Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

refill skrev (16 timer siden):

Det folk reagerer på er vel at det er ganske mye i både omfang og lengde, veldig tidlig. De fleste bestrider vel ikke at det er både normalt og digg med noen timer alene når de er babyer, men de fleste gjør dette senere - en gang i blant. Han er 11 uker gml. 

Og dette er jeg helt enig i! Jeg ser også at hun tilsynelatende har mye bruk av barnevakt, og fikk litt vondt i magen av at de skulle bruke barnevakt som ikke kjente ungen. Men i det jeg siterte reagerte jeg på påstanden om at ingen ønsker barnefri før ungen er 6-7 måneder. Jeg synes det var mye mer slitsomt da ungen var 1-3 måneder en 6-7 og hadde større behov for barnefri da. 

Xstrella skrev (13 timer siden):

Dette er da helt innafor. S.E har vært mye borte på disse 9 ukene som mor. Forstår ikke at hun klarer det. Jeg var så oppslukt i mine at jeg ikke viket fra dem ett sekund. 

Jeg forstår heller ikke at hun klarer det. Jeg lengta etter eget barn etter en halvtime selv, noe min mann synes var helt merkelig. Har vært godt å se at det er flere som har kjent på det samme her inne. Samtidig reagerte jeg på påstanden om at man ikke ønsker barnefri før 6-7 måneder, for det stemmer ikke for alle.

Slik SE viser det frem på snap kan det jo se ut som hun strever med tilknytningen til barnet sitt, men det vet jeg jo ingenting om i bunn og grunn. Også er det vel slik at far har permisjon nå? Han skulle jo ta det meste. Hvis far da hadde vært tilstede hele tiden så ser jeg ikke problemet med at mor reiser vekk (for da er det jo far som er den med mest tilknytning til barnet), men her virker det som begge foreldrene er mye borte. Igjen kan jeg bare bedømme dette ut ifra hva hun deler på snap, og mine tolkninger kan jo også være feil. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cambria skrev (1 minutt siden):

Og dette er jeg helt enig i! Jeg ser også at hun tilsynelatende har mye bruk av barnevakt, og fikk litt vondt i magen av at de skulle bruke barnevakt som ikke kjente ungen. Men i det jeg siterte reagerte jeg på påstanden om at ingen ønsker barnefri før ungen er 6-7 måneder. Jeg synes det var mye mer slitsomt da ungen var 1-3 måneder en 6-7 og hadde større behov for barnefri da. 

Jeg forstår heller ikke at hun klarer det. Jeg lengta etter eget barn etter en halvtime selv, noe min mann synes var helt merkelig. Har vært godt å se at det er flere som har kjent på det samme her inne. Samtidig reagerte jeg på påstanden om at man ikke ønsker barnefri før 6-7 måneder, for det stemmer ikke for alle.

Slik SE viser det frem på snap kan det jo se ut som hun strever med tilknytningen til barnet sitt, men det vet jeg jo ingenting om i bunn og grunn. Også er det vel slik at far har permisjon nå? Han skulle jo ta det meste. Hvis far da hadde vært tilstede hele tiden så ser jeg ikke problemet med at mor reiser vekk (for da er det jo far som er den med mest tilknytning til barnet), men her virker det som begge foreldrene er mye borte. Igjen kan jeg bare bedømme dette ut ifra hva hun deler på snap, og mine tolkninger kan jo også være feil. 

Ser hverken snap eller IG, men det som skrives her. Har selv barn i 30 årene,men de er da ikke i nærheten av dette. Det er skremmende,men hvis hun sliter fortsatt med tilknytning,så ser det vel ikke helt bra ut. Regner med de profesjonelle( helsestasjon) følger henne nøye. "Alle" vet jo alt om henne. Kan bite deg i ræva og det er kanskje bra her.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fhs skrev (13 timer siden):

Det vet jeg ikke. Det er lenge siden jeg leste den. Boka handler om forholdet hun hadde til Henrik Thodesen og jeg ser ikke for meg at det står der. Men jeg kan ikke si noe sikkert. 

Den samme brukeren har tidligere sitert boka forbilde som heller ikke stemmer 

Ikke helt. Noen scenarioer og handlinger er inspirert av historier til venninner. 

Hun sa det i podcasten til Helle Nordby. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cambria skrev (5 minutter siden):

Og dette er jeg helt enig i! Jeg ser også at hun tilsynelatende har mye bruk av barnevakt, og fikk litt vondt i magen av at de skulle bruke barnevakt som ikke kjente ungen. Men i det jeg siterte reagerte jeg på påstanden om at ingen ønsker barnefri før ungen er 6-7 måneder. Jeg synes det var mye mer slitsomt da ungen var 1-3 måneder en 6-7 og hadde større behov for barnefri da. 

Jeg forstår heller ikke at hun klarer det. Jeg lengta etter eget barn etter en halvtime selv, noe min mann synes var helt merkelig. Har vært godt å se at det er flere som har kjent på det samme her inne. Samtidig reagerte jeg på påstanden om at man ikke ønsker barnefri før 6-7 måneder, for det stemmer ikke for alle.

Slik SE viser det frem på snap kan det jo se ut som hun strever med tilknytningen til barnet sitt, men det vet jeg jo ingenting om i bunn og grunn. Også er det vel slik at far har permisjon nå? Han skulle jo ta det meste. Hvis far da hadde vært tilstede hele tiden så ser jeg ikke problemet med at mor reiser vekk (for da er det jo far som er den med mest tilknytning til barnet), men her virker det som begge foreldrene er mye borte. Igjen kan jeg bare bedømme dette ut ifra hva hun deler på snap, og mine tolkninger kan jo også være feil. 

Det største problemet for meg er at det fortsatt er hennes behov som er viktigst. Baby er ikke 3 måneder en gang, og det eneste hun er opptatt av, er mest mulig tid vekk fra han. Det er omsorgssvikt/neglekt og hun dokumenterer det villig vekk. Og alle rundt går med på det, for å ikke legge seg ut med henne. 
 

Jeg har sagt det tidligere, men sier det igjen; I mitt arbeid har jeg veiledet mange foreldre som var under barnevernet. Den eneste forskjellen mellom dem og henne, er at hun er en kjent influencer. Hun er ikke skikket til å være forelder. 

  • Liker 28
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (3 minutter siden):

Det største problemet for meg er at det fortsatt er hennes behov som er viktigst. Baby er ikke 3 måneder en gang, og det eneste hun er opptatt av, er mest mulig tid vekk fra han. Det er omsorgssvikt/neglekt og hun dokumenterer det villig vekk. Og alle rundt går med på det, for å ikke legge seg ut med henne. 
 

Jeg har sagt det tidligere, men sier det igjen; I mitt arbeid har jeg veiledet mange foreldre som var under barnevernet. Den eneste forskjellen mellom dem og henne, er at hun er en kjent influencer. Hun er ikke skikket til å være forelder. 

Hun virker ikke skikket nei. Men det vil bli mer og mer synlig. Så noen girls of Oslo episodenr her om dagen. Hun orker jo ingenting. Var bare flaut å se..å dette skal de lage mer av🙈???

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (3 timer siden):

Jeg så innlegget ditt da jeg postet svaret mitt :) Takk for detektivjobben! Og - det er forstemmende lesning.

Bare hyggelig! Jeg klarte ikke å tro at dette var sant når jeg leste det og siden jeg har bøkene måtte jeg sjekke det. Desverre var det sant og det er helt sprøtt at hun vil få barn for å tjene penger...

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Bra du fant det! :)

Jeg tipper at du og @Bestemoren har ulike utgaver av boken og at det er årsaken til forskjellene i sidetallene, eller at det var en tastefeil med 34.

Den kommentaren rett under, at hun ikke hadde møtt en enda som ønsket at hun kunne gi et barn to millioner til en russebuss, antar den også bare er for å provosere. Men uansett hvordan hun snur og vender på det, så viser det (også) hvor ekstremt opptatt hun er av det ytre, det å bli likt for det ytre og materielle og ikke minst hvor opptatt hun er av å tjene penger (på skadelig innhold for seg selv og andre) og å flashe disse pengene. For om hun sier dette kun for å provosere, så er det jo kun for at hun vil tjene penger på oppmerksomheten (som hun har innrømmet at hun gjør bevisst).

Det er synd hun ikke forstår hvor patetisk hun fremstiller seg selv. Selv nå etter at hun har blitt mor, viser hun at hun ikke er i nærheten av å være en voksen kvinne mentalt. Hun fremstiller seg som en egosentrisk unge med for mye penger, en som er avhengig av tilbakemeldinger på sitt ytre, sine penger og materialistiske ting for å føle seg bedre. Det er jo som regel bare en maske for å forsøke å skjule kaoset og usikkerheten på innsiden.

At hun har dratt et uskyldig barn inn i sitt eget kaos og nå utnytter barnet så rått som hun gjør, det er utilgivelig, etter min mening! Å frata eget barn de rettighetene det barnet har som selvstendig individ, og å frata barnet dette fra det øyeblikket barnet er født, og så fortsette å ekpsonere barnet og bruke barnet som et tilbehør og bedriftsprodukt/-innhold, det viser egoismen hos mor, kynismen og dessverre også kunnskapsløsheten. Eller, kunnskapen om det skadelige i dette for barnet, det er det jo umulig å ikke ha fått med seg - og det viser hvor ekstremt kyniske disse influenserforeldrene som holder på slik faktisk er. De gir bare fullstendig f*en i at de utnytter eget barn, bare de selv på den måten kan få slippe å jobbe, kan få oppmerksomhet og få tjene penger på å skade andre...

At vi i dag har et samfunn hvor våre politikere og myndigheter aksepterer at uskyldige barn blir fratatt sine rettigheter og utsatt for enormt økt risiko for alt fra identitetstyveri til helseproblemer/identitetsproblemer/psykiske problemer - det er en skam for Norge!

Barnekonvensjonen er verdiløs for norske barn på dette området, for vi har folkevalgte politikere og myndigheter som ikke bryr seg.

Sofie Steen Isachsen og andre influensere som eksponerer sine barn i egen forretningsdrift, viser hvor materialistisk samfunnet er blitt, hvor penger er blitt viktigere enn barns rettigheter, barns liv og helse.

 

 

Ja det er nok enten ulike utgaver av boka eller så har bestemoren skrevet feil. Vi fant uansett ut av det. 

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaiturid skrev (3 timer siden):

Hun virker ikke skikket nei. Men det vil bli mer og mer synlig. Så noen girls of Oslo episodenr her om dagen. Hun orker jo ingenting. Var bare flaut å se..å dette skal de lage mer av🙈???

Har ikke sett noen episoder, men hun orker ingenting? Hun fremstiller seg jo på sine sosiale medier som ei som orker veldig mye til tross for at hun har nyfødt baby og aldri får sovet en hel natts søvn i følge henne selv (bortsett fra når hun er på hotell) - hun orker å trene hver eneste dag, gå på cafe minst 1 gang om dagen, drar og bader, frisør ukentlig.. Skjønner ikke hvordan hun orker alt det når hun har en så liten baby hjemme, med mindre det ikke er hun som primært tar seg av stell, mating osv. hjemme.

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fhs skrev (8 timer siden):

Sitatet stemmer. Det et på side 30 i boka Elsk meg 

Hvem er typen hun snakker om der? 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinccis skrev (8 timer siden):

Men uansett om hun skulle hatt en travel jobb da, det er jo greit for hun er jo ikke på mammaperm. Det er barnefar som har hele foreldrepermisjonen. Så hvorfor snakker hun så mye om å ha nanny og barnevakt både i Trondheim og i Oslo, er ikke barnefar med barnet da når hun «jobber»?

Ja det var det da. Godt spørmål 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLOMSTERKVAST skrev (8 timer siden):

Hvordan kan barnefar ha permisjon med lønn fra Nav ? Og så leier de inn folk med lønn for å se etter barnet? Hva sier nav til det? 

Noen som vet hva han jobber med egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler egentlig at hun ikke var klar for barn.Aldri sett noen som er så lite med babyen sin,kun tid for seg selv og kjæresten.Hun spiller kun på sex og prøver å virke som en uskyldig Lolita,patetisk å se på.Skjønner at når gutten blir større at de kan ha godt av barnevakt,men han er jo så liten stakkars.Hun mangler morsinstinkt spør du meg.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GuuriMalla skrev (49 minutter siden):

Noen som vet hva han jobber med egentlig?

Trodde hun sa han var student. Men er kanskje ferdig med studier nå og fått seg jobb?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GuuriMalla skrev (5 timer siden):

Noen som vet hva han jobber med egentlig?

Lagermedarbeider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora Haukland har lagt ut snap og de var ute i går. Jeg er selv mor for første gang til en liten en på 11 uker og blir bare trist av hele opplegget til Sophie! Hvorfor er det så forbanna viktig og alltid prioritere forholdet og det sosiale? Skjønner hun ikke at hun alltids vil få mulighet til å være sosial igjen når baby blir større? Jeg er av og til ute på trening eller gjør noen ærender et par timer uten baby. Etter 15 min uten han gjør det vondt i hjertet fordi jeg ikke er sammen med han. Jeg forstår ikke prioriteringene hennes…

  • Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Är det bara jag som reagerar på att Vegard föredrar henne som platinablond? Tycker det är lite omoget på något sätt och ärligt känns det lite som det bekräftar att han ser henne som ett sexobjekt... Tycker det var obehagligt faktiskt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Christin91 skrev (17 minutter siden):

Nora Haukland har lagt ut snap og de var ute i går. Jeg er selv mor for første gang til en liten en på 11 uker og blir bare trist av hele opplegget til Sophie! Hvorfor er det så forbanna viktig og alltid prioritere forholdet og det sosiale? Skjønner hun ikke at hun alltids vil få mulighet til å være sosial igjen når baby blir større? Jeg er av og til ute på trening eller gjør noen ærender et par timer uten baby. Etter 15 min uten han gjør det vondt i hjertet fordi jeg ikke er sammen med han. Jeg forstår ikke prioriteringene hennes…

Det eneste de klarer å formidle med dette er at de er veldig umodne, og med svært lav ork. Hvis de må ha så mye barnefri NÅ, så lurer jeg på hvordan det blir når babyen begynner å gå/løpe/rive ned ting/trasse osv. 

De fremstår som de ikke orker noenting før de blir `utslitt`. 

Det kan jo bli spennende (evt sabla trist) å følge med videre.... 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenomen skrev (På 19.7.2024 den 20.26):

Det er begrenset hvor mye man skulle trenge å hente seg inn når man hadde barnevakt og egentid i går altså. 

Nå er det jo jobben hennes og filme at hum går på cafe og lignende, så for henne handler det vel ikke om mer en å Jaren hente seg inn. Det er faktisk helt vanlig at ennforelder går på jobb når barnet er 2 måneder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (På 19.7.2024 den 20.05):

Ja, fedre flest får 2 uker pemisjon når babyen er født så går de tilbake i jobb mens mor som oftest ammer babyen er hjemme til far skal ta ut sin del av permisjonen. 

Det at mange gjør noe, betyr ikke at det er den eneste måten å gjøre det på. Er fult lovlig å la mannen ta mesteparten av permisjonen. Hadde det vært slik at fedre var ubrukelige omsorgspersoner som ikke var i stand til å passe barnet, hadde de ikke fått pappa perm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GuuriMalla skrev (På 19.7.2024 den 23.15):

Jeg klarer ikke ta deg litt seriøst en gang.  Du virker som om du bare sitter her og troller. Og nå mener jeg ikke bare spesifikt med dette svaret du gir her, men hvis man ser hvordan du svarer flere her

Er det å spøre hva noen mener å trolle? Dette er et ofentlig forun, skriver du noe her må du nesten forvente at noen kan stile spørsmål til det..... 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...