn

Akkurat 🤓 den er god. Skal huske på det. 🙃 

• Nyttig 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (18 minutter siden):

Jeg er fullt klar over at ikke alle foreldre er like engasjert i barna sine og opptatt av at de har en god utvikling. Mine mange år i yrkeslivet har gjort meg smertelig klar over det når jeg har veiledet hundrevis av foreldre. 
Sånne flåsete svar underbygger ikke akkurat argumentasjonen din, hvis det er det du tror. 

Hvis du tar det som ett flåeste svar så får det være opp til deg. Du lager problemer av problemer som ikke er der. Mine foreldre husker ikke når jeg begynte og gå eller når jeg ble døpt. Men forandrer da ikke forholdet mitt til dem for det 😂 er så vanvittig og komme med noe sånt. 

Skrevet
Mamma2083 skrev (16 minutter siden):

Hvis du tar det som ett flåeste svar så får det være opp til deg. Du lager problemer av problemer som ikke er der. Mine foreldre husker ikke når jeg begynte og gå eller når jeg ble døpt. Men forandrer da ikke forholdet mitt til dem for det 😂 er så vanvittig og komme med noe sånt. 

Fryktelig vanvittig å mene at foreldre burde være engasjert i barna sine, altså. Jeg må jo være helt forrykt. 
At DU ikke har problemer med dette, har virkelig ingenting med debatten å gjøre. Ingen bryr seg om hvilket forhold du har til ditt barn eller dine foreldre, du er ikke en influenser med flere hundretusen følgere.
Alt SE har vist oss siden dette barnet ble født, strider mot all forskning, erfaring og sunn fornuft. 

• Liker 4
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...