Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

massi skrev (1 minutt siden):

Mener du at barnet kun var fire dager alene i Harstad? Hvordan kunne SE da ha blitt sett i Oslo i nesten en uke etter hjemkomst fra ibiza, samt på gardermoen like før hun endelig postet sønnen sin igjen?

Viktig å poengtere at disse 4 vs 10 dagene er et jodelrykte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fidoss skrev (10 minutter siden):

Jeg syns ikke det å legge ut bilde av ett barn er omsorgssvikt. Når har hun satt barnet i fare? Jeg også reagerte på at de dro fra barnet i 4 dager (ikke 10), syns dette var litt spesielt. Samtidig prøvde jeg å tenke tilbake på min egen barseltid.

Jeg var veldig deprimert av et barn som aldri sov, var svært syk pga blodmangel og diverse og da han var 3 måneder vurderte jeg og samboer og dra til syden uten barnet (som idag er helt psykt å tenke på). Idag er han 2 år og jeg kunne ikke vært borte fra han i mer enn en natt max, så jeg var nok det man kan kalle godt deprimert uten at jeg skjønte det selv. Kanskje dette gjelder hun også?

Jeg mener ikke at omsorgssvikt kun er vold og rus, men jobber selv med barn og det skal ganske mye til før man kan sende bekymringsmelding til barnevernet med ett godt grunnlag (noe vi må ha i min jobb).

Vi snakker ikke om sykdom, men de skulle pleie forholdet sitt omtrent timer etter han ble født. Han er jo en kasteball mellom barnevakt, nanny, natt nanny, bare dager etter han ble født fordi de skulle fokusere på seg selv. Det er jo så viktig i følge henne. Her er det ikke snakk om sykdom. Hun var klar for å plassere ungen til ukjente kort tid etter fødsel, men til sine foreldre var hun ikke klar før før de dro på ferie for noen uker siden og dro fra han i Harstad i 10 dager….

ikke bare det, men hvor mye har Helmer vært hjemme? Først flyttet de, deretter ferie, så plassere han vekk og enda en ferie. Er han hjemme, så ser han knapt sine foreldre

Endret av Stoltskeiv
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fidoss skrev (9 minutter siden):

Jeg syns ikke det å legge ut bilde av ett barn er omsorgssvikt. Når har hun satt barnet i fare? Jeg også reagerte på at de dro fra barnet i 4 dager (ikke 10), syns dette var litt spesielt. Samtidig prøvde jeg å tenke tilbake på min egen barseltid.

Jeg var veldig deprimert av et barn som aldri sov, var svært syk pga blodmangel og diverse og da han var 3 måneder vurderte jeg og samboer og dra til syden uten barnet (som idag er helt psykt å tenke på). Idag er han 2 år og jeg kunne ikke vært borte fra han i mer enn en natt max, så jeg var nok det man kan kalle godt deprimert uten at jeg skjønte det selv. Kanskje dette gjelder hun også?

Jeg mener ikke at omsorgssvikt kun er vold og rus, men jobber selv med barn og det skal ganske mye til før man kan sende bekymringsmelding til barnevernet med ett godt grunnlag (noe vi må ha i min jobb).

Nå spekulerer vi jo, så dette blir sikkert slettet, men hun har jo dokumentert selv at både mor og far har reist fra en liten baby, allerede da han bare var 2 uker gammel. Hun har dokumentert at både mor og far prioriterer alt annet enn baby. Det er noe som heter emosjonell omsorgssvikt også. Det handler ikke bare om at babyen/barnet skal være i akutt fare.

Om man har fødselsdepresjon, som er veldig vanlig, så søker man hjelp. Som regel har ikke begge foreldrene fødselsdepresjon, så da kan den andre avlaste den forelderen som har depresjon. I dette tilfellet her så er det ingen av dem som gjør noen tiltak eller avlaster hverandre. De behandler ungen som om han var et hamster. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER emosjonell omsorgssvikt det Sophie og Vegsrd har holdt/holder på med, det et helt sikkert.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fidoss skrev (27 minutter siden):

Skjønner at hun gjør ting som er veldig kontroversielt, men at barnevernet skal komme inn for å se om de klarer å ta vare på barnet syns jeg er litt drøyt. Det er ikke som hun driver omsorgssvikt. Hadde selv følt meg helt forferdelig om dette hadde skjedd meg 

Hun (og pappaen) gjør jo det. Å tilbringe mer tid vekk fra enn med egen baby er jo ikke å gi omsorg. Å ikke gi omsorg = omsorgssvikt. Man trenger ikke aktivt mishandle et barn for at det er omsorgssvikt. Å neglisjere babyen sin er også omsorgssvikt. Men siden barnet for det meste har vært hos besteforeldre og ikke hos noen som bevist er helt uegnet så vil nok neppe barnevernet gjøre noe. Vil tro de ikke har kapasitet til denne type saker og at bare elendig tilknytning blir for "vagt" for å gjøre noe særlig tiltak. Men håper de i det aller minste må på noe veiledning.

(Men husker en fra unge mødre der barnet ble flyttet til fosterfamilie blant annet basert på dårlig tilknytning og at hun ikke så barnets behov. Men det var nok vinklet en del fra hennes side, kan ha vært ting som ikke kom frem på TV)

Såklart velger SE narrative at det er noen som er ondskapsfulle. Hva med å innse at noen oppriktig er bekymret for babyen hennes og ikke alt som skjer er fordi noen hater henne? Men det er jo typisk influencere å gå rett i "alle er haters"-offerrollen... Det er virkelig en yrkesgruppe som overhode ikke talker noe form for kritikk. Det er vel fordi arbeidet de gjør er så utrolig nært knyttet dem selv som person kanskje.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hivju skrev (1 time siden):

Nei det er faktisk motsatt. Døtre ligner som regel far, og sønner sin mor. 

SE VAR ihvertfall veldig lik sin mor. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fidoss skrev (27 minutter siden):

Er det verre å legge ut "bilde" av to barn enn av ett?

Du skriver "bilde", som om det var ett. Sofie Steen Isachsen har via sine bedriftskanaler tilknyttet Sophie Elise AS lagt ut groteskt mye om eget barn! Det har vært privat informasjon, intime detaljer om barnet. Det har vært - iflg. eier selv - vært 50-150 (!) snapper på Snapchat daglig. I tillegg til snapchat, hvor hun har 385 000 følgere, har hun 95 000 følgere på snapchat, og 629 000 følgere på Instsagram. Hun legger ut "innhold" om barnet på alle kanaler. Daglig. Mange ganger daglig!

Hun selger altså bilder av barnet og barnets privatliv og oppvekst direkte til 1,1 millioner følgere som hun ikke vet hvem er. Og dette gjør hun daglig.

Ta bare de snappene hun selv har påstått at hun legger ut på Snapchat daglig. 50-150 snapper daglig. I 200 dager. Det blir mellom 10 000 og 30 000 snapper siden barnet ble født. Og minst halvparten har vært av eller om hennes barn, dvs. i en alder av såvidt bikket seks måneder har hun eksponert eget barn 5 000-15 000 ganger til 385 000 følgere hun ikke vet noe som helst om. Hvem som helst i landet kan se dette og samle informasjon. Legg så til de andre 700 000 følgerne hun har på de andre sosiale mediene sine. Hvor mange bilder og hvor mye svært privat innhold tror du er delt av dette barnet tilsammen?

Fremdeles ikke omsorgssvikt å eksponere barn i slik grad? I så fall, hvor mener du grensen går?

Hvordan setter Sofie Steen Isachsen / Sophie Elise eget barn i fare? Hver gang hun eksponerer eget barn eller informasjon om barnet som bedriftsinnhold på sine firmakanaler, så gir hun også bort privat informasjon om barnet. I feil hender kan dette misbrukes stygt!

Anbefaler deg å se begge disse to korte videoene: Spesielt den første vil gi deg mer forståelse for hva "bilde" som deles gjør med barn i fremtiden: https://www.youtube.com/watch?v=F4WZ_k0vUDM

https://www.youtube.com/watch?v=MVDd6ksBj7A

Kriminelle i dag samler informasjon, enorme mengder informasjon. Og jo mer kjente, rike foreldrene er, jo mer status de har, jo mer makt foreldrene har - jo mer interessant mål blir barna for slike kriminelle med tanke på å utnytte barnas identitet i fremtiden. https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/internett-og-apper/id-tyveri/

Eller som "Ella" i første videoen sier, hun kan i fremtiden til og med risikere å bli tiltalt for kriminelle handlinger hun faktisk ikke har gjort.

Så er det personer som er pedofile, de som oppholder seg på det mørke nettet. Personer som i dag ofte har gode kunnskaper til å endre bilder og filmer slik at det som for deg er et uskyldig bilde av f.eks. et barn som spiser is en sommerdag enkelt kan bli et barn som tvinges til å tilfredsstille en voksen mann seksuelt... beklager den direkte talen, men dette er noe av det snilleste slikt materiale kan brukes til. Verre er det nå som KI og deep fake har kommet, hvor hele videoer endres med noen tastetrykk, hvor barnas egne ansikter kan beholdes, mens de med et tastetrykk blir nakne, det kan omdannes til overgrepsmateriale og voldtektsfilmer med litt flere tastetrykk. Og så kan disse bildene og filmene så spres over hele verden, til personer som tenner på slikt. Og kriminelle, de kan samle på dette også. Og jo mer naturlige slike forfalskede bilder og videoer blir, jo nyttigere blir de også for kriminelle som så kan bruke dem til utpressing m.m.

Dette høres kanskje litt fjernt ut, for folk flest har heldigvis ikke noe forhold til det mørke nettet. Men når man eksponerer egne barn slik som SSI gjør, så gjør man også barnet langt mer utsatt for... la oss kalle det uvennlige henvendelser fra mennesker som ikke har noen gode hensikter. Fremmede mennesker som kan oppnå tillit hos barna, få barna til å bli med dem, utnytte dem, kidnappe dem. Og barna, de var jo lett tilgjengelige, for så mye informasjon ligger jo ute på nett, hvor barna og foreldrene bruker å befinne seg, hvor lenge, hvilke dager, veien de bruker. Andre influensere har delt nøyaktige beskrivelser av barnas skolevei, inkl. klokkeslett for når barna drar til skolen og kommer hjem igjen, ev. med en omtur via en aktivitet først, og så veien hjem derfra.

På IG "forsvinner" jo stories etter et døgn. Men hvem har lagret bildene og filmene det døgnet? Hvilke hensikter har de med å lagre informasjonen? Og hvordan vil dette føles for barn i oppveksten, når fremmede faktisk kan vite fakta om barnas liv som de selv ikke en gang vet om eller at andre vet om det? Hva hvis andre barn begynner å mobbe pga. alt som foreldrene har eksponert av barna?

Hvordan ville du følt det, @Fidoss,om dine foreldre hadde eksponert hele din oppvekst med bilder og enorme mengder informasjon om deg? Hva hadde du følt når du innså at du aldri en gang vil vite hvor mye informasjon som er lagt ut om deg? Og at du aldri har mulighet til å finne det ut? Hva hadde du følt om dine foreldre gjorde dette, solgte deg på internett, fordi de ikke orket å ta seg ærlig arbeid, men heller ville leke luksustilværelse på din bekostning?

Og ang. tilknytning - les hva barnepsykolog Elisabeth Gerhardsen sier her om tilknytning og det å reise fra barn: https://www.babyverden.no/baby/vent-med-a-reise-fra-barnet-ditt/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...