Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Palmemor skrev (26 minutter siden):

_ jeg _ har ikke kommentert noens utseende jeg. Og utseendefiksert er ett ganske drøyt ord å bruke på at noen omtaler ett barn som skjønn 

Åh, var det personligheten hans du synes er skjønn? Fordi du kjenner han da eller?

Det fremsto nemlig som om du mente at han SER skjønn ut - hvilket er å kommentere utseendet hans. 

• Liker 2
Skrevet
velociraptor skrev (5 minutter siden):

Åh, var det personligheten hans du synes er skjønn? Fordi du kjenner han da eller?

Det fremsto nemlig som om du mente at han SER skjønn ut - hvilket er å kommentere utseendet hans. 

Igjen. Jeg har ikke sagt at han er skjønn eller ser skjønn ut. 

• Liker 1
Skrevet
velociraptor skrev (46 minutter siden):

Det var ikke Palmemor som sa hun synes han var skjønn,men go off..

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Palmemor skrev (3 timer siden):

Igjen. Jeg har ikke sagt at han er skjønn eller ser skjønn ut. 

Beklager, blandet brukere. 

J.. skrev (2 timer siden):

Det var ikke Palmemor som sa hun synes han var skjønn,men go off..

beklager at jeg blandet, men poenget er vel det samme enten det var Palmemor som kommenterte utseendet hans, eller at hun forsvarer at noen andre kommenterer utseendet hans.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
velociraptor skrev (13 minutter siden):

Beklager, blandet brukere. 

beklager at jeg blandet, men poenget er vel det samme enten det var Palmemor som kommenterte utseendet hans, eller at hun forsvarer at noen andre kommenterer utseendet hans.

Helt ubegrunnet å lynsje feil bruker på denne måten.

Enig i at man ikke trenger å omtale barns utseende på godt eller vondt,men tror ingen tar skade i å bli omtalt som "skjønn".

• Liker 9
Skrevet
velociraptor skrev (4 timer siden):

Du har en svært merkelig definisjon av helvete.

Stakkars deg, får ikke engang lov å kommentere utseendet på unger uten å få motbør! Men du trenger jo ikke å bli så krenket over at ikke alle applauderer at du er utseendefiksert selv på barn.

Så personer som sier barn er søte er utseendefiksert? Da finnes det mange utseendefikserte mennesker der ute. Jeg opplever ofte at noen smiler til min baby og sier den er søt/skjønn når vi er ute på tur. Opplever ikke disse som utseendefikserte, men hyggelige mennesker som lar seg sjarmere av en baby som stirrer storøyd på det som foregår rundt den.

En annen ting. Hva tenker du om den evige diskusjonen om utseendet til SE i denne tråden? Som hennes øyenbryn, nese, hvor høyt hårfeste hun har og størrelsen på brystene etter operasjonen. Utseendefiksert, eller?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
J.. skrev (45 minutter siden):

Helt ubegrunnet å lynsje feil bruker på denne måten.

Enig i at man ikke trenger å omtale barns utseende på godt eller vondt,men tror ingen tar skade i å bli omtalt som "skjønn".

Enig. Jeg er ganske sikker på at «skjønn» er en helt normal måte å omtale småbarn på og ikke en direkte omtale av utseende  

• Liker 9
Skrevet
Miomino skrev (2 timer siden):

Så personer som sier barn er søte er utseendefiksert? Da finnes det mange utseendefikserte mennesker der ute. Jeg opplever ofte at noen smiler til min baby og sier den er søt/skjønn når vi er ute på tur. Opplever ikke disse som utseendefikserte, men hyggelige mennesker som lar seg sjarmere av en baby som stirrer storøyd på det som foregår rundt den.

En annen ting. Hva tenker du om den evige diskusjonen om utseendet til SE i denne tråden? Som hennes øyenbryn, nese, hvor høyt hårfeste hun har og størrelsen på brystene etter operasjonen. Utseendefiksert, eller?

Ja, svært mange er opphengt i barns utseende, spesielt jenter. Skadelig for selvbildet. Men jeg registrerer at flere av dere synes det er helt ok å rangere babyer etter utseende, og må bare innse at der blir vi nok ikke enige. Man kan forresten være både velmenende og hyggelige selv om man er utseende fiksert!

Jeg synes det er stor forskjell på å kommentere resultatet av selvskading/plastiske inngrep, og å kommentere en persons medfødte utseende på godt eller vondt. Jeg synes personlig det er svært ubehagelig med folk som kommenterer utseendet mitt (selv om det aldri sies noe negativt) og som kommer med komplimenter som går på utseende og kropp - da føles det som det er min eneste verdi. Barn burde ikke lære seg at deres viktigste egenskap er å være pen, vakker, søt, skjønn, nydelig etc.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Palmemor skrev (1 time siden):

Enig. Jeg er ganske sikker på at «skjønn» er en helt normal måte å omtale småbarn på og ikke en direkte omtale av utseende  

Hva annet enn utseende tenker du «skjønn» henspeiler på, på et barn man aldri har møtt og kun sett på bilder….? 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
velociraptor skrev (2 timer siden):

Hva annet enn utseende tenker du «skjønn» henspeiler på, på et barn man aldri har møtt og kun sett på bilder….? 

Det er jo bare en hyggelig ting å si. Samme som jeg ser en hund å sier det samme. Det betyr ingenting. Let it go. 

