Mamma2083 Skrevet i går, 18:59 #46881 Del Skrevet i går, 18:59 Palmemor skrev (1 time siden): Det går jo an å feire begge deler. Og det er jo forskjell på å ta vare på kjærligheten og hverandre, og det å være borte fra ungen sin hver eneste dag Hvordan vet du det? Bor du med dem? 🤔 eller er det noe du bare har bestemt oppe i hodet ditt fordi du følger snappen hennes? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet i går, 19:03 #46882 Del Skrevet i går, 19:03 Mamma2083 skrev (2 minutter siden): Dem hadde dåpsdag for han, og hva er problemet med att dem hadde en fest etter selskapet? Dem er heldige som har muligheten til og ta vare på seg selv og kjærligheten. Alt må ikke dreie som om barnet selv om man har fått barn…. Det er det mange som ikke skjønner nå i dag for alt skal gå etter boka… også skal folk sitte og peke på andre som velger og ikke følge den «perfekte boka»… Ingenting handler om barnet her, de hadde barnevakt over natta da han var to uker gammel. Og ingen har sagt at alt skal dreie seg om barnet, eller være etter boka. Hun har siden dag 1 vist hvor lite prioritert han er. At noen i det hele tatt forsvarer dette, er bekymringsfullt. De kan gå ut uten han hver eneste dag hele året, men velger altså dåpsdagen og 1-årsdagen. Og sannsynligvis gjør hun det kun for å provosere og holde seg relevant, noe som gjør det enda verre. 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet i går, 19:05 #46883 Del Skrevet i går, 19:05 Mamma2083 skrev (4 minutter siden): Hvordan vet du det? Bor du med dem? 🤔 eller er det noe du bare har bestemt oppe i hodet ditt fordi du følger snappen hennes? Det er jo litt teit å spørre om jeg bor med dem, for det vet du jo at jeg ikke gjør. Eller var det ett klysete forsøk på hersketeknikk? Jeg forholder meg til hva hun sier. Nå har de jo i tillegg også vist at de har med nanny på ferie, har nanny hjemme, har barnefri hver lørdag for å handle, osv osv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma2083 Skrevet i går, 19:08 #46884 Del Skrevet i går, 19:08 Era Vulgaris skrev (1 minutt siden): Ingenting handler om barnet her, de hadde barnevakt over natta da han var to uker gammel. Og ingen har sagt at alt skal dreie seg om barnet, eller være etter boka. Hun har siden dag 1 vist hvor lite prioritert han er. At noen i det hele tatt forsvarer dette, er bekymringsfullt. De kan gå ut uten han hver eneste dag hele året, men velger altså dåpsdagen og 1-årsdagen. Og sannsynligvis gjør hun det kun for å provosere og holde seg relevant, noe som gjør det enda verre. Og hva så? Jeg skjønner virkelig ikke problemet… 🤔 ja den ungen må ha det fælt att foreldrene drar ut på dåpsdagen og 1 års dagen hans. Hvor mange barn lider ikke av der foreldrene FAKTISK svikter? Dem er det syndt på… men dem foreldrene er heller ikke rundt på sosiale medier så dere går glipp av hvilket forhold mange barn lever under. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma2083 Skrevet i går, 19:13 #46885 Del Skrevet i går, 19:13 Palmemor skrev (2 minutter siden): Det er jo litt teit å spørre om jeg bor med dem, for det vet du jo at jeg ikke gjør. Eller var det ett klysete forsøk på hersketeknikk? Jeg forholder meg til hva hun sier. Nå har de jo i tillegg også vist at de har med nanny på ferie, har nanny hjemme, har barnefri hver lørdag for å handle, osv osv. tenkte bare ettersom att du var så bastant på att dem var borte fra ungen sin hverdag? For og komme med en slik kommentar så tenkte jeg att du hadde fakta. ja og det plager deg? Syntes dem er heldige som har den muligheten jeg. Tenk og ha den muligheten til og kunne handle alene uten barn? For en drøm! Har selv 4 barn, hadde jeg hatt muligheten til barnepike for å handle, eller for å kunne reise ut med mannen så hadde jeg gledelig tatt den.. misunnelig på slike mennesker som har den muligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet i går, 19:18 #46886 Del Skrevet i går, 19:18 Mamma2083 skrev (3 minutter siden): tenkte bare ettersom att du var så bastant på att dem var borte fra ungen sin hverdag? For og komme med en slik kommentar så tenkte jeg att du hadde fakta. ja og det plager deg? Syntes dem er heldige som har den muligheten jeg. Tenk og ha den muligheten til og kunne handle alene uten barn? For en drøm! Har selv 4 barn, hadde jeg hatt muligheten til barnepike for å handle, eller for å kunne reise ut med mannen så hadde jeg gledelig tatt den.. misunnelig på slike mennesker som har den muligheten. Så hvis du hadde hatt muligheten hadde du dratt fra ungene dine hver dag? for det er det hun viser på snap. Hun er borte fra han hver dag. Ja selvsagt skulle man jo ønske man kunne handle uten barn før de var store nok til å være alene, men jeg har jo aldri i verden dratt fra barna mine hver dag selv om jeg kunne. For å digge meg sjæl? Da hadde jeg ikke trengt barn, da 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma2083 Skrevet i går, 19:22 #46887 Del Skrevet i går, 19:22 Palmemor skrev (Akkurat nå): Så hvis du hadde hatt muligheten hadde du dratt fra ungene dine hver dag? for det er det hun viser på snap. Hun er borte fra han hver dag. Ja selvsagt skulle man jo ønske man kunne handle uten barn før de var store nok til å være alene, men jeg har jo aldri i verden dratt fra barna mine hver dag selv om jeg kunne. For å digge meg sjæl? Da hadde jeg ikke trengt barn, da Reiser ikke fra barna dine hver dag du da? Jobber du ikke? Jeg er nødt til og reise bort fra barna hver dag. Drar 06:00 og er ikke hjemme igjen før 16/17:00. Også må dere også huske på att hun har en litt annen jobb enn dem fleste andre her i Norge. Betyr det att hun er en dårlig mor for det? Næh kan ikke si det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet i går, 19:24 #46888 Del Skrevet i går, 19:24 Mamma2083 skrev (Akkurat nå): Reiser ikke fra barna dine hver dag du da? Jobber du ikke? Jeg er nødt til og reise bort fra barna hver dag. Drar 06:00 og er ikke hjemme igjen før 16/17:00. Også må dere også huske på att hun har en litt annen jobb enn dem fleste andre her i Norge. Betyr det att hun er en dårlig mor for det? Næh kan ikke si det. «For å digge meg sjæl?» skrev jeg. Jobb er noe annet. Og jeg hadde permisjon som tilsa at jeg var sammen med barnet mitt hver dag de første mnd. Jeg dro ikke på en ukes ferie når ungen knapt var født, men det hadde jo du gjort skjønner jeg så da er du jo en av de da 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma2083 Skrevet i går, 19:30 #46889 Del Skrevet i går, 19:30 Palmemor skrev (1 minutt siden): «For å digge meg sjæl?» skrev jeg. Jobb er noe annet. Og jeg hadde permisjon som tilsa at jeg var sammen med barnet mitt hver dag de første mnd. Jeg dro ikke på en ukes ferie når ungen knapt var født, men det hadde jo du gjort skjønner jeg så da er du jo en av de da Hun jobber jo hun også? Hva er forskjellen? Nei okei, så gjorde du ikke det. Men mange har sikkert reist på en ferie når ungen er liten. Men man trenger ikke og bli stempla som en dårlig mor for det? Hvis det er så lite som skal til for å bli stempla som en dårlig mor så stakkars unger som skal vokse opp i denne generasjonen. Jeg låg på sykehus i 3 uker når minste mann var 5 uker gammel. Det gikk bra med barnet mitt. Så kunne sikkert ha reist på en feire også hvis muligheten hadde vært der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet i går, 19:33 #46890 Del Skrevet i går, 19:33 Mamma2083 skrev (2 minutter siden): Hun jobber jo hun også? Hva er forskjellen? Nei okei, så gjorde du ikke det. Men mange har sikkert reist på en ferie når ungen er liten. Men man trenger ikke og bli stempla som en dårlig mor for det? Hvis det er så lite som skal til for å bli stempla som en dårlig mor så stakkars unger som skal vokse opp i denne generasjonen. Jeg låg på sykehus i 3 uker når minste mann var 5 uker gammel. Det gikk bra med barnet mitt. Så kunne sikkert ha reist på en feire også hvis muligheten hadde vært der. Hvem hadde barnet da du var på sykehus da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma2083 Skrevet i går, 19:33 #46891 Del Skrevet i går, 19:33 Palmemor skrev (Akkurat nå): Hvem hadde barnet da du var på sykehus da? Det barnet har vel en FAR? 🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet i går, 19:38 #46892 Del Skrevet i går, 19:38 Mamma2083 skrev (2 minutter siden): Det barnet har vel en FAR? 🤷🏼♀️ Nettopp. Det har barnet til SE også. Og han har ikke engang en jobb. Likevel må de har barnevakt i hytt og pine for å pleie kjærligheten. At man er innlagt på sykehuset er sjeldent ett valg (med mindre du har kirurgiske inngrep, da) og er ikke sammenlignbart med å dra på ferie når babyen din er knappe 2 mnd gammel. Jeg har aldri sagt hun er en dårlig mor heller. Jeg syns bare ikke hun er så god som hun kunne vært om hun ville ha barn 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma2083 Skrevet i går, 19:48 #46893 Del Skrevet i går, 19:48 Palmemor skrev (4 minutter siden): Nettopp. Det har barnet til SE også. Og han har ikke engang en jobb. Likevel må de har barnevakt i hytt og pine for å pleie kjærligheten. At man er innlagt på sykehuset er sjeldent ett valg (med mindre du har kirurgiske inngrep, da) og er ikke sammenlignbart med å dra på ferie når babyen din er knappe 2 mnd gammel. Jeg har aldri sagt hun er en dårlig mor heller. Jeg syns bare ikke hun er så god som hun kunne vært om hun ville ha barn Hva er en god mor for deg da? En mor som alltid er med barnet sitt, aldri barnepike. Som «nyter» hvert eneste sekund med barnet? Vi må slutte med det greiene der. Vi fleste gjør det beste for barnet vårt, og vi alle gjør alt på våres måter. Det betyr ikke att den ene er bedre forelder enn den andre. Jeg tipper verden blir ett bedre sted om vi slutter å dømme hverandre opp og ned. Livet blir ett hakk bedre også om vi lærer oss å leve med att vi alle har forskjellige måter og leve livet på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agurk Skrevet 23 timer siden #46894 Del Skrevet 23 timer siden Nå har vel barnevernet vært inne og hatt undersøkelse, og saken ble vel henlagt? Da er det jo en mulighet for at SE og mannen er bra nok omsorgspersoner, og at det hun fremviser i sosiale medier ikke nødvendigvis er virkeligheten ifht omsorgen de gir til barnet, men at det er content for å skape blest, som igjen gir penger i kassa 💰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
massi Skrevet 22 timer siden #46895 Del Skrevet 22 timer siden Mamma2083 skrev (10 minutter siden): tenkte bare ettersom att du var så bastant på att dem var borte fra ungen sin hverdag? For og komme med en slik kommentar så tenkte jeg att du hadde fakta. ja og det plager deg? Syntes dem er heldige som har den muligheten jeg. Tenk og ha den muligheten til og kunne handle alene uten barn? For en drøm! Har selv 4 barn, hadde jeg hatt muligheten til barnepike for å handle, eller for å kunne reise ut med mannen så hadde jeg gledelig tatt den.. misunnelig på slike mennesker som har den muligheten. men hadde du tatt den muligheten så godt som HVER dag? det er litt dét som er problemet for mange, tror jeg. og ja, så fremt ikke se lyver, så kan vi vite at de har pass nesten hver dag - hun legger det jo ut selv. nanny fra 7-19 i fire-fem mnd selv om far har permisjon/arbeidsledig, handling med pass hver lørdag, nanny på ferie, nanny her, nanny der. er de ikke en familie da? hvorfor må helmer være utskuddet som ikke får være med på ferie (ibizaturen), ikke får være med foreldrene hele turen (spaniaturen) og ikke engang får være med på matbutikk eller sin egen dåp og ettårsdag? de som synes dette er normalt burde seriøst gå inn i seg selv. SE har ikke skaffet seg et barn, hun har skaffet seg et accessory til å ha med når det passer henne og kjæresteforholdet 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
massi Skrevet 22 timer siden #46896 Del Skrevet 22 timer siden Mamma2083 skrev (1 time siden): Reiser ikke fra barna dine hver dag du da? Jobber du ikke? Jeg er nødt til og reise bort fra barna hver dag. Drar 06:00 og er ikke hjemme igjen før 16/17:00. Også må dere også huske på att hun har en litt annen jobb enn dem fleste andre her i Norge. Betyr det att hun er en dårlig mor for det? Næh kan ikke si det. hun har en litt annen jobb ja, så hun skulle egentlig hatt MERE tid til sønnen enn hvermansen 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mippiie123 Skrevet 20 timer siden #46897 Del Skrevet 20 timer siden Mamma2083 skrev (2 timer siden): Hva er en god mor for deg da? En mor som alltid er med barnet sitt, aldri barnepike. Som «nyter» hvert eneste sekund med barnet? Vi må slutte med det greiene der. Vi fleste gjør det beste for barnet vårt, og vi alle gjør alt på våres måter. Det betyr ikke att den ene er bedre forelder enn den andre. Jeg tipper verden blir ett bedre sted om vi slutter å dømme hverandre opp og ned. Livet blir ett hakk bedre også om vi lærer oss å leve med att vi alle har forskjellige måter og leve livet på. «Vi må slutte med de greiene der.» Sophie fortjener som regel all kritikk hun får, spesielt i dette tilfelle. Du kan forsvare henne så mye du vil, men det er en grunn til at hun kritiseres og du er blant de få som forsvarer dette opplegget. Om du virkelig mener at det er normalt å sende sitt 2 uker gamle barn på overnatting, eller å reise fra barnet som er under 1 år i 11 dager, så virker ikke du heller særlig oppegående. Faren til ungen klarte ikke engang å passe barnet når han hadde pappaperm! Hvordan forsvarer du det? «Vi må la alle pappaer finne sin vei og gjøre det som er best for dem😊»? Og dette går skattepenga våre til. Finansiere perm til en far som er arbeidsledig, men måtte ha night nanny, dagmamma og familie til å passe hver lørdag så de får handlet i fred. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vålull Skrevet 20 timer siden #46898 Del Skrevet 20 timer siden Blir klein av videoene på snap, f.eks. måten hun sang i bilen i dag. Generelt posering, flau og kleint. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 18 timer siden #46899 Del Skrevet 18 timer siden Mamma2083 skrev (5 timer siden): Hva er en god mor for deg da? En mor som alltid er med barnet sitt, aldri barnepike. Som «nyter» hvert eneste sekund med barnet? Vi må slutte med det greiene der. Vi fleste gjør det beste for barnet vårt, og vi alle gjør alt på våres måter. Det betyr ikke att den ene er bedre forelder enn den andre. Jeg tipper verden blir ett bedre sted om vi slutter å dømme hverandre opp og ned. Livet blir ett hakk bedre også om vi lærer oss å leve med att vi alle har forskjellige måter og leve livet på. Det finnes mye mellom ytterpunktene. Om du også, dersom du hadde mulighet, hadde satt bort barna dine like mye som SE gjør, nei det tror jeg ikke. Selvsagt drømmer alle med småbarn om å handle alene eller dra på date med mannen i ny og ne. Men om du med hånda på hjertet kan si at du også hadde reist på flere ferier uten barna dine, dratt på fylla på dåpsdagen dems, ikke feira bursdagen til ungene,,, ja da er jeg ikke så voldsomt imponert over deg heller Hadde du, som de fleste av oss, satt pris på og benytta deg av barnevakt her og der for småting og likevel satt ungenes behov over dine egne så er du jo helt på høyde med oss alle. Men å si «jammen jeg var innlagt i 3 uker» mens ungen din var hjemme hos sin far (jeg tør vedde høyrehånda på at du så barnet ditt hver dag likevel) er jo ikke ett argument som holder vann 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuddlegirl Skrevet 17 timer siden #46900 Del Skrevet 17 timer siden Trist at en ukjent "nightnanny" måtte være den som "lærte" han å sove i egen seng på eget rom. Mens foreldrene holder seg helt unna. Stakkars barn! Man må jo ha noe slags fravær av omsorgsegenskap når man klarer noe sånt? 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå