Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

KaraThrace skrev (13 minutter siden):

H vil ikke ut av den, og sitter i den ofte og lenge, er det inntrykket jeg sitter igjen med.

Sånne "hjelpemilder" er ikke godt for noe,helt enig i det!

Men at han sitter i den "ofte og lenge" er jo nettopp ditt inntrykk av situasjonen,ikke noe som er bekreftet av SE utover en videosnutt på ca 5 sekunder av 24timer.

At man tror noe,betyr jo ikke at man vet noe..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk er vel ikke overrasket over at hun velger og eksponere barnet sitt? Dette tror jeg att jeg nevnte tidlig at dette vil hun garantert gjøre etter kort tid.

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (33 minutter siden):

Sånne "hjelpemilder" er ikke godt for noe,helt enig i det!

Men at han sitter i den "ofte og lenge" er jo nettopp ditt inntrykk av situasjonen,ikke noe som er bekreftet av SE utover en videosnutt på ca 5 sekunder av 24timer.

At man tror noe,betyr jo ikke at man vet noe..

Det er nøyaktig det jeg sier. Men problemet er ikke om jeg vet eller ikke. Problemet er at SE har nesten 386 000 følgere på Snapchat, og over 631 000 følgere på Instagram. Det utgjør OVER EN MILLION følgere, som ser at gåstol/hoppehuske er noe baby liker. Hvis kun 1 % har baby i samme alder, så utgjør det 10 000 babyer som blir utsatt for noe som absolutt ikke er anbefalt. Og hvis JEG sitter igjen med inntrykket at H sitter i den lenge og ofte... Hvis  kun 1 % av disse mødrene sitter igjen med samme inntrykk og tenker at "Hvis SE gjør det, så går det jo greit...", da har vi fremdeles over 100 babyer som sitter lenge og mye i gåstol/hoppehuske kun fordi SE viste det frem at det gjør hun med sin baby

Endret av KaraThrace
skrivefeil
  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaraThrace skrev (6 minutter siden):

Det er nøyaktig det jeg sier. Men problemet er ikke om jeg vet eller ikke. Problemet er at SE har nesten 386 000 følgere på Snapchat, og over 631 000 følgere på Instagram. Det utgjør OVER EN MILLION følgere, som ser at gåstol/hoppehuske er noe baby liker. Hvis kun 1 % har baby i samme alder, så utgjør det 10 000 babyer som blir utsatt for noe som absolutt ikke er anbefalt. Og hvis JEG sitter igjen med inntrykket at H sitter i den lenge og ofte... Hvis  kun 1 % av disse mødrene sitter igjen med samme inntrykk og tenker at "Hvis SE gjør det, så går det jo greit...", da har vi fremdeles over 100 babyer som sitter lenge og mye i gåstol/hoppehuske kun fordi SE viste det frem at det gjør hun med sin baby

Spot on refleksjon, @KaraThrace!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaraThrace skrev (17 minutter siden):

Det er nøyaktig det jeg sier. Men problemet er ikke om jeg vet eller ikke. Problemet er at SE har nesten 386 000 følgere på Snapchat, og over 631 000 følgere på Instagram. Det utgjør OVER EN MILLION følgere, som ser at gåstol/hoppehuske er noe baby liker. Hvis kun 1 % har baby i samme alder, så utgjør det 10 000 babyer som blir utsatt for noe som absolutt ikke er anbefalt. Og hvis JEG sitter igjen med inntrykket at H sitter i den lenge og ofte... Hvis  kun 1 % av disse mødrene sitter igjen med samme inntrykk og tenker at "Hvis SE gjør det, så går det jo greit...", da har vi fremdeles over 100 babyer som sitter lenge og mye i gåstol/hoppehuske kun fordi SE viste det frem at det gjør hun med sin baby

Faren med den slags greier er jo at ungen ofte synes det er morsomt, sånn at det er veldig fristende å la dem sitte/hoppe for lenge om gangen. Slik SE har framstilt seg som mor (at det er slitsomt, vanskelig om han gråter litt mer enn «ingenting») så har jeg sterke mistanker om at hun ikke er den første til å begrense bruken…

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titori skrev (På 11.9.2024 den 11.02):

Vil bare kommentere at det er ulikt hvilke perioder man synes er de mest krevende. Jeg synes spedbarnstiden har vært mest krevende og at det har blitt enklere når de blir større. Og jeg har ikke hatt spesielt krevende babyer. Så det er individuelt. Og det må være lov å synes at det kan være tungt med lite søvn og andre babyutfordringer uten å bli hånet av den grunn. Ellers enig. Det har blitt lagt ut mindre i det siste (?), også om egentid, så håper det har begynt å komme seg og at det går bra med tilknytningen. 

Dette. Spedbarnsperioden var så krevende at den sendte både meg og far ut i en tung og mørk periode mentalt sett. Etter ca 1 år følte jeg livet kom tilbake med mer søvn, glede og ro. Fremdeles travelt men kan ikke sammenlignes 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flovef skrev (19 minutter siden):

Dette. Spedbarnsperioden var så krevende at den sendte både meg og far ut i en tung og mørk periode mentalt sett. Etter ca 1 år følte jeg livet kom tilbake med mer søvn, glede og ro. Fremdeles travelt men kan ikke sammenlignes 

Og så blir de store... Hver alder sin sjarm. Men å ha en baby som sutrer litt er ikke krevende. Å ha en kolikkbaby som ikke sover ,er veldig krevende. Mange tar det på strak arm og! Men igjen, det er jo opp til enhver hva man føler er vanskelig/tungt. 
Min eldste gråt fra hun var 2 uker til hun var 8 mnd. Sov ikke en hel natt før hun var 6 år. Likevel, jeg hadde GLATT tatt tilbake de årene mot det som venta meg fra hun ble 12 til nå som hun er straks 20....huttemegtuuuu
Yngste var sjuk fra han var 3 mnd til han ble operert året etter. Inn og ut av sykehus, osv osv. Men han er en enkel "Preteen", så med han er det helt ok. Så ulike barn, ulike følelser

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flovef skrev (1 time siden):

Dette. Spedbarnsperioden var så krevende at den sendte både meg og far ut i en tung og mørk periode mentalt sett. Etter ca 1 år følte jeg livet kom tilbake med mer søvn, glede og ro. Fremdeles travelt men kan ikke sammenlignes 

Tror det handler om søvn og rutiner for meg. Er det på plass orker jeg mye. Mye koselig og fint med babytiden også, men intenst på en helt annen måte syns jeg. Men nok avsporing fra meg 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flovef skrev (1 time siden):

Dette. Spedbarnsperioden var så krevende at den sendte både meg og far ut i en tung og mørk periode mentalt sett. Etter ca 1 år følte jeg livet kom tilbake med mer søvn, glede og ro. Fremdeles travelt men kan ikke sammenlignes 

Å heldigvis er det stor forskjell på dette❤️ synd for de som opplever att babytiden er så tung.

Jeg har to døtre og tror ikke jeg hadde en våkennatt med de. Begge har hatt godt sovehjerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (1 time siden):

Og så blir de store... Hver alder sin sjarm. Men å ha en baby som sutrer litt er ikke krevende. Å ha en kolikkbaby som ikke sover ,er veldig krevende. Mange tar det på strak arm og! Men igjen, det er jo opp til enhver hva man føler er vanskelig/tungt. 
Min eldste gråt fra hun var 2 uker til hun var 8 mnd. Sov ikke en hel natt før hun var 6 år. Likevel, jeg hadde GLATT tatt tilbake de årene mot det som venta meg fra hun ble 12 til nå som hun er straks 20....huttemegtuuuu
Yngste var sjuk fra han var 3 mnd til han ble operert året etter. Inn og ut av sykehus, osv osv. Men han er en enkel "Preteen", så med han er det helt ok. Så ulike barn, ulike følelser

Må si meg enig i dette med bekymring. Den værste tiden for meg var når yngste datter var 13-18 år. Eldste var mer hjemmekjær så hun var enkel.

Enkel var vel yngste og men mer opptatt av veninner og fest

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (3 timer siden):

Folk er vel ikke overrasket over at hun velger og eksponere barnet sitt? Dette tror jeg att jeg nevnte tidlig at dette vil hun garantert gjøre etter kort tid.

Alle oss som sa dette allerede tidlig i graviditeten (viste til mønsteret i hvordan hun bruker alt og alle for å selv få oppmerksomhet og ikke minst tjene penger) ble kjeftet på i tråden og bedt om å gi henne en sjanse. Og det var ikke måte på hvor kalde og ondskapsfulle vi var.

Hadde hun ila. svangerskapet vist noe som helst evne eller vilje til å faktisk endre seg, så hadde det vært annerledes. Men hun viste til fulle og kontinuerlig hele svangerskapet at det og baby var noe hun kom til å utnytte maksimalt for å begynne å tjene penger igjen.

Bedriftseier av Sophie Elise AS, Sofie Steen Isachsen, hadde selv (et år-halvannet før hun ble planlagt gravid) ruinert eget og bedriftens omdømme. Og hun hadde gjort det i stadig mer provoserende strategier for å få oppmerksomhet.

Hun har, som @Bestemoren tidligere har lagt ut dokumentasjon på, i egen bok skreve at hvis alt en eller annen gang gikk til h... så kunne hun jo alltids bli gravid, fordi graviditet og baby skaper mye inntekter til firma/eier.

Sofie gjør det som gir Sophie Elise AS penger.

Hun har selv fortalt på offentlig tv hvor kynisk hun kan være når det gjelder å tjene penger.

Det hun gjør nå kan hun aldri gjøre om, dessverre for barnets del...

Og mens denne nærmest groteske utleveringen av uskyldige barn, som både Sophie Elise AS og andre influensere daglig utfører, så sover våre politikere videre, blir sittende igjen med baken i fortiden og ser på at barn og unge blir utnyttet og ødelagt og satt i fare av egne, griske foreldre uten vilje til å gjøre ærlig arbeid.

  • Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 timer siden):

Må si meg enig i dette med bekymring. Den værste tiden for meg var når yngste datter var 13-18 år. Eldste var mer hjemmekjær så hun var enkel.

Enkel var vel yngste og men mer opptatt av veninner og fest

Heh, ja den tida var virkelig ikke gøy 😫 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Frisk Frosk refererer helt korrekt til meg og at jeg tidligere har lagt ut en side fra bedriftseier Sophie Elise sin bok fra 2018, «Elsk meg». Første gang la jeg det ut skrevet som sitat (juni), da ble det møtt med vantro fra mange og erklært som løgn. Jeg måtte legge inn bilde og fortelle at dette var fra BookBites og dermed hadde et annet sidetall enn i papirutgaven. Det lærte meg hvilket sterkt grep personen Sofie Steen Isachsen har på en gruppe følgere. 

Jeg legger ved siden på nytt. Influenseren har etter min mening liten troverdighet, også fordi hun nå går tilbake på det hun tidligere sterkt har frontet - å verne sønnen fra å bli eksponert på SoMe. Kanskje selger ikke utstuderte bilder av en gjennomoperert og (straks) 30-åring så godt lenger…

 

IMG_6520.jpeg

IMG_6519.jpeg

Endret av Bestemoren
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestemoren skrev (5 timer siden):

@Frisk Frosk refererer helt korrekt til meg og at jeg tidligere har lagt ut en side fra bedriftseier Sophie Elise sin bok fra 2018, «Elsk meg». Første gang la jeg det ut skrevet som sitat (juni), da ble det møtt med vantro fra mange og erklært som løgn. Jeg måtte legge inn bilde og fortelle at dette var fra BookBites og dermed hadde et annet sidetall enn i papirutgaven. Det lærte meg hvilket sterkt grep personen Sofie Steen Isachsen har på en gruppe følgere. 

Jeg legger ved siden på nytt. Influenseren har etter min mening liten troverdighet, også fordi hun nå går tilbake på det hun tidligere sterkt har frontet - å verne sønnen fra å bli eksponert på SoMe. Kanskje selger ikke utstuderte bilder av en gjennomoperert og (straks) 30-åring så godt lenger…

 

IMG_6520.jpeg

IMG_6519.jpeg

Herregud, er det mulig å tjene penger på å skrive så mye søppel? Stopp, jeg vil av. 
Leste i avisen i dag hvor Anniken Jørgensen/Annijor mener det norske folk: les hennes følgere som har kommentert på hennes IG ang etternavn (etter giftermålet), «er folk stokk dum». Det er visst ikke bare «folket» som er dum, en trenger ikke ha særlig høy IQ for å skrive en bok heller,  tydeligvis. «Man får mere likes av en baby enn av å legge ut sminke». Hæ? Så da ble det baby-gate som strategi for å rette på imaget etter pose-gate for å ikke miste følger/tjene penger. I rest my case. 

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (Akkurat nå):

Herregud, er det mulig å tjene penger på å skrive så mye søppel? Stopp, jeg vil av. 
Leste i avisen i dag hvor Anniken Jørgensen/Annijor mener det norske folk: les hennes følgere som har kommentert på hennes IG ang etternavn (etter giftermålet), «er folk stokk dum». Det er visst ikke bare «folket» som er dum, en trenger ikke ha særlig høy IQ for å skrive en bok heller,  tydeligvis. «Man får mere likes av en baby enn av å legge ut sminke». Hæ? Så da ble det baby-gate som strategi for å rette på imaget etter pose-gate for å ikke miste følger/tjene penger. I rest my case. 

Tenkte på det som står i teksten i boka hennes altså, ikke det du skrev. Det du skrev var spot on! @Bestemoren 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (5 minutter siden):

Tenkte på det som står i teksten i boka hennes altså, ikke det du skrev. Det du skrev var spot on! @Bestemoren 

Takk, @Fantorangen-Oslo! Jeg syns det er viktig å dokumentere, og intet er vel bedre enn influenserens egne ord… 😉

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

elskersommer skrev (17 timer siden):

Å heldigvis er det stor forskjell på dette❤️ synd for de som opplever att babytiden er så tung.

Jeg har to døtre og tror ikke jeg hadde en våkennatt med de. Begge har hatt godt sovehjerte. 

Min baby sov ikke på 1 år, litt på dagtid bare, kolikk osv. Begynte å sove litt på natt ved alder 1,5 år. Og jeg hadde fødselsdepresjon etter nesten fatal fødsel, men fikk aldri hentet meg inn med konstant skrik og ingen søvn. Har elsket tiden etter 1-2 år. Nå er han 10 ❤️ nyfødttiden har skremt meg litt for å få en til, men får se. Liten digresjon, men poenget er at første året var utmattende og alt annet enn rolig, og jeg har ikke klagd etter barnet ble litt større. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (På 19.8.2024 den 19.02):

Mener SSI tidligere skrev på snap at den nye Trondheims-assistenten flere ganger hadde tatt kontakt mens SSI bodde i Oslo. Dette kan tolkes på to måter, den positive er at assistenten er en stor beundrer av SSI, har hatt en drøm om å bli kjent med og jobbe for forbildet sitt, hun vil fortsatt være nær og flytter etter SSI til Oslo. Den andre og mer negative vinklingen er at assistenten  er en stalker og at atferden er beregnende og bevisst for å komme inn i SSI sine kretser. Egentlig litt trasig begge alternativene…

Tror hun har vært desperat etter å bli influenser selv, og tenker det å fotfølge SSI er tidenes mulighet til å kunne leve av dette.

Så en stalker som vil utnytte muligheten hvis den oppstår. Dessverre ingenting å bli inspirert av så ser ikke ut som det blir en vei til kjendistilværelse og rikdom. 😅

SSI bruker jo opp assistenter relativt raskt også, så kan jo hende det går fort over. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...