refill Skrevet 31. januar #45781 Del Skrevet 31. januar Flere graviditetshint? "Jeg kan holde følge med han, men jeg er ikke i den beste formen fysisk." https://www.nettavisen.no/kjendis/sophie-elise-reagerer-etter-flytur-far-man-ikke-lov/s/5-95-2259526 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 31. januar #45782 Del Skrevet 31. januar refill skrev (5 minutter siden): Flere graviditetshint? "Jeg kan holde følge med han, men jeg er ikke i den beste formen fysisk." https://www.nettavisen.no/kjendis/sophie-elise-reagerer-etter-flytur-far-man-ikke-lov/s/5-95-2259526 Vi får jo virkelig håpe de produserer flere unger de kan overse og outsource… 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 31. januar #45783 Del Skrevet 31. januar Jammen godt at SE skal ha assistent og bàrnepasser med seg når stakkars hun skal reise aleine til Spania… 🙄 #folkeligtype 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet 31. januar #45784 Del Skrevet 31. januar Hun burde da være takknemlig for at personalet setter sikkerhet først. Eller er ikke det så nøye om lille puddingen blir slengt gjennom flyet under turbulens? Vis respekt for andre sin yrkeskompetanse👍🏼 34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allo Skrevet 31. januar #45785 Del Skrevet 31. januar SeBraHaHa skrev (12 timer siden): Jeg tenker det er på tide nå at SE legger ned og vekk mobilen. Det holder. Min datter skal ikke påvirkes av at SE skal operere puppene fordi hun ønsker mer dråpeform enn runde. Dette er ingen god påvirkning. Dette er skadelig. Sophie, du kan pensjonere deg nå. Hun snakker om operasjoner som om det er hverdagskost, og er et elendig forbilde for unge mennesker. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allo Skrevet 31. januar #45786 Del Skrevet 31. januar Frisk Frosk skrev (5 timer siden): En stor del av problemet er vel at disse 20 % har fått trykt opp i ansiktet på tlf at slike unødvendige kosmetiske operasjoner og injeksjoner er helt normalt. Det er en grunn til at det er ulovlig å reklamere for kosmetiske operasjoner i Norge. Likevel reklameres det umerket daglig for slike tjenester via de influenserne som er så overåpne om at de har tatt slike operasjoner og gjerne hvor også. Enda verre blir det når slike klinikker og influensere reklamerer for dette i sammenheng med uskyldige barn som eksponeres, fordi de da normaliserer det unormale og unødvendige og risikable enda mer, da det ufarliggjøres ved å pakkes inn i et "lykkelig nybakt mor"-narrativ. Og mange av de private som har tatt slike operasjoner, de synes å ha behov for å fremheve hva de har gjort, enten direkte eller indirekte med å vise bilder av seg selv hvor man tydelig ser at det er lagt inn silikon. Så disse blir igjen ubetalte reklamer for klinikkene, fordi de er med på å normalisere slike unødvendige operasjoner. Hun nevner navnet på legen som skulle operere henne. DET ER REKLAME, og hun bør virkelig bli meldt inn for brudd på lovverket. Jeg tipper hun gjør det fordi hun skulle operere, og har inngått avtale med legen som har gitt henne god pris ved at hun skulle snike inn navnet på klinikken. Når hun da avlyste operasjon er det brudd på kontrakt/avtale og hun MÅ da for å slippe betale nevne navnet til legen. Og siden hun ikke skal opereres likevel, prøver hun seg på at det er ikke reklame. Hun er frekkere en flatlusa. 19 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
idk_ Skrevet 31. januar #45787 Del Skrevet 31. januar Enkelt&Komplisert skrev (På 24.1.2025 den 20.10): Jau..... Du store. Tenker det finnes en million grunner til å la være også. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
