Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Da hun var gravid var hun veldig oppmerksom/opphengt i det å ikke amme, fødselsdepresjon, nanny og barnevakt. Hun snakket om det på podcasten og på Snapchat. Jeg tror alt var planlagt fordi hun vet hva som skaper klikk. Å ikke kunne amme er mange damer som sliter med dessverre. De som virkelig vil men får ikke til har jeg medfølelse for. De derimot som velger å ikke amme er noe helt annet. Sophie Elise valgte å ikke fullamme fordi det var krevende og hun ble sittende fast på sofaen. Det er ingen som planlegger under graviditeten å fullamme og samtidig booke seg jobbreiser som krever flere dager bort fra barnet.

Hun har vist fra da han ble født at det er "meg, meg, litt baby, også meg, meg". Hun viser hvor viktig og hvor lykkelig hun blir ved å ha kjærestetid, men er ikke så opphengt i å følge med på barnets utvikling uke for uke. Han er "bare en baby, han bare er der, han merker ingenting av at vi er borte fra han og han kommer ikke til å huske noen ting". 

Eksponeringen av barnet kom ikke som et sjokk. Det er vist bilder og videoer av hans ansikt så nå kan hun like gjerne slutte å late som at hun ikke vil at han skal bli eksponert. Og nå skal det lages en update på Snapchat om hvordan hans 4 måneder i verden har vært. Hvorfor vil du la vilt fremmede mennesker ha slik informasjon om ditt barn? Det finnes da vel sånne mamma gruppe forum som hun kan dele alt om anonymt. Men det skaper ikke klikk og penger i kassen.

Som mor selv så er man mor resten av livet. Det er ikke en sånn skru av og på knapp. Jeg tror at det er slik hun tenker dessverre. At barnet er urolig, har plager eller har det vondt slikt er det for alle. Men da skal du som mor (som 'planla' å få barn) å være der for han som trøst å trygghet. De leier inn barnevakt i Trondheim for å sove på hotell og for å dra på kino og trenger en også dagen etter. De leier inn barnevakt i Oslo så de kan legge seg på rommet ved siden av. Er ikke det slikt at dette barnet sover veldig mange timer? Er det nå de finner ut at ting kommer til å bli mer og mer krevende fordi han VOKSER, han er et menneske - ikke en dukke som bare forblir dukke. De tar med barnet på trening, legger han på sin lekematte på gulvet i et treningssenter, ikke hygenisk, slik at de kan trene sammen. Hvorfor kan ikke den ene trene, mens den andre passer barnet/trilletur/stimuli hjemme også bytte på det? Hvorfor må de BEGGE dra bort fra barnet for kino, restauranter, hotellovernatting og fest på byen? De begge er virkelig på tur.

Og nå skal besteforeldrene komme til Oslo, ha barnet på dåpsdagen fordi foreldrene skal feste videre. Dåpen skal koste 60 000 kr + og ha over 70 gjester med artister og alt.

Det er andre her inne som har merket det jeg også har merket. Kroppspråk. Hun ser anspent og usikker hver gang hun holder han. Og ikke misforstå det med å være forsiktig. Det er en slags rekvisitt som hun bare vil filme og bli ferdig med det. Når hun gjennom graviditeten ga seg selv de tankene om at hun kommer til å ha tilknytnings problem og fødselsdepresjon så er det det som utspiller seg nå. Det var en planlagt forklaring på hvorfor hun trengte så mye alenetid på trening og café, så mye kjærestetid og så mange overnattinger borte fra barnet. 

Jeg stusser like mye på han som på henne. Hans sønn sin identitet og detaljer er ute der for hver og en å få tak i. Han ofrer det slik at han kan leve på beste vestkant Frogner? Er han en sånn Kasper som hun var sammen med før, som snakket så mye om hvor privat han ville være, og plutselig ble pr-k** og ga intervjuer i hytt og pine for likes?

Jeg vet ikke om det meg, men jeg hadde ikke eksponert mine barn for penger. Så de vokser opp med fremmede som vet altfor mye om de.

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var jo mye spekulasjon her om hvordan hun fødte, hun skrev hun sku dele fødselshistorien.  Har hun gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (1 minutt siden):

Var jo mye spekulasjon her om hvordan hun fødte, hun skrev hun sku dele fødselshistorien.  Har hun gjort det?

Hun har sagt hun ikke vil dele den fordi det er privat 🤓

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flott at hun deler de tøffe stundene som mor også, og ikke rosemaler barseltiden med en baby som aldri skriker.

Men å klage over altfor lite søvn og at hun føler seg som en zombie vitner om veldig liten evne til å prioritere egen helse for igjen å kunne være en god mor (og partner). Hun som har så mye barnevakt burde jo sove når hun får hjelp fremfor å sitte på cafeer og drikke iskaffe. 
 

Foreldrerollen kort oppsummert: ta oksygenmasken på deg selv før du hjelper noen andre.

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (24 minutter siden):

Var jo mye spekulasjon her om hvordan hun fødte, hun skrev hun sku dele fødselshistorien.  Har hun gjort det?

Nej det sparar hon til den nya boken 😅

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gleder seg til han blir litt større for denne fasen er så krevende syns hun… 

😂 sorry for at jeg ler, men dette er den enkle delen kjære. Når han blir større så vil han kreve mer og for hver vanskelige periode så venter en ny vanskelig periode. 

Det blir aldri lett, det er ikke lett å forme et menneske. Men er man tilstede og gir kjærlighet og omsorg til barnet sitt så får man den beste gaven tilbake som er barnets kjærlighet, smil og latter. Og det å kunne se de vokse opp til å bli gode mennesker. 
 

Men man må faktisk være til stede. Man kan ikke kjøpe seg ut av dette. Hvis et barn vokser opp hos besteforeldrene så er det de barnet vil se opp til, ikke foreldrene. 

Sophie forstår tydeligvis ikke det. Hun forstår ikke at bare hennes tilstedeværelse og nærhet til barnet har enorm betydning for hans utvikling. 
Babyen har vært en del av henne i 9mnd, han er vant til å høre, føle og finne ro med mors hjerteslag. Og han har blitt sendt rundt som en fedex pakke siden han ble født. 
Sophie ville sikkert laget rabalder om en sak som omhandlet valp som ble tatt fra moren sin altfor tidlig… ironisk nok. 

  • Liker 17
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skaffa dig en man som inte ser på dig som en jävla barbie/sexobjekt så mår du kanske bättre 🙄Screenshot_20240910_174554_Snapchat.thumb.jpg.67df266fbad627148d3a8811acceee92.jpg

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (2 timer siden):

Skaffa dig en man som inte ser på dig som en jävla barbie/sexobjekt så mår du kanske bättre 🙄Screenshot_20240910_174554_Snapchat.thumb.jpg.67df266fbad627148d3a8811acceee92.jpg

Skal bli greier når frøken stivsminket nærmer seg de 80. Hvilke Barbie look hun går for da. 🙄😵🥴

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (17 minutter siden):

Skal bli greier når frøken stivsminket nærmer seg de 80. Hvilke Barbie look hun går for da. 🙄😵🥴

😅😅😅🙈

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (3 timer siden):

Skaffa dig en man som inte ser på dig som en jävla barbie/sexobjekt så mår du kanske bättre 🙄Screenshot_20240910_174554_Snapchat.thumb.jpg.67df266fbad627148d3a8811acceee92.jpg

Syntes dette var «ekkelt» selv, eller «icky»? Vet ikke helt. Hadde mannen min foretrukket noe sånt hadde jeg blitt irritert. Han foretrekker meg heldigvis helt uten sminke, selv om jeg foretrekker meg selv med. Ekstremt overfladiske mennesker begge to.

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlexandriaK skrev (6 minutter siden):

Syntes dette var «ekkelt» selv, eller «icky»? Vet ikke helt. Hadde mannen min foretrukket noe sånt hadde jeg blitt irritert. Han foretrekker meg heldigvis helt uten sminke, selv om jeg foretrekker meg selv med. Ekstremt overfladiske mennesker begge to.

Helt enig i det du skriver!! Jag liker också att sminka mig men gör det för min skull. Min man tycker bara det är onödigt att sminka sig då det tar längre tid för oss att komma iväg om jag ska det 😅 kan inte tänka mig hur det är att vara tillsammans med någon som håller på så som Vegard gör.. håller med om att det är icky och obehagligt! 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (4 timer siden):

Skaffa dig en man som inte ser på dig som en jävla barbie/sexobjekt så mår du kanske bättre 🙄Screenshot_20240910_174554_Snapchat.thumb.jpg.67df266fbad627148d3a8811acceee92.jpg

Personlig hadde jeg blitt fullstendig og varig avtent på en mann som så på 30-årige meg som en liten jente og ønsket at jeg skulle fremstille meg som barbie/girlie.

Det første som slo meg da jeg så dette var at dette er strategi, for å skape et narrativ hun kan bruke hvis forholdet en dag tar slutt. Da vil "jeg lar ham få bestemme" raskt endres til "han forsøkte å kontrollere meg, var ikke fornøyd med utseendet mitt".

Uansett hva hun egentlig mener med dette så er det først og fremst bare business for Sophie Elise AS' eier.

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 minutt siden):

Personlig hadde jeg blitt fullstendig og varig avtent på en mann som så på 30-årige meg som en liten jente og ønsket at jeg skulle fremstille meg som barbie/girlie.

Det første som slo meg da jeg så dette var at dette er strategi, for å skape et narrativ hun kan bruke hvis forholdet en dag tar slutt. Da vil "jeg lar ham få bestemme" raskt endres til "han forsøkte å kontrollere meg, var ikke fornøyd med utseendet mitt".

Uansett hva hun egentlig mener med dette så er det først og fremst bare business for Sophie Elise AS' eier.

Ja alltså det hade ju verkligen inte förvånat mig om det som du skriver skulle ske 🫠 och nej herregud tänk att denna mannen är runt 30? Det är så cringe. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

winterchild skrev (33 minutter siden):

Ja alltså det hade ju verkligen inte förvånat mig om det som du skriver skulle ske 🫠 och nej herregud tänk att denna mannen är runt 30? Det är så cringe. 

De to minner om det amerikanske uttrykket "when kids get kids", som var mye brukt på 80-90-tallet i USA. Det ble som regel brukt om altfor unge barn/tenåringer som selv fikk barn, og om at de ikke var modne for oppgaven, at problemene disse altfor umodne foreldrene selv hadde da gikk i generasjoner etter dem, pga. manglende oppmerksomhet og trygghet, manglende stabilitet på alle måter, foreldres egne dårlige reguleringer av følelser. Men også manglende utdannelse, dårlig økonomi, dårlig helse m.m. gikk i arv. Dette hadde de forskning på i USA allerede på 80-tallet, iflg. en slektning av meg der som jobbet med tematikken den gangen.

Og Sofie Steen Isachsen selv og far til hennes barn fremstiller seg selv på hennes forretningskonto på akkurat samme måten. Hun har kanskje penger, men bortsett fra det så viser hun en adferd på sine forretningskanaler som er i samme klasse som de utfordringene og problemene "kids who get kids" har.

Det er bare trist, og hun forstår det jo heller ikke. Det eneste hun er opptatt av er egen griskhet, som gjør at hun er villig til å selge sitt eget barn på sosiale medier, som et tilbehør eller produkt.

https://www.tv2.no/underholdning/var-tydelig-pa-at-barnet-skulle-skjermes-na-har-hun-snudd/16987084/

(artikkelen er egentlig bare en reklame for den serien hun er med i, får jeg inntrykk av, men hun forklarer jo (indirekte) at hun fremdeles mener, som hun sa i svangerskapet, at hun ikke ser på sitt barn som et eget individ om andre ikke kan kjenne det igjen.)

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (5 timer siden):

Hun gleder seg til han blir litt større for denne fasen er så krevende syns hun… 

😂 sorry for at jeg ler, men dette er den enkle delen kjære. Når han blir større så vil han kreve mer og for hver vanskelige periode så venter en ny vanskelig periode. 

Det blir aldri lett, det er ikke lett å forme et menneske. Men er man tilstede og gir kjærlighet og omsorg til barnet sitt så får man den beste gaven tilbake som er barnets kjærlighet, smil og latter. Og det å kunne se de vokse opp til å bli gode mennesker. 
 

Men man må faktisk være til stede. Man kan ikke kjøpe seg ut av dette. Hvis et barn vokser opp hos besteforeldrene så er det de barnet vil se opp til, ikke foreldrene. 

Sophie forstår tydeligvis ikke det. Hun forstår ikke at bare hennes tilstedeværelse og nærhet til barnet har enorm betydning for hans utvikling. 
Babyen har vært en del av henne i 9mnd, han er vant til å høre, føle og finne ro med mors hjerteslag. Og han har blitt sendt rundt som en fedex pakke siden han ble født. 
Sophie ville sikkert laget rabalder om en sak som omhandlet valp som ble tatt fra moren sin altfor tidlig… ironisk nok. 

Dette 👏🏻👏🏻👏🏻

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

De to minner om det amerikanske uttrykket "when kids get kids", som var mye brukt på 80-90-tallet i USA. Det ble som regel brukt om altfor unge barn/tenåringer som selv fikk barn, og om at de ikke var modne for oppgaven, at problemene disse altfor umodne foreldrene selv hadde da gikk i generasjoner etter dem, pga. manglende oppmerksomhet og trygghet, manglende stabilitet på alle måter, foreldres egne dårlige reguleringer av følelser. Men også manglende utdannelse, dårlig økonomi, dårlig helse m.m. gikk i arv. Dette hadde de forskning på i USA allerede på 80-tallet, iflg. en slektning av meg der som jobbet med tematikken den gangen.

Og Sofie Steen Isachsen selv og far til hennes barn fremstiller seg selv på hennes forretningskonto på akkurat samme måten. Hun har kanskje penger, men bortsett fra det så viser hun en adferd på sine forretningskanaler som er i samme klasse som de utfordringene og problemene "kids who get kids" har.

Det er bare trist, og hun forstår det jo heller ikke. Det eneste hun er opptatt av er egen griskhet, som gjør at hun er villig til å selge sitt eget barn på sosiale medier, som et tilbehør eller produkt.

https://www.tv2.no/underholdning/var-tydelig-pa-at-barnet-skulle-skjermes-na-har-hun-snudd/16987084/

(artikkelen er egentlig bare en reklame for den serien hun er med i, får jeg inntrykk av, men hun forklarer jo (indirekte) at hun fremdeles mener, som hun sa i svangerskapet, at hun ikke ser på sitt barn som et eget individ om andre ikke kan kjenne det igjen.)

Hundra procent sant 🙈🙈🙈😫

Endret av winterchild
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Era Vulgaris skrev (På 9.9.2024 den 16.01):

Jeg er ikke forundret. Hun har lest seg opp på alt som kan dreie seg om henne selv, og som hun kan bruke som innhold i SoMe. Diagnoser og symptomer på diverse som «andre kan kjenne seg igjen i», enten det er reelt eller ei. 
 

Hun legger ikke særlig vekt på å lese seg opp på barns utvikling og behov. Tror hun det er en baby born dukke hun har i hus? 

Lurer på hvordan hun kommer til å takle det når ungen en gang får feber, noe som kan skje når ungen får tenner 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GuuriMalla skrev (14 minutter siden):

Lurer på hvordan hun kommer til å takle det når ungen en gang får feber, noe som kan skje når ungen får tenner 

Og når hun og sønnen får omgangssyke etter hverandre. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GuuriMalla skrev (25 minutter siden):

Lurer på hvordan hun kommer til å takle det når ungen en gang får feber, noe som kan skje når ungen får tenner 

Da blir det synd på henne, som blir så trøtt og sliten. Men det ordner seg fint etter en natt eller to på hotell uten baby. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (7 timer siden):

Hun gleder seg til han blir litt større for denne fasen er så krevende syns hun… 

Jada... Bare vent, du Sofie!! 🤣🤣🤣

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...