millak Skrevet 17. februar #45941 Skrevet 17. februar (endret) https://www.vg.no/rampelys/i/lwmKML/barnevernet-undersoekte-sophie-elise?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2YRSNxc8yp5GEvOqcCCXoK_v3yvAfrECadsDlI51GocwjM2fffji_1ax4_aem_65dM598TxqZW5EiEYOi3wg SE undersøkes av barnevernet. Jeg trodde det var mer alvorlige saker enn som så. Tror kanskje de får det til å høres bedre ut i denne artikkelen en hva som ble diskutert her tidligere 🤔 Endret 17. februar av millak 1 1
Husmuse Skrevet 17. februar #45942 Skrevet 17. februar Wilma89 skrev (2 timer siden): Barnevernet har alltid 3 måneder på å gjennomføre undersøkelser. Så det er helt vanlig. De bruker som regel disse tre månedene. I følge Vg ble saken henlagt uten tiltak. Det vil si at de ikke har gitt veiledning. Veiledning er et tiltak. Endring: Legger ved link til Vg sin sak som har fått innsyn i bekymringsmeldingen https://www.vg.no/rampelys/i/lwmKML/barnevernet-undersoekte-sophie-elise Det er vel maxtiden og gjerne i forbindelse med mer alvorlige anklager? Med tanke på fremstillingen i vg hadde vel ikke barnevernet gjort en så grundig undersøkelse? Det vanligste er jo at det henlegges før inngrepene undersøkelser gjennomføres. Husker at Kristin Gjelsvik sin bekymringsmelding ble henlagt med en gang. Også med tanke på denne rutinelisten hun kom med for ikke så lenge siden er det tydelig at det har vært litt veiledning her. Kanskje informasjon om tilknytning. 5 1
refill Skrevet 17. februar #45943 Skrevet 17. februar Når bv mottar en bekymringsmelding har de en uke på seg til å vurdere om den skal undersøkes nærmere, eller legges vekk. Om undersøkelse åpnes skal den gjennomføres innen tre måneder, men det er mulighet for utvidelse. Under undersøkelse er det samtaler med omsorgspersoner og innhenting av informasjon fra andre instanser, alt etter hva som er nødvendig. Det er ikke unormalt at bvtj bruker denne tiden på innhenting av informasjon. Etter undersøkelsen konkluderer de med ingen bekymring, eller så går saken videre og fører for eks til tiltak som rådgivning, kurs, oppfølging osv. Og i de alvorlige tilfellene; tvangstiltak. 4
Lorieen Skrevet 17. februar #45944 Skrevet 17. februar Til og med dette selger hun til høystbydende. Kvalmt. 21 5
Pust Skrevet 17. februar #45945 Skrevet 17. februar (endret) Bare en liten kommentar til den podkasten om barnevernet: Hun glemte helt å nevne rushistorikk og at hun møtte opp hos barnevernet med egen advokat. Så, Sofie, om du leser her: Slutt å eksponere barnet ditt, la ham få ha privatlivet sitt i fred. Det er du som er den «offentlige» personen, ikke han. Du kan også slutte å være offentlig, det er helt frivillig. Etter såpass mange år i some som det du har, burde du vite at verden er full av mennesker som gransker såkalte offentlige personer, mange av dem skjønner ikke grensene mellom fantasi og virkelighet, noen liker deg ikke og tenker du trenger oppdragelse, og når du trekker inn et uskyldig barn i denne sfæren, utsetter du ham for akkurat det samme. Du kan ikke velge hva andre mennesker skal tenke eller mene. Endret 17. februar av Pust 20 12
Noomie Skrevet 17. februar #45946 Skrevet 17. februar Det med barnevernet så jeg komme lang vei. Skrev det vell også den gang da hun la ut kryptiske meldinger. Det at hun har vært så opphengt i å vise rutinene rundt barnet er innlysende hva hun gjør. Hun forsøker å bevise ovenfor barnevernet at hun kjenner sitt eget barn og hans rutiner. Det er bra at folk melder fra, for det hun driver på med er ikke bra. Ikke bare eksponeringen av barnet, men samhandlingen med guttungen, mangel på omsorg, reiser bort fra barnet støtt og stadig og setter han bort til fremmede, dårlig kontakt og samhandling med barnet m.m. Det som bekymrer meg med disse bekymringsmeldingene, er at folk blir alt for opphengt i eksponeringen på sosiale medier. Så klart henlegger BV saken hvis bekymringsmeldingen er hovedsakelig basert på det, det er ikke ulovlig per dags dato å selge barn på nett. I følge loven så gjør hun ingenting galt. Det at noen skriver en dårlig bekymringsmelding ved å bruke hets, sjikanering, usakligheter og feil fokus, gjør at BV ikke vil ta bekymringsmeldingen seriøst. Det at BV henla saken har absolutt ingenting å si om SE' omsorgsevne, for BV er ubrukelig. Selv barn som blir utsatt for ruspåvirket foreldre, sultet, slått og voldtatt i hjemmet får utallige bekymringsmeldinger henlagt før noe skjer, om det i det hele tatt skjer noe. Det at barna selv er gamle nok til å si ifra med egne ord er ofte ikke nok en gang. Kvaliteten på bekymringsmeldingen og hva den inneholder har så ufattelig mye å si. Vi vet ingenting om hvem som har sendt denne inn og hva den inneholdte. Hun forsøker å bruke det at BV henla saken som bevis på at hun er ei god mor og ikke gjør noe galt, det er så feil som man kan få det. Jeg håper folk fortsetter å si ifra når de ser alvorlig svikt begått av SE. Men for guds skyld, send med bevis!! Det er mer enn nok bevis i form av bilder, videoer og tekst. Og hold det saklig, ryddig og formelt. Unngå egne subjektive følelser og meninger. Personlig så kan jeg ikke sende inn en bekymringsmelding, fordi jeg følger ikke med godt nok på snapchat. Jeg følger med sporadisk nå og da fordi jeg ikke ønsker å støtte henne økonomisk. Jeg vil minne alle på at barnevernet har taushetsplikt og det er bare SE's versjon vi får. Tenk selv, bruk det du har selv observert og ikke ta SE's versjon for god fisk. 29 1 9
Bjerka Skrevet 17. februar #45947 Skrevet 17. februar Jeg er ganske sikker på at SE slapp billigere unna BV enn andre folk ville gjort. 9
Bjerka Skrevet 17. februar #45948 Skrevet 17. februar https://www.nrk.no/sorlandet/jordmodre-ma-_rydde-opp_-etter-sophie-elise-1.16984748 Her ser vi konsekvensene av at influencerne tar så mye plass i samfunnet i stedenfor fagfolk og livserfaring. 10 1 2
Aria 22 Skrevet 17. februar #45949 Skrevet 17. februar Hvordan kan dere sitte bak en skjerm å dømme om hun er god mor eller ikke? Det er mange som har mye barnevakt, mange som reiser bort. Hun er ikke så forskjellig fra andre mennesker, hun reiser mye opp til sine foreldre og gutten får gode bånd med både besteforeldre og tanter og onkler. Det er ikke omsorgssvikt å reise eller ha barnevakt. Vi ser ikke hvordan hun er som mor. 12 1
Aria 22 Skrevet 17. februar #45950 Skrevet 17. februar Kan alle som skriver her si de ikke har blitt meldt til BV? Tipper det er mange her som har blitt det. Det virker på meg som om mange her har dårlige liv å lar det gå utover andre. Det er liksom en kultur dette på kg, ta de som taes kan. slike sider og tråder som dette burde vært stengt ned. 4 1
Kjempeliten Skrevet 17. februar #45951 Skrevet 17. februar Jeg tror det skal mer til enn det SE driver med for at det skal bli en ordentlig sak hos barnevernet. Jeg jobber selv med barn, og det finnes 1000 ulike måter å oppdra et barn på. Ingen er enige om alt. Det finnes verre foreldre enn SE og mannen hennes for å si det sånn. Ikke alle får hjelp fra bv. Så at hun har mye barnevakt er nok ikke nødvendigvis noe bv slår så hardt ned på, uansett hva vi andre måtte mene. Men, så er det en kommentar fra henne jeg leste i VG. Gidder ikke finne frem sitatet nå. Men noe sånt som at hun er med barnet hele tiden, hun bare skriver ikke noe om det på sosiale medier. 🤦♀️ Altså. Det beviser jo bare at hun kun legger ut ting for å skape clickbaits og drama. Hvis det hun sier er sant. Jeg er med barnet mitt sort sett hele tiden, men velger kun å legge ut om at vi drar på ferie UTEN barnet, at vi har nanny osv, så følgerne mine TROR at jeg ikke er mye med barnet mitt. Da blir de sure, jeg får masse oppmerksomhet og tjener masse penger! Det kan godt hende hun er mer med barnet enn hun faktisk gir uttrykk for i sosiale medier, og det kan hende hun er en god mor. Men om det er så, velger hun å fremstå som det motsatte i sosiale medier. Men jeg vet ikke, kanskje er det ikke sant det jeg leste i vg og hun bare sier det for å redde seg selv. Merkelig er det uansett. 12 3
Noomie Skrevet 17. februar #45952 Skrevet 17. februar Bjerka skrev (3 minutter siden): https://www.nrk.no/sorlandet/jordmodre-ma-_rydde-opp_-etter-sophie-elise-1.16984748 Her ser vi konsekvensene av at influencerne tar så mye plass i samfunnet i stedenfor fagfolk og livserfaring. "Isachsen mener at hun aldri kommer med medisinske råd, eller deler informasjon om rutiner, mat og søvn." ..... hvordan kan hun lyve så åpenlyst når vi har selv sett bevisene selv? Hun har da ikke gjort annet enn å legge ut om rutiner, mat og søvn fra starten av. Om du går inn på snapchat akkurat nå så finner du flere lagrede videoer som viser at hun lyver i artikkelen. Det er en video som heter "Rutinene vi har på helmer - time for time" og "Rutinene vi følger step by step. For optimal søvn", hun har også lagret en video hvor hun deler navnet på søvncoachen hun brukte. 24 11
Doris Becker Skrevet 17. februar #45953 Skrevet 17. februar (endret) Noomie skrev (28 minutter siden): "Isachsen mener at hun aldri kommer med medisinske råd, eller deler informasjon om rutiner, mat og søvn." ..... hvordan kan hun lyve så åpenlyst når vi har selv sett bevisene selv? Hun har da ikke gjort annet enn å legge ut om rutiner, mat og søvn fra starten av. Om du går inn på snapchat akkurat nå så finner du flere lagrede videoer som viser at hun lyver i artikkelen. Det er en video som heter "Rutinene vi har på helmer - time for time" og "Rutinene vi følger step by step. For optimal søvn", hun har også lagret en video hvor hun deler navnet på søvncoachen hun brukte. Hun lyver fordi hun kan. Mediene tar henne aldri på det. Hennes kollegaer gjør også dette. De deler ikke fra sitt liv. De deler et regissert liv, og lyver like mye som de snakker sant. Om ikke mer. De lyver om alt fra småting til alvorlige problemstillinger. Og blander det med spons og reklame, der alt innhold bygger opp om merkevaren og salg av denne, klikk, likes og engasjement. Og det er helt lovlig. Endret 17. februar av Doris Becker 21 3
Era Vulgaris Skrevet 17. februar #45954 Skrevet 17. februar Noomie skrev (36 minutter siden): "Isachsen mener at hun aldri kommer med medisinske råd, eller deler informasjon om rutiner, mat og søvn." ..... hvordan kan hun lyve så åpenlyst når vi har selv sett bevisene selv? Hun har da ikke gjort annet enn å legge ut om rutiner, mat og søvn fra starten av. Om du går inn på snapchat akkurat nå så finner du flere lagrede videoer som viser at hun lyver i artikkelen. Det er en video som heter "Rutinene vi har på helmer - time for time" og "Rutinene vi følger step by step. For optimal søvn", hun har også lagret en video hvor hun deler navnet på søvncoachen hun brukte. Hun gjør stort sett ikke annet enn å lyve og overdrive. I så stor grad at hun ikke husker hva hun selv har sagt og publisert. Internett glemmer aldri, da. Jeg er ellers temmelig oppgitt over de som kommer inn i tråden for å forsvare alt det uvettige hun holder på med. Les dere opp på tilknytning i første leveår, og hvor grunnleggende det er for vår videre utvikling i livet. Meget bekymringsfullt at hun skal ha påvirkning på andre. 11 5