idk_ Skrevet 31. januar #45788 Del Skrevet 31. januar LivEinar skrev (På 29.1.2025 den 1.00): Hva dreier dette seg om? Se bilde fra snap i dag, jeg har fjernet sønnen som sitter og leker. Fornektelse? Selvbedrag? Provokasjon? Uforstand? Han kommer vel til å merke at mora er borte flere ganger årlig og kommer igjen med nytt utseende hver gang? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesti7654 Skrevet 31. januar #45789 Del Skrevet 31. januar (endret) Missy1 skrev (5 timer siden): Ikke bare normaliserer de det, men de ufarliggjør det og. med alle slike operasjoner følger det mye komplikasjoner. Det er vanligere enn man skulle tro å få komplikasjoner av slike operasjoner. Når de i tillegg er helt unødvendige så blir de plagene man evt kan få ennå verre å leve med. jeg har selv operert brystene med komplikasjoner (hard kapsel) i ettertid. Nå 12år senere får jeg vite tilfeldig at implantatene jeg har i kroppen kanskje er tilbakekalt for de er forbundet med en sjelden lymfekreft type. Og kvinnene med disse i kroppen får ikke beskjed om at de er tilbakekalt og produsent dekker heller ikke operasjon. Dette er sånt vi burde snakke høyt om når det gjelder plastiske operasjoner. Media burde være sitt ansvar bevisst og ikke glorifisere sjønnhetsinngrep eller fronte vandrende reklameplakater for plastisk kirurgi. De burde snakke om skyggesidene ved slike unødvendige inngrep. SE er syk og media burde ikke være pådrivere for hennes selvskading. Om media slutter å lage nyhetssak om hver bidige ting hun gjør så vil hun heller ikke få like mye ut av å bedrive klikkhoreri. Hva skjedde med vær varsom plakaten? hun fortalte forresten på snap nå nylig hvilken klinikk og hvilken lege hun skal bruke. Det er vel ikke innafor selvom hun betaler selv. Hun reklamerer jo for de ved å fortelle hvor hun opererer Kan jeg spørre hvilken implantater du har? Jeg opererte for 11 år siden og har ikke hørt noe angående mine implantater, så vil gjerne vite navnet på dine siden vi opererte på samme tid. Har dog ikke hatt noen problemer med mine, var på 10-års kontroll i 2024 og fikk beskjed om at alt var perfekt. Endret 31. januar av Gjesti7654 La til et par ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 31. januar #45790 Del Skrevet 31. januar refill skrev (4 timer siden): Flere graviditetshint? "Jeg kan holde følge med han, men jeg er ikke i den beste formen fysisk." https://www.nettavisen.no/kjendis/sophie-elise-reagerer-etter-flytur-far-man-ikke-lov/s/5-95-2259526 Med å lage "innhold" av dette, så fremstiller hun seg selv som... jeg vet ikke, mindre begavet? Hun fremstiller i hvert fall seg selv svært lite oppegående, svært lite selvgående. Og altfor lite opptatt av sitt barns sikkerhet. Det er her snakk om en flytur på ca et par timer. Et par timer hvor barnet måtte være hennes hovedfokus. Men det takler hun ikke. Hun må gå opp og ned midtgangen hele tiden og okkupere toalettet for at barnet skulle få se i speilet. Og når personalet ber henne sette seg ned, så raser hun. Ingen andre oppegående personer vil bli så snurt når de blir bedt om å sette seg. De aller, aller fleste forstår at dette handler om sikkerheten. Ikke bare hennes egen sikkerhet, mer for hennes barns sikkerhet. Men det er jo ille for SSI, for da må hun sitte i ro med sitt barn. Det er også for andre passasjerers sikkerhet, men også det gir jo SSI tydeligvis fullstendig f... i. Og dette var visst så ille for henne at hun nå gruer seg å fly med barnet igjen... Og derfor må hun ha både en assistent og en barnepasser med når hun snart skal fly til Spania. Hun blir mer og mer en parodi, en vits. Stakkars, stakkars influenserbarn som må vokse opp med foreldre som går så langt for å slippe å være alene med eget barn, samtidig som de har utnyttet samme barn grovt siden det ble født, for å tjene penger så de slipper å ha ærlig arbeid selv. 32 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 1. februar #45791 Del Skrevet 1. februar Gjesti7654 skrev (1 time siden): Kan jeg spørre hvilken implantater du har? Jeg opererte for 11 år siden og har ikke hørt noe angående mine implantater, så vil gjerne vite navnet på dine siden vi opererte på samme tid. Har dog ikke hatt noen problemer med mine, var på 10-års kontroll i 2024 og fikk beskjed om at alt var perfekt. Det er snakk om implantater som er teksturerte. Så om du har glatte implantater gjelder det uansett ikke dine. Jeg tror mine er fra eurosilicone, men er et annet merke jeg har lest er tilbakekalt. Selvom jeg tror det gjelder alle teksturerte implantater. Implantatene med tekstur gjør at brystvevet vokser inn i implantatet og holder det fast, tydeligvis for å unngå at de skal begynne å henge. Mens med glatte implantater beveger det seg som normalt brystvev. Kvinnene som er berørt får ikke beskjed og de mener at om man ikke har symptomer skal man la de være 🤷🏼♀️ jeg har bare lest dette, ikke snakket med noe lege om det 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 1. februar #45792 Del Skrevet 1. februar Missy1 skrev (6 timer siden): Det er snakk om implantater som er teksturerte. Så om du har glatte implantater gjelder det uansett ikke dine. Jeg tror mine er fra eurosilicone, men er et annet merke jeg har lest er tilbakekalt. Selvom jeg tror det gjelder alle teksturerte implantater. Implantatene med tekstur gjør at brystvevet vokser inn i implantatet og holder det fast, tydeligvis for å unngå at de skal begynne å henge. Mens med glatte implantater beveger det seg som normalt brystvev. Kvinnene som er berørt får ikke beskjed og de mener at om man ikke har symptomer skal man la de være 🤷🏼♀️ jeg har bare lest dette, ikke snakket med noe lege om det Veldig mange får beskjed om at alt "er normalt" hos plastisk kirurg. Kun ved ultralyd og MR vil det kunne oppdages ruptur/lekkasjer og forkalkninger. Jeg anbefaler alle å be om dette ved mammografi, for å være sikre. Det viser seg jo også at alle silikonimplantat lekker mikropartikler, som er ufarlige for noen, men skaper BII hos andre. Det er så mange historier der ruptur først oppdages når kvinnen ønsker implantat byttet eller fjernet. Alt så normalt ut, men totalruptur når de åpnet opp... https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2784341 Among a total of 389 women with silicone breast implants (mean [SD] age, 50.5 [11.2] years), 384 women (98.8%) had silicone particles present in the tissues, indicating silicone gel bleed. In 337 women (86.6%), silicone particles were observed outside the capsule (ie, in tissues surrounding the capsule and/or lymph nodes), indicating silicone migration. In 47 women (12.1%), silicone particles were only present within the capsule. In 5 women (1.2%), no silicone particles were detected in the tissues. Patients were divided into 2 groups, with 46 women who received cohesive silicone gel breast implants and 343 women who received either an older or a newer type of breast implant. There were no differences in silicone gel bleed or migration between groups (silicone detected outside or inside capsule: 44 women [95.7%] vs 340 women [99.1%]; P = .19). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 1. februar #45793 Del Skrevet 1. februar Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesti7654 Skrevet 1. februar #45794 Del Skrevet 1. februar Missy1 skrev (10 timer siden): Det er snakk om implantater som er teksturerte. Så om du har glatte implantater gjelder det uansett ikke dine. Jeg tror mine er fra eurosilicone, men er et annet merke jeg har lest er tilbakekalt. Selvom jeg tror det gjelder alle teksturerte implantater. Implantatene med tekstur gjør at brystvevet vokser inn i implantatet og holder det fast, tydeligvis for å unngå at de skal begynne å henge. Mens med glatte implantater beveger det seg som normalt brystvev. Kvinnene som er berørt får ikke beskjed og de mener at om man ikke har symptomer skal man la de være 🤷🏼♀️ jeg har bare lest dette, ikke snakket med noe lege om det Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte-Mei Skrevet 1. februar #45795 Del Skrevet 1. februar Frisk Frosk skrev (13 timer siden): Med å lage "innhold" av dette, så fremstiller hun seg selv som... jeg vet ikke, mindre begavet? Hun fremstiller i hvert fall seg selv svært lite oppegående, svært lite selvgående. Og altfor lite opptatt av sitt barns sikkerhet. Det er her snakk om en flytur på ca et par timer. Et par timer hvor barnet måtte være hennes hovedfokus. Men det takler hun ikke. Hun må gå opp og ned midtgangen hele tiden og okkupere toalettet for at barnet skulle få se i speilet. Og når personalet ber henne sette seg ned, så raser hun. Ingen andre oppegående personer vil bli så snurt når de blir bedt om å sette seg. De aller, aller fleste forstår at dette handler om sikkerheten. Ikke bare hennes egen sikkerhet, mer for hennes barns sikkerhet. Men det er jo ille for SSI, for da må hun sitte i ro med sitt barn. Det er også for andre passasjerers sikkerhet, men også det gir jo SSI tydeligvis fullstendig f... i. Og dette var visst så ille for henne at hun nå gruer seg å fly med barnet igjen... Og derfor må hun ha både en assistent og en barnepasser med når hun snart skal fly til Spania. Hun blir mer og mer en parodi, en vits. Stakkars, stakkars influenserbarn som må vokse opp med foreldre som går så langt for å slippe å være alene med eget barn, samtidig som de har utnyttet samme barn grovt siden det ble født, for å tjene penger så de slipper å ha ærlig arbeid selv. Er så enig i det du skriver! Det er over min "begripelsesevne" at noen som helst avis vil lage en sak og skrive om dette. Noe må da kunne ties ihjel, det blir rett og slett for dumt Om hun ikke evner å se det selv, så burde det være noen voksne hjemme i redaksjonen som kan slette det noen "slepphendte" har saksa ihop 🙈🙊 13 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 1. februar #45796 Del Skrevet 1. februar Doris Becker skrev (5 timer siden): Veldig mange får beskjed om at alt "er normalt" hos plastisk kirurg. Kun ved ultralyd og MR vil det kunne oppdages ruptur/lekkasjer og forkalkninger. Jeg anbefaler alle å be om dette ved mammografi, for å være sikre. Det viser seg jo også at alle silikonimplantat lekker mikropartikler, som er ufarlige for noen, men skaper BII hos andre. Det er så mange historier der ruptur først oppdages når kvinnen ønsker implantat byttet eller fjernet. Alt så normalt ut, men totalruptur når de åpnet opp... https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2784341 Among a total of 389 women with silicone breast implants (mean [SD] age, 50.5 [11.2] years), 384 women (98.8%) had silicone particles present in the tissues, indicating silicone gel bleed. In 337 women (86.6%), silicone particles were observed outside the capsule (ie, in tissues surrounding the capsule and/or lymph nodes), indicating silicone migration. In 47 women (12.1%), silicone particles were only present within the capsule. In 5 women (1.2%), no silicone particles were detected in the tissues. Patients were divided into 2 groups, with 46 women who received cohesive silicone gel breast implants and 343 women who received either an older or a newer type of breast implant. There were no differences in silicone gel bleed or migration between groups (silicone detected outside or inside capsule: 44 women [95.7%] vs 340 women [99.1%]; P = .19). I min familie har vi dessverre erfaring med dette, mulig jeg har nevnt det før i denne tråden. Den det gjaldt fikk operert inn silikon på det offentliges regning. Etter en stund begynte hun å få diffuse problemer, men siden hun hadde et par andre diagnoser så ble det av legene sagt at det ikke hadde noen sammenheng med silikonimplantatene, selv om hun selv begynte å føle at det hadde en sammenheng. Disse implantatene var såkalt lekkasjefrie, ble det sagt. Så ble hun dårligere og dårligere, men implantatene var visst helt ok, fikk hun vite, og det ble også antydet at symptomene hennes var av psykiske årsaker. Lengre historie kort, da de omsider gikk med på å fjerne dem fordi hun insisterte, så viste det seg, da de åpnet henne, at det var massive lekkasjer fra begge implantatene. Silikon som har lekket ut er av en slik konsistens og oppfører seg på en slik måte at det er vanskelig/umulig å få fjernet alt. Dette gjør at kirurgene ikke kan sy igjen operasjonssårene. Hos min slektning hadde de måttet lage sårsnittet under begge bryst en god del lengre i et forsøk på å få ut mest mulig silikon. Deretter måtte hun gå med åpne sår, bare med bandasjer på. Hun gikk med åpne sår i 9 måneder, med bandasjeskifte 2-3 ganger pr. dag, med alt det førte med seg med smerter, redusert funksjon selv i hverdagsaktiviteter. Så fikk hun en helt annen type kreft enn hun hadde hatt første gang, en veldig aggressiv kreft som førte til spredning både til skjelett og andre steder i kroppen. Samme legene som hadde nektet for at disse implantatene kunne få lekkasje, de hadde også påstått at implantatene ikke økte kreftrisikoen. Og når alvorlig type kreft var et faktum, så benektet de selvfølgelig også at implantatene var årsaken. At hennes altfor tidlige dødsfall også er direkte relatert til disse implantatene, det er jeg overbevist om. Men hennes tilfelle finnes ikke i noen offisielle statistikker over dødsfall pga. brystimplantater, siden legene ikke en gang ville diskutere det emnet, bare avfeide det uten diskusjon. At det er mørketall pga. alvorlige følger av slike implantater, det er jeg overbevist om. Selv alvorlige symptomer som ikke fører til død. Ser man dette i et kvinnehelseperspektiv, hvor man vet at kvinner oftere ikke blir tatt på alvor i helsevesenet, så lover det enda dårligere for de kvinnene som får mer diffuse problemer som egentlig stammer fra implantater som har lekket. Dette er også noe langt flere menn burde tenke over, i hvert fall de som hyller plastic-fantastic-kvinneutseende, hvor kvinner har brukt både unødvendige kosmetiske operasjoner og injeksjoner. Sofie Steen Isachsen, som har gjort selvskading med slike unødvendige kosmetiske operasjoner/injeksjoner til en ren forretningsstrategi gjennom sitt firma Sophie Elise AS, hun er det mest groteske slike eksemplet vi har i Norge. Groteskt pga. det massive antall operasjoner og injeksjoner som har skadet henne på flere måter, ødelagt nese iflg. henne selv, enhver kan se hvor unaturlig ansiktet hennes er, samme med bryst og rumpe som er opererte flere ganger også. At media gir en slik offentlig selvskading så mye oppmerksomhet, det er egentlig en skandale, og i hvert fall et overtydelig tegn på at altfor mange av de store norske mediene får mindre og mindre troverdighet. Pr. nå er norske medier som bruker "Sophie Elise" med på å fremme denne typen selvskading som Sofie Steen Isachsen driver med. En ting er om sladrepressen refererer dette, men nå har vi jo sett at selv statskanalen NRK velger samarbeid med "Sophie Elise". Og Tv2 som også får betydelig statsstøtte spekulerer vilt i å gjøre det samme med både SSI og andre som henne. Samme med de store avisene, mange ukeblad og magasiner. 11 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 1. februar #45797 Del Skrevet 1. februar Lotte-Mei skrev (29 minutter siden): Er så enig i det du skriver! Det er over min "begripelsesevne" at noen som helst avis vil lage en sak og skrive om dette. Noe må da kunne ties ihjel, det blir rett og slett for dumt Om hun ikke evner å se det selv, så burde det være noen voksne hjemme i redaksjonen som kan slette det noen "slepphendte" har saksa ihop 🙈🙊 SSI ønsker ikke se det selv, for hun er avhengig av denne oppmerksomheten for å kunne tjene nok penger til å fortsette sin selvskading via kosmetiske operasjoner, injeksjoner og andre "behandlinger". Hun har selv sørget for å ikke ha noe som helst å falle tilbake på når bedriften går under. Hun har hatt flere muligheter enn de fleste, både for å ta behandling, men også ta utdanning som hun vil trenge den dagen hun ikke lenger greie å tjene penger som influenser. Vi ser nå hvor desperat hun virker, hvor ingenting lenger er hellig for henne... hun har hele tiden hatt en plan om å bli gravid om firmaet ikke lenger tjente penger, fordi hun mente at barn kan man tjene mye på. Så fulgte hun den forretningsstrategien sin, fikk barn, og har utnyttet sitt barn siden det ble født, mens hun selv viser at hun ikke er i stand til å være alene med barnet i det som for andre er helt vanlige situasjoner å ta vare på egne barn. Når hun lager en "sak" ut av at hun selv ikke fikk sette eget barns og andre passasjerers helse og liv i risiko for alvorlig skade - så kaster media seg på og formidler dette, sørger også for å få inn flyselskapet (som også Sophie Elise AS nevnte med navn) i så stor grad at man også har grunn til å mistenke at det her også kan være umerket reklame (eller at hun fisker etter samarbeid med flyselskapet). Norske redaktører gjør virkelig ikke jobben sin lenger når de fortsetter å tillate slike saker! 15 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 1. februar #45798 Del Skrevet 1. februar (endret) Frisk Frosk skrev (1 time siden): I min familie har vi dessverre erfaring med dette, mulig jeg har nevnt det før i denne tråden. Den det gjaldt fikk operert inn silikon på det offentliges regning. Etter en stund begynte hun å få diffuse problemer, men siden hun hadde et par andre diagnoser så ble det av legene sagt at det ikke hadde noen sammenheng med silikonimplantatene, selv om hun selv begynte å føle at det hadde en sammenheng. Disse implantatene var såkalt lekkasjefrie, ble det sagt. Så ble hun dårligere og dårligere, men implantatene var visst helt ok, fikk hun vite, og det ble også antydet at symptomene hennes var av psykiske årsaker. Lengre historie kort, da de omsider gikk med på å fjerne dem fordi hun insisterte, så viste det seg, da de åpnet henne, at det var massive lekkasjer fra begge implantatene. Silikon som har lekket ut er av en slik konsistens og oppfører seg på en slik måte at det er vanskelig/umulig å få fjernet alt. Dette gjør at kirurgene ikke kan sy igjen operasjonssårene. Hos min slektning hadde de måttet lage sårsnittet under begge bryst en god del lengre i et forsøk på å få ut mest mulig silikon. Deretter måtte hun gå med åpne sår, bare med bandasjer på. Hun gikk med åpne sår i 9 måneder, med bandasjeskifte 2-3 ganger pr. dag, med alt det førte med seg med smerter, redusert funksjon selv i hverdagsaktiviteter. Så fikk hun en helt annen type kreft enn hun hadde hatt første gang, en veldig aggressiv kreft som førte til spredning både til skjelett og andre steder i kroppen. Samme legene som hadde nektet for at disse implantatene kunne få lekkasje, de hadde også påstått at implantatene ikke økte kreftrisikoen. Og når alvorlig type kreft var et faktum, så benektet de selvfølgelig også at implantatene var årsaken. At hennes altfor tidlige dødsfall også er direkte relatert til disse implantatene, det er jeg overbevist om. Men hennes tilfelle finnes ikke i noen offisielle statistikker over dødsfall pga. brystimplantater, siden legene ikke en gang ville diskutere det emnet, bare avfeide det uten diskusjon. At det er mørketall pga. alvorlige følger av slike implantater, det er jeg overbevist om. Selv alvorlige symptomer som ikke fører til død. Ser man dette i et kvinnehelseperspektiv, hvor man vet at kvinner oftere ikke blir tatt på alvor i helsevesenet, så lover det enda dårligere for de kvinnene som får mer diffuse problemer som egentlig stammer fra implantater som har lekket. Dette er også noe langt flere menn burde tenke over, i hvert fall de som hyller plastic-fantastic-kvinneutseende, hvor kvinner har brukt både unødvendige kosmetiske operasjoner og injeksjoner. Sofie Steen Isachsen, som har gjort selvskading med slike unødvendige kosmetiske operasjoner/injeksjoner til en ren forretningsstrategi gjennom sitt firma Sophie Elise AS, hun er det mest groteske slike eksemplet vi har i Norge. Groteskt pga. det massive antall operasjoner og injeksjoner som har skadet henne på flere måter, ødelagt nese iflg. henne selv, enhver kan se hvor unaturlig ansiktet hennes er, samme med bryst og rumpe som er opererte flere ganger også. At media gir en slik offentlig selvskading så mye oppmerksomhet, det er egentlig en skandale, og i hvert fall et overtydelig tegn på at altfor mange av de store norske mediene får mindre og mindre troverdighet. Pr. nå er norske medier som bruker "Sophie Elise" med på å fremme denne typen selvskading som Sofie Steen Isachsen driver med. En ting er om sladrepressen refererer dette, men nå har vi jo sett at selv statskanalen NRK velger samarbeid med "Sophie Elise". Og Tv2 som også får betydelig statsstøtte spekulerer vilt i å gjøre det samme med både SSI og andre som henne. Samme med de store avisene, mange ukeblad og magasiner. Det kan ikke gjentas for ofte. 19 kvinner i Norge har nå fått påvist kreft fra denne type implantat. 1 er død. Og det er antagelig store mørketall. Fordi kvinner tenker gjerne at plagene kommer av hormonelle svingninger, stress eller annet. Også fastlegene tror dette. Nå har det vært reportasjer endel aviser, men det drukner jo i all den skjulte reklamen, og profilerte kirurger som får promotere seg selv skamløst i landets største aviser, der de påstår at dette for de fleste er helt ufarlig, og at deres pasienter er godt voksne kvinner som har "tenkt på dette lenge." Blant annet kirurgen til IR og SE. Norsk kvinnelig kirurg. Lyver så det renner av henne. Det finnes andre utveier enn implantat. Og ingen, absolutt ingen burde operere inn silikon i brystene. Det er mitt råd etter samme erfaringer som du har, hvor jeg kjenner til tilfeller der silikon har ødelagt helse, kropp og liv. Jeg blir nærmest uvel når jeg ser kvinner med silikonbryster, spesielt når det er tydelig kapsling, grad 2+, som veldig , veldig mange har. Tusen takk for at du deler historien om ditt familiemedlem ❤️ Det er ekstra ille når det er snakk om rekonstruksjon av bryst etter kreft. Det er fullt forståelig at kvinner ønsker sine bryst tilbake. Håper flere kvinner vil dele. Men mange skammer seg, fordi de føler seg skamfulle og at det er "forfengelighetens pris." Endret 1. februar av Doris Becker 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 1. februar #45799 Del Skrevet 1. februar Missy1 skrev (21 timer siden): Ikke bare normaliserer de det, men de ufarliggjør det og. med alle slike operasjoner følger det mye komplikasjoner. Det er vanligere enn man skulle tro å få komplikasjoner av slike operasjoner. Når de i tillegg er helt unødvendige så blir de plagene man evt kan få ennå verre å leve med. jeg har selv operert brystene med komplikasjoner (hard kapsel) i ettertid. Nå 12år senere får jeg vite tilfeldig at implantatene jeg har i kroppen kanskje er tilbakekalt for de er forbundet med en sjelden lymfekreft type. Og kvinnene med disse i kroppen får ikke beskjed om at de er tilbakekalt og produsent dekker heller ikke operasjon. Dette er sånt vi burde snakke høyt om når det gjelder plastiske operasjoner. Media burde være sitt ansvar bevisst og ikke glorifisere sjønnhetsinngrep eller fronte vandrende reklameplakater for plastisk kirurgi. De burde snakke om skyggesidene ved slike unødvendige inngrep. SE er syk og media burde ikke være pådrivere for hennes selvskading. Om media slutter å lage nyhetssak om hver bidige ting hun gjør så vil hun heller ikke få like mye ut av å bedrive klikkhoreri. Hva skjedde med vær varsom plakaten? hun fortalte forresten på snap nå nylig hvilken klinikk og hvilken lege hun skal bruke. Det er vel ikke innafor selvom hun betaler selv. Hun reklamerer jo for de ved å fortelle hvor hun opererer Veldig enig med deg. Media må skjerpe seg. SE har selv skrevet at hun har BDD tidligere. Det er ikke sikkert hun tror hun har det lenger nå, men ingen som er så på "kjøret" med symptomer som hun har vist siste årene forstår selv av de faktisk er syke. Hvis det også stemmer at hun faktisk er bipolar så ser jeg for meg at det mildt sagt må være vanskelig å ha parallelt med BDD (hun sa hun hadde blitt frisk av bipolar lidelse, men det er kronisk, så hun mente vel "frisk periode" - eller så løy hun om diagnosen) De burde henge opp vær varsom-plakaten på alle kontorer! SE blir nok ikke friskere av at operasjonene hennes hele tiden får spalteplass og oppmerksomhet. Media har også et ansvar ift at de "selger" en syk persons syke ideer og vrangforestillinger videre til sine lesere. Hadde media fortsatt bedrevet journalistisk arbeid og ikke bare vært mikrofonstativ og hentet "nyheter" på influenseres snap/insta, så burde de skrevet om hvor galt det kan gå, hvor unødvendig det er, influencere med BDD osv. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beyblade Skrevet 1. februar #45800 Del Skrevet 1. februar Frisk Frosk skrev (23 timer siden): Med å lage "innhold" av dette, så fremstiller hun seg selv som... jeg vet ikke, mindre begavet? Hun fremstiller i hvert fall seg selv svært lite oppegående, svært lite selvgående. Og altfor lite opptatt av sitt barns sikkerhet. Det er her snakk om en flytur på ca et par timer. Et par timer hvor barnet måtte være hennes hovedfokus. Men det takler hun ikke. Hun må gå opp og ned midtgangen hele tiden og okkupere toalettet for at barnet skulle få se i speilet. Og når personalet ber henne sette seg ned, så raser hun. Ingen andre oppegående personer vil bli så snurt når de blir bedt om å sette seg. De aller, aller fleste forstår at dette handler om sikkerheten. Ikke bare hennes egen sikkerhet, mer for hennes barns sikkerhet. Men det er jo ille for SSI, for da må hun sitte i ro med sitt barn. Det er også for andre passasjerers sikkerhet, men også det gir jo SSI tydeligvis fullstendig f... i. Og dette var visst så ille for henne at hun nå gruer seg å fly med barnet igjen... Og derfor må hun ha både en assistent og en barnepasser med når hun snart skal fly til Spania. Hun blir mer og mer en parodi, en vits. Stakkars, stakkars influenserbarn som må vokse opp med foreldre som går så langt for å slippe å være alene med eget barn, samtidig som de har utnyttet samme barn grovt siden det ble født, for å tjene penger så de slipper å ha ærlig arbeid selv. Syntes også det at hun poengterte at hun har «en aktiv gutt» var litt morsomt. Tror neppe han er noe mer aktiv enn andre i den alderen🤣 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå