Doris Becker Skrevet 15. november 2024 #44421 Del Skrevet 15. november 2024 (endret) Jeg synes noe av det mest alvorlige siste året har vært reklamen for legemiddel som skal hindre hårtap. Og det samtidig som hun hevdet at hun prøvde på å amme, at hun byttet på amming og MME. Mange sliter med håravfall etter fødsel og under amming, og kan ha trodd det var greit å ta dette. At bedriften bare får en advarsel for skamløs reklame av et legemiddel som absolutt ikke kan benyttes hvis man ammer er skandaløst. Og det viser at forbrukertilsynet ikke er på ballen når det gjelder influensere. De er ikke på banen engang... https://www.nrk.no/trondelag/sophie-elise-brot-regelverk-om-reklame-for-lonolux-mot-haravfall-og-maria-stavang-om-paracet-1.17092882 I tillegg til dette poster hun også at magen har trukket seg tilbake veldig fort, og bilder av dette. Det var da hun ennå ikke hadde fortalt om planlagt KS. Dette er også veldig misvisende. Planlagt KS gir et helt annet forløp enn vanlig fødsel og hastekeisersnitt. Magen vil som regel være mye flatere. I det hele tatt å poste noe sånt. Hun fikk berettiget kritikk for dette i går: https://www.dagbladet.no/kjendis/hard-kritikk-provoserende/81404291 Hele veien lyver denne kvinnen. Jeg forstår ikke hvordan noen kan ta henne for en sikker kilde. Endret 15. november 2024 av Doris Becker 15 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beyblade Skrevet 15. november 2024 #44422 Del Skrevet 15. november 2024 Katten89 skrev (5 timer siden): Såklart får hun det om hun lyver til legene på sykehuset. Det er svært lett å gråte seg til et keisersnitt om man vil Fant dette i en artikkel fra Dagbladet: I sin nye podkast deler Isachsen at et besøk til jordmor utløste gamle traumer fra seksuelle overgrep, noe som førte til panikk og et planlagt keisersnitt. Kilde: her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 15. november 2024 #44423 Del Skrevet 15. november 2024 Beyblade skrev (Akkurat nå): Fant dette i en artikkel fra Dagbladet: I sin nye podkast deler Isachsen at et besøk til jordmor utløste gamle traumer fra seksuelle overgrep, noe som førte til panikk og et planlagt keisersnitt. Kilde: her. Ja hun har blitt utsatt for seksuelle overgrep. Før hun hadde trekanter med NH. Men det er ikke traumatiserende? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
massi Skrevet 15. november 2024 #44424 Del Skrevet 15. november 2024 Beyblade skrev (40 minutter siden): Fant dette i en artikkel fra Dagbladet: I sin nye podkast deler Isachsen at et besøk til jordmor utløste gamle traumer fra seksuelle overgrep, noe som førte til panikk og et planlagt keisersnitt. Kilde: her. Vi vet grunnen hun har gitt til planlagt ks, vi er bare mange som ikke tror på det. 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinccis Skrevet 15. november 2024 #44425 Del Skrevet 15. november 2024 (endret) Doris Becker skrev (9 timer siden): Jeg synes noe av det mest alvorlige siste året har vært reklamen for legemiddel som skal hindre hårtap. Og det samtidig som hun hevdet at hun prøvde på å amme, at hun byttet på amming og MME. Ikke bare hevdet at hun prøvde å amme, men hun la til og med ut video der hun ammet på kafé utendørs, med overskrift «Premiere på offentlig amming» på Snapchat story. Hvis hun faktisk ikke ammet på ordentlig, så er det jo helt sinnssykt om hun satte opp kamera, tok frem puppen og la til babyen på brystet som et rekvisitt, mens hun egentlig bare poserte til kameraet uten å amme. I tillegg til flere stories der hun pumpet (eller later som at hun pumpet?) melk til babyen sin. Det er så galt at det er vanskelig å tro. Hvis hun faktisk bare latet som at hun ammet babyen sin for story på Snapchat, så har jeg ingen problem med å tro at hun lyver om spontanabort, grunn til keisersnitt og hva enn. Endret 15. november 2024 av Sinccis 19 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 15. november 2024 #44426 Del Skrevet 15. november 2024 Sinccis skrev (4 minutter siden): Ikke bare hevdet at hun prøvde å amme, men hun la til og med ut video der hun ammet på kafé utendørs, med overskrift «Premiere på offentlig amming» på Snapchat story. Hvis hun faktisk ikke ammet på ordentlig, så er det jo helt sinnssykt om hun satte opp kamera, tok frem puppen og la til babyen på brystet som et rekvisitt, mens hun egentlig bare poserte til kameraet uten å amme. I tillegg til flere stories der hun pumpet (eller later som at hun pumpet?) melk til babyen sin. Det er så galt at det er vanskelig å tro. Hvis hun faktisk bare latet som at hun ammet babyen sin for story på Snapchat, så har jeg ingen problem med å tro at hun lyver om spontanabort, grunn til keisersnitt og hva enn. Tviler ikke på at hun bare pyntet puppen med babyen. Hun gikk på medisiner som ikke er forenlig med amming. 12 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 15. november 2024 #44427 Del Skrevet 15. november 2024 Sinccis skrev (37 minutter siden): Ikke bare hevdet at hun prøvde å amme, men hun la til og med ut video der hun ammet på kafé utendørs, med overskrift «Premiere på offentlig amming» på Snapchat story. Hvis hun faktisk ikke ammet på ordentlig, så er det jo helt sinnssykt om hun satte opp kamera, tok frem puppen og la til babyen på brystet som et rekvisitt, mens hun egentlig bare poserte til kameraet uten å amme. I tillegg til flere stories der hun pumpet (eller later som at hun pumpet?) melk til babyen sin. Det er så galt at det er vanskelig å tro. Hvis hun faktisk bare latet som at hun ammet babyen sin for story på Snapchat, så har jeg ingen problem med å tro at hun lyver om spontanabort, grunn til keisersnitt og hva enn. Hun pumpet sikkert litt for å bli kvitt brystspreng (får man det i starten selvom man ikke ammer?) og for å reklamere for brystpumper da seff. Fikk den sikkert sponset 🤪 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kratt_ Skrevet 15. november 2024 #44428 Del Skrevet 15. november 2024 Palmemor skrev (5 timer siden): Ja hun har blitt utsatt for seksuelle overgrep. Før hun hadde trekanter med NH. Men det er ikke traumatiserende? Litt forskjell på det eller? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 15. november 2024 #44429 Del Skrevet 15. november 2024 Kratt_ skrev (Akkurat nå): Litt forskjell på det eller? Jeg tenker at om man står frem med at man har hatt trekant med venninna si så er man kanskje ikke så traumatisert at man ikke kan gjennomføre en undersøkelse i svangerskapet. Men det er mine tanker. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 15. november 2024 #44430 Del Skrevet 15. november 2024 Palmemor skrev (22 minutter siden): Jeg tenker at om man står frem med at man har hatt trekant med venninna si så er man kanskje ikke så traumatisert at man ikke kan gjennomføre en undersøkelse i svangerskapet. Men det er mine tanker. Litt forskjell da. Hun har da mer kontroll over det som skjer i en trekant med venninna si enn hos en fremmed lege/jordmor. Selv om man har sexuelle traumer så betyr det jo ikke at man ikke liker å ha seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 15. november 2024 #44431 Del Skrevet 15. november 2024 Sunfl0wer skrev (1 time siden): Litt forskjell da. Hun har da mer kontroll over det som skjer i en trekant med venninna si enn hos en fremmed lege/jordmor. Selv om man har sexuelle traumer så betyr det jo ikke at man ikke liker å ha seg. Søkt unnskyldning uansett. Det er min mening. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
massi Skrevet 16. november 2024 #44432 Del Skrevet 16. november 2024 Sunfl0wer skrev (2 timer siden): Litt forskjell da. Hun har da mer kontroll over det som skjer i en trekant med venninna si enn hos en fremmed lege/jordmor. Selv om man har sexuelle traumer så betyr det jo ikke at man ikke liker å ha seg. Men virket jo ikke som hun hadde problemer med å gi over all kontroll da hun skulle forfine underlivet? 24 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 16. november 2024 #44433 Del Skrevet 16. november 2024 (endret) Traumene hennes virker selektive, når det passer, slår de inn. Men det er stor forskjell på undersøkelser, en fødsel man ikke har kontroll på og ett valgfritt sexliv. Jeg trodde hun hadde fått et traume av et overgrep som ble begått da hun var ung, var ikke dette utført av barnefaren? Men, kynisk som jeg er, så heller jeg mot beskyttelse av en forfinet og dyr fiffi enn et traume. Endret 16. november 2024 av Jadaomatte 20 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinccis Skrevet 16. november 2024 #44434 Del Skrevet 16. november 2024 (endret) Missy1 skrev (5 timer siden): Hun pumpet sikkert litt for å bli kvitt brystspreng (får man det i starten selvom man ikke ammer?) og for å reklamere for brystpumper da seff. Fikk den sikkert sponset 🤪 Man kan sikkert få brystspreng/melkespreng selv om man ikke ammer. Men å pumpe det bort ville ikke være lurt, om man uansett ikke skal amme eller pumpe videre. Hver gang man fjerner melk, uansett om det er ved pumping eller amming, gir man brystene beskjed om å produsere mer. Så selv om pumping kan gi midlertidig lindring på spreng, vil det øke produksjonen mer og gjøre problemet verre på sikt. Men ja, da får man hvert fall tatt bilde av det til Snapchat, så er kanskje verdt det likevel. Endret 16. november 2024 av Sinccis 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 16. november 2024 #44435 Del Skrevet 16. november 2024 Ser hun poster fler poster på IG storys rundt det å være mamma som i quotes og et klipp av Rihanna. Tydelig hun har fått med seg at hun sammenlignes med feks Stina,de står jo i sterk kontrast i samme rolle. Syns det er veldig passivt agressiv måte å reagere på sammenligningen på. 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 16. november 2024 #44436 Del Skrevet 16. november 2024 (endret) Sinccis skrev (11 timer siden): Ikke bare hevdet at hun prøvde å amme, men hun la til og med ut video der hun ammet på kafé utendørs, med overskrift «Premiere på offentlig amming» på Snapchat story. Hvis hun faktisk ikke ammet på ordentlig, så er det jo helt sinnssykt om hun satte opp kamera, tok frem puppen og la til babyen på brystet som et rekvisitt, mens hun egentlig bare poserte til kameraet uten å amme. I tillegg til flere stories der hun pumpet (eller later som at hun pumpet?) melk til babyen sin. Det er så galt at det er vanskelig å tro. Hvis hun faktisk bare latet som at hun ammet babyen sin for story på Snapchat, så har jeg ingen problem med å tro at hun lyver om spontanabort, grunn til keisersnitt og hva enn. Det er helt forferdelig. Skamløst og ikke minst ekstremt farlig påvirkning. Men influensere går ennå som privat "underholdning". Når det i realiteten er kommersielle kanaler, og bør sammenlignes med TV-shop. Hun fikk bare en advarsel for denne reklamen for legemiddel. Det er ikke til å tro. Ikke rart de stadig reklamerer mer og mer skamløst. Ingen tar dem på løgn heller. For det går som "privat deling", og det er gjerne helseutfordringer og sensitiv problematikk som blir vanskelig så lenge de sees på som privatpersoner. Det skulle ikke vært lov å blande dette med reklame! De eier ingen grenser. Endret 16. november 2024 av Doris Becker 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 16. november 2024 #44437 Del Skrevet 16. november 2024 massi skrev (14 timer siden): Men virket jo ikke som hun hadde problemer med å gi over all kontroll da hun skulle forfine underlivet? Ja, det lurer jeg også på. En undersøkelse i underlivet pga svangerskap er traumatisk, men ikke pga plastisk operasjon. Hvorfor måtte hun ha vaginal undersøkelse uansett? Jeg hadde innvendig ultralyd pga forliggende morkake, jeg ble strippet og de sjekket åpning under fødsel. Men alt dette er jo frivillig. Det må jo ha vært et ganske alvorlig overgrep om en frivillig vaginal undersøkelse vekker så sterke traumer? Eller var det en undersøkelse hun ikke fikk lov til å velge bort? Hva kan i så fall det være? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 16. november 2024 #44438 Del Skrevet 16. november 2024 Kjempeliten skrev (3 timer siden): Ja, det lurer jeg også på. En undersøkelse i underlivet pga svangerskap er traumatisk, men ikke pga plastisk operasjon. Hvorfor måtte hun ha vaginal undersøkelse uansett? Jeg hadde innvendig ultralyd pga forliggende morkake, jeg ble strippet og de sjekket åpning under fødsel. Men alt dette er jo frivillig. Det må jo ha vært et ganske alvorlig overgrep om en frivillig vaginal undersøkelse vekker så sterke traumer? Eller var det en undersøkelse hun ikke fikk lov til å velge bort? Hva kan i så fall det være? Kan det være så enkelt som at hun ikke kan føde vaginalt på grunn av operasjonen i samme område? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 16. november 2024 #44439 Del Skrevet 16. november 2024 Kattedama skrev (4 minutter siden): Kan det være så enkelt som at hun ikke kan føde vaginalt på grunn av operasjonen i samme område? Man kan fint føde vaginalt selv om man har operert kjønnsleppene.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 16. november 2024 #44440 Del Skrevet 16. november 2024 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå