Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Hørt episoden nå.. synes det høres ut som et helt vanlig keisersnitt.. men i følge henne, svært traumatisk.. orker ikke. 

  • Liker 12
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

blåbærpai skrev (1 minutt siden):

Hørt episoden nå.. synes det høres ut som et helt vanlig keisersnitt.. men i følge henne, svært traumatisk.. orker ikke. 

Hva var det hun opplevde som svært traumatisk da - det var planlagt keisersnitt? Orker ikke å høre podcasten hennes. Husker hun skrev tidligere at hun ikke kommer til å dele fødehistorie noensinne siden hun nesten fikk ptsd av fødselen og tiden etter. Hvordan hun orket å trene 2 uker etter traumatisk fødsel og med ptsd er jo litt rart da men. 

  • Liker 5
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke den vaginale undersøkelsen i svangerskapet som var svært traumatisk? På grunn av tidligere seksuelle overgrep? Jeg har bare lest artikler om dette, ikke hørt podkast. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært litt drøyt å lyve om keisersnitt… sitter tross alt helsepersonell rundt som har vært med på graviditeten/fødselen/barseltiden. Men en vet aldri med henne. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arret kan fint være lavt under bikinitrusen. Det behøver ikke være synlig med mindre man er naken. Dette gjelder spesielt planlagt keisersnitt.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (58 minutter siden):

Hvor er arret?? Det er jo ingen arr?

Man ser jo et arr på det bikinibildet som er lagt ut her nettopp!! Akkurat der et ks-arr bruker å være! De er ikke tjukke og blir ganske naturlige. Kommer an på hvordan huden jobber når den får arr, alle er forskjellig der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moongirl skrev (2 minutter siden):

Man ser jo et arr på det bikinibildet som er lagt ut her nettopp!! Akkurat der et ks-arr bruker å være! De er ikke tjukke og blir ganske naturlige. Kommer an på hvordan huden jobber når den får arr, alle er forskjellig der.

Nei, det er ikke ett år. Jeg gror hud fort og fint, og jeg har fortsatt mer synlig arr enn det der. Og ingen kan trene 6 dager etter ett KS. Musklene er jo kutta i biter.

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt podcasten, hun begrunner at hun nå deler fødselsopplevelsen med at hun som gravid fortalte om keisersnittet til Nora under innspillingen «Girls of Oslo» del 2. Dette hadde hun «glemt» fram til hun så første episoden som snart kommer, derfor ville hun nå gi sin egen litt «lengre versjon»… Med denne influenseren er det vanskelig å vite når noe er sant eller løgn, hun insisterer på at hun er kontrollfrik samtidig som det ofte går over «stokk og stein».

At Influenser SE leser ulike forum, også her, mener jeg ellers er tydelig ut fra hva hun deler/sier på snap. Jeg ser det også som sannsynlig at hun har en bruker på KG. Hun beskriver selv i en av bøkene at hun la ut falske og negative kommentarer til Voe pga sjalusi og behovet for å framheve seg selv. 

Podcasten var ganske trasig å høre på, jeg mener hun avslører og bekrefter ustabilitet, selvsentrering og psykiske problemer. Og ja, det høres ut som et helt normalt planlagt keisersnitt, men i hennes versjon var det dypt traumatisk. 
Ferien i Spania blir på 1 1/2 uke, og dag fire kommer det Influenseren kaller deres «nanny» fra Oslo ned og skal bo i samme hus som dem. - Ang. trening etter keisersnitt sier hun at hun ble frarådet å trene, men at hun begynte to uker etter fødselen fordi «det er så individuelt» og trener og lege (?) sa det var greit for henne. 
 

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinccis skrev (19 minutter siden):

Hva var det hun opplevde som svært traumatisk da - det var planlagt keisersnitt? Orker ikke å høre podcasten hennes. Husker hun skrev tidligere at hun ikke kommer til å dele fødehistorie noensinne siden hun nesten fikk ptsd av fødselen og tiden etter. Hvordan hun orket å trene 2 uker etter traumatisk fødsel og med ptsd er jo litt rart da men. 

Hele opplegget.. Virker som "ubehag" er synonymt med traume. Selvfølgelig er det en belastning å føde, både vaginalt og ved keisersnitt. Men traumatisk? 

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (1 minutt siden):

Jeg har hørt podcasten, hun begrunner at hun nå deler fødselsopplevelsen med at hun som gravid fortalte om keisersnittet til Nora under innspillingen «Girls of Oslo» del 2. Dette hadde hun «glemt» fram til hun så første episoden som snart kommer, derfor ville hun nå gi sin egen litt «lengre versjon»… Med denne influenseren er det vanskelig å vite når noe er sant eller løgn, hun insisterer på at hun er kontrollfrik samtidig som det ofte går over «stokk og stein».

At Influenser SE leser ulike forum, også her, mener jeg ellers er tydelig ut fra hva hun deler/sier på snap. Jeg ser det også som sannsynlig at hun har en bruker på KG. Hun beskriver selv i en av bøkene at hun la ut falske og negative kommentarer til Voe pga sjalusi og behovet for å framheve seg selv. 

Podcasten var ganske trasig å høre på, jeg mener hun avslører og bekrefter ustabilitet, selvsentrering og psykiske problemer. Og ja, det høres ut som et helt normalt planlagt keisersnitt, men i hennes versjon var det dypt traumatisk. 
Ferien i Spania blir på 1 1/2 uke, og dag fire kommer det Influenseren kaller deres «nanny» fra Oslo ned og skal bo i samme hus som dem. - Ang. trening etter keisersnitt sier hun at hun ble frarådet å trene, men at hun begynte to uker etter fødselen fordi «det er så individuelt» og trener og lege (?) sa det var greit for henne. 
 

Samme inntrykk her. Det er noe psykt over det hele. 

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (2 minutter siden):

Jeg har hørt podcasten, hun begrunner at hun nå deler fødselsopplevelsen med at hun som gravid fortalte om keisersnittet til Nora under innspillingen «Girls of Oslo» del 2. Dette hadde hun «glemt» fram til hun så første episoden som snart kommer, derfor ville hun nå gi sin egen litt «lengre versjon»… Med denne influenseren er det vanskelig å vite når noe er sant eller løgn, hun insisterer på at hun er kontrollfrik samtidig som det ofte går over «stokk og stein».

At Influenser SE leser ulike forum, også her, mener jeg ellers er tydelig ut fra hva hun deler/sier på snap. Jeg ser det også som sannsynlig at hun har en bruker på KG. Hun beskriver selv i en av bøkene at hun la ut falske og negative kommentarer til Voe pga sjalusi og behovet for å framheve seg selv. 

Podcasten var ganske trasig å høre på, jeg mener hun avslører og bekrefter ustabilitet, selvsentrering og psykiske problemer. Og ja, det høres ut som et helt normalt planlagt keisersnitt, men i hennes versjon var det dypt traumatisk. 
Ferien i Spania blir på 1 1/2 uke, og dag fire kommer det Influenseren kaller deres «nanny» fra Oslo ned og skal bo i samme hus som dem. - Ang. trening etter keisersnitt sier hun at hun ble frarådet å trene, men at hun begynte to uker etter fødselen fordi «det er så individuelt» og trener og lege (?) sa det var greit for henne. 
 

Det er psykiatri. Og ingen burde gi henne oppmerksomhet. Sjukt at dette er lov når personen er så tydelig ustabil, og det er barn med i bildet!

  • Liker 13
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et sykt menneske, og hun bør skjermes. Den beste måten å gjøre det på er å slutte å gi henne oppmerksomhet.

  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (13 minutter siden):

Jeg har hørt podcasten, hun begrunner at hun nå deler fødselsopplevelsen med at hun som gravid fortalte om keisersnittet til Nora under innspillingen «Girls of Oslo» del 2. Dette hadde hun «glemt» fram til hun så første episoden som snart kommer, derfor ville hun nå gi sin egen litt «lengre versjon»… Med denne influenseren er det vanskelig å vite når noe er sant eller løgn, hun insisterer på at hun er kontrollfrik samtidig som det ofte går over «stokk og stein».

At Influenser SE leser ulike forum, også her, mener jeg ellers er tydelig ut fra hva hun deler/sier på snap. Jeg ser det også som sannsynlig at hun har en bruker på KG. Hun beskriver selv i en av bøkene at hun la ut falske og negative kommentarer til Voe pga sjalusi og behovet for å framheve seg selv. 

Podcasten var ganske trasig å høre på, jeg mener hun avslører og bekrefter ustabilitet, selvsentrering og psykiske problemer. Og ja, det høres ut som et helt normalt planlagt keisersnitt, men i hennes versjon var det dypt traumatisk. 
Ferien i Spania blir på 1 1/2 uke, og dag fire kommer det Influenseren kaller deres «nanny» fra Oslo ned og skal bo i samme hus som dem. - Ang. trening etter keisersnitt sier hun at hun ble frarådet å trene, men at hun begynte to uker etter fødselen fordi «det er så individuelt» og trener og lege (?) sa det var greit for henne. 
 

Har verkligen ingen lust att höra på eller stötta SE, så tack att du hörde och delar det här! Tycker hon bara låter så oerhört trasig som person.. blir trött bara av att tänka på att umgås med henne i någon timme. 

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom jeg kun hadde lest det dere skrev hadde jeg tenkt at hun var koko! Fullstendig på tur på alle mulige vis. Men jeg har hørt podcasten, og jeg syns hun fremstår troverdig. 
 

i tillegg:

- arret kan fint skjules under trusekanten 

- det er anbefalt å bevege seg etter keisersnitt, jeg gjetter at treningen var mer bevegelse enn trening

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (22 minutter siden):

Dette er et sykt menneske, og hun bør skjermes. Den beste måten å gjøre det på er å slutte å gi henne oppmerksomhet.

Så enig. Jeg husker Anna Rasmussen så vidt, fra unge mødre, og var i tråden om bloggerbarn. Det er så trist. Men hun er nesten ikke i media heldigvis. Det er sophie elise. Hun får masse media. Nå skal jeg følge ditt råd og eget råd. Ut av denne tråden, og ingen flere klikk på noe som har med disse bloggerne å gjøre. Får frysninger på ryggen av det. Spesielt med barn involvert. At dette går som underholdning er bare sykt. For alle involverte. Burde melde fra til PFU egentlig. Om dette. De kan ha egne kanaler, men media burde se hva de er del av.

Endret av Doris Becker
La til : "Burde melde fra til PFU egentlig. Om dette. De kan ha egne kanaler, men media burde se hva de er del av."
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paulinetta skrev (13 minutter siden):

Dersom jeg kun hadde lest det dere skrev hadde jeg tenkt at hun var koko! Fullstendig på tur på alle mulige vis. Men jeg har hørt podcasten, og jeg syns hun fremstår troverdig. 
 

i tillegg:

- arret kan fint skjules under trusekanten 

- det er anbefalt å bevege seg etter keisersnitt, jeg gjetter at treningen var mer bevegelse enn trening

På det ene bilde hun deler på snap (som er linket til lengre opp her) er det virkelig ikke plass til noe som helst under den trusekanten...

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stay skrev (4 timer siden):

Ingen her som har kommentert fødselshistorien (keisersnittet) fra første podcast-episode enda?

Var kanskje ikke noen overraskelser?

Det keisersnittet var jeg 100% sikker på gitt. 

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stay skrev (5 timer siden):

Ingen her som har kommentert fødselshistorien (keisersnittet) fra første podcast-episode enda?

Var kanskje ikke noen overraskelser?

Jeg hadde rett. 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjettet helt riktig. Så klart kunne ikke hun ødelegge fiffi, man kan alltids finne på noe å si for å få KS innvilget.

  • Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovushka skrev (13 minutter siden):

Gjettet helt riktig. Så klart kunne ikke hun ødelegge fiffi, man kan alltids finne på noe å si for å få KS innvilget.

Burde vært en selvsagt rettighet for alle å få planlagt keisersnitt om man ønsker, som alle burde blitt gjort kjent med på svangerskapskontroll. Har ikke hørt podcasten, men synes det er veldig flott om Sophie Elise gjør det mer kjent at man kan få keisersnitt. Synes det er en skikkelig uting at man må oppgi en grunn. 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...