• Liker 13
Skrevet
Palmemor skrev (23 minutter siden):

Det er jo bare en hyggelig ting å si. Samme som jeg ser en hund å sier det samme. Det betyr ingenting. Let it go. 

Ingen forskjell på bikkjer og barn, si. 

• Nyttig 3
Skrevet
Era Vulgaris skrev (Akkurat nå):

Ingen forskjell på bikkjer og barn, si. 

Det er bare en måte å formulere seg på. Man er ikke utseendefiksert selv om man sier at noen er skjønne. Jeg kan mene at man er skjønn selv om man er stygg. Og omvendt. 

• Liker 10
Skrevet

Disse videoene hvor hun mimer i bilen til throwback-sanger er så innmari kleine

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Zenhouse skrev (På 29.4.2025 den 0.02):

Var vel en vaskehjelp-episode også for en stund siden, der hun nevnte innholdet i en sms fra vaskehjelpen som var sendt til Vegard. Poengterte veldig at hun reagerte altså ikke på sms’en, den  var helt innafor ….. bare veldig rar… og så lot hun det bli hengende i luften. 

Tenker Vegard har et godt øye til de ansatte, sjalu sugarmama.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
snurk skrev (På 30.4.2025 den 18.13):

Hver gang SE ser nedover ser det ut som om øynene skal poppe ut av hodeskallen. Det må jo være ekstremt ubehagelig med så stramme øyelokk??

Håper de ikke popper ut som de kan gjøre med shih tzu hunder blandt annet.

Annonse
Skrevet

Hadde nok en fin bursdag for sønnen sin, men hat selger bedre, og hun er jo en bra selger. Hun vet å fyre opp 

• Liker 2
Skrevet
Allo skrev (På 30.4.2025 den 19.01):

Jeg syns det var trist å se at de ikke hadde bursdagsfeiring for sønnen. Første barnet og 1 års dagen er jo stor stas for de aller fleste. Hun unnskylder seg med at han likevel ikke husker,  men tenker ikke på at han en gang blir voksen og at han en dag får egne barn som han gjerne skulle vist bilder til. Selv feirer hun og Vegard både 6 mnd som kjærester og alt som feires kan for å komme seg vekk hjemmefra. For en utrolig egoistisk tankegang, men det viser igjen at hun setter seg og samboeren først, for de må jo ta vare på kjærligheten. Merkelige foreldre må jeg bare si, 

Merkelig kommentar må jeg si….. like mye og feire att man har vært foreldre i 1 år. Tenker att det var en fin ting og gjøre jeg. Hvorfor skal alt være så A4 nå i dag? Vi har alle våres forskjellige måter og gjøre ting på. Folk nå i dag er dårlige på og se seg selv og sitt, men og kommentere andre? Wooow det tar av. Viktig og ta vare på kjærligheten i en ny hverdag med barn. hadde fler vært flinkere til det samme så er jeg sikker på att det hadde vært mindre samlivsbrudd/skillsmisser…. 

Skrevet
Mamma2083 skrev (13 minutter siden):

Merkelig kommentar må jeg si….. like mye og feire att man har vært foreldre i 1 år. Tenker att det var en fin ting og gjøre jeg. Hvorfor skal alt være så A4 nå i dag? Vi har alle våres forskjellige måter og gjøre ting på. Folk nå i dag er dårlige på og se seg selv og sitt, men og kommentere andre? Wooow det tar av. Viktig og ta vare på kjærligheten i en ny hverdag med barn. hadde fler vært flinkere til det samme så er jeg sikker på att det hadde vært mindre samlivsbrudd/skillsmisser…. 

Det går jo an å feire begge deler. Og det er jo forskjell på å ta vare på kjærligheten og hverandre, og det å være borte fra ungen sin hver eneste dag 

• Liker 13
Skrevet
Mamma2083 skrev (24 minutter siden):

Merkelig å alltid prioritere vekk sitt eneste barn, synes nå jeg. Både dåpsdag og 1-årsdag blir han overlatt til andre, og titt og ofte ellers også. Synd at det skal normaliseres så til de grader at det er fint og flott å ikke bry seg særlig om barna sine. Ikke engang mens de er nyfødte. Hvis det er A4 å ønske å tilbringe mest mulig tid med barna man har valgt å sette til verden, så heier i hvert fall jeg på A4. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Era Vulgaris skrev (42 minutter siden):

Merkelig å alltid prioritere vekk sitt eneste barn, synes nå jeg. Både dåpsdag og 1-årsdag blir han overlatt til andre, og titt og ofte ellers også. Synd at det skal normaliseres så til de grader at det er fint og flott å ikke bry seg særlig om barna sine. Ikke engang mens de er nyfødte. Hvis det er A4 å ønske å tilbringe mest mulig tid med barna man har valgt å sette til verden, så heier i hvert fall jeg på A4. 

Dem hadde dåpsdag for han, og hva er problemet med att dem hadde en fest etter selskapet? Dem er heldige som har muligheten til og ta vare på seg selv og kjærligheten. Alt må ikke dreie som om barnet selv om man har fått barn…. Det er det mange som ikke skjønner nå i dag for alt skal gå etter boka… også skal folk sitte og peke på andre som velger og ikke følge den «perfekte boka»… 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...