Zenhouse Skrevet 17. februar #45955 Skrevet 17. februar https://www.nettavisen.no/kjendis/sophie-elise-meldt-til-barnevernet/s/5-95-2290984?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3Msq9EpcoFrTWkTZpU_QprDJFFEGPvxC6gl00v36-0wbDrCW92qrqKuQ8_aem_tR1PCFbdgHIOe5OILznGqg#Echobox=1739780829 Denne artikkelen fra Nettavisen er åpen for alle. Litt «morsomt» at denne deles i anti-barneverns grupper på Facebook de de nå håper at SE kan fronte kampen deres mot barnevernet ( eller Satan sjøl som BV gjerne kalles i gruppa der) 2
Doris Becker Skrevet 17. februar #45956 Skrevet 17. februar Zenhouse skrev (6 minutter siden): https://www.nettavisen.no/kjendis/sophie-elise-meldt-til-barnevernet/s/5-95-2290984?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3Msq9EpcoFrTWkTZpU_QprDJFFEGPvxC6gl00v36-0wbDrCW92qrqKuQ8_aem_tR1PCFbdgHIOe5OILznGqg#Echobox=1739780829 Denne artikkelen fra Nettavisen er åpen for alle. Litt «morsomt» at denne deles i anti-barneverns grupper på Facebook de de nå håper at SE kan fronte kampen deres mot barnevernet ( eller Satan sjøl som BV gjerne kalles i gruppa der) SE får nok endel nye følgere av den typen nå. 4
siesta Skrevet 17. februar #45957 Skrevet 17. februar elskersommer skrev (4 timer siden): Att besteforeldre passer barnet fordi foreldrene reiser bort kan jo ikke være grunnlag nok. Hva med de som f.eks jobber som artister. De er jo mye på farten i fra barnet blir født. Skal de meldes til BV Helt sant . 1
Wilma89 Skrevet 17. februar #45958 Skrevet 17. februar Husmuse skrev (2 timer siden): Det er vel maxtiden og gjerne i forbindelse med mer alvorlige anklager? Med tanke på fremstillingen i vg hadde vel ikke barnevernet gjort en så grundig undersøkelse? Det vanligste er jo at det henlegges før inngrepene undersøkelser gjennomføres. Husker at Kristin Gjelsvik sin bekymringsmelding ble henlagt med en gang. Også med tanke på denne rutinelisten hun kom med for ikke så lenge siden er det tydelig at det har vært litt veiledning her. Kanskje informasjon om tilknytning. Min erfaring er at det i Oslo tar 3 måneder. Har via jobb meldt bekymring som har vært alvorlig. Dette har tatt tre måneder. Har en venninne som ble meldt til barnevernet fordi 2-åringen sa «pappa slo meg» en gang. Det ble også 3 måneder med undersøkelse. Der er det snakk om en av de mer oppegående familiene jeg kjenner. Barnevernet gjorde ikke noe mer enn å hente inn informasjon fra fastlege, helsestasjon og barnehage. I tillegg kom de på et hjemmebesøk. Likevel gikk det tre måneder før de fikk beskjed om at saken var henlagt. 3 1
Sovushka Skrevet 17. februar #45959 Skrevet 17. februar Herregud måtte jo bare høre episoden. Det er kommet MANGE bekymringsmeldinger på henne. Ikke 1. Og hun er en god mor, fordi hun mater han, skifter bleier, og kler på han. Det ser jo ikke følgere på SOME. (Sitat.. vel, nesten). 8
Era Vulgaris Skrevet 17. februar #45960 Skrevet 17. februar Zenhouse skrev (47 minutter siden): https://www.nettavisen.no/kjendis/sophie-elise-meldt-til-barnevernet/s/5-95-2290984?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3Msq9EpcoFrTWkTZpU_QprDJFFEGPvxC6gl00v36-0wbDrCW92qrqKuQ8_aem_tR1PCFbdgHIOe5OILznGqg#Echobox=1739780829 Denne artikkelen fra Nettavisen er åpen for alle. Litt «morsomt» at denne deles i anti-barneverns grupper på Facebook de de nå håper at SE kan fronte kampen deres mot barnevernet ( eller Satan sjøl som BV gjerne kalles i gruppa der) Flotte «sannhetsvitner» å ha på sin side der. Herregud… 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå