Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Bestemoren skrev (På 8.9.2024 den 12.38):

Interessant at du har funnet denne lenken, @Zenhouse. Selv om blogginnlegget er fra 2018, synes det fortsatt aktuelt. Jeg mener å huske at influenser SE skrev at den nåværende assistenten hadde sendt henne mailer++ i lengre tid (før Trondheimsoppholdet) - med ønske om å få jobb. 
På assistentens SoMe kommer det bedre fram hvilke oppgaver hun har - f.eks. være med til frisør (begge fikk hårpleie), være med på kafé, legge ut reklame fra butikker som selger SE sine produkter - og nå også være med på baby-spa. Jeg skrev tidligere sist uke hva jeg trodde en assistent kunne bidra med for SE:  «Her blir det rein gjetning fra min side - kanskje rimelig arbeidskraft, kanskje godt å ha en (venninne) som (alltid?) stiller opp, en som også på sin instaside ofte reklamerer for SSI sine produkter, en beundrer og et ja-menneske nær seg… Igjen, jeg gjetter. Assistenten har sluttet i jobben i Trondheim og etablert nytt, eget firma i Oslo, hun trenger sikkert all mulig drahjelp.»

Her er noen sitater skrevet av SE i nevnte blogginnlegg:

«Jeg ønsker å jobbe med noen som er glad, har masse energi, er kreativ og vet hva de kunne gjort for å lette på min hverdag slik at jeg kan nå målene mine. En jente som imponerte stort i intervju hadde oversikt over hvem jeg ser opp til og hvem jeg har hatt lengst samarbeid med…»

«Om engasjement spiller størst rolle kommer tillit rett bak. Jeg trenger noen jeg kan fortelle hemmeligheter til, i alle fall om jobb. At du er en balansert og trygg person jeg kan legge ansvar på. Jeg trenger noen som viser det fra første sekund…»

«Jeg vet at den dagen jeg endelig får en assistent kommer vi til å ha det så morsomt sammen! Og det kommer ikke til å være en rotten jobb uten kreative utfordringer, du trenger ikke vaske klærne mine (ofc, haha). Vi skal skape sammen og hjelpe hverandre – jeg kan gi deg masse kontakter og muligheter, så klart vil ingen være min assistent for alltid men forhåpentligvis bruke det som et springbrett hvor du kan lære og møte folk som kan hjelpe deg videre. Om du i tillegg er god på foto er det bare et pluss for min del, men ikke et krav 🙂»

Hun søker etter en «ja» venninne. Trist.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Era Vulgaris skrev (36 minutter siden):

Jeg er ikke forundret. Hun har lest seg opp på alt som kan dreie seg om henne selv, og som hun kan bruke som innhold i SoMe. Diagnoser og symptomer på diverse som «andre kan kjenne seg igjen i», enten det er reelt eller ei. 
 

Hun legger ikke særlig vekt på å lese seg opp på barns utvikling og behov. Tror hun det er en baby born dukke hun har i hus? 

Du har et poeng der ja… stakkars lille gutt. Han har ikke bedt om å bli født. At hun ikke engang klarer å ofre seg selv for de første mnd av sin sønns liv 😔

 

Jeg må ærlig innrømme at det å bli mamma var mye tøffere enn jeg først forventet. Men det skal sies at jeg fikk et barn med spesielle behov som har krevd svært mye av meg. 
Jeg har ofret alt for sønnen min, jeg har lagt arbeid og karriere til sides for å følge opp han og gi han de beste forutsetningene i livet. Det har vært nødvendig for hans del, uten denne tette oppfølgningen ville han ikke hatt så god utvikling han har hatt. 
I følge SE så betyr det at jeg har latt mammarollen bli min hele identitet. Det har det kanskje vært i en periode, men det har vært den viktigste jobben jeg har gjort i mitt liv. 

Når vi velger å få barn så velger vi å la det å være mor bli en del av vår identitet. Når barnet vokser opp så får vi gradvis mer tid til oss selv igjen. 
Når vi velger å få barn vet vi ikke hvor stort ansvaret blir og hvor mye jobb det er. Barn er forskjellige og krever forskjellig. 
Men en ting har de til felles og det er at de alle blir født hjelpesløse og trenger oss fullt i starten. 


 

  • Liker 9
  • Hjerte 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (1 time siden):

Du har et poeng der ja… stakkars lille gutt. Han har ikke bedt om å bli født. At hun ikke engang klarer å ofre seg selv for de første mnd av sin sønns liv 😔

 

Jeg må ærlig innrømme at det å bli mamma var mye tøffere enn jeg først forventet. Men det skal sies at jeg fikk et barn med spesielle behov som har krevd svært mye av meg. 
Jeg har ofret alt for sønnen min, jeg har lagt arbeid og karriere til sides for å følge opp han og gi han de beste forutsetningene i livet. Det har vært nødvendig for hans del, uten denne tette oppfølgningen ville han ikke hatt så god utvikling han har hatt. 
I følge SE så betyr det at jeg har latt mammarollen bli min hele identitet. Det har det kanskje vært i en periode, men det har vært den viktigste jobben jeg har gjort i mitt liv. 

Når vi velger å få barn så velger vi å la det å være mor bli en del av vår identitet. Når barnet vokser opp så får vi gradvis mer tid til oss selv igjen. 
Når vi velger å få barn vet vi ikke hvor stort ansvaret blir og hvor mye jobb det er. Barn er forskjellige og krever forskjellig. 
Men en ting har de til felles og det er at de alle blir født hjelpesløse og trenger oss fullt i starten. 


 

At SE innbiller seg at man mister sin egen identitet fordi man går inn i mammarollen med alt man har, viser bare hvor ekstremt egosentrisk hun er, og hvor svart/hvitt alt er for henne. Hvor ofte har ikke hun skiftet identitet opp igjennom? Hvorfor er det vanskeligere å gå skikkelig inn i morsrollen enn det har vært å skifte fra sexy lolita til intellektuell skribent til cowgirl? 
 

Barn ber ikke om å komme til verden, og de kan ikke velge sine foreldre. Når vi velger å få barn, påtar vi oss et ekstremt stort ansvar. Noe som bør tas mye mer alvorlig enn en oppdiktet frykt for å miste egen identitet. Det blir en del av din identitet. 

  • Liker 15
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (19 minutter siden):

At SE innbiller seg at man mister sin egen identitet fordi man går inn i mammarollen med alt man har, viser bare hvor ekstremt egosentrisk hun er, og hvor svart/hvitt alt er for henne. Hvor ofte har ikke hun skiftet identitet opp igjennom? Hvorfor er det vanskeligere å gå skikkelig inn i morsrollen enn det har vært å skifte fra sexy lolita til intellektuell skribent til cowgirl? 
 

Barn ber ikke om å komme til verden, og de kan ikke velge sine foreldre. Når vi velger å få barn, påtar vi oss et ekstremt stort ansvar. Noe som bør tas mye mer alvorlig enn en oppdiktet frykt for å miste egen identitet. Det blir en del av din identitet. 

Men hun sa jo selv tidligere da hun snakket om barnets kjønn, at hun er glad barnet ikke var jente, fordi da måtte hun blitt nødt til å «ta opp kampen med sin egen identitet» og det var hun ikke klar til enda. Så hva er det hun snakker nedsettende om andre mammaer sin identitet for, når hennes egen ikke er på plass selv engang, i følge henne selv?

  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (På 6.9.2024 den 15.10):

Var det inte hon som skröt om hur enkel bebis hon hade? Verkar ju inte så längre då de inte får sova på natten etc. Kanske bra att inte alltid skryta utan vara lite jordnära istället 🙄

Alternativt innså eier av Sophie Elise AS at det valgte narrativet ikke ga nok penger i kassen og måtte endre imaget til passe endringen av narrativet...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (16 minutter siden):

Alternativt innså eier av Sophie Elise AS at det valgte narrativet ikke ga nok penger i kassen og måtte endre imaget til passe endringen av narrativet...

Du har sikkert helt rett i det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sinccis skrev (5 timer siden):

Men hun sa jo selv tidligere da hun snakket om barnets kjønn, at hun er glad barnet ikke var jente, fordi da måtte hun blitt nødt til å «ta opp kampen med sin egen identitet» og det var hun ikke klar til enda. Så hva er det hun snakker nedsettende om andre mammaer sin identitet for, når hennes egen ikke er på plass selv engang, i følge henne selv?

Jeg tror ikke hun husker hva hun selv har sagt fra en dag til den neste. Det er ikke lett når en må prøve å få kart og terreng til å passe, når geografien endrer seg hele tiden. 

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (16 timer siden):

At SE innbiller seg at man mister sin egen identitet fordi man går inn i mammarollen med alt man har, viser bare hvor ekstremt egosentrisk hun er, og hvor svart/hvitt alt er for henne. Hvor ofte har ikke hun skiftet identitet opp igjennom? Hvorfor er det vanskeligere å gå skikkelig inn i morsrollen enn det har vært å skifte fra sexy lolita til intellektuell skribent til cowgirl? 
 

Barn ber ikke om å komme til verden, og de kan ikke velge sine foreldre. Når vi velger å få barn, påtar vi oss et ekstremt stort ansvar. Noe som bør tas mye mer alvorlig enn en oppdiktet frykt for å miste egen identitet. Det blir en del av din identitet. 

Jeg tror hun misforstår noe grunnleggende, og det er at når du får barn så er ikke det en rolle du kan skru av og på, slik hun gjør ellers. Er du mor, så ER du mor, og barnet er ditt ansvar. Hele. Tiden. Sofie vil leke mamma og ta noen bildebevis på hvor søt hun er som mor, etterpå kan noen andre overta babyen så hun kan leke noe annet, det være seg sexy lolita eller barbie … slik hun alltid har gjort. 

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (48 minutter siden):

Jeg tror hun misforstår noe grunnleggende, og det er at når du får barn så er ikke det en rolle du kan skru av og på, slik hun gjør ellers. Er du mor, så ER du mor, og barnet er ditt ansvar. Hele. Tiden. Sofie vil leke mamma og ta noen bildebevis på hvor søt hun er som mor, etterpå kan noen andre overta babyen så hun kan leke noe annet, det være seg sexy lolita eller barbie … slik hun alltid har gjort. 

Klikket raskt innom en dag her og så en video der hun holdt opp Helmer og pratet/laget lyder til han. Syntes det hele virket veldig anstrengt. Vanskelig å se på. 🤔

  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (1 time siden):

Jeg tror hun misforstår noe grunnleggende, og det er at når du får barn så er ikke det en rolle du kan skru av og på, slik hun gjør ellers. Er du mor, så ER du mor, og barnet er ditt ansvar. Hele. Tiden. Sofie vil leke mamma og ta noen bildebevis på hvor søt hun er som mor, etterpå kan noen andre overta babyen så hun kan leke noe annet, det være seg sexy lolita eller barbie … slik hun alltid har gjort. 

Spot on!

Baby er bare nok et tilbehør for henne. Ufattelig trist. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moongirl skrev (31 minutter siden):

 

Molly65 skrev (6 minutter siden):

Hvem tjener mer av isabel r og sophie ? 

Skulle gissa att Sophie fortsatt tjener mer, men att det är påväg nedöver? Tycker ärligt talat Isabel förtjänar att tjäna mer, hon har i alla fall inget barn hon överexponerar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (2 minutter siden):

Skulle gissa att Sophie fortsatt tjener mer, men att det är påväg nedöver? Tycker ärligt talat Isabel förtjänar att tjäna mer, hon har i alla fall inget barn hon överexponerar.

Sedan kanske posegate har gjort att Sophie har tjänat mindre förresten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (6 minutter siden):

Sedan kanske posegate har gjort att Sophie har tjänat mindre förresten 

Hva er posegate? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Molly65 skrev (5 minutter siden):

Hva er posegate? 

Det var då hon och Nora poserade med en k*ka*n pose (Nora höll den) och både fick mye backlash.

BF892A19-6418-458F-AD41-16563DBB3960-1200x1157.jpeg

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (10 minutter siden):

Det var då hon och Nora poserade med en k*ka*n pose (Nora höll den) och både fick mye backlash.

BF892A19-6418-458F-AD41-16563DBB3960-1200x1157.jpeg

Ahaa skjønner 😅😅😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...