Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Justlooking skrev (9 minutter siden):

Hun skal tydeligvis fjerne den kunstige rumpa og hoftene som hun bygge enda mer ut for en stund siden. Nå er det helt «ut» å se ut som henne, og da følger vel hun trendene som vanlig. Godt at en normal kropp er mer vanlig nå, det har vært et vanvittig galskap i alt for mange år. 

Hun virker veldig avslappet til å legge seg under kniven for et risikofylt inngrep. Tenker ikke på hva som kan skje med barnet hvis det går galt med henne…

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

winterchild skrev (40 minutter siden):

Då antar jag att det är bekräftat att hon i alla fall ska till en plastikkirurg i L.A för konsultation gällande rumpan.. Jag hoppas inte hon gör någon BBL eller något annat livsfarligt. 

Screenshot_20240809_231354_Snapchat.jpg

Må innrømme at bildet hun velger å bruke her blir litt merkelig mtp. temaet.

Bildet viser hvor ekstremt hun har endret ansiktet sitt med diverste kosmetiske operasjoner og injeksjoner - så mye at hun ikke ser naturlig ut i det hele tatt. Mens fokuset er på rumpa...

Det som fremstilles som innhold på bedriftens kanaler er ikke et friskt og sunt forhold til kropp - men det motsatte.

Nå er det selvskadingsoperasjon nr. xx som hun altså planlegger. Å ta ut er fornuftig det, men det har hun jo påstått før at hun skulle, for så å operere seg på nytt igjen.

Dette er bedriftsinnhold hvor bedriftseier velger å selge det hun tror hun kan tjene mest penger på, og selvskadelig er tydeligvis noe hun har troen på :(

  • Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tanker om intervjuet hos NRK. Ikke har jeg sett det, og ikke har jeg tenkt å se det. Og ikke følger jeg henne noen steder, får nok med meg det viktigste her inne, samt overskrifter i aviser (det holder for meg). Men jeg undres nu på hvem som valgte de emnene hun skulle intervjues om 🤔 Hadde vel vært bedre om hun blei stilt spørsmål om eksponering av sønnen, og kanskje litt om det store behovet for kjærestetid, og alle andre nyttige og unyttige behov som må dekkes, særlig mtp at det kjæreste dem har er hjemme med barnevakt...

  • Liker 12
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotte-Mei skrev (3 minutter siden):

Litt tanker om intervjuet hos NRK. Ikke har jeg sett det, og ikke har jeg tenkt å se det. Og ikke følger jeg henne noen steder, får nok med meg det viktigste her inne, samt overskrifter i aviser (det holder for meg). Men jeg undres nu på hvem som valgte de emnene hun skulle intervjues om 🤔 Hadde vel vært bedre om hun blei stilt spørsmål om eksponering av sønnen, og kanskje litt om det store behovet for kjærestetid, og alle andre nyttige og unyttige behov som må dekkes, særlig mtp at det kjæreste dem har er hjemme med barnevakt...

Jeg tenkte samme tanker. Tipper saken er at barneeksponering, reise så ofte fra barnet som er så lite og ha flere fremmede barnevakter m.m. er spørsmål SSI aldri ville stilt opp for å svare på.

Hun har nok sørget for å avtale spørsmål på forhånd, eller i det minste avtale hva som ikke skal diskuteres.

Trist at Nrk støtter eieren av denne uetiske millionbedriften og gir den reklame.

  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinccis skrev (7 timer siden):

Er nok bare Sofie som fortsatt bare er en liten jente 🥺

IMG_8237.png

Best å ta det negativt til seg bare i tilfelle. Den der ble hun åpenbart irritert for 🤦‍♀️🤦‍♀️fysj sååå frekt. Hun ønsker kansje å være liten jente. Hun oppfører seg som en. Men ser ikke ut som en 🤣 selv om hun tilsynelatende prøver for harde livet 

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.G.E skrev (11 timer siden):

Hun har knapt hår og går på medisiner for å øke hårvekst! Så svir hun det av med bleking og løshår!

men skryter av egen vipper som er blitt så lang, inn med reklame og får mer cash! 
når det i hovedsak er de tablettene hun tar som gir henne de vippene!!

Det glemmer folk! Hun har selv sagt at det øker hårvekst på hele kroppen!

Ellers dette nye med ernæringsekspert som jobber med alle kjendiser bla bla bla! Jeg blir matt av den dama og hennes fiksering på å se ut som en utstillingsdukke 

Virker for meg som om hun har en kvartlivskrise eller noe

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Theocean skrev (13 minutter siden):

Jeg har aldri tenkt på at jeg føler noe i det såkalte mammahjertet. Har alltid syntes det høres ganske teit ut. Men når jeg leste snappene hennes om at etter en lang dag med dåp med virkelig full pakke. Masse folk de ikke er så nære(?) flere artister og masse opplegg og inntrykk for en liten baby. Etter en sånn dag skal han rett til besteforeldrene så hun og Vegard kan feste videre med disse folkene som har kommet for å delta på dåpen 😅 Da fikk jeg plutselig litt vondt i det såkalte mammahjertet jeg også. 

Går vel fint det. Baby er sikkert bedre tilknyttet besteforeldrene enn mor og far

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (32 minutter siden):

Går vel fint det. Baby er sikkert bedre tilknyttet besteforeldrene enn mor og far

Han blir det i alle fall snart. Hvordan skal det gå med tilknytningen når de flytter til Oslo?

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter Sophie Elise på Snap?

Jeg kan ikke finne henne igjen og lurer på om jeg har blitt blokkert🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (15 minutter siden):

Hva heter Sophie Elise på Snap?

Jeg kan ikke finne henne igjen og lurer på om jeg har blitt blokkert🤔

Sophizzleyo.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (13 timer siden):

Jeg tenkte samme tanker. Tipper saken er at barneeksponering, reise så ofte fra barnet som er så lite og ha flere fremmede barnevakter m.m. er spørsmål SSI aldri ville stilt opp for å svare på. 

Hun har nok sørget for å avtale spørsmål på forhånd, eller i det minste avtale hva som ikke skal diskuteres.

Trist at Nrk støtter eieren av denne millionbedriften og gir den reklame.

"Trist at du" slenger ut påstander uten å vite hva du snakker om.

Hvis du hadde tatt en kikk på nettsiden til Nrk før du la ut dette innlegget, noe jeg tviler på du har gjort, ville du funnet en artikkel om saken. 

Denne artikkelen er et hjertesukk fra jordmødre og helsesykepleier som har sett seg lei på å bruke helseundersøkelser med nybakte mødre til å rydde opp i informasjon de henter fra influensere. Sofie Steen Isachsens fødselsdepresjon er av de temaer mange nybakte mødre har tatt opp. Dermed ble hun kontaktet og intervjuet om dette.

Med andre ord ikke et intervju hvor "Nrk støtter eieren av denne uetiske millionbedriften og ga den reklame".

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sh999 skrev (1 time siden):

At de velger «voksen fest» i selve barnedåpen er for meg helt hinsides 🤯 og det sier jo dessverre bare litt. Me, myself and I all day long 🤮 

Det hadde jeg aldri hatt samvittighet til, eller hatt lyst til for den saks skyld..stakkars baby, en full dag med mange nye folk, inntrykk og steder, og så får han ikke tryggheten fra sin mor på kvelden og kan roe ned

  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (20 timer siden):

Det er bra hun er så nøye med å sensurere ungen. Det er heldigvis ingen som får med seg hvordan han ser ut  :sarkasme:

 

Fyi, smiley la jeg til.  Jeg synes ikke det er riktig at unger eksponeres sånn

Screenshot_20240809_224654_Snapchat.jpg

Hun har operert brystene 4 ganger og prøvde å amme i 5 min.  Og DET får hun spalteplass i NRK for . :spy:

  • Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (4 timer siden):

"Trist at du" slenger ut påstander uten å vite hva du snakker om.

Hvis du hadde tatt en kikk på nettsiden til Nrk før du la ut dette innlegget, noe jeg tviler på du har gjort, ville du funnet en artikkel om saken. 

Denne artikkelen er et hjertesukk fra jordmødre og helsesykepleier som har sett seg lei på å bruke helseundersøkelser med nybakte mødre til å rydde opp i informasjon de henter fra influensere. Sofie Steen Isachsens fødselsdepresjon er av de temaer mange nybakte mødre har tatt opp. Dermed ble hun kontaktet og intervjuet om dette.

Med andre ord ikke et intervju hvor "Nrk støtter eieren av denne uetiske millionbedriften og ga den reklame".

 

Da jeg skrev forrige innlegg kikket jeg etter artikkelen og fant den ikke da. Jeg fant den i dag. Så mitt svar baserte seg på hva Sophie Elise AS skrev om det. Etter å ha lest artikkelen nå skulle jeg inn for å tilføye en del til det jeg skrev i går kveld.

Jeg må innrømme at jeg ble gledelig overrasket over at det i det minste også var fagfolk som fikk sagt sitt.

Men jeg mener fremdeles at NRK dessverre gir Sofie Steen Isachsen / Sophie Elise AS støtte og reklame, og det er det flere grunner til.

* Nrk bruker bilde av Sofie Steen Isachsen og hennes barn som klick bait på artikkelen. Artikkelens hovedbilde er samme bilde av influenserbarn og mor. Og det deles også et bilde i artikkelen av bedriftseier, hennes samboer og deres barn. Om jeg ikke tar helt feil har SE AS offentliggjort også det bildet før.

Bare her burde Nrk vært sitt ansvar bevisst og IKKE bidratt til å eksponere dette stakkars overeksponerte barnet mer enn det allerede er blitt og blir eksponert.

* Bedriftsnavnet brukes gjentatte ganger gjennom hele artikkelen. Sammen med bilde av influenseren og barnet er dette reklame som trolig er verdt flere hundre tusen kroner for bedriften SE AS.

* Bedriftseier får i artikkelen drive det som gir inntrykk av å være en monolog som journalisten gjengir. Ett eneste tannløst spørsmål gjengis at journalisten spør SSI om, og det er om hun tenker over sin påvirkningskraft - og så tillates igjen bedriftseiers monolog. Ingen kritiske spørsmål, ingen oppfølgingsspørsmål. Dette er bedriftseier dreven på - hun sier bare det hun mener er fordelaktig for seg selv og sin bedrift og kommersielle vinning.

 

SSI svarte da heller ikke på hvordan hennes barneeksponering påvirker, ikke på hvordan det å reise fra barnet så ofte så tidlig kan påvirke andre til å tro at det er greit når det absolutt ikke er det mtp. barnets utvikling og tilknytningsevne. Heller ikke et ord som stadige - for barnet - fremmede barnevakter i barnets første uker og måneder.

At journalisten ikke er mer "på", det antar jeg handler om at bedriftseier ikke svarer på kritiske spørsmål eller da nekter å stille opp. Det journalisten ikke ser, det er at hun kunne brukt SE AS som eksempel i artikkelen likevel, hun trengte aldri bedriftseier Sofie Steen Isachsen til å stille opp i artikkelen. Journalisten kunne skrevet hvordan influenserbedrifter som SE AS driver helt uten SSI reklametale for seg selv.

Og når journalisten har et så tannløst intervju av SSI, da står jeg fremdeles for det jeg skrev, at Nrk bidrar til å støtte millionbedriften og gi den reklame. En slik artikkel er mye verdt i reklamekretser. Selv når fagfolk snakker om de følgene slikt "bedriftsinnhold" fra slike influensere får.

 

Journalisten kan redde seg inn igjen og få andre fagfolk på banen, noen som f.eks. kan regne ut hva det faktisk koster for samfunnet at helsepersonell må bruke av sin dyrebare tid på å korrigere millionbedrifters helseskadelige råd og påvirkning av personer i sårbare situasjoner.

 

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Djungelvrål skrev (23 minutter siden):

Hun har operert brystene 4 ganger og prøvde å amme i 5 min.  Og DET får hun spalteplass i NRK for . :spy:

Jeg har ikke kilden på det, men @Sinccis skriver at SSI har påstått på sine bedriftskanaler at barnet hennes fikk 50/50 morsmelk/-erstatning første levemåned.

Bare der er det et enormt rødt flagg!

For eier Sofie Steen Isachsen har på sin bedriftskanaler også drevet umerket reklame for et medikament (+ klinikk og utskrivende lege), som hun selv påstod hun brukte fra månedsskiftet april/mai.

Barnet ble født en av de aller siste dagene av april (29.?). Og SSI påstår at hun begynte på det medikamentet for hårvekst i månedsskiftet april/mai, altså når barnet var under en uke gammel.

Det medikamentet har leger IKKE lov å skrive ut til gravide eller ammende mødre, da medikamentet går over i morsmelken!

Men heller ikke det er det noen i media som tar tak i.

Og selv på Nrk får eier av millionbedriften Sophie Elise AS likevel eie sin offerhistorie om at hun slet så voldsomt med å amme og hvor sårbar hun var. Ikke ett ord om at alle brystoperasjonene mest trolig er årsak til ev. ammeproblemer. Og verre - ikke ett ord om at bedriftseier har påstått å amme mens hun gikk på et medikament som ikke lovlig kan brukes når man ammer. Enda verre - ikke ett eneste kritisk ord om klinikken og legen som tydeligvis har skrevet ut dette ulovlig, om bedriftseier ammet første måned og samtidig gikk på dette medikamentet.

Media er bevisstløse og fortsetter å gi slike influensere reklame. På den måten viser norsk media at de blir stadig mer uforsvarlig når det kommer til sitt samfunnsansvar.

  • Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke kilden på det, men @Sinccis skriver at SSI har påstått på sine bedriftskanaler at barnet hennes fikk 50/50 morsmelk/-erstatning første levemåned.

Kilde fra storyen hennes på Instagram, bare så det er på plass 👍🏼 Enig i det du skriver.

IMG_8250.png

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (5 timer siden):

At de velger «voksen fest» i selve barnedåpen er for meg helt hinsides 🤯 og det sier jo dessverre bare litt. Me, myself and I all day long 🤮 

Lurer på hvordan fremtidige julaftener og nyttårsaftener blir for ungen, siden alle begivenheter og festligheter = alkohol...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpe tre ganger om dagen og det skal være nok til 50/50 morsmelk/mme? 

Det blir i snitt pumping hver 8. time. Med så sjelden pumping, så går produksjonen for de aller fleste drastisk ned om det ikke ammes i tillegg. Kroppen produserer melk etter behov. Pumpes/ammes det lite, produseres det mindre. 

For all del, kan godt være ho er et spesielt tilfelle med sinnsyk produksjon uavhengig av hyppighet på pumping, men verken jeg eller andre jeg kjenner som har fullpumpet eller delpumpet med mme ved siden av, kunne opprettholde melkeproduksjon tilsvarende 50 prosent av melkebehovet med pumping kun 3 ganger i døgnet over en periode på én måned.

Og har virkelig SSI giddet å pumpe alle dagene og timene borte fra Helmer de første ukene? Vanlige mødre gjør det, men jeg lar dessverre ikke tvilen komme SSI tilgode. 

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...