Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Barnevakt igår kveld for å dra på kino, men SE har sovet dårlig i natt og har heldigvis barnevakt denne formiddagen og, så hun kunne hvile…

De fleste mødre som skaffer seg barnevakt fordi de har sovet dårlig, gjør det for å nettopp hente seg inn på søvn. Men SE benyttet anledningen til å gå på cafe og trening 

 

Hun kan la være å dele disse tingene, men tror hun nyter kritikken. Hun har jo en stor heiagjeng som er enige i at kjærestetid er det viktigste i barseltiden så hun liker vel at kritikken kommer så hun kan stå og ta imot empati fra heiagjengen. 

  • Liker 27
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra att de ska till LA sammen med Helmer, där finns det ju massor med duktiga celebrity nannys dygnet runt 🥰 /sarkasm.

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (25 minutter siden):

Så bra att de ska till LA sammen med Helmer, där finns det ju massor med duktiga celebrity nannys dygnet runt 🥰 /sarkasm.

Ja, siden det mest sannsynlig er plastisk kirurgi på agendaen så er nok det fornuftig.

  • Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (1 time siden):

Barnevakt igår kveld for å dra på kino, men SE har sovet dårlig i natt og har heldigvis barnevakt denne formiddagen og, så hun kunne hvile…

De fleste mødre som skaffer seg barnevakt fordi de har sovet dårlig, gjør det for å nettopp hente seg inn på søvn. Men SE benyttet anledningen til å gå på cafe og trening 

 

Hun kan la være å dele disse tingene, men tror hun nyter kritikken. Hun har jo en stor heiagjeng som er enige i at kjærestetid er det viktigste i barseltiden så hun liker vel at kritikken kommer så hun kan stå og ta imot empati fra heiagjengen. 

Trening avler engergi.

Er fler måter å hente energi på enn å sove..

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (På 10.1.2024 den 17.25):

Nei. Hun framstår jo som ekstremt omsorgsfull i sine sosiale medier…

Sosiale medier og virkelighet er to veldig forskjelige ting! 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (1 time siden):

Barnevakt igår kveld for å dra på kino, men SE har sovet dårlig i natt og har heldigvis barnevakt denne formiddagen og, så hun kunne hvile…

De fleste mødre som skaffer seg barnevakt fordi de har sovet dårlig, gjør det for å nettopp hente seg inn på søvn. Men SE benyttet anledningen til å gå på cafe og trening 

 

Hun kan la være å dele disse tingene, men tror hun nyter kritikken. Hun har jo en stor heiagjeng som er enige i at kjærestetid er det viktigste i barseltiden så hun liker vel at kritikken kommer så hun kan stå og ta imot empati fra heiagjengen. 

Hvorfor i alle verden skal hun kritiseres for å gå på cafe? Folk er forskjelige og må få lov til å hente seg inn slik som passer dem best, og så mye de har anledning til. Kansje SE ser på det hun deller som aktivisme mot jantelov og mamma politi? 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lorieen skrev (1 time siden):

Ja, siden det mest sannsynlig er plastisk kirurgi på agendaen så er nok det fornuftig.

Men er vel i New York hun pleier å operere seg? Er alltid etter de turene hun har kommet tilbake med nytt ansikt/nese og enten bryster eller rumpe. Men enig, er vel snart 2 år siden forrige operasjon, så hun ligger jo litt på etterskudd nå.

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (23 minutter siden):

Hvorfor i alle verden skal hun kritiseres for å gå på cafe? Folk er forskjelige og må få lov til å hente seg inn slik som passer dem best, og så mye de har anledning til. Kansje SE ser på det hun deller som aktivisme mot jantelov og mamma politi? 

Tenker hun gjør det for å få reaksjoner - for å tjene penger slik som hennes influenser-kollegaer. De er sleipe og alt blir gjort med et formål - mest mulig penger. 

Når man kan tjene så store beløp på snapchat så ser man det tydelig igjen i influenser-verden. De bruker lang tid på å si minimalt og noe nonsens - fordi da tjener de mer penger. 

Jeg kom plutselig over Isabel Raads sending på snapchat. Hun "matet" sine følgere (elsklinger) mens hun spiste på restaurant. 1 bit til seg og 1 bit til følgerne. Det er det sykeste jeg har sett. Følgerne sendte inn mld om hvor fantastisk det var å følge med på reisene hennes 🤣 Unnskyld at jeg ler men ifluensere er i ferd med å nå nye høyder. 

Endret av Malmfrid
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ayesha2 skrev (15 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt greien med å farge håret så ofte. Hun har klaget på at hun har slitt ut håret, må gå på resept piller for å ordne skadene på håret, men samtidig farger det hver 2. til 3. uke...

Jeg tror kanskje det er litt mer psykisk at hun er en viss person utifra hvilke hårfarge/frisyre hun har. Hun har selv sagt at alt hun gjør er godt gjennomtenkt og hun er veldig opptatt av det ytre. Da hun stilte opp på debatt på tv var det av med extensions med vilje for å se uskyldig ut. Platina blond for å være "sexy". Og nå en sånn rar blanding av å være begge, men samtidig bli tatt på alvor som en mor...

Ordne håret med resept piller? Det går ikke an å reparere skadet hår, er det ødelagt så er det ødelagt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt&Komplisert skrev (22 timer siden):

 

Altså, jo... dette er din jobb som forelder. Blir skremt over tankegangen

Screenshot_20240718_154044_Snapchat.jpg

Er dette en spøk? 

Lever kvinnen bak denne bedriften bare et dobbeltliv, der hun egentlig er en god mor og bare tuller i SoMe for å skape blest, klikk og penger i kassa? Det er det jeg håper i alle fall. Det er sykt nok det også, siden det påvirker andre, og normaliserer neglekt. Er nærmest som om det er det kanalen reklamerer for "hvordan omsorgssvikte barnet ditt før det når året!", "Første leveår er det viktigste for å skape en trygg base, for robust helse gjennom livet, men hvis du prioriterer cafe, kino og kjærestetur, gir barnet mange mikroseperasjoner, og unnlater å hjelpe det med samregulering så kan du få et selvstendig småbarn som aldri maser og er ødelagt for livet!"

Det er sykt å ha en så stor rekkevidde og i fullt alvor påstå at det ikke er vanlig at barn skal få hjelp til å snakke om følelser. Forhåpentligvis vet Sofie Isaksen bedre, det er det ikke sikkert alle hun når frem til gjør. Barn skal få hjelp til å snakke om følelser av sine primære omsorgspersoner, forstå dem, tolke dem, sette ord på dem, hjelpe å finne adekvate handlinger for å dekke egne behov, og ikke minst samregulere, og modellere adaptiv følelsesregulering. Emosjonell omsorgssvikt fører til psykisk og fysisk uhelse og sykdom. All verdens coaching kan ikke gjøre opp for store mangler i barn sine to første leveår. Å promotere outsourcing av den trygge basen foreldre skal være (som skal gi sikkerhet, trygghet, tilknytning, tilhørighet, og tillit) til coacher er hinsides all fornuft, helt uavhengig av hvilken mor bedriftseieren er på privaten. 

  • Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (5 timer siden):

Barnevakt igår kveld for å dra på kino, men SE har sovet dårlig i natt og har heldigvis barnevakt denne formiddagen og, så hun kunne hvile…

De fleste mødre som skaffer seg barnevakt fordi de har sovet dårlig, gjør det for å nettopp hente seg inn på søvn. Men SE benyttet anledningen til å gå på cafe og trening 

 

Hun kan la være å dele disse tingene, men tror hun nyter kritikken. Hun har jo en stor heiagjeng som er enige i at kjærestetid er det viktigste i barseltiden så hun liker vel at kritikken kommer så hun kan stå og ta imot empati fra heiagjengen. 

Jeg fulgte henne på snap en stund. 

Nå i dag har jeg unsubscriba snap, jeg orker ikke å lese mer om barnevakt for å drikke islatte og sånt piss. Hun er jo nesten ikke med barnet sitt. Det gjør faktisk vondt å se på, blir trist... 

Hun virket grei å følge når hun var gravid, trodde faktisk hun hadde endret seg.

 

Endret av GuuriMalla
Skrivefeil
  • Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (13 minutter siden):

Ordne håret med resept piller? Det går ikke an å reparere skadet hår, er det ødelagt så er det ødelagt. 

Hun har selv sagt og vist hva slags piller hun går på pga håret. Hun snakker om skallede områder og ganske slitt og ødelagt hår og derfor går hun på disse pillene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (41 minutter siden):

Hvorfor i alle verden skal hun kritiseres for å gå på cafe? Folk er forskjelige og må få lov til å hente seg inn slik som passer dem best, og så mye de har anledning til. Kansje SE ser på det hun deller som aktivisme mot jantelov og mamma politi? 

Hvis du forsvarer noe som helst av det hun publiserer, så tar jeg deg rett og slett ikke på alvor. 

  • Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rainstorm2.0 skrev (13 minutter siden):

Er dette en spøk? 

Lever kvinnen bak denne bedriften bare et dobbeltliv, der hun egentlig er en god mor og bare tuller i SoMe for å skape blest, klikk og penger i kassa? Det er det jeg håper i alle fall. Det er sykt nok det også, siden det påvirker andre, og normaliserer neglekt. Er nærmest som om det er det kanalen reklamerer for "hvordan omsorgssvikte barnet ditt før det når året!", "Første leveår er det viktigste for å skape en trygg base, for robust helse gjennom livet, men hvis du prioriterer cafe, kino og kjærestetur, gir barnet mange mikroseperasjoner, og unnlater å hjelpe det med samregulering så kan du få et selvstendig småbarn som aldri maser og er ødelagt for livet!"

Det er sykt å ha en så stor rekkevidde og i fullt alvor påstå at det ikke er vanlig at barn skal få hjelp til å snakke om følelser. Forhåpentligvis vet Sofie Isaksen bedre, det er det ikke sikkert alle hun når frem til gjør. Barn skal få hjelp til å snakke om følelser av sine primære omsorgspersoner, forstå dem, tolke dem, sette ord på dem, hjelpe å finne adekvate handlinger for å dekke egne behov, og ikke minst samregulere, og modellere adaptiv følelsesregulering. Emosjonell omsorgssvikt fører til psykisk og fysisk uhelse og sykdom. All verdens coaching kan ikke gjøre opp for store mangler i barn sine to første leveår. Å promotere outsourcing av den trygge basen foreldre skal være (som skal gi sikkerhet, trygghet, tilknytning, tilhørighet, og tillit) til coacher er hinsides all fornuft, helt uavhengig av hvilken mor bedriftseieren er på privaten. 

Det er jammen ikke godt å vite.  Skulle ønske det - men jeg tenker at det er pengene som rår som med alt annet. Ifluensere selger sine barn for penger - men så lenge myndighetene godtar og bifaller det så blir man aldri kvitt det. Er redd at grensene strekkes og frykter hvor det hele skal ende.

Det snakkes om at man ikke skal støtte dyr i fangenskap (les: dyreparker) men å støtte en vanvittig utlevering av barn og deres privatliv er helt greit. Det er så dobbeltmoralsk at jeg gremmes. 

  • Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (11 minutter siden):

Er dette en spøk? 

Lever kvinnen bak denne bedriften bare et dobbeltliv, der hun egentlig er en god mor og bare tuller i SoMe for å skape blest, klikk og penger i kassa? Det er det jeg håper i alle fall. Det er sykt nok det også, siden det påvirker andre, og normaliserer neglekt. Er nærmest som om det er det kanalen reklamerer for "hvordan omsorgssvikte barnet ditt før det når året!", "Første leveår er det viktigste for å skape en trygg base, for robust helse gjennom livet, men hvis du prioriterer cafe, kino og kjærestetur, gir barnet mange mikroseperasjoner, og unnlater å hjelpe det med samregulering så kan du få et selvstendig småbarn som aldri maser og er ødelagt for livet!"

Det er sykt å ha en så stor rekkevidde og i fullt alvor påstå at det ikke er vanlig at barn skal få hjelp til å snakke om følelser. Forhåpentligvis vet Sofie Isaksen bedre, det er det ikke sikkert alle hun når frem til gjør. Barn skal få hjelp til å snakke om følelser av sine primære omsorgspersoner, forstå dem, tolke dem, sette ord på dem, hjelpe å finne adekvate handlinger for å dekke egne behov, og ikke minst samregulere, og modellere adaptiv følelsesregulering. Emosjonell omsorgssvikt fører til psykisk og fysisk uhelse og sykdom. All verdens coaching kan ikke gjøre opp for store mangler i barn sine to første leveår. Å promotere outsourcing av den trygge basen foreldre skal være (som skal gi sikkerhet, trygghet, tilknytning, tilhørighet, og tillit) til coacher er hinsides all fornuft, helt uavhengig av hvilken mor bedriftseieren er på privaten. 

Jeg håper også på at dette er en veldig dårlig spøk og hun gjør det på purr f. Men igjen - why?

Hun har selv sagt at barnet kom som en redning når hennes omdømme var i grus. Hun trengte barnet for å komme tilbake inn i varmen, ergo barnet er blitt brukt strategisk siden før fødsel. Hun har selv sagt at barnet skal ha nanny, starte i bhg så tidlig som mulig og at hennes liv skal ikke endres fordi hun er blitt mor. Det skal være kjærestetid, trening, cafe, venninner, ferier etc som skal fortsette som før. Jeg sier for all del ikke at man skal skru av alt som heter sitt eget liv når man får barn, men det finnes en mellomting. Det å bevisst planlegge å være borte fra ditt barn før den er kommet til verden sier mye om henne. Og han forsåvidt som går med på alt dette. 

Som du sier, de er primær omsorgspersoner for denne lille gutten, det er de som skal lære og guide han gjennom livet. Besteforeldre, familie, venner er sekundær, coach og slikt er fremmede. Det er trist å lese at hun følte seg så utrygg og redd som barn og nå fører det videre til sitt barn, fordi det er nettopp det han kan ende opp med å bli med så mange forskjellige relasjoner. Men hun blander litt her og der. Det ene øyeblikket sier hun om hvordan foreldrene alltid var tilstede, hun kunne være åpen og ærlig med de og følte seg veldig trygg fordi de var alltid der for henne og søsteren. Det andre øyeblikket er det all den angsten,utryggheten og redselen hun har hatt hele barndommen, så kabalen går ikke opp. Hun er kjent til å sette sine egne diagnoser og forbier på seg selv, utifra hva som skaper mest klikk. Men dersom hun sier og gjør alt dette for å skape blest, kritikk, penger i kassen for å så gå i offerrollen fordi 'mamma politiet' har reagert så burde noen virkelig ta en prat med henne om at dette går utover et uskyldig barn!

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ayesha2 skrev (2 minutter siden):

Hun har selv sagt at barnet kom som en redning når hennes omdømme var i grus. Hun trengte barnet for å komme tilbake inn i varmen, ergo barnet er blitt brukt strategisk siden før fødsel.

Dette har hun faktisk aldri sagt.

Motbevis meg gjerne med kilde.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

J.. skrev (5 minutter siden):

Dette har hun faktisk aldri sagt.

Motbevis meg gjerne med kilde.

Men hun har sagt dette:

@Bestemoren skrev tidligere her inne; 

Fra boka «Elsk meg», utgitt i 2018, side 34 - sitat:

«Jeg har alltid vært usikker på om jeg vil ha barn, man får mange likes av å ha barn, men man kan få mange likes av andre ting også. Barn har alltid vært en «backup» om alt annet skulle gå til helvete, om ikke annet fordi det gir en hel haug av nye muligheter å tjene penger på når du driver med det jeg gjør

 

Alt gikk jo til h.. hun mistet mange inntektskilder etter posebildet, og ble satt i et dårlig lys

Endret av Enkelt&Komplisert
  • Liker 11
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 time siden):

Trening avler engergi.

Er fler måter å hente energi på enn å sove..

Den mest fornuftige kommentaren jeg har sett deg skrive 👏

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt&Komplisert skrev (32 minutter siden):

Men hun har sagt dette:

@Bestemoren skrev tidligere her inne; 

Fra boka «Elsk meg», utgitt i 2018, side 34 - sitat:

«Jeg har alltid vært usikker på om jeg vil ha barn, man får mange likes av å ha barn, men man kan få mange likes av andre ting også. Barn har alltid vært en «backup» om alt annet skulle gå til helvete, om ikke annet fordi det gir en hel haug av nye muligheter å tjene penger på når du driver med det jeg gjør

 

Alt gikk jo til h.. hun mistet mange inntektskilder etter posebildet, og ble satt i et dårlig lys

I tillegg til intervju for Elle om at graviditet ble redningen fra det kaotiske året før:

«Det var dette [å bli gravid] som skulle få meg ut av mørket og gi livet mitt mening igjen.»

https://www.elle.no/eksklusivt-for-elle-sophie-elise/832659

Endret av Sinccis
  • Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (3 timer siden):

Barnevakt igår kveld for å dra på kino, men SE har sovet dårlig i natt og har heldigvis barnevakt denne formiddagen og, så hun kunne hvile…

De fleste mødre som skaffer seg barnevakt fordi de har sovet dårlig, gjør det for å nettopp hente seg inn på søvn. Men SE benyttet anledningen til å gå på cafe og trening 

 

Hun kan la være å dele disse tingene, men tror hun nyter kritikken. Hun har jo en stor heiagjeng som er enige i at kjærestetid er det viktigste i barseltiden så hun liker vel at kritikken kommer så hun kan stå og ta imot empati fra heiagjengen. 

Jeg tror også hun legger opp til; og "nyter" kritikken, den gjør at fansen heier øredøvende høyt i andre enden. Nå som det ikke lenger vil være heldig å være rus-Sophie, hoppe fra fyrtilfyr-Sophie og party-Sophie, så kjører hun på med massiv eksponering for å dyrke offerrollen sammen med heiagjengen. 

Alt jeg gjør er galt-Sophie elsker jo slikt. Jeg ser for meg at dette er en form for rebranding hun faktisk spekulerer i. Hvordan hun kan lage content av sin nye rolle. 

"Jeg ble dømt som mor lenge før barnet var født" "Jeg ble kritisert og mobbet da jeg ble mor". 

osv. 

Det er bare å vente på de rollene til Sophie. Hun øver jo inn etterhvert som de trengs. 

  • Liker 10
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...