Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

elskersommer skrev (3 timer siden):

Jeg turte ikke å si til venner at jeg fikk planlagt keisersnitt.. fordi det er slik man ikke ber om i Norge. Så jeg sa jeg måtte ha KS pga at barnet lå feil

Samme!

på neste ville jeg, det endte i hastesnitt!

Men hver gang jeg nevner KS så spør alle «hvorfor»..?

Jeg fikk ks ved samme sykehus som SE, samme grunn! Eller vil si- mer komplekse grunner. Men det var ikke et enkelt valg.

mitt ks arr er veldig langt nede, etter 3 ks kan jeg fint skjule det.

jeg har- litt mer fett og heng enn SE da, men etter nr1 var det nesten ikke synlig.

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stjertmeis skrev (59 minutter siden):

Så man er et dårligere menneske og en dårligere mor om man ikke velger ikke å forsøke å amme?

Det var da ekstremt dømmende. Ikke rart kvinner føler de må lyve på seg "en gyldig grunn". 

Jeg tenker folk har sine grunner. Det blir stort sett folk av alle. Og de det ikke blir "folk" av, skyldes det nok andre grunner en forløsningsmetode og om melken (enten det er mme eller morsmelk) blir gitt fra flaske. 

Jeg holder en knapp på at å vokse opp i hjem med f.eks. lite toleranse og aksept for annerledeshet blant sine medmennesker setter større preg på folk. Men meg om det. 

Om man velger å ikke amme, når man vet hvor mye bedre det er for barnet, synes jeg man er en litt dårligere mor enn om man i det minste prøver. Hilsen en som dessverre også måtte tilleggsfore med MME.

 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (12 minutter siden):

Om man velger å ikke amme, når man vet hvor mye bedre det er for barnet, synes jeg man er en litt dårligere mor enn om man i det minste prøver. Hilsen en som dessverre også måtte tilleggsfore med MME.

 

Da har vi ulike perspektiver. Om man velger ikke å amme, er det nok (som regel) en veldig god grunn til det - nettopp fordi morsmelk er bra for barnet. 

Hilsen en som valgte ikke å amme - og som ikke skammer seg over det. 

Dette er uansett et sidespor, men fordi det var så utrolig dømmende valgte jeg å svare på det. Når det kommer til SE er det nok mye annet som eventuelt gjør henne til en dårlige mor enn hvor melken til H kommer fra. 

Endret av Stjertmeis
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er keisersnitt, hva er det da, surrogati? 🤪😂

jeg holder fremdeles en knapp på at hun har vært på trening for å bevege seg, ikke trene i den forstand.

og at reaksjonen kom på det tidspunktet den gjorde og ikke før, er da helt naturlig. Men er uten tvil mer sårbar som gravid. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SE er som alltid full av BS. Vaginal fødsel eller keisersnitt, er meg revnende likegyldig. Så klart skal det nå skapes blest om dette, god PR. Fint Norge har noe å snakke om mens SE er på ferie. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stjertmeis skrev (12 minutter siden):

Da har vi ulike perspektiver. Om man velger ikke å amme, er det nok (som regel) en veldig god grunn til det - nettopp fordi morsmelk er bra for barnet. 

Hilsen en som valgte ikke å amme - og som ikke skammer seg over det. 

Dette er uansett et sidespor, men fordi det var så utrolig dømmende valgte jeg å svare på det. Når det kommer til SE er det nok mye annet som eventuelt gjør henne til en dårlige mor enn hvor melken til H kommer fra. 

Det KAN sikkert være gode grunner, uten at jeg kan komme på en eneste her og nå, men vi trenger heller ikke å være enige om hva som er gode nok grunner til å velge dårligere ernæring for babyen sin. Jeg vet om flere som droppet amming for ikke å «ødelegge puppene» for eksempel, og flere som valgte det vekk for å kunne kreve at far tar halvparten av matingen. (går man på nødvendige medisiner som er skadelige for babyer eller lignende regner jeg det som at man ikke kan, ikke at man velger det vekk.)

Jeg kunne ellers ikke brydd meg mindre om dine personlige valg, så lenge du ikke jobber som påvirker med potensiell makt til å påvirke andre til å gjøre som deg.

 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (5 minutter siden):

Det KAN sikkert være gode grunner, uten at jeg kan komme på en eneste her og nå, men vi trenger heller ikke å være enige om hva som er gode nok grunner til å velge dårligere ernæring for babyen sin. Jeg vet om flere som droppet amming for ikke å «ødelegge puppene» for eksempel, og flere som valgte det vekk for å kunne kreve at far tar halvparten av matingen. (går man på nødvendige medisiner som er skadelige for babyer eller lignende regner jeg det som at man ikke kan, ikke at man velger det vekk.)

Jeg kunne ellers ikke brydd meg mindre om dine personlige valg, så lenge du ikke jobber som påvirker med potensiell makt til å påvirke andre til å gjøre som 

En god grunn kan være svært anstrengt forhold til egen kropp og bryster etter seksuelt misbruk. Det finnes garantert ganske mange andre gode grunner. 

Nå er jeg ikke påvirker av noe slag og vil heller aldri være det, men går uansett ikke med fanen høyt nettopp fordi jeg ikke ønsker at bekjente skal kjenne til traumene bak avgjørelsen. Da får de heller tro det er overfladiske grunner om de vil tro det. Men jeg går med hevet hodet og skammer meg ikke over valget, for jeg vet at jeg er en faens så sterk kvinne og mor - på tross manglende amming. 

Endret av Stjertmeis
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klump skrev (16 minutter siden):

SE er som alltid full av BS. Vaginal fødsel eller keisersnitt, er meg revnende likegyldig. Så klart skal det nå skapes blest om dette, god PR. Fint Norge har noe å snakke om mens SE er på ferie

Inkludert dere i denne tråden. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kratt_ skrev (2 minutter siden):

Inkludert dere i denne tråden. 

Og deg åpenbart siden du tar deg bryet med å klikke deg inn, lese og svare

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klump skrev (1 minutt siden):

Og deg åpenbart siden du tar deg bryet med å klikke deg inn, lese og svare

Trist liv vi har. Diskutere andres liv. 

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paulinetta skrev (7 timer siden):

Dersom jeg kun hadde lest det dere skrev hadde jeg tenkt at hun var koko! Fullstendig på tur på alle mulige vis. Men jeg har hørt podcasten, og jeg syns hun fremstår troverdig. 
 

i tillegg:

- arret kan fint skjules under trusekanten 

- det er anbefalt å bevege seg etter keisersnitt, jeg gjetter at treningen var mer bevegelse enn trening

At noen finner henne troverdig på noen som helst måte, er for meg fullstendig uforståelig. 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjertmeis skrev (1 time siden):

En god grunn kan være svært anstrengt forhold til egen kropp og bryster etter seksuelt misbruk. Det finnes garantert ganske mange andre gode grunner. 

Nå er jeg ikke påvirker av noe slag og vil heller aldri være det, men går uansett ikke med fanen høyt nettopp fordi jeg ikke ønsker at bekjente skal kjenne til traumene bak avgjørelsen. Da får de heller tro det er overfladiske grunner om de vil tro det. Men jeg går med hevet hodet og skammer meg ikke over valget, for jeg vet at jeg er en faens så sterk kvinne og mor - på tross manglende amming. 

Det er du! Så fint du skriver.

Og ellers: Mye rart med Sophie Elise, men det er nokså usympatisk å shame kvinner som tar keisersnitt (eller lar være å amme) pga tidligere overgrep.

Sophie Elise er en influenser som selger informasjon om seg selv, men vi er mange som har opplevd at ganske heftige traumer blir reaktivert av graviditet og barsel.

Det er nok ikke særlig bra for barnet å ha en mor full av adrenalin og flashbacks under fødsel eller amming, og heller ikke hvordan det påvirker tilknytningen på sikt.

 

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stjertmeis skrev (2 timer siden):

En god grunn kan være svært anstrengt forhold til egen kropp og bryster etter seksuelt misbruk. Det finnes garantert ganske mange andre gode grunner. 

Nå er jeg ikke påvirker av noe slag og vil heller aldri være det, men går uansett ikke med fanen høyt nettopp fordi jeg ikke ønsker at bekjente skal kjenne til traumene bak avgjørelsen. Da får de heller tro det er overfladiske grunner om de vil tro det. Men jeg går med hevet hodet og skammer meg ikke over valget, for jeg vet at jeg er en faens så sterk kvinne og mor - på tross manglende amming. 

kanskje du kan lage en egen tråd om hvilken fortreffelig mor og kvinne du er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke zoomet eller sett etter et arr, men arret kan jo være redigert på bildet. Influensere toucher jo opp det meste de legger ut. 

Angående treningsbildene så kan de kanskje vært tatt tidlig i graviditeten og ikke etter fødsel? 

Jeg tror hun elsker at folk spekulerer, da det holder henne aktuell

Endret av Korpsnerden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (17 timer siden):

Overgrepet skjedde ETTER underlivsoperasjon,så det er jo en irrelevant sammenligning.

Eh nei... hun opplevde det i ungdomstiden også og snakket om dette tilbake i 2014 i en podcast med Hegseth. Så er ikke irrelevant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...