Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

J.. skrev (4 minutter siden):

Kilder er podder,bøker,bloggen,intervju og sitater fra andre personer fra hennes historier igjen,mao veldig lett å finne for de som har fulgt henne lenge.

Målgruppen sin har hun forøvrig vist (med statistikk) mange ganger før og etter barn,kurven er nesten utelukkende kvinner 25-35 år,altså voksne mennesker..

Det er vel voksne kvinner som har barn, eller som planlegger barn hun søker seg mot nå. Hennes podder, bøker , intervju, sitater og historier er fulle av løgner i alle fall. Det er sikkert og visst. Og pepret med "opplevelser" og diagnoser som hun ikke vil dokumentere på noe som helst vis. Hun er helt ekstrem i sin søken etter oppmerksomhet. 
Voksne kvinner 35+  er de som scroller mest gjennom denne typen influensere, det er riktig. Og problemene skyter i været for denne gruppen. Dramatisk økning av alvorlige spiseforstyrrelser  og andre lidelser hos disse nå. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

J.. skrev (1 minutt siden):

🤨

Screenshot_20241118_222711_Snapchat.jpg

Har barnevernet besluttet å gjennomføre undersøkelse kanskje? 

La oss håpe de kan få litt veiledning, de virker ikke å forstå barns behov noen av de

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (Akkurat nå):

Har barnevernet besluttet å gjennomføre undersøkelse kanskje? 

Var min tanke også..

Hører vel ikke mer om saken før hun er hjemme,uansett hva den handler om.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (3 minutter siden):

🤨

Screenshot_20241118_222711_Snapchat.jpg

Jeg gidder ikke spekulere i hva dette dreier seg om, men registrerer at hun igjen inntar offerrollen. Beklager, men denne smørja har hun selv laget til. Den eneste jeg har medlidenhet med i denne situasjonen, er en uskyldig, liten baby. 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (Akkurat nå):

Jeg gidder ikke spekulere i hva dette dreier seg om, men registrerer at hun igjen inntar offerrollen. Beklager, men denne smørja har hun selv laget til.

Åpenbart.

Gjelder det det nevnt over her,er det de begges feil i så fall,de er jo 2 om valgene de tar.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miomino skrev (7 timer siden):

Da må jeg være et utskudd, for jeg ligner ikke på min mamma. Derimot ligner jeg på min farmor og tante (min pappas søster)

Nei det er faktisk motsatt. Døtre ligner som regel far, og sønner sin mor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at hun gjør ting som er veldig kontroversielt, men at barnevernet skal komme inn for å se om de klarer å ta vare på barnet syns jeg er litt drøyt. Det er ikke som hun driver omsorgssvikt. Hadde selv følt meg helt forferdelig om dette hadde skjedd meg 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun hadde hatt veldig godt av å gjøre virkelighet av å kaste mobilen og slette seg fra sosiale medier og heller bo på en gård hvor hun måtte gjøre fysisk arbeid selv i noen år!

Ellers greier jeg ikke å fri meg fra tanken at det er veldig beleilig å skape en annen årsak til at hun uteblir fra some enn at hun skal komme seg igjen etter en operasjon.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fidoss skrev (4 minutter siden):

Skjønner at hun gjør ting som er veldig kontroversielt, men at barnevernet skal komme inn for å se om de klarer å ta vare på barnet syns jeg er litt drøyt. Det er ikke som hun driver omsorgssvikt. Hadde selv følt meg helt forferdelig om dette hadde skjedd meg 

Barnevernet er pliktig til å følge opp bekymringsmeldinger (hvis det er tilfelle),men det betyr ikke annet enn samtaler og en undersøkelse,frem til de evt finner grunn til andre tiltak..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (2 minutter siden):

Jeg tror hun hadde hatt veldig godt av å gjøre virkelighet av å kaste mobilen og slette seg fra sosiale medier og heller bo på en gård hvor hun måtte gjøre fysisk arbeid selv i noen år!

Ellers greier jeg ikke å fri meg fra tanken at det er veldig beleilig å skape en annen årsak til at hun uteblir fra some enn at hun skal komme seg igjen etter en operasjon.

Dette er kanskje mer sannsynlig. syns det var rart de har med Joakim, men kanskje han er med for å hjelpe etter operasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fidoss skrev (Akkurat nå):

Dette er kanskje mer sannsynlig. syns det var rart de har med Joakim, men kanskje han er med for å hjelpe etter operasjon?

Hun har med assistenten også+nanny..

Dette er jo ikke en familieferie,det er jo en jobbreise av noe slag..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (6 minutter siden):

Der traff du nok godt. Nå har hun en gyllen anledning til å slippe unna some frem til hun har kommet seg etter operasjonen 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fidoss skrev (3 minutter siden):

Er det ikke?

Er det ikke alvorlig nok at hun velger å sette eget barn i fare, få sine bilder og videoer spredt på det mørke nett, oppleve identitetstyveri (ja, kriminelle samler informasjon om influenserbarn, slik at informasjonen lett kan utnyttes når barna blir eldre), blir utsatt for mobbing. Og ikke minst, det å bli eksponert slik SSI nå eksponerer sitt barn, det øker også risikoen for psykiske problemer som voksen. Og da har vi enda ikke nevnt det at et så lite barn trenger å oppleve stabilitet med sin hovedomsorgstaker, mens her har barnet blitt flyttet rundt fra det var et par uker gammelt, fra person til person som for barnet er fremmed, forlatt av far og mor for både kortere og lengre tid (10 dager!) kun fordi mor og far skal pleie seg selv. Barnet er i alvorlig fare for å utvikle tilknytningsforstyrrelser, som igjen henger sammen med psykiske problemer videre i livet.

Er ikke dette omsorgssvikt - hva mener du at omsorgssvikt er? Omsorgssviket er ikke bare fysisk vold, rusede foreldre eller overgrep. Selv en "priveligert" oppvekst med foreldre som ikke greier å gi nok og trygg nok omsorg kan gi livslange skader på barna. Er det ok, bare fordi en mor og far vil selge sitt barn på nett?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (4 minutter siden):

Hun har med assistenten også+nanny..

Dette er jo ikke en familieferie,det er jo en jobbreise av noe slag..

Joakim skrev også på Instagram 7. nov: «I morgen skal jeg til LA med Sophie, Vegard og Helmer, min lille familie. Jeg er heldig som får reise så mye med jobben min…..»

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stoltskeiv skrev (Akkurat nå):

Joakim skrev også på Instagram 7. nov: «I morgen skal jeg til LA med Sophie, Vegard og Helmer, min lille familie. Jeg er heldig som får reise så mye med jobben min…..»

Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (Akkurat nå):

Er det ikke?

Er det ikke alvorlig nok at hun velger å sette eget barn i fare, få sine bilder og videoer spredt på det mørke nett, oppleve identitetstyveri (ja, kriminelle samler informasjon om influenserbarn, slik at informasjonen lett kan utnyttes når barna blir eldre), blir utsatt for mobbing. Og ikke minst, det å bli eksponert slik SSI nå eksponerer sitt barn, det øker også risikoen for psykiske problemer som voksen. Og da har vi enda ikke nevnt det at et så lite barn trenger å oppleve stabilitet med sin hovedomsorgstaker, mens her har barnet blitt flyttet rundt fra det var et par uker gammelt, fra person til person som for barnet er fremmed, forlatt av far og mor for både kortere og lengre tid (10 dager!) kun fordi mor og far skal pleie seg selv. Barnet er i alvorlig fare for å utvikle tilknytningsforstyrrelser, som igjen henger sammen med psykiske problemer videre i livet.

Er ikke dette omsorgssvikt - hva mener du at omsorgssvikt er? Omsorgssviket er ikke bare fysisk vold, rusede foreldre eller overgrep. Selv en "priveligert" oppvekst med foreldre som ikke greier å gi nok og trygg nok omsorg kan gi livslange skader på barna. Er det ok, bare fordi en mor og far vil selge sitt barn på nett?

Jeg syns ikke det å legge ut bilde av ett barn er omsorgssvikt. Når har hun satt barnet i fare? Jeg også reagerte på at de dro fra barnet i 4 dager (ikke 10), syns dette var litt spesielt. Samtidig prøvde jeg å tenke tilbake på min egen barseltid.

Jeg var veldig deprimert av et barn som aldri sov, var svært syk pga blodmangel og diverse og da han var 3 måneder vurderte jeg og samboer og dra til syden uten barnet (som idag er helt psykt å tenke på). Idag er han 2 år og jeg kunne ikke vært borte fra han i mer enn en natt max, så jeg var nok det man kan kalle godt deprimert uten at jeg skjønte det selv. Kanskje dette gjelder hun også?

Jeg mener ikke at omsorgssvikt kun er vold og rus, men jobber selv med barn og det skal ganske mye til før man kan sende bekymringsmelding til barnevernet med ett godt grunnlag (noe vi må ha i min jobb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke var at noen har meldt dem inn til barnevernet og at de har åpnet sak. Saken blir garantert henlagt innen 3 måneder om det er tilfelle, men om det er dette som har hendt, så er det litt greit at de får en liten wake-up call tenker jeg. 

Ellers så kan @Frisk Frosk være inne på noe. Litt for beleilig at denne (ekstra) lange pausen skulle komme akkurat nå. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fidoss skrev (5 minutter siden):

Jeg syns ikke det å legge ut bilde av ett barn er omsorgssvikt. Når har hun satt barnet i fare? Jeg også reagerte på at de dro fra barnet i 4 dager (ikke 10), syns dette var litt spesielt. Samtidig prøvde jeg å tenke tilbake på min egen barseltid.

Mener du at barnet kun var fire dager alene i Harstad? Hvordan kunne SE da ha blitt sett i Oslo i nesten en uke etter hjemkomst fra ibiza, samt på gardermoen like før hun endelig postet sønnen sin igjen?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...