Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Titori skrev (15 minutter siden):

Siterer meg selv her 😛 mente ikke å forsvare henne, men kanskje man bør passe på å ikke bli for unyansert. Det er litt sånn det er på nett for tiden, alt blir veldig enten eller. Når man får barn blir det jo et nytt liv, og man bør sette barnet foran seg selv. Samtidig som man må finne balansen med å prioritere seg selv litt innimellom også. Og det virker kanskje som hun bikker for mye over til den "prioritere seg selv" -siden.. Det blir faktisk mye morsommere å ha barn om man går skikkelig inn i det, inn i deres verden, og prioriterer å tilbringe mye kvalitetstid sammen. Men vi ser bare bruddstykker, er det jeg mener. Vi vet ganske lite. 

Vi burde ikke vite noe. Hun eksponerer barnet for klikk og penger, og bruker det som click bait for å holde seg relevant. Hun synes tydeligvis det er viktigere enn å faktisk være en omsorgsfull mamma. 

  • Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ayesha2 skrev (6 timer siden):

Det er mye som kan spekuleres om og mye man kan ta henne på, men her skriver man basert på hva HUN selv har lagt ut på sosiale medier. Jeg trodde at graviditeten og det nye forholdet skulle forandre henne, men jeg hadde mine tvil. Hun snakket mye om det i sin podcast at hun skulle ikke miste seg selv, skal prioritere kjærestetid, hadde allerede booket nattevakt og sa ja til å jobbe med filming som krevdes at hun skal reise bort fra barnet - FØR han var født. Jeg leser her at mange ser på det som en bagatell sak det med tilknytning mellom mor og barn. At det er helt normalt å være så mye borte fra sitt barn for å ikke miste seg selv. Men man må huske at hun har over 500 000 følgere og det er skummelt å vitne til hvor lett påvirkelig folk er. 

Man kan få fødselsdepresjon, kan få et barn med kolikk, barn som er syk, barn som ikke sover og er veldig krevende. Da kan man forstå at foreldre blir slitne og er manko på søv og hvile. Men i dette tilfelle så er dette et barn som sover mesteparten av dagen og den dagen han gråt og var urolig er dagen de skulle reise. Reisen gikk ikke som planlagt, hun dro fra de i Trondheim, innom Oslo, fløy til Harstad og gledet seg med kjærestetid på hotellovernatting etter en dag som barnet tydeligvis ble preget av.

Hun har hatt barnevakter fra noen som er fremmed for både henne selv og barnet for å dra på kino med kjæresten. Hun trengte til og med barnevakt dagen etter kino fordi hun hadde sovet dårlig. Hun sier selv at hun er i Harstad fordi der for hun dra på café på dagen og trening på kvelden uten barnet (og treffe venner, ta bilder og dra på bursdag). Det er greit å ta seg tid til seg selv, trene og alt det der - men, dette ser litt mye ut. Jeg leser her at noen skriver at det er 'mammapolitiet' og at det er helt normalt at far er på jobb, bla bla bla. Det er ikke dét som er problemet. Saken er at de begge har så ekstremt mye behov for kjærestetid, de begge eksponerer barnet, de begge tjener penger på barnet og de begge har vært borte flere netter fra barnet som er kun noen måneder gammel! Det er enten guttetur, filming av "Girls of Oslo", slappe av tid på hotell eller hva enn slags unnskyldning/forklaring de har. De var ikke klare til å bli foreldre, dog er det ingenting som kan forbrede deg på det ansvaret, men disse to skiller seg ut. Det hjelper ikke å kjøpe en seng som Beyonce har for sine barn til 20 000 kr når du setter deg selv først.

Dette med dåpen kan man se på forskjellige måter. I vår kultur er det vanlig at man har dåp som starter tidlig med det religiøse og har fest utover kvelden. Mat, drikke og god stemning. Jeg har selv døpt mine 2 barn, har mange nieser og nevøer som har blitt døpt og slik feires alle. Men det hadde vært helt hårreisende å døpe barnet for å så levere barnet til besteforeldre og jeg fester videre med venner. Det er ikke din dag! Om hun sier slikt for å provosere vet jeg ikke, men det er merkelig at ingen rundt henne reagerer. Dette er en dag der barnet får masse inntrykk og kanskje trenger sine foreldre på slutten av dagen, men de skal feste med venner (?!)...

Jeg vet ikke helt om jeg biter på den tilknytnings problemet hun sier at hun har. Fordi hun var veldig åpen på både Podcast og sosiale medier at hun har sine planer om både nanny, barnevakt og reise bort fra barnet - før barnet ble født. Det er slike tema som er 'interessant' eller tabu å snakke om og de generer klikk og engasjement. Det å ikke kunne amme hintet hun til før hun fikk barnet. Bare det at hun planla å reise til Oslo da han var såpass liten, sier veldig mye om at hun aldri hadde tenkt å amme. Hun går på hårpiller som hun ikke kan gå på når hun ammer. Hun forklarer med at det var slitsomt å amme og hun ville ikke bare sitte der fast på sofaen og be kjæresten om å hente ting/rydde bort ting. Alt dette er en del av hennes strategi, fordi plutselig fikk hun åpne opp med div av tingene som har vært utfordrene som mor, all kritikk og hat hun har mottatt - til selveste NRK! Godt jobbet, kynisk men penger i kassen og igjen være 'tøff som tør å snakke åpent om ting andre ikke snakker om'.

Nei, det er sikkert mye bra hun gjør eller har gjort i livet, men hvordan hun fremstiller seg som mor setter ikke henne i et bra lys. Når hun filmer seg selv med barnet virker hun utrolig ubekvemt og usikker. Hun bokstavelig talt gløder når hun snakker om Glød eller er med kjæresten. Når hun er med sønnen så virker det som 'ok, 1 2 3 action, virke glad, and cut'. Det er trist for barnet å bli eksponert så mye at fremmede til og med vet at han gråt da han dusjet med foreldrene fordi de satt på kaldt vann ved uhell og vet dag og kveldsrutinene.

En lang, men nøktern og meget god oppsummering! 

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonyma123 skrev (På 17.8.2024 den 9.46):

Tror det er godt gjettet. Influenserdrikken over alle, og assistenten hennes er vel involvert i islatte i Trondheim. 

Så lei av influensere som går rundt med islatten sin 🥱

Å gud- hun assistenten i trondheim blir jeg sprø av. Hun er tidens wannabe Sophie. Hun tar samme type innhold som Sophie på snap, med at hun stiller opp kamera og gjør seg deilig foran kamera, hun filmer trening som SE, når hun er i butikker så filmer hun Glød sine produkter som at det var hennes egne. Hun er sånn «åååå se denne fine utstillingen av Glød, jeg blir så stolt». Hallo?! Ikke hennes produkt. Når hun var på festival i helgen i trondheim La hun ut «kom bort og hils på meg om dere er her da»…🤦‍♀️ Og nå skal hun flytte etter henne til Oslo da.. 

Flaut….

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (På 15.8.2024 den 23.23):

Så du ser ikke problemet med å ha barnevakt til en nyfødt baby gang på gang mens mor og far sover på hotell? Han var vel 9 uker gammel første gang det skjedde. Hvis ikke det alene er problematisk, så vet du rett og slett ikke hva dårlig tilknytning kan føre til. 
 

Og eksponering av barnet til en hver tid er også ekstremt uheldig. Alt for at hun skal holde seg relevant. Forkastelig. 

Det finnes land i Europa hvor kvinner har 10-12 ukers mammaperm. Hvor barna må i barnehage, eller være hos besteforeldre fordi mor må på jobb. Sist jeg sjekket så finnes det velfungerende mennesker rundt om i Europa også. Selv om de ikke har hatt mamma 24/7 det første leveåret. 

Hadde du kritisert en venninne av deg på samme vis? Som hadde sendt barnet sitt til besteforeldrene fordi hun ville sove en natt på hotell? Du hadde kalt henne en dårlig mor og belært henne i dårlig tilknytning? 
 

 


 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ToneVie skrev (6 timer siden):

Det finnes land i Europa hvor kvinner har 10-12 ukers mammaperm. Hvor barna må i barnehage, eller være hos besteforeldre fordi mor må på jobb. Sist jeg sjekket så finnes det velfungerende mennesker rundt om i Europa også. Selv om de ikke har hatt mamma 24/7 det første leveåret. 

Hadde du kritisert en venninne av deg på samme vis? Som hadde sendt barnet sitt til besteforeldrene fordi hun ville sove en natt på hotell? Du hadde kalt henne en dårlig mor og belært henne i dårlig tilknytning? 
 

 


 

Ja, jeg hadde kritisert henne sterkt for det, hva slags enablere er det som ikke ville gjort det? Også om en venninne hadde begynt med narkotika, utviklet spiseforstyrrelser, brukt skrikekur på babyen sin, latt hunden sin være i bur 20 timer i døgnet, eller annen oppførsel som skader henne selv eller andre, så sier man jo noe, man sitter da ikke og bare ser på en venn ødelegge seg selv eller andre uten å bry seg! 

Ja det finnes steder i verden med dårlige permisjonsordninger. I disse landene er det mest vanlige at kvinnene må ta ubetalt fri når de får barn. Veldig kjipt, men i det minste ikke skadelig for babyen.

  • Liker 32
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ToneVie skrev (13 timer siden):

Det finnes land i Europa hvor kvinner har 10-12 ukers mammaperm. Hvor barna må i barnehage, eller være hos besteforeldre fordi mor må på jobb. Sist jeg sjekket så finnes det velfungerende mennesker rundt om i Europa også. Selv om de ikke har hatt mamma 24/7 det første leveåret. 

Hadde du kritisert en venninne av deg på samme vis? Som hadde sendt barnet sitt til besteforeldrene fordi hun ville sove en natt på hotell? Du hadde kalt henne en dårlig mor og belært henne i dårlig tilknytning? 
 

 


 

Ja. 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ForumMaria skrev (19 timer siden):

Å gud- hun assistenten i trondheim blir jeg sprø av. Hun er tidens wannabe Sophie. Hun tar samme type innhold som Sophie på snap, med at hun stiller opp kamera og gjør seg deilig foran kamera, hun filmer trening som SE, når hun er i butikker så filmer hun Glød sine produkter som at det var hennes egne. Hun er sånn «åååå se denne fine utstillingen av Glød, jeg blir så stolt». Hallo?! Ikke hennes produkt. Når hun var på festival i helgen i trondheim La hun ut «kom bort og hils på meg om dere er her da»…🤦‍♀️ Og nå skal hun flytte etter henne til Oslo da.. 

Flaut….

Mener SSI tidligere skrev på snap at den nye Trondheims-assistenten flere ganger hadde tatt kontakt mens SSI bodde i Oslo. Dette kan tolkes på to måter, den positive er at assistenten er en stor beundrer av SSI, har hatt en drøm om å bli kjent med og jobbe for forbildet sitt, hun vil fortsatt være nær og flytter etter SSI til Oslo. Den andre og mer negative vinklingen er at assistenten  er en stalker og at atferden er beregnende og bevisst for å komme inn i SSI sine kretser. Egentlig litt trasig begge alternativene…

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ToneVie skrev (21 timer siden):

Det finnes land i Europa hvor kvinner har 10-12 ukers mammaperm. Hvor barna må i barnehage, eller være hos besteforeldre fordi mor må på jobb. Sist jeg sjekket så finnes det velfungerende mennesker rundt om i Europa også. Selv om de ikke har hatt mamma 24/7 det første leveåret. 

Hadde du kritisert en venninne av deg på samme vis? Som hadde sendt barnet sitt til besteforeldrene fordi hun ville sove en natt på hotell? Du hadde kalt henne en dårlig mor og belært henne i dårlig tilknytning? 
 

 


 

Da jeg ble født, så hadde moren min bare tre måneder barselpermisjon. Etter det sluttet hun å amme og gikk tilbake til jobb. Jeg har aldri hatt et nært forhold til henne. Kanskje er dette grunnen? Jeg har ikke sett den forbindelsen før. Men mine jevnaldrende venninner hadde hjemmeværende mødre og de hadde alle et nært forhold til sin mor.

  • Liker 11
  • Hjerte 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (14 timer siden):

Ja, jeg hadde kritisert henne sterkt for det, hva slags enablere er det som ikke ville gjort det? Også om en venninne hadde begynt med narkotika, utviklet spiseforstyrrelser, brukt skrikekur på babyen sin, latt hunden sin være i bur 20 timer i døgnet, eller annen oppførsel som skader henne selv eller andre, så sier man jo noe, man sitter da ikke og bare ser på en venn ødelegge seg selv eller andre uten å bry seg! 

Ja det finnes steder i verden med dårlige permisjonsordninger. I disse landene er det mest vanlige at kvinnene må ta ubetalt fri når de får barn. Veldig kjipt, men i det minste ikke skadelig for babyen.

Du sammenligner at et barn er hos besteforeldrene sine på overnatting med om ei venninne begynner med narkotika eller får en spiseforstyrrelse?  Man ødelegger ikke en baby ved å ha noe avlastning på nettene. 

Jeg har bodd i utlandet i flere år og har selv venninner som er alenemødre uten sjanse for å ta ulønnet permisjon. Hvor disse barna er hos besteforeldre eller i barnehage. Jeg kjenner også flere damer helt i andre skalaen som har night nurse flere ganger i måneden. For å få sove skikkelig.  Det har aldri slått meg å fortelle noen av disse gruppene av damer at de er dårlige mødre eller ødelegger babyen sin selv om JEG ikke kunne tenkt meg å gjort det samme. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (17 minutter siden):

Da jeg ble født, så hadde moren min bare tre måneder barselpermisjon. Etter det sluttet hun å amme og gikk tilbake til jobb. Jeg har aldri hatt et nært forhold til henne. Kanskje er dette grunnen? Jeg har ikke sett den forbindelsen før. Men mine jevnaldrende venninner hadde hjemmeværende mødre og de hadde alle et nært forhold til sin mor.

Hun har vært en omsorgsfull og kjærlig mor? Men kort barselpermisjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ToneVie skrev (2 timer siden):

Du sammenligner at et barn er hos besteforeldrene sine på overnatting med om ei venninne begynner med narkotika eller får en spiseforstyrrelse?  Man ødelegger ikke en baby ved å ha noe avlastning på nettene. 

Jeg har bodd i utlandet i flere år og har selv venninner som er alenemødre uten sjanse for å ta ulønnet permisjon. Hvor disse barna er hos besteforeldre eller i barnehage. Jeg kjenner også flere damer helt i andre skalaen som har night nurse flere ganger i måneden. For å få sove skikkelig.  Det har aldri slått meg å fortelle noen av disse gruppene av damer at de er dårlige mødre eller ødelegger babyen sin selv om JEG ikke kunne tenkt meg å gjort det samme. 

Så kul du er da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ToneVie skrev (På 19.8.2024 den 1.01):

Det finnes land i Europa hvor kvinner har 10-12 ukers mammaperm. Hvor barna må i barnehage, eller være hos besteforeldre fordi mor må på jobb. Sist jeg sjekket så finnes det velfungerende mennesker rundt om i Europa også. Selv om de ikke har hatt mamma 24/7 det første leveåret. 

Hadde du kritisert en venninne av deg på samme vis? Som hadde sendt barnet sitt til besteforeldrene fordi hun ville sove en natt på hotell? Du hadde kalt henne en dårlig mor og belært henne i dårlig tilknytning? 
 

 


 

Det er masse forskning på tilknytning. Ingen vits å argumentere i at neglisjering og at mange separasjoner er greit for barnet.

Andre land er bygget opp på andre modeller. Har de kortere permisjon er det normalt å ta ulønnet permisjon. Da betaler de kanskje også mindre skatt, der de har muligheten for å spare til dette. I F.eks Japan og mange kulturer er det normalt at mor er babyen i flere år uten å jobbe. Det er også gjort forskning på at flere av disse barna har en tryggere og sunnere tilknytning til mor og derfor også mer grunnleggende trygge ferdigheter i andre relasjoner. Det finnes også land som har lenger permisjon og enda bedre ordninger enn i Norge. Det finnes land med kortere permisjon, på en eller annen måte kan mor kanskje få dette til å fungere uten å bli for skadelig for tilknytningen, hvis det er en annen trygg og fast person og ikke mange ulike. Hvor sensitiv og omsorgsfull denne perosnen er spiller også inn. Å måtte finne barnepass og slikt pga jobb kan skape mye stress for mor, heller ikke er bra for tilknytningen og kan virke belastende på barnet. Derfor permisjonen ble utvidet i Norge. 

Endret av millak
  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hulderen skrev (21 timer siden):

Da jeg ble født, så hadde moren min bare tre måneder barselpermisjon. Etter det sluttet hun å amme og gikk tilbake til jobb. Jeg har aldri hatt et nært forhold til henne. Kanskje er dette grunnen? Jeg har ikke sett den forbindelsen før. Men mine jevnaldrende venninner hadde hjemmeværende mødre og de hadde alle et nært forhold til sin mor.

All forsking viser at å skille barn fra foreldre i så tidlig alder, så mange timer hver dag gjør tilknytningen vanskelig.. 

selv om mange land har dårlige løsninger, til tross all forsking som viser at deg er skadelig for barnet .. 

 

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (22 timer siden):

Da jeg ble født, så hadde moren min bare tre måneder barselpermisjon. Etter det sluttet hun å amme og gikk tilbake til jobb. Jeg har aldri hatt et nært forhold til henne. Kanskje er dette grunnen? Jeg har ikke sett den forbindelsen før. Men mine jevnaldrende venninner hadde hjemmeværende mødre og de hadde alle et nært forhold til sin mor.

Min mor var hjemme, og jeg har ikke et godt forhold til henne. Der i mot så sørget jeg hardt hver gang min far dro til sjøs, som den pappajenten jeg var 😊 Så ikke alltid mor er primær tilknytningsperson. Men da er det jo ekstra viktig at den andre forelderen er der 🤍

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt feil å anta at man ikke får rett tilknytning fordi man trenger å sove en hel natt mens babyen er liten osv. En venninne av meg hadde moren som barnevakt hjemme når babyen var to uker. Hun hadde knapt sovet på to uker. Jeg syns hun var flink som prioriterte hjelp for å få sovet ut. Dette gjentok seg de første mnd. De har likevel et tett forhold i dag. Mange har day nanny og night nanny. I mange land er mor tidlig tilbake på jobb. Likevel har jo disse landene normalt fungerende voksne. 

Det er mye å ta Sophie Elise på, men akkurat mammarollen reagerer jeg lite på. Man kan aldri vite hva som foregår bak lukkede dører. Og en uthvilt mamma tror jeg er bra for en baby. 

It taket a village to raise a kid, og det tror jeg på helt fra en baby er født. Søvn er viktig også for en mamma. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bestemoren skrev (På 16.8.2024 den 15.11):

https://www.tv2.no/underholdning/hemmelighetsfull-om-nytt-prosjekt/16919498/

«Selskapet ble opprettet i vår, og står i Brønnøysundregisteret registrert under bransje «11.070 Produksjon av mineralvann, leskedrikker og annet vann på flaske».

Foreslår Sophio (inspirert av Cocio): Kullsyreholdig chai latte laget med mme, gjæret i tre måneder for en spike av alkohol, tilsatt betakaroten og b-vitaminer for gradvis økende glöd og økt hårvekst. Eventuelt "Pink candybabygirl" (inspirert av White lady): Kullsyreholdig energidrikk, en blanding av prinsessens Pink gin, rosa marengs og Cipralex for å tilføre litt serotonin og gi litt mer faen. Kanskje også "Babyshame and glitter" (inspirert av Babycham) servert i tåteflaske med doble vegger med glitterfylt kjølende serum laget av glöd-dråper og HA-syre, som kan brukes til foryngende selvbruning etter en heftig natt på hotell når flasken er tom.

 

Finner veien ut selv...:natti:

  • Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (9 minutter siden):

Foreslår Sophio (inspirert av Cocio): Kullsyreholdig chai latte laget med mme, gjæret i tre måneder for en spike av alkohol, tilsatt betakaroten og b-vitaminer for gradvis økende glöd og økt hårvekst. Eventuelt "Pink candybabygirl" (inspirert av White lady): Kullsyreholdig energidrikk, en blanding av prinsessens Pink gin, rosa marengs og Cipralex for å tilføre litt serotonin og gi litt mer faen. Kanskje også "Babyshame and glitter" (inspirert av Babycham) servert i tåteflaske med doble vegger med glitterfylt kjølende serum laget av glöd-dråper og HA-syre, som kan brukes til foryngende selvbruning etter en heftig natt på hotell når flasken er tom.

 

Finner veien ut selv...:natti:

😂 dævver. 

På Desken brenner (NRK pod) hadde de tidligere "Krybbeglöd - selvbruning for babyer" el. 

Slår følge med deg jeg 👍

  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosererrøde skrev (56 minutter siden):

Det blir litt feil å anta at man ikke får rett tilknytning fordi man trenger å sove en hel natt mens babyen er liten osv. En venninne av meg hadde moren som barnevakt hjemme når babyen var to uker. Hun hadde knapt sovet på to uker. Jeg syns hun var flink som prioriterte hjelp for å få sovet ut. Dette gjentok seg de første mnd. De har likevel et tett forhold i dag. Mange har day nanny og night nanny. I mange land er mor tidlig tilbake på jobb. Likevel har jo disse landene normalt fungerende voksne. 

Det er mye å ta Sophie Elise på, men akkurat mammarollen reagerer jeg lite på. Man kan aldri vite hva som foregår bak lukkede dører. Og en uthvilt mamma tror jeg er bra for en baby. 

It taket a village to raise a kid, og det tror jeg på helt fra en baby er født. Søvn er viktig også for en mamma. 

 

Nå har SE vært veldig åpen om at hennes baby aldri gråter. Han sover stort sett hele døgnet også har hun fortalt. 
Du kan ikke sammenligne med en mor med et barn som gråter hele tiden og hun ikke har fått søvn. 
 

SE har også en partner. De kan bytte på å stå opp med babyen for han får flaske uansett. 

Selv var jeg helt alene med baby. Og når jeg hadde omgangssyke i over et døgn da han var 3uker gammel. Alt jeg prøvde å drikke kom opp igjen med en gang og jeg hadde en baby som nektet å ta flaske. Da var det umenneskelig å være alene. 
Men jeg følte fortsatt ikke det behovet for å være fysisk vekk fra babyen min. 

For meg virker det som SE ikke kunne vente med å komme seg vekk fra babyen, leve sitt eget liv og gjøre voksne ting. 
Det er så ubegripelig å se en nybakt mor til et planlagt barn oppføre seg sånn. 
Hvorfor få barn hvis man ikke engang vil ofre seg og legge sitt eget til side i spedbarnstiden engang? 
Dette er også bare begynnelsen, hun har en lang rekke utfordringer som venter på henne. Det å oppdra barn er en stor jobb og et enormt ansvar, og det gjelder å legge inn nok tid og energi på å følge opp barnet i oppveksten slik at man sørger for å skape et trygt voksent menneske. 
Man kan ikke kjøpe seg fri fra denne jobben, det blir det ikke gode mennesker av. 
 

«han er bare en baby, han bryr seg ikke» sier hun. Og hun kommer vel til å fortsette å unnskylde seg slik videre, for sønnen virker jo okay med at hun er så mye avgårde. Men det er mer enn det øyet kan se. Sønnen er ikke Okay med at hun er avgårde hele tiden, det virker sånn fordi han kjenner ikke til noe annet. På innsiden av seg har han et stort voksende sår som vil sprekke og begynne å blø når han blir eldre. 
Jeg snakker av erfaring da jeg har opplevd omsorgssvikt og jeg vokste opp med å tro det var normalt at foreldre slo og truet barna sine, for å gi deg et eksempel. 
(Selvom jeg har opplevd vold så er det som plager meg mest fra barndommen den manglende emosjonelle omsorgen fra foreldrene mine)

  • Liker 8
  • Hjerte 9
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (På 19.8.2024 den 22.34):

Da jeg ble født, så hadde moren min bare tre måneder barselpermisjon. Etter det sluttet hun å amme og gikk tilbake til jobb. Jeg har aldri hatt et nært forhold til henne. Kanskje er dette grunnen? Jeg har ikke sett den forbindelsen før. Men mine jevnaldrende venninner hadde hjemmeværende mødre og de hadde alle et nært forhold til sin mor.

Samme med meg. Begynte i barnehagen da jeg var 3 mnd. Har et bra forhold til min mor, men utfordringer i nære relasjoner.

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...