Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Æ orke ikke sånn her mensen lenge. Hehe. Da blir æ heller gravid igjen nå  enn å måtte skifte tampong hver time hehe " 😬😂 Det var et smart valg. Orker du ikke mye blødninger? Bli gravid😍. Det har jeg ikke tenkt på før, smart løsning👏🏽

Snart 30år...🤔 

• Liker 20
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
M.H85 skrev (38 minutter siden):

"Æ orke ikke sånn her mensen lenge. Hehe. Da blir æ heller gravid igjen nå  enn å måtte skifte tampong hver time hehe " 😬😂 Det var et smart valg. Orker du ikke mye blødninger? Bli gravid😍. Det har jeg ikke tenkt på før, smart løsning👏🏽

Snart 30år...🤔 

Er vel egentlig ikke noe å lure på hvor umoden hun er. Bare det hehe og haha er liksom teit nok🙈

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
kaiturid skrev (11 timer siden):

Er vel egentlig ikke noe å lure på hvor umoden hun er. Bare det hehe og haha er liksom teit nok🙈

Det begynner å bli ganske tydelig at hun "ble igjen" på et nivå for endel år siden, og sluttet å utvikle seg. "Haha", "hehe" osv er en forferdelig dårlig måte å kommunisere/forsøke humor på. Hun som er `forfatter` burde ha bedre språk. 

Hun begynner å bli en godt voksen dame. Får som jeg har nevnt før litt Britney-vibber av henne. Britney ville ikke bli eldre eller annerledes enn "Hit me baby one more time"-tiden. Hun var vel 17 da hun slo igjennom, nå er hun 42, men spretter rundt og er "søt jente" på kleine videoer. 

Britney har i det minste et stort talent. SE har ikke det engang. 

• Liker 17
  • Nyttig 7
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Det begynner å bli ganske tydelig at hun "ble igjen" på et nivå for endel år siden, og sluttet å utvikle seg. "Haha", "hehe" osv er en forferdelig dårlig måte å kommunisere/forsøke humor på. Hun som er `forfatter` burde ha bedre språk. 

Hun begynner å bli en godt voksen dame. Får som jeg har nevnt før litt Britney-vibber av henne. Britney ville ikke bli eldre eller annerledes enn "Hit me baby one more time"-tiden. Hun var vel 17 da hun slo igjennom, nå er hun 42, men spretter rundt og er "søt jente" på kleine videoer. 

Godt voksen 🫣

RIP oss i 30 årene som blir definert som "godt voksne"

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

I min omgangskrets er man "godt voksen" når man entrer 30-årene iallefall. Ung voksen er 20-årene. Godt voksen må ikke forveksles med middelaldrende da. Det kommer selvsagt mye senere. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

Britney har i motsetning til S.E et 10-12 års "omsorgsovertagelse" bak seg. Umyndiggjort. Fikk ikke bestemme mat, fikk ikke drikke,bestemme når hun skulle legge seg en gang. Anbefaler boken. Hun er jo mye mer skadet også naturligvis, hun er "20 år" enda. Trist ,vært i fangenskap.

Sophie Elise er bare umoden.

• Liker 15
  • Nyttig 9
Gjest Bestemoren
Skrevet

Oppmerksomhetsbehovet til SSI har alltid vært ekstremt, hennes egne tekster i blogg og bøker dokumenter det, det samme gjør snapchat/instagram. Å være «middels» karakteriserer hun som «et mareritt» ( jf. s. 38-39 i boka «Forbilde»). Hun klarer ikke å akseptere at hun ikke er «spesiell» (s. 130): «Jeg var elite nå, var jeg ikke? […] Jeg var en annen, jeg var den jeg ville være.»

Nå søkes det frenetisk etter en ny rolle, samtidig som fortidens atferd henger ved og hemmer henne. SSI skjønner kanskje at provokasjoner harmonerer dårlig med morsrollen. Men hvem vet, ett av kapitlene i «Forbilde» (s. 208) har tittelen: «HELLER HAT ENN STILLHET». For en bok om å være mor kommer,  det annonserte hun allerede for fem år siden (blogg 31.5.2019): «Når neste bok kommer aner jeg ikke, men jeg vet at jeg har flere bøker i meg. En bok med essays. En bok om selvhjelp. Og en bok når jeg etterhvert blir mor…»

Skrevet
Bestemoren skrev (26 minutter siden):

Oppmerksomhetsbehovet til SSI har alltid vært ekstremt, hennes egne tekster i blogg og bøker dokumenter det, det samme gjør snapchat/instagram. Å være «middels» karakteriserer hun som «et mareritt» ( jf. s. 38-39 i boka «Forbilde»). Hun klarer ikke å akseptere at hun ikke er «spesiell» (s. 130): «Jeg var elite nå, var jeg ikke? […] Jeg var en annen, jeg var den jeg ville være.»

Nå søkes det frenetisk etter en ny rolle, samtidig som fortidens atferd henger ved og hemmer henne. SSI skjønner kanskje at provokasjoner harmonerer dårlig med morsrollen. Men hvem vet, ett av kapitlene i «Forbilde» (s. 208) har tittelen: «HELLER HAT ENN STILLHET». For en bok om å være mor kommer,  det annonserte hun allerede for fem år siden (blogg 31.5.2019): «Når neste bok kommer aner jeg ikke, men jeg vet at jeg har flere bøker i meg. En bok med essays. En bok om selvhjelp. Og en bok når jeg etterhvert blir mor…»

Ironisk nok har hun tenkt å reise vekk fra sin nyfødte baby for å skrive bok om å være mor 🙄

• Liker 25
  • Nyttig 15
Skrevet

Og deretter kommer vel en bok om alt "hatet" hun fikk som nybakt mor, som igjen gjorde at hun ble en enda mer fraværende mor, fordi "haterne" tvang henne til å forlate barnet for å skrive en bok om hvordan hun ble "hetset" for sine valg som mor osv osv. Blir en neverending story dette.

• Liker 23
  • Nyttig 7
Skrevet

Sitat av slettet innlegg er fjernet. Sol, admin.

Ennå verre er det hvordan man møter seg selv i døra når man får barn. Jeg snakker ikke om utseendet, men det indre. 
SE virker å slite ganske mye inni seg selv så det kan bli tøft for henne å forholde seg til de samme følelsene hos barnet under oppveksten. 

F.eks jeg har en katastrofe-hjerne, men alltid vært bevisst på å ikke slippe de tankene ut (slik min mor gjorde). Men barnet mitt har også blitt sånn, selvom jeg ikke har påvirket til det. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Missy1 skrev (14 timer siden):

Ennå verre er det hvordan man møter seg selv i døra når man får barn. Jeg snakker ikke om utseendet, men det indre. 
SE virker å slite ganske mye inni seg selv så det kan bli tøft for henne å forholde seg til de samme følelsene hos barnet under oppveksten. 

F.eks jeg har en katastrofe-hjerne, men alltid vært bevisst på å ikke slippe de tankene ut (slik min mor gjorde). Men barnet mitt har også blitt sånn, selvom jeg ikke har påvirket til det. 

Ja, utifra tekstutragene i bøkene så virker hun som en jente som sliter veldig mentalt og mangler indre selvverd og selvfølelse. Trist at med så mye penger så skal det ikke være mulig å være så heldig å finne en god psykolog, terapeut eller en type terapi som kunne hjulpet henne. Hvis jeg var henne hadde jeg investert mesteparten av mine penger og tid i akkurat dette. Det er så verdt det og hun er heldig som har råd. Men man må kanskje ha litt forståelse, innsikt og motivasjon i seg selv også. Det er f, eks vanskelig å hjelpe Narsissister eller mennesker som ikke tror at det er noe galt med de. Det går som regel bare utover alle rundt de dessverre.   

Begrepet «Foreldrenes Haimusikk» du snakker om der: konseptet beskrevet av klinisk psykolog i forbindelse med postpartum depresjon og angst. Handler om den underliggende følelsen av frykt, angst, bekymring eller stress som foreldre kan oppleve. Disse følelsene kan være knyttet til deres egne ubehandlede traumer, usikkerheter eller stressorer som kan påvirke deres evne til å knytte seg til og regulere forholdet til sine barn.

«Haimusikk» kan påvirke foreldres evne til å være emosjonelt tilgjengelige, Reaksjoner på barnets behov og påvirke barnets tilknytningsmønstre veldig negativt. 

Endret av millak
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
millak skrev (47 minutter siden):

Ja, utifra tekstutragene i bøkene så virker hun som en jente som sliter veldig mentalt og mangler indre selvverd og selvfølelse. Trist at med så mye penger så skal det ikke være mulig å være så heldig å finne en god psykolog, terapeut eller en type terapi som kunne hjulpet henne. Hvis jeg var henne hadde jeg investert mesteparten av mine penger og tid i akkurat dette. Det er så verdt det og hun er heldig som har råd. Men man må kanskje ha litt forståelse, innsikt og motivasjon i seg selv også. Det er f, eks vanskelig å hjelpe Narsissister eller mennesker som ikke tror at det er noe galt med de. Det går som regel bare utover alle rundt de dessverre.   

Begrepet «Foreldrenes Haimusikk» du snakker om der: konseptet beskrevet av klinisk psykolog i forbindelse med postpartum depresjon og angst. Handler om den underliggende følelsen av frykt, angst, bekymring eller stress som foreldre kan oppleve. Disse følelsene kan være knyttet til deres egne ubehandlede traumer, usikkerheter eller stressorer som kan påvirke deres evne til å knytte seg til og regulere forholdet til sine barn.

«Haimusikk» kan påvirke foreldres evne til å være emosjonelt tilgjengelige, Reaksjoner på barnets behov og påvirke barnets tilknytningsmønstre veldig negativt. 

Det er nettopp dette… SE anser seg selv smartere enn alle psykologer, det er ikke mulig å hjelpe henne for hun klarer ikke selv se problemene sine. 
Hun liker å brette ut om hvor psyk og stakkarslig hun er, men det handler ikke om selvinnsikt, bare om penger. 
Hun har observert hvordan det å snakke om slike temaer tiltrekker seg oppmerksomhet fra de som faktisk er psyke og sårbare, så bruker hun det så de kan relatere til henne og kjøpe produktene hun anbefaler. Kvalmt. 
(jeg mener ikke at SE ikke er psyk, men den diagnosen hun har er ikke en hun smykker seg med)

• Liker 4
  • Nyttig 15
Gjest Bestemoren
Skrevet
millak skrev (2 timer siden):

Ang. å finne en god psykolog, terapeut eller en type terapi som kunne ha hjulpet SSI - så spørs det om hun er særlig motivert eller mottakelig. I boka «Forbilder» skriver hun (s. 110): «Jeg var hos psykiateren dagen i forveien. Hun var rar.». […] «Jævla drittpsykiater, tenkte jeg. Men jeg skulle gi det et par sjanser til, jeg måtte bare prøve.» Diagnosen som da ble stilt, avviste SSI. 
I en snap nylig ble hun spurt av en følger om hun var blitt utredet for ADHD. Da var svaret: «Jeg har ikke hatt utredning, men både legen og psykologen min har anbefalt det.» Deretter skriver hun at en slik utredning var i gang, men da foreldrene skulle intervjues (standard prosedyre), mente hun de var litt skeptiske fordi de syntes hun ikke passet inn (sitat:)  i «boksen». Dermed avsluttet SSI utredningen… 
Det synes dessuten å være et tydelig mønster i å bytte ut fagpersoner. Nå sist i Trondheim var hun misfornøyd og byttet både psykolog og jordmor. Kommer det spørsmål eller utsagn man ikke liker, er det jo bare å finne en ny - mer forståelsesfull, en som stiller de «riktige» (= de akseptable) spørsmålene. Dette er et usedvanlig dårlig utgangspunkt for behandling. 

Skrevet

Sofie er nok ikke mottagelig for behandling. Dette har hun helt fint selv klart å beskrive mellom linjer når hun har fortalt at hun føler seg smartere enn psykologer. Hun liker å snakke om angst, depresjon, lidelser og div hun opplever at hun har - men det er alltid fra offerperspektiv. Hun må ut av offerrollen, men det tror jeg ikke kommer til å skje. 

Hun ønsker å være veldig spesiell, og hun ønsker å ha opplevd mye - FOR å kunne være noe spesiellt for andre. Lære andre osv. 

Tror desverre ikke hun ser at hun selv har noe å lære. Når hun prater om å jobbe med ting, så er det å jobbe med hva hun syns andre har gjort mot seg osv. Hun ser nok seg selv som en overlever. 

Og nå som hun har vært mor i tre kvarter, så kommer læreboken om å være mor. 

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet

Bør ikke media stoppe å gi henne oppmerksomhet? Dette er ei psykisk syk dame som ikke har det godt med seg selv. At hun har fått holde på slik hun gjør er faktisk provoserende for de som er psykisk syke. Ingen oppmerksomhet og bare la det dø ut. Og disse kirurgene burde fått sparken. Operere på ellers friske og normale folk er forkastelig. Hun må jobbe med selvtilliten. Den kan ikke opereres! 

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet

En snap sier "Pizza med Vegard ❤️ ", neste snap "Elsker deg ❤️" og så en snap til "og elsker han lille i vogna."

:bond:

• Liker 8
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt. 

Sol, admin.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er så trist. Hadde oppriktig troen på at hun skulle modne av å få barn, det virket som noe skjedde i svangerskapet. Men så er hun bare helt ute å kjøre som vanlig. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
6 hours ago, Bestemoren said:

Diagnosen som da ble stilt, avviste SSI. 

Det er ikke mulig å avvise diagnoser i Norge, så dette betyr SE har en ganske alvorlig diagnose. Ikke veldig vanskelig å gjette. 🤐

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hva er det med hun å hårfargen sin? Hun virker obsessed med å konstant legge bilder av håret, snakke om håret sitt og diverse farger som får henne til å se «penere» ut. For å være ærlig, så tror jeg ikke hårfarge har noe å si når hun hele tiden endrer på hårfargen og den er bare noen nyanser forskjellig. Nesten ikke merkbart.  Jeg tror hun heller må bruke tankene sine på lille baby H, og slutte å sløse penger på slikt.

Og det at hun fronter at jenter med platina blondt hår er «supreme» og sier rett ut at de får henne til å snu seg på gata, trigger meg. For det første: who asked? For det andre: slutt å være obsessed med hårfarge til folk og deg selv. For det tredje: mørkhårede jenter er nydelige de også. Faktisk vakrere enn en 10/10 blondine. 

Endret av Zyprexxa
skrivefeil
  • Liker 13
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...