Sinccis Skrevet 24. februar #46161 Skrevet 24. februar Velger å "tulle" med at «blir sikkert meldt til barnevernet igjen nå som vi igjen har vært på spa-weekend uten baby hehe» og legge ut et bilde av babyen i badekaret det hun kysser han på munnen. Hun bare må legge ut nøyaktig de bildene Kripos advarer foreldre å ikke legge ut av barna sine? 19 9
velociraptor Skrevet 24. februar #46162 Skrevet 24. februar siesta skrev (13 timer siden): Det er mange grusomme historier, jeg har hørt endel. Derfor synes jeg det er helt hinsides at det sitter folk her på kg som mener at bv bør ta fra SE barnet hennes. Og om det finnes noe godt utdannede innefor feltet er det ille om de egger opp SF haterne til å melde fra . Det er forskjell på ting Jeg skjønner meg ikke på influensere og deres måte å leve på. Men det gir meg ingen grunn til å mene at de er dårlige foreldre Hadde hvermansen lagt ut livet sitt på samme måte ,da ville vi fått det så travelt med å melde fra at vi ville glemt at vi faktisk har et liv selv. Hvermansen forlater ikke spedbarnet sitt så ofte nei, det er ytterst uvanlig. Zenhouse skrev (11 timer siden): Tviler på at det er noen her som mener SE burde fratas barnet. Heller at hun hadde hatt godt av veiledning eller korrigering på visse ting…. Nettopp. Ingen sammenligner omsorgssvikten/tilknytningsskadingen SE bedriver med vold, mishandling eller ovegrep, men det er uheldig og det hadde vært lurt med litt veiledning. Som flere har sagt kan det også hende at hun har fått veiledning, BV har jo taushetsplikt, så hun kan lyve alt hun vil til media uten at noen vil korrigere det. Det er selvsagt også mulig at hun aldri har forlatt babyen for å dra på spa, hotell eller ferie, men kun dikter opp dette som rage bait, og at hun har kunnet dokumentere dette overfor BV. 8 9
Era Vulgaris Skrevet 24. februar #46163 Skrevet 24. februar Sinccis skrev (4 timer siden): Velger å "tulle" med at «blir sikkert meldt til barnevernet igjen nå som vi igjen har vært på spa-weekend uten baby hehe» og legge ut et bilde av babyen i badekaret det hun kysser han på munnen. Hun bare må legge ut nøyaktig de bildene Kripos advarer foreldre å ikke legge ut av barna sine? Hun er desperat. Har null innhold å publisere, så da ofrer hun glatt sitt eget barn i prosessen. Litt rage bait, så får hun oppmerksomhet igjen. 7 4
Margit777 Skrevet 24. februar #46164 Skrevet 24. februar millak skrev (På 23.2.2025 den 13.32): Dere bør titte innom «folket vs barnevernet» og «barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet» gruppene på Facebook. De tar barna fra foreldre, sender de på institusjon og fosterhjem på LANGT mindre grunnlag enn enn SE sin situasjon. De tør ikke ta i saken pga offentlige medier, at hun har advokat og penger. Har lest på den gruppa for lenge siden, og jeg tror at de fleste der har mistet barna for en grunn. Virker ustabile og aggressive, barna har det nok bedre andre steder. Ikke alle har det best å vokse opp hos sine foreldre. 24 3
Lorieen Skrevet 24. februar #46165 Skrevet 24. februar Sofie og Vegard reiste fra en seks måneder gammel baby i TI DAGER. Anbefalingen er maksimalt seks timer adskillelse fra en så liten baby. Ja, dette er absolutt mat for barnevernet. De burde vært fratatt omsorgen. 15 2
J.. Skrevet 25. februar #46166 Skrevet 25. februar Lorieen skrev (5 timer siden): dette er absolutt mat for barnevernet. De burde vært fratatt omsorgen. Mens barnevernet som sitter på mer info enn deg,er uenig. Rart det der. 4 1
Bacteria Skrevet 25. februar #46167 Skrevet 25. februar Lorieen skrev (8 timer siden): Sofie og Vegard reiste fra en seks måneder gammel baby i TI DAGER. Anbefalingen er maksimalt seks timer adskillelse fra en så liten baby. Ja, dette er absolutt mat for barnevernet. De burde vært fratatt omsorgen. Hvor står disse anbefalingene hen da? Det jeg har forstått, er at disse tilknytningsteoriene i det siste har møtt en del kontrovers… 1
Isild Skrevet 25. februar #46168 Skrevet 25. februar Margit777 skrev (12 timer siden): Har lest på den gruppa for lenge siden, og jeg tror at de fleste der har mistet barna for en grunn. Virker ustabile og aggressive, barna har det nok bedre andre steder. Ikke alle har det best å vokse opp hos sine foreldre. Veldig enig med deg. Slike grupper er gjerne en samlingsplass for sinte og agressive mennesker som har opplevd noe de syns er grusomt i sin private sak. BV kan aldri gå ut og fortelle sin side, så slike agressive grupper burde man ha et edruelig forhold til. Full respekt for at alle som mister omsorgen føler det helt forferdelig, men det skal svært mye til (og en rettsak) før det skjer, så det er ikke sånn at BV "stjeler" barn på tynt grunnlag. Det skjer selvsagt feil og overtrampt hos BV, men ikke i den grad det fyres oppunder å tro i slike grupper. Saken til SE er et godt eksempel på at BV ikke griper inn i saker der de ikke er faktiske alvorlige forhold. Heldigvis. Jeg er ikke enig i eksponeringen og "outsoursingen" Sofie og Vegard holder på med. Men sak for BV er det ikke. Ikke før eksponering evt blir ulovlig. 5 1
