Frisk Frosk Skrevet 21. juli #42421 Del Skrevet 21. juli Pippi Lotta skrev (8 timer siden): Ja de gjør som de vill, men syns det er trist at det er så kontroversielt i 2024 at de velger å gjøre det slm er best for dem... ... Angående hva som er slitsomt så vill jeg tro 9 måneder med graviditet, fødsel og påfølgende netter uten søvn er slitsomt for de som velger å jobbe også..... Ang. det understrekede - det er jo nettopp det som er hele kritikken, at mor og far velger å gjøre det som er best for dem, ikke det som er best for barnet. Om mor og far hadde vært opptatt av barnets beste så hadde de ikke valgt å overlate barnet til andre også over natt flere ganger innen barnet er to måneder. Hadde det vært en krise hadde det kanskje vært noe man måtte gjøre, men her var det bare mor og far som ville ha helt fri fra barnet. Det barnet som iflg. mor sover hele nettene forøvrig. Og nå skal foreldrene ha barnevakt og nanny og fuglene vet hva, og det selv om far liksom skal ha permisjon. I tillegg til dette har mor vært borte i flere dager og netter, og det samme har visstnok også far vært på en guttetur. Med andre ord, disse to gir ikke barnet den stabiliteten som så små barn trenger. På toppen av dette har foreldrene gjort barnet til et bedriftsprodukt på bedriften Sophie Elise AS' firmakanaler på sosiale medier i flertall. Massiv overeksponering av barnet og barnets privatliv er ikke en gang i nærheten av å være til barnets beste, heller tvert imot, det er til barnets verste. Allerede ytterst få uker etter barnet var født var det eksponert på flere bilder man dessverre må anta også er spredt på det mørke nettet, og det er gitt ut masse informasjon som de som driver med identitetstyveri begynner å samle fra barn er født. Barnet risikerer mobbing som eldre, og også psykiske problemer fordi det selv ikke har kontroll på den informasjonen andre sitter på om barnet selv. Alt som f.eks. legges ut av foreldrene på stories forsvinner ikke, noen lagrer det, andre husker det - summen av informasjon som foreldrene legger ut på nett til over en halv million følgere (og millioner når det fanges opp av media og div. forum...), den er så enorm, at det er ødeleggende for nesten hvem som helst å vite at man selv ikke vet hva andre vet om en selv. Barnets beste har vært tilsynelatende totalt fraværende når det gjelder en rekke områder hvor mor utnytter barnet for egen inntjening. Og siden far bidrar og støtter dette, så er han like medskyldig i det som reelt sett er en form for omsorgssvikt, men hvor resultatet av omsorgssvikten dessverre først vil bli synlig mange år etter at skaden er gjort av foreldrene. 27 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 21. juli #42422 Del Skrevet 21. juli (endret) mao1 skrev (4 timer siden): Vel…dette uttrykket har vi jo sett før, men med Robin 🙃👅 Det där är Tommy Lees och Pamela Andersons (egentligen Bobbi Browns) ting.. tydligen är ju det Sophie's förebilder så ja.. Hon kan pröva så mycket hon vill, men hon blir aldrig Pamela. Endret 21. juli av winterchild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinccis Skrevet 21. juli #42423 Del Skrevet 21. juli Hun er ikke ferdig med å fronte seg selv som et barn/ung liten jente enda nei, ikke engang nå som hun faktisk er blitt mor og fyller 30 år. 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonish91 Skrevet 21. juli #42424 Del Skrevet 21. juli Sinccis skrev (5 minutter siden): Hun er ikke ferdig med å fronte seg selv som et barn/ung liten jente enda nei, ikke engang nå som hun faktisk er blitt mor og fyller 30 år. Glad for at jeg har blokkert henne på snap😅 på tide at hu leverer ungen tilbake til biblioteket, lånt altfor lenge 17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMHuser Skrevet 21. juli #42425 Del Skrevet 21. juli Men er jeg den eneste som ikke tror på dette? At hun er så mye borte fra babyen, altså. Jeg tror mye er satt opp for å provosere seeren, men det behøver ikke være faktum 🤷🏼♀️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 21. juli #42426 Del Skrevet 21. juli CMHuser skrev (11 minutter siden): Men er jeg den eneste som ikke tror på dette? At hun er så mye borte fra babyen, altså. Jeg tror mye er satt opp for å provosere seeren, men det behøver ikke være faktum 🤷🏼♀️ Jeg tror også at det umulig kan være så "ille" som vi får inntrykk av 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 21. juli #42427 Del Skrevet 21. juli Tough cookie skrev (1 time siden): Jeg tror også at det umulig kan være så "ille" som vi får inntrykk av Da tenker jeg at du er naiv. 24 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 21. juli #42428 Del Skrevet 21. juli Sinccis skrev (2 timer siden): Hun er ikke ferdig med å fronte seg selv som et barn/ung liten jente enda nei, ikke engang nå som hun faktisk er blitt mor og fyller 30 år. Tenk å kalle seg forfatter og skryte av at man har livnært seg av å skrive i hvor mange år også vet man enda ikke forskjellen på et og ett. 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 21. juli #42429 Del Skrevet 21. juli Sinccis skrev (3 timer siden): Hun er ikke ferdig med å fronte seg selv som et barn/ung liten jente enda nei, ikke engang nå som hun faktisk er blitt mor og fyller 30 år. SSI bør snarest ta seg en tur til optiker om hun mener hun fortsatt ser ut som et barn. 18 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuuriMalla Skrevet 21. juli #42430 Del Skrevet 21. juli Tough cookie skrev (3 timer siden): Jeg tror også at det umulig kan være så "ille" som vi får inntrykk av Kan godt hende det er enda verre. Men hvem vet 🤷♀️ 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 21. juli #42431 Del Skrevet 21. juli Revenge o'Cavatina skrev (44 minutter siden): SSI bør snarest ta seg en tur til optiker om hun mener hun fortsatt ser ut som et barn. Hun ser mer ut som en overoperert kjerring i siste halvdel av førtiårene… 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 21. juli #42432 Del Skrevet 21. juli (endret) Pippi Lotta skrev (14 timer siden): Nå er det jo jobben hennes og filme at hum går på cafe og lignende, så for henne handler det vel ikke om mer en å Jaren hente seg inn. Det er faktisk helt vanlig at ennforelder går på jobb når barnet er 2 måneder. Babyen foretrekker en person å knytte et sterkt bånd til. Alt annet blir bare forvirrende for en baby. Det er moren som er viktigst. Derfor tar mødre permisjon. Er vel ikke normalt at den nærmeste tilknytningspersonen begynner å jobbe etter to måneder. Permisjonen varer vel i ca 1 år. Leser at du støtter en mor som jobber likestilling osv. Når man velger å få en baby, så må man dessverre sette karrieren til siden som kvinne. Vi kan ikke fokusere på begge deler i den korte spesielle perioden i et barns liv dessverre. Sånn er det å være en fødende kvinne. Det er kanskje urettferdig og en av grunnene til at menn tjener mest i dagens samfunn. Men sånn er altså biologien. Endret 21. juli av millak 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 21. juli #42433 Del Skrevet 21. juli Pippi Lotta skrev (14 timer siden): Det at mange gjør noe, betyr ikke at det er den eneste måten å gjøre det på. Er fult lovlig å la mannen ta mesteparten av permisjonen. Hadde det vært slik at fedre var ubrukelige omsorgspersoner som ikke var i stand til å passe barnet, hadde de ikke fått pappa perm. Pappa perm er egentlig bare forvirrende for et barn. Bør helst unngåes og mor bør ta mesteparten hvis hun er i stand til å ta seg av den omsorgen. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 21. juli #42434 Del Skrevet 21. juli kaiturid skrev (12 timer siden): Dette er ett lite menneske som trenger trygghet. Hadde ikke behandlet en valp en gang på samme måte. Men er vel veldig tydelig at hun ikke føler så mye tilknytning til han. Jeg behandler ikke en gang hunden min på den måten. Ingen får passe hunden min bortsett fra min mor og de gangene er vanskelig for meg. Jeg tok til og med ikke jobber der jeg ikke kunne ha med hunden min og det er en voksen hund på 6 år. Så med en baby regner jeg med at dette vil forsterkes enda mer. Som mor selv tror jeg nok ikke at jeg kommer til å forstå SE sine valg. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 22. juli #42435 Del Skrevet 22. juli millak skrev (5 timer siden): Jeg behandler ikke en gang hunden min på den måten. Ingen får passe hunden min bortsett fra min mor og de gangene er vanskelig for meg. Jeg tok til og med ikke jobber der jeg ikke kunne ha med hunden min og det er en voksen hund på 6 år. Så med en baby regner jeg med at dette vil forsterkes enda mer. Som mor selv tror jeg nok ikke at jeg kommer til å forstå SE sine valg. Det er nok derfor det reageres så sterkt. Vi er mange mødre her, og vi kan ikke relatere oss til SE sine behov for alenetid, kjærestetid osv - `FRI` fra en nyfødt baby. Det virker helt naturstridig og man får vondt i sin egen morsfølelse. Hun har ikke heller klart å knytte seg til dyrene sine, eller ta ansvar for de. De har blitt omplassert på løpende bånd. De var gøy som content i en periode, og hun likte hvordan hun kunne posere med de, fremstå som en god dyreperson med de osv. Men støy og at de var tidkrevende/ la begrensninger på HENNES tid og frihet osv - det ble et stort problem veldig fort. Det virker ikke som hun klarer å føle tilknytning til noe(n) selv. Hun oppfører seg som om hun har fått en dukke. Får bare håpe hun vokser inn i rollen etterhvert. Hun kaller seg selv et "barn" i en alder av straks 30, så der ser man jo hvor lenge foreldrerollen varer. Den varer livet ut. 27 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 22. juli #42436 Del Skrevet 22. juli millak skrev (6 timer siden): Pappa perm er egentlig bare forvirrende for et barn. Bør helst unngåes og mor bør ta mesteparten hvis hun er i stand til å ta seg av den omsorgen. Dette er jeg uenig i, selvsagt bør ikke pappaperm unngåes! 17 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaiturid Skrevet 22. juli #42437 Del Skrevet 22. juli (endret) "Vi er så late og hadde neppe orket å fremkalle bilder, eller lage album (fy faen sorry Helmer). Men polaroid..genialt» For en ordbruk. Men på trening orker vi.. Endret 22. juli av kaiturid 17 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaiturid Skrevet 22. juli #42438 Del Skrevet 22. juli (endret) AntiBullshit skrev (8 timer siden): Tenk å kalle seg forfatter og skryte av at man har livnært seg av å skrive i hvor mange år også vet man enda ikke forskjellen på et og ett. Jeg løp også rundt i høyhælte sko 😂. Beklager siterte feil person. Endret 22. juli av kaiturid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 22. juli #42439 Del Skrevet 22. juli (endret) Orly skrev (5 timer siden): Dette er jeg uenig i, selvsagt bør ikke pappaperm unngåes! Jeg har studert emner som traume, tilknytning og samspill og utviklingspsykologi. Babyen foretrekker en tilknytningsperson de første leveår. Hva er poenget med å separere babyen fra mor etter noen uker, lage unødvendige mikro og makro-separasjoner som forvirrer og stresser babyen og deres tilknytning. Hvis far fikk papparperm i tillegg til mammaperm så hadde det vært ok, men å bytte ut mammapermen det skjønner jeg ikke kan være gunstig for babyen. Selvom myndighetene har innført dette så betyr ikke det at det er fordelaktig for babyen, kanskje i mere komplekse sammenhenger der mor ikke er i stand til å gi omsorg. Det betyr ikke at far ikke er viktig. At far ønsker å delta i omsorgen like mye som mor, er en ressurs for samspillet og for familien det er jo kjempe fint.:) Endret 22. juli av millak 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harnoejegvilsi Skrevet 22. juli #42440 Del Skrevet 22. juli Malmfrid skrev (På 21.7.2024 den 10.29): Det er skremmende at følgerne hennes ser ut til å bifalle og dele hennes metoder når det gjelder spedbarn. Så enig! Et spedbarn trenger mor i livet sitt, så lenge mor er tilstedeværende vel og merke. De første to årene er der babyen legger grunnlaget for resten av livet. For meg ser det ut som om SE har fått en dukke hun kan legge fra seg når hun blir lei. Og det og i tillegg influence hennes (manglende) omsorg for barnet, som om det er en normalitet er skremmende. Det er en grunn til at vi er gravide i 9 mnd. Vi skal modne, empati og omsorgsevne modnes, kroppen «trener» på mindre søvn, og at man sover lettere. De første årene er slitsomme med et lite barn. Og skal være det. Pga barnets beste/behov må imøtekommes. Men for rike lille SE, som er så «åpen» og spirituell, så fremstår det som om dette ikke helt har gått inn. 19 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå