Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, orfeus skrev:

Hvem er denne Jan som hun sier hatet henne? (Siste snap)

Jan er bestekompisen hennes. Tror kanskje de har datet før.. Hun skrev nettopp om det bildet på bloggen nå, "det er så enormt mye følelser i det bildet for oss som vet historien". De hang veldig mye i fjor sommer husker jeg.

Endret av K91
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ble lagt ut i CBE-tråden, men er jo minst like relevant her: http://www.vg.no/rampelys/sophie-elise/bloggere-tok-avstand-fra-dyretesting-reklamerer-for-nei-merker/a/24086473/?expId=df-86-b238d5d1&varId=df-86-hfd312e0

Artikkelen tar opp noe som har vært nevnt flerfoldige ganger i denne tråden allerede. Så BRA at det blir satt fokus på!

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, korallrev skrev:

Denne ble lagt ut i CBE-tråden, men er jo minst like relevant her: http://www.vg.no/rampelys/sophie-elise/bloggere-tok-avstand-fra-dyretesting-reklamerer-for-nei-merker/a/24086473/?expId=df-86-b238d5d1&varId=df-86-hfd312e0

Artikkelen tar opp noe som har vært nevnt flerfoldige ganger i denne tråden allerede. Så BRA at det blir satt fokus på!

Kjempe bra! Virkelig på tide dette kommer ordentlig ut i lyset. Makan dobbelmoralske de er.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, korallrev skrev:

"– Jeg har handlet i god tro om at etter endret lov i 2013 så er ingen nye produkter på det norske markedet dyretestet. Jeg synes lovendringen er positiv og tar kosmetikkbransjen i riktig retning, skriver Isachsen."

Dummeste jeg har lest. Dyretesting er dyretesting, enten det skjer i Norge eller Kina, så støtter hun det ved å kjøpe produktene eller reklamere for dem. Er det mulig..

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at dette kommer ut i lyset og for noen dårlige unnskyldninger fra dem alle sammen! Hadde de tatt avstand fra alle merker som selger i Kina og kun villet reklamere for dyrevennlige merker hadde jeg fått respekt for alle sammen. Men penger er visst viktigere enn dyrevelferd og så lenge de klirrer høyt nok kan dyrene tydeligvis bare lide. :( Men det verste svaret kom fra Max Factor selv. Ansvarsfraskrivelse kalles det der og hvis de er så sterkt imot dyretesting, hvorfor velger de da å selge i Kina? Heldigvis finnes det mange gode merker som ikke selger i Kina og de klarer seg fint likevel. Håper Kina en gang endrer den idiotloven sin. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å finne sminke-, hud- og hårpleieprodukter fra merker som både er gode og ikke tester på dyr er faktisk helt utrolig enkelt, og veldig lett å finne info om. Faktisk har jeg oppdaget de beste merkene (for min del) etter at jeg begynte å bli bevisst på det for mange år siden - selv som student, til tross for at noen av disse merkene er dyrere. Da var jeg altså på alder med SE - så det å være ung er ingen unnskyldning. Igjen viser det bare at det er greit nok å si noe, men å faktisk MENE det og å leve etter det, se det blir noe annet.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker om en jentunge som kjøper billige klær på ebay selv om de med stor sannsynlighet er sydd av underbetalte mennesker i stor nød, men samtidig er superduperbestis med en som har laget dokumentar om klesindustrien. Hun fremstår som ekstremt materialistisk, men gjerrig. Hun har penger nok til å kle seg classy i dyre merker, men det spørs faktisk om de har et snitt som passer henne nå som hun er såpass fikset på. Ikke at jeg mener at dyre merker nødvendigvis er bra, men hun har økonomi til å være dette bevisst, men gidder altså ikke. Det meste med den jenta der er wannabe og bare halvveis gjennomført. 

Endret av Sandin
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Solivagant skrev:

"– Jeg har handlet i god tro om at etter endret lov i 2013 så er ingen nye produkter på det norske markedet dyretestet. Jeg synes lovendringen er positiv og tar kosmetikkbransjen i riktig retning, skriver Isachsen."

Dummeste jeg har lest. Dyretesting er dyretesting, enten det skjer i Norge eller Kina, så støtter hun det ved å kjøpe produktene eller reklamere for dem. Er det mulig..

Jiieeez 🙈🙈🙈 Hva er galt med ho? Blir helt matt! Uten tvil det dummes jeg har hørt!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Solivagant skrev:

Hun driter i alt annet enn seg selv og pengene sine. Alt hun sier er løgn, hun har ingen etiske eller moralske prinsipper i det hele tatt. Den max factor sminken har hun reklamert for i årevis selv om hun har fått masse kommentarer om at de tester på dyr! 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JessicaL skrev:

Hun driter i alt annet enn seg selv og pengene sine. Alt hun sier er løgn, hun har ingen etiske eller moralske prinsipper i det hele tatt. Den max factor sminken har hun reklamert for i årevis selv om hun har fått masse kommentarer om at de tester på dyr! 

viktigere å tjene penger enn å faktisk stå for at man er imot testing på dyr. SE er jo en vandrende selvmotsigelse

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På videobloggen til henne og Joakim er hun ganske lik Åsa i svenske hollywoodfruer. Rart hvor stor forskjell det kan være på film og oppstilte bilder.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus

Aftenposten er nå offisielt en i rekken av tannløse og tomhjernede medier som presenterer SE som samfunnsbevisst debattant, i et helsides oppslag med et vakkert bilde av bloggeren innimellom palmeblader i botanisk (sic). 

Ikke et eneste spørsmål om det hun mener hun har greie på, ikke et eneste hint om at det dreier seg om en ung kvinne som har operert seg bort fra genene sine (og hva det gjør med hennes egen psyke og hvilke signaler det gir de unge følgerne hennes) og ikke et pip om at for eksempel hennes palmeoljeutfall (hun vet alt om palmeolje, har hun sagt) ikke rekker lenger enn til sminkepungen, ikke et eneste lite spørsmål om hvorfor det er greit å spise dyr som lever i havet og ikke dyr som lever på land, eller at hun offentlig har sagt det er greit med dyretesting i Kina ...

(Det frydet meg litt at dette intelligente "intervjuet" ble plassert sammen med  "Dollhouse", en humorside hvor det er brukt barbiedukker og hvor den ironiske humoren sparker grundig mot en overfladisk livsstil.)

PS "Intervjuet" er i papirutgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar plastisk kirurgi > får klikk på bloggen > tjener penger > tar mer plastisk kirurgi > får flere klikk på bloggen > tjener mer penger > tar enda mer plastisk kirurgi osv.

Og sånn går nu dagan.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, orfeus skrev:

Aftenposten er nå offisielt en i rekken av tannløse og tomhjernede medier som presenterer SE som samfunnsbevisst debattant, i et helsides oppslag med et vakkert bilde av bloggeren innimellom palmeblader i botanisk (sic). 

Ikke et eneste spørsmål om det hun mener hun har greie på, ikke et eneste hint om at det dreier seg om en ung kvinne som har operert seg bort fra genene sine (og hva det gjør med hennes egen psyke og hvilke signaler det gir de unge følgerne hennes) og ikke et pip om at for eksempel hennes palmeoljeutfall (hun vet alt om palmeolje, har hun sagt) ikke rekker lenger enn til sminkepungen, ikke et eneste lite spørsmål om hvorfor det er greit å spise dyr som lever i havet og ikke dyr som lever på land, eller at hun offentlig har sagt det er greit med dyretesting i Kina ...

(Det frydet meg litt at dette intelligente "intervjuet" ble plassert sammen med  "Dollhouse", en humorside hvor det er brukt barbiedukker og hvor den ironiske humoren sparker grundig mot en overfladisk livsstil.)

PS "Intervjuet" er i papirutgaven.

Syntes det er viktig at journalisten og redaksjonen får konkrete tilbakemeldinger som dette. Jeg mailer gjerne uten å copypaste, og kanskje flere kan gjøre det samme. Så tom journalistikk er jo ikke noe å bruke bort blekk på! Hvorfor blir ikke viktige områder (som du belyser flere gode eksempler på i teksten din) tatt opp i det hele tatt? 

Endret av Nuddelkopp
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
37 minutter siden, Nuddelkopp skrev:

Syntes det er viktig at journalisten og redaksjonen får konkrete tilbakemeldinger som dette. Jeg mailer gjerne uten å copypaste, og kanskje flere kan gjøre det samme. Så tom journalistikk er jo ikke noe å bruke bort blekk på! Hvorfor blir ikke viktige områder (som du belyser flere gode eksempler på i teksten din) tatt opp i det hele tatt? 

Det må du gjerne gjøre, jeg har mistet troen på norsk media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SE har kjøpt seg drone! Stålsett dere for nye bilder av brunøyet i vinkler man ikke trodde var mulig...

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...