Sarah93 Skrevet 25. februar #46169 Skrevet 25. februar velociraptor skrev (17 timer siden): Som flere har sagt kan det også hende at hun har fått veiledning, BV har jo taushetsplikt, så hun kan lyve alt hun vil til media uten at noen vil korrigere det. Det er selvsagt også mulig at hun aldri har forlatt babyen for å dra på spa, hotell eller ferie, men kun dikter opp dette som rage bait, og at hun har kunnet dokumentere dette overfor BV. Hun har gitt mediene tilgang til sakspapirene fra barnevernet. 2
velociraptor Skrevet 25. februar #46170 Skrevet 25. februar Bacteria skrev (56 minutter siden): Hvor står disse anbefalingene hen da? Det jeg har forstått, er at disse tilknytningsteoriene i det siste har møtt en del kontrovers… Har du link til denne nye informasjonen om at tilknytning ikke er viktig likevel og at det er helt ok at begge foreldrene forlater spedbarn på noen få uker og etterlater ungen med en person ungen ikke kjenner så godt enda? Det er jo i så fall viktig og revolusjonerende nyheter! 18 1
Stjertmeis Skrevet 25. februar #46171 Skrevet 25. februar Sarah93 skrev (24 minutter siden): Hun har gitt mediene tilgang til sakspapirene fra barnevernet. Men det betyr ikke at VG (eller andre medier) kan skrive noe om det som fremgår av sakspapirene, utover det SSI selv uttaler seg om. Så lenge VG må følge Vær Varsom-plakaten og BV har taushetsplikt, har SSI fortsatt definisjonsmakten og er narratør. 6 6
Sarah93 Skrevet 25. februar #46172 Skrevet 25. februar Stjertmeis skrev (Akkurat nå): Men det betyr ikke at VG (eller andre medier) kan skrive noe om det som fremgår av sakspapirene, utover det SSI selv uttaler seg om. Så lenge VG må følge Vær Varsom-plakaten og BV har taushetsplikt, har SSI fortsatt definisjonsmakten og er narratør. Ja, men de kan ikke skrive noe som er faktisk feil. De kan ikke videreformidle at barnevernet ikke satte i gang tiltak, hvis det ikke stemmer. Hvis hun hadde fått kritikk fra barnevernet, måtte de tatt det med i artikkelen. De måtte hatt en annen vinkling. Grunnen til at de har sett papirene, er for å sjekke at det hun sier er sant, og at de ikke viderebringer falske nyheter. 3
Orly Skrevet 25. februar #46173 Skrevet 25. februar Bacteria skrev (1 time siden): Hvor står disse anbefalingene hen da? Det jeg har forstått, er at disse tilknytningsteoriene i det siste har møtt en del kontrovers… Jaha, så de mener at tilknytning ikke er viktig likevel? Må være det dummeste jeg har hørt 9 1
Stjertmeis Skrevet 25. februar #46174 Skrevet 25. februar (endret) Sarah93 skrev (10 minutter siden): Ja, men de kan ikke skrive noe som er faktisk feil. De kan ikke videreformidle at barnevernet ikke satte i gang tiltak, hvis det ikke stemmer. Hvis hun hadde fått kritikk fra barnevernet, måtte de tatt det med i artikkelen. De måtte hatt en annen vinkling. Grunnen til at de har sett papirene, er for å sjekke at det hun sier er sant, og at de ikke viderebringer falske nyheter. Joda, men ingen tviler vel på om det er sant at det ikke er satt i gang tiltak. Det betyr i grunn ikke så mye, så lenge man ikke får vite mer om bakgrunnen, vurderingene osv. Og det vi kan lese av saken er svært tynt. Og det må det være, fordi det er personvernhensyn å ta for VG. Det er jo en barn med i bildet, som berøres av alt som skrives og utleveres. Viktig å ha med seg at de fleste bekymringsmeldinger henlegges. At en melding henlegges er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel. Det betyr bare at den er henlagt på grunnlag av noe (som vi her ikke vet noe mer om). Overført til strafferetten: en anmeldelse kan henlegges på flere grunnlag: manglende bevis, ikke straffbart forhold, eller ressursmangel. Henleggelse i barnevernet kan også skyldes flere grunner. Og igjen, SSI, vet hva hun kan si og hva VG kan fortelle. Jeg tar saken med en klype salt, rett og slett fordi den mangler kontradiksjon. Og så må man lese nyhetssaken for det den er: underholdningsjournalisitikk. Dette er ikke gravejournalisitikk. Endret 25. februar av Stjertmeis 6 4
Bacteria Skrevet 25. februar #46175 Skrevet 25. februar velociraptor skrev (24 minutter siden): Har du link til denne nye informasjonen om at tilknytning ikke er viktig likevel og at det er helt ok at begge foreldrene forlater spedbarn på noen få uker og etterlater ungen med en person ungen ikke kjenner så godt enda? Det er jo i så fall viktig og revolusjonerende nyheter! https://tryggere.no/artikler/tilknytning/ Det jeg vet er at det nå er mer snakk om tilknytningsstiler. Og at det ikke er snakk om «feil» og «rett» tilknytningsstil, noe som blir meningsløst all den tid vi snakker om et barn som tilpasser seg etter omverdenen og måte omsorg blir gitt på. I lenken her står det at 3-5% av befolkningen har såkalt desintegrert tilknytningsstil, og det er vel denne som er helt krise. Selv om man skulle ønske at alle hadde såkalt «trygg» tilknytning. Men slik er ikke verden. Det står i lenken at desintegrert tilknytningsstil oftest sees hos folk som har blitt utsatt for overgrep hos barn. Det er ingen fasit hva gjelder tilknytning. Å dømme ut fra blikkontakt og hvordan barnet reagerer på fremmede er skummelt. Barnevernet har tidligere brukt en såkalt «fremmed»-test for å vurdere «kvaliteten» på tilknytning, ut fra det jeg har forstått er dette nå gått bort fra. 2
velociraptor Skrevet 25. februar #46176 Skrevet 25. februar Bacteria skrev (1 minutt siden): https://tryggere.no/artikler/tilknytning/ Det jeg vet er at det nå er mer snakk om tilknytningsstiler. Og at det ikke er snakk om «feil» og «rett» tilknytningsstil, noe som blir meningsløst all den tid vi snakker om et barn som tilpasser seg etter omverdenen og måte omsorg blir gitt på. I lenken her står det at 3-5% av befolkningen har såkalt desintegrert tilknytningsstil, og det er vel denne som er helt krise. Selv om man skulle ønske at alle hadde såkalt «trygg» tilknytning. Men slik er ikke verden. Det står i lenken at desintegrert tilknytningsstil oftest sees hos folk som har blitt utsatt for overgrep hos barn. Det er ingen fasit hva gjelder tilknytning. Å dømme ut fra blikkontakt og hvordan barnet reagerer på fremmede er skummelt. Barnevernet har tidligere brukt en såkalt «fremmed»-test for å vurdere «kvaliteten» på tilknytning, ut fra det jeg har forstått er dette nå gått bort fra. Jeg skjønte ikke helt hva i den linken som tilsier at det ikke er skadelig eller negativt å stadig forlate spedbarn med fremmede barnevakter og/eller andre enn primær- og sekundær-tilknytningspersonene... Jeg har aldri møtt SE sin baby så jeg aner ikke om han er tilknytningsskadd og tror heller ikke kan kan si det med sikkerhet på en baby med mindre det er helt ekstremt, noe det helt sikkert ikke er. Problemet er jo at hun utsetter ham for risiko for det. ikke alle barn som blir slått tar skade av det heller, og ikke alle som røyker får lungekreft eller KOLS. 4 6
kittykaat Skrevet 25. februar #46177 Skrevet 25. februar Lorieen skrev (13 timer siden): Sofie og Vegard reiste fra en seks måneder gammel baby i TI DAGER. Anbefalingen er maksimalt seks timer adskillelse fra en så liten baby. Ja, dette er absolutt mat for barnevernet. De burde vært fratatt omsorgen. Rett og slett to psykopater. Ingen normal menneske kan forsvare dette. 4
Missy1 Skrevet 25. februar #46178 Skrevet 25. februar Tenke seg til hvordan folk hyler og skriker over foreldre som leverer små barn fulle dager i barnehage fordi de må jobbe… samtidig sitter folk og forsvarer SE og typen for å reise fra sin halvt år gamle baby for å slappe av en uke på Ibiza. Den snille babyen som aldri gråter altså… Rart hvordan denne dama påvirker folk 15
pocahontas88 Skrevet 25. februar #46179 Skrevet 25. februar kittykaat skrev (1 time siden): Rett og slett to psykopater. Ingen normal menneske kan forsvare dette. Psykopater faktisk? Tror du skal være forsiktig med å diagnostisere folk bak tastaturet. 2 6
pocahontas88 Skrevet 25. februar #46180 Skrevet 25. februar (endret) Missy1 skrev (16 minutter siden): Tenke seg til hvordan folk hyler og skriker over foreldre som leverer små barn fulle dager i barnehage fordi de må jobbe… samtidig sitter folk og forsvarer SE og typen for å reise fra sin halvt år gamle baby for å slappe av en uke på Ibiza. Den snille babyen som aldri gråter altså… Rart hvordan denne dama påvirker folk Jeg leser 4 dager på Ibiza. Hvor leser dere bla. en uke eller 10 dager? Mye ymse her. Endret 25. februar av pocahontas88 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå