Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på serien nå - er det SE som har vært med å lage den? 
Skjønner jo at det er basert på SE - men er historiene ekte? Jeg visste ikke hvem hun var på den tiden engang 😅 

Er historien om Johan ekte? Noen som vet? 

«Sinna-Linda» er vel Linnea?? 😂😂

• Liker 1
Skrevet (endret)
Vintermåne skrev (6 minutter siden):

Skjønner jo at det er basert på SE - men er historiene ekte? Jeg visste ikke hvem hun var på den tiden engang 😅 

Sinna-Linda er vel Suzanne Aabel

Trodde jeg, men ser nå at du sikkert har rett :ler:

Endret av Fame
Skrevet
Fame skrev (2 minutter siden):

Åja - kanskje det ja, hun hadde jeg jo helt glemt 😂😂 

hvem er hun Natalie da? Hun som var på 1. plassen- er det Voe eller hva hun het? 

Skrevet
Vintermåne skrev (Akkurat nå):

Åja - kanskje det ja, hun hadde jeg jo helt glemt 😂😂 

hvem er hun Natalie da? Hun som var på 1. plassen- er det Voe eller hva hun het? 

Jeg tenkte umiddelbart Voe

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ble skikkelig «skuffet» av serien jeg. Jeg vet ikke hva jeg forventet, men jeg trodde den skulle være mer relaterbar til oss som er like gamle, og at den skulle være «smartere». Men jeg føler egentlig at den kun er interessant for sophie elise selv, eller andre som tenker som henne. For meg er det helt urelaterbart å reise til tyrkia som 18-åring for å ta silikon, eller å lyve om sex på skolen osv. Ingen på min skole gjorde sånne ting. Hovedpersonen har heller ingen dybde eller interessante tanker, det er kun «meg meg meg oppmerksomhet oppmerksomhet oppmerksomhet» men helt uten humoren man finner i feks. «Cammo». Nei, jeg så to episoder og ser ikke videre, selv om jeg virkelig er en søppeltvelsker. 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet
Fame skrev (Akkurat nå):

Jeg tenkte umiddelbart Voe

Jeg også 😅 

synes hun skuespilleren er utrolig flink forresten, hun har så msnge like fskter med SE at det er skummelt 😂😂

• Liker 3
Skrevet (endret)
Vintermåne skrev (29 minutter siden):

Ja hun hadde en barndomsvenn som tok selvmord. Og det stemmer at hun dediserte en dans i «Skal vi danse» til ham, og trakk seg så fra programmet etterpå. 

Endret av Zenhouse
Rettet ett ord
  • Liker 2
Skrevet

Nå har jeg ikke sett alle episodene enda, men det jeg sitter igjen med er at NRK har laget en Sophie Elise onani.

• Liker 7
  • Nyttig 13
Skrevet
Rotekopp2021 skrev (1 time siden):

Jeg ble skikkelig «skuffet» av serien jeg. Jeg vet ikke hva jeg forventet, men jeg trodde den skulle være mer relaterbar til oss som er like gamle, og at den skulle være «smartere». Men jeg føler egentlig at den kun er interessant for sophie elise selv, eller andre som tenker som henne. For meg er det helt urelaterbart å reise til tyrkia som 18-åring for å ta silikon, eller å lyve om sex på skolen osv. Ingen på min skole gjorde sånne ting. Hovedpersonen har heller ingen dybde eller interessante tanker, det er kun «meg meg meg oppmerksomhet oppmerksomhet oppmerksomhet» men helt uten humoren man finner i feks. «Cammo». Nei, jeg så to episoder og ser ikke videre, selv om jeg virkelig er en søppeltvelsker. 

Heldigvis kan jeg ikke relatere meg til seriens hovedperson, men jeg gjenkjenner 2005~universet i mote o.l.

Det jeg har uthevet i din tekst er et stort poeng med serien, tenker jeg.  Nei, de aller, aller fleste av oss drar ikke til Tyrkia for puppeløft når vi er atten, og ja, hovedpersonen er veldig overfladisk og bryr seg bare om seg selv. Og det er vel selve definisjonen på «rosabloggere», det er meg, meg, meg, og er det ikke meg er det «hva kan du gjøre for meg». 

Jeg synes serien tar dette på kornet, og etter de tre episodene jeg har sett synes jeg den tegner et temmelig brutalt bilde av «Selina», i den forstand at hun hovedsakelig framstilles som et naivt, hensynsløst, overfladisk mehe. 

• Liker 10
  • Nyttig 8
Skrevet
Vintermåne skrev (1 time siden):

"Sinna-linda" er Linnea Myhre og "Natalie" er Voe. Johan er basert på Sofies barndomsvenn som dessverre tok livet sitt (på samme måte som i serien). 

• Liker 5
Skrevet

Takk for svar alle sammen! 

Jeg synes serien er litt «artig» jeg - blir helt satt ut av at hun faktisk bare reiste til Tyrkia som 18 åring, og tok silikon 😳😳 

og, stemmer det at hun er så sosialt dårlig/ mistilpasset som hun fremstår i serien? 

• Nyttig 1
Skrevet
Vintermåne skrev (5 minutter siden):

Jeg synes serien er litt «artig» jeg - blir helt satt ut av at hun faktisk bare reiste til Tyrkia som 18 åring, og tok silikon 😳😳 

og, stemmer det at hun er så sosialt dårlig/ mistilpasset som hun fremstår i serien? 

Serien er bare inspirert av karakteren sophie elise, det betyr ikke at alt i serien har rot i virkeligheten. Jeg tror ikke du skal ta serien veldig bokstavelig 😊

• Liker 17
Skrevet
snurk skrev (4 minutter siden):

Serien er bare inspirert av karakteren sophie elise, det betyr ikke at alt i serien har rot i virkeligheten. Jeg tror ikke du skal ta serien veldig bokstavelig 😊

Jeg vil heller si at alt HAR rot i virkeligheten. Nei hun dro ikke til Tyrkia og opererte inn silikon, men hun dro til Fornebu-klinikken og gjorde det på 18-årsdagen sin. Ett annet eksempel er forfatteren hun ligger med i serien, som nok baseres det hemmelige forholdet  til Henrik Thodesen.I serien trekker hun seg fra Stjernedans, i virkeligheten trakk hun seg fra «Skal vi danse». 

• Liker 11
Skrevet
Zenhouse skrev (9 minutter siden):

Jeg vil heller si at alt HAR rot i virkeligheten. Nei hun dro ikke til Tyrkia og opererte inn silikon, men hun dro til Fornebu-klinikken og gjorde det på 18-årsdagen sin. Ett annet eksempel er forfatteren hun ligger med i serien, som nok baseres det hemmelige forholdet  til Henrik Thodesen.I serien trekker hun seg fra Stjernedans, i virkeligheten trakk hun seg fra «Skal vi danse». 

Eh ja, som jeg skriver er serien inspirert av karakteren sophie elise. At noe er "inspirert" betyr at man i grove trekk henter ting fra virkelige hendelser, men ellers er ting konstruert og presentert basert på kunstneriske friheter. Som du selv nevner: i grove trekk fikk hun silikon på 18 års dagen, ja - MEN hun dro ikke til Tyrkia og fikk heller ikke hjertestans på operasjonsbordet. Det er derfor jeg sier til brukeren jeg siterte at man ikke kan ta hele serien bokstavelig.

• Liker 7
Skrevet
Fame skrev (3 timer siden):

Sinna- Linda snakket Molde dialekt, så lett å tenke at det er Linnéa Myhre

• Liker 5
Skrevet
Tough cookie skrev (7 timer siden):

Sinna- Linda snakket Molde dialekt, så lett å tenke at det er Linnéa Myhre

Ja, jeg kjenner ikke til dialekta til disse folka 

Skrevet

Hør podden "seriesnakk" der både Linnea Myhre og SE bekrefter/avkrefter en del rundt serien og hva som skjedde og ikke skjedde.

• Liker 1
Skrevet

Jeg likte serien ganske godt. Så hele igår og tar resten i spoiler i tilfelle noen ikke har sett alt enda.

Spoiler

Mulig det er jeg som er dum, men slutten forvirra meg. I en tidlig episode ser vi jo at selina har tatt sitt eget liv, før det spoles bakover. Først til planleggingen og så tilbake til der vi slapp i episoden før. Jeg går derfor hele serien og venter på dette selvmordet. Men så skjer det ikke?  Jeg skjønner at det er noe mellom linjene her som endrer seg, og forstår det som at det er barnet? Men hvorfor legge inn dette selvmordet så tidlig da? Hva er det SE forsøker å fortelle? 

De to siste episodene føltes veldig travle. Masse historie som bare kastes ut, uten å bruke tid på det. Den starter så bra, også synes jeg den taper seg mer og mer. Så legges det inn et frampek som endres underveis. Jeg satt igjen litt forvirra på slutten desverre..

• Liker 6
Gjest LivEinar
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (14 timer siden):

Heldigvis kan jeg ikke relatere meg til seriens hovedperson, men jeg gjenkjenner 2005~universet i mote o.l.

Det jeg har uthevet i din tekst er et stort poeng med serien, tenker jeg.  Nei, de aller, aller fleste av oss drar ikke til Tyrkia for puppeløft når vi er atten, og ja, hovedpersonen er veldig overfladisk og bryr seg bare om seg selv. Og det er vel selve definisjonen på «rosabloggere», det er meg, meg, meg, og er det ikke meg er det «hva kan du gjøre for meg». 

Jeg synes serien tar dette på kornet, og etter de tre episodene jeg har sett synes jeg den tegner et temmelig brutalt bilde av «Selina», i den forstand at hun hovedsakelig framstilles som et naivt, hensynsløst, overfladisk mehe. 

Et viktig innlegg, @Hedy Lamarr, støttes! 
SSI har konstruert og medieskapt en figur som er kynisk og gjennomoperert, dette er bare trist. 
Derfor er det betimelig å se hva hun startet som - før ødeleggelsene, ved siden av et bilde fra gårsdagen… 😔

IMG_9693.jpeg

Skrevet
Vintermåne skrev (14 timer siden):

Anbefaler dere til å høre podden serieprat i nrk , med serieskaper ,sophie  Elise , linnea Myhre og voe , der kommer det frem hvem de ulike hendelsene er basert på . Det er flere rosabloggere sine opplevelser . Bla a ei dansk. Hørte podden før jeg såg serien , og syns det meste ga mer mening da. For å være norsk syns jeg den er både frekk, morsom , treffende og tidsriktig ( for tiden den er ment å foregå i) terningkast 5 fra meg . 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...