Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Eydieychdi skrev (2 timer siden):

Det er ikke mulig å avvise diagnoser i Norge, så dette betyr SE har en ganske alvorlig diagnose. Ikke veldig vanskelig å gjette. 🤐

ADHD er en ganske alvorlig diagnose? 

Har det selv ,ser ikke på det som noe big deal. Men så er jeg stikk i mot SE. Totalt introvert.

Endret av kaiturid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi vet vel egentlig bare de diagnosene hun selv sier at hun har? 

Virker som hun tar til seg diagnoser etter hva hun ønsker av oppmerksomhet og støtte? "Kule" diagnoser (ingen diagnoser er kule, men det virker som om det er noen "in"-diagnoser blandt influencere) 

Jeg gjetter at det ville komme frem litt mindre flatterende diagnoser hvis hun virkelig hadde gjennomgått en utredning jeg (noe hun antageligvis aldri kommer til å gjøre) 

Endret av Isild
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (45 minutter siden):

Vi vet vel egentlig bare de diagnosene hun selv sier at hun har? 

Virker som hun tar til seg diagnoser etter hva hun ønsker av oppmerksomhet og støtte? "Kule" diagnoser (ingen diagnoser er kule, men det virker som om det er noen "in"-diagnoser blandt influencere) 

Jeg gjetter at det ville komme frem litt mindre flatterende diagnoser hvis hun virkelig hadde gjennomgått en utredning jeg (noe hun antageligvis aldri kommer til å gjøre) 

SSI har full kontroll over hva som kommer ut mht egen helsetilstand. Også sitatet nedenfor illustrerer det. I offentligheten og i egne øyne er hun bare «følsom og har litt angst»… Det hun deler utad er kalkulert og basert på hvordan hun til enhver tid vil fremstå. I bøker og blogg gir hun selv utallige eksempler på at hun bevisst  vrir på sannheten eller sier noe som hun vet er løgn.  
Nå om dagen legger hun ut det samme innholdet mange ganger på ulike medier med forskjellige overskrifter som clickbait, og deler det opp i ulike tema for å få mer å legge ut. Samtidig er hennes overdrevne fokus kropp  lite interessant for de aller fleste, og konkurransen er hard - mange yngre er svært aktive på den banen. Det er nok vanskelig å fremstå som en interessant influenser uten provokasjon som verktøy…

Blogg 27.07.19 «Men, jeg har ikke bipolar lidelse. Jeg er aldri manisk. Men jeg fikk faktisk høre fra en psykiater en gang, da jeg var veldig ung, at jeg var nok mest sannsynlig bipolar og det “klamret” jeg meg fast til. Lenge. Da det ikke lengre stemte overens med meg og mitt liv, i det hele tatt, trodde jeg at jeg hadde blitt frisk eller kurert meg selv, noe som egentlig ikke skal være mulig. Heldigvis fikk jeg noen ordentlige å snakke om etterhvert og jeg vet at jeg er langt fra bipolar lidelse, jeg er følsom og har litt angst, men jeg har et ekstraordinært liv som hadde vært vanskelig for hvem som helst å takle. Det trenger ikke være verre enn som så.»

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper bare ikke hun påvirker andre nybakte mødre til å følge hennes eksempel. Det er ikke normalt å være så fokusert på egentid med en nyfødt i hus, i hvert fall ikke med hotellovernattinger før ungen er en måned. Vet ikke hvor mange ganger hun har vært hos frisøren eller sittet alene (eller sammen med andre) på kafe på den korte tiden hun har vært mor. Fortsatt er hun ekstremt opptatt av utseende og hennes mål er å optimalisere alt for at hun skal se penest mulig ut, i følge snappen hennes i går. Hun kommer aldri til å forandre seg! 

  • Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (22 minutter siden):

Jeg håper bare ikke hun påvirker andre nybakte mødre til å følge hennes eksempel. Det er ikke normalt å være så fokusert på egentid med en nyfødt i hus, i hvert fall ikke med hotellovernattinger før ungen er en måned. Vet ikke hvor mange ganger hun har vært hos frisøren eller sittet alene (eller sammen med andre) på kafe på den korte tiden hun har vært mor. Fortsatt er hun ekstremt opptatt av utseende og hennes mål er å optimalisere alt for at hun skal se penest mulig ut, i følge snappen hennes i går. Hun kommer aldri til å forandre seg! 

Jeg blir mor for første gang etter sommeren og jeg ser på SE som en stor advarsel.

  • Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

introvert_ skrev (22 minutter siden):

Jeg blir mor for første gang etter sommeren og jeg ser på SE som en stor advarsel.

Godt å høre! De fleste nybakte mødre er så oppslukt av babyen sin at det føles forferdelig å forlate ungen i 10 min 😄 (med unntak av mødre med fødselsdepresjon eller andre utfordringer som gjør dette med tilknytning vanskelig). Verden er ikke sort/hvitt og barseltiden kan være svært ulik, men dette sykelige utseendefokuset og det å sette egne behov fremfor barnet sitt, det har jeg ikke sett hos så mange andre enn SE før. 

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal altså en fremmed være barnevakt, de skal møte henne i dag også skal hun passe baby på søndag. Altså, hvor mange mennesker skal han være alene med uten foreldrene før han har fylt året egentlig? Har Sofie lest noe om tilknytning?

  • Liker 42
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (25 minutter siden):

Nå skal altså en fremmed være barnevakt, de skal møte henne i dag også skal hun passe baby på søndag. Altså, hvor mange mennesker skal han være alene med uten foreldrene før han har fylt året egentlig? Har Sofie lest noe om tilknytning?

Hun burde logge av nå. Dette kommer til å kræsje fullstendig snart. Stakkars, lille baby. Produsert for å være en livredder for sin mor, innhold i kommersielle kanaler, click bait og vedheng når det passer henne.
 

Er det INGEN hun tar råd fra? Familie, venner, helsepersonell, fagfolk?  

  • Liker 25
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Altså, jo... dette er din jobb som forelder. Blir skremt over tankegangen

Screenshot_20240718_154044_Snapchat.jpg

  • Liker 28
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt&Komplisert skrev (9 minutter siden):

 

Altså, jo... dette er din jobb som forelder. Blir skremt over tankegangen

Screenshot_20240718_154044_Snapchat.jpg

Trodde ikke mine egne øyne da jeg så den snappen! Det er så ufattelig mye ironi over det hun skriver at jeg ikke vet hvor jeg skal starte. Hvorfor sikte mot et mål at sønnen skal få en coach når man som foreldre ofte kan forhindre at barna nettopp trenger noe sånt? (Hint: kjærlige og tilstedeværende omsorgspersoner, stabil og trygg tilknytning mellom mor og barn fra et tidlig stadium... for å nevne noe)

  • Liker 30
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt&Komplisert skrev (24 minutter siden):

 

Altså, jo... dette er din jobb som forelder. Blir skremt over tankegangen

Screenshot_20240718_154044_Snapchat.jpg

Så istedet for å være en trygg, tilstedeværende mor, så skal sønnen få coach i tidlig alder? Virkelig? 

Stopp verden, jeg vil av!! :bond:

  • Liker 26
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexie Grey skrev (10 minutter siden):

Trodde ikke mine egne øyne da jeg så den snappen! Det er så ufattelig mye ironi over det hun skriver at jeg ikke vet hvor jeg skal starte. Hvorfor sikte mot et mål at sønnen skal få en coach når man som foreldre ofte kan forhindre at barna nettopp trenger noe sånt? (Hint: kjærlige og tilstedeværende omsorgspersoner, stabil og trygg tilknytning mellom mor og barn fra et tidlig stadium... for å nevne noe)

Hadde kanskje vært en bedre ide å forebygge at han får masse plager i ung alder, men neida det planlegges for behandling av disse plagene allerede før babyen er et halvt år gammelt 🫣

  • Liker 23
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens er dette en ny provokasjon, men jeg frykter SSI mener det. Hun vil at sønnen skal gå til coach fra han er barn/ung, fordi det i sin tid ville ha hjulpet henne i oppveksten. Dette er en form for projisering, å overføre egne ubehagelige tanker og hendelser til andre personer, her en baby… Ikke til å tro!

Jeg forstår godt at hun selv foretrekker coach framfor psykolog. En coach har utdannelse i å lytte, observere og tilpasse coachingen til kundens behov, - kundens verdier, mål, egenskaper og interesser står i fokus. Det passer nok SSI veldig bra! En psykolog derimot har kunnskap og kompetanse til å evaluere, diagnostisere og behandle psykiske lidelser og emosjonelle problemer. Det er noe helt annet…

Endret av Bestemoren
  • Liker 17
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelt&Komplisert skrev (1 time siden):

 

Altså, jo... dette er din jobb som forelder. Blir skremt over tankegangen

Screenshot_20240718_154044_Snapchat.jpg

Ja, jeg kaller henne gal. Dette er jo fullstendig på alle vidder. Hun forstår virkelig ingen verdens ting om hva det innebærer å være foreldre. 
 

Han er ikke en gang 3 måneder gammel, og hun har indirekte allerede gitt opp å være mor for han. 

  • Liker 21
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Hun burde logge av nå. Dette kommer til å kræsje fullstendig snart. Stakkars, lille baby. Produsert for å være en livredder for sin mor, innhold i kommersielle kanaler, click bait og vedheng når det passer henne.
 

Er det INGEN hun tar råd fra? Familie, venner, helsepersonell, fagfolk?  

Hun burde virkelig logge av. Det er helt tragisk hvordan hun nå clickbaiter. Det gjør vondt å se på hvordan de leker "mor, far og barn". 

Hun har vært mor i et par måneder, og det går i egentid, egenpleie, hotellnetter for å sove, datenights, og nå skal hun dra avgårde for å skrive bok om morsollen?? Hun kommer jo til å klappe fullstendig sammen når babyen blir litt eldre. Jeg husker det som ganske slitsomt når barna begynte å gå (løpe) rive ned ting, slå seg, grise med maten osv. Det var mest moro selvsagt, men det var å passe på HELE tiden. 

 

Men hun har vel innen den tid outsourcet han helt til en "nanny". 

 

  • Liker 24
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (12 minutter siden):

Ja, jeg kaller henne gal. Dette er jo fullstendig på alle vidder. Hun forstår virkelig ingen verdens ting om hva det innebærer å være foreldre. 
 

Han er ikke en gang 3 måneder gammel, og hun har indirekte allerede gitt opp å være mor for han. 

Herregud, dette begynner å bli skikkelig ille. Galskap ja. 

Nei, barn trenger ikke coach. Hvor søren er vi på vei hvis alle må få hjelp utenifra for å få eksistert som mennesker? Det er DIN jobb det Sofie - å gi han trygghet, lære han å regulere følelser osv. 

#nårbarnfårbarn. 

Hun er mer umoden enn jeg trodde. Håper de har et godt nettverk rundt seg som ikke bare dikker og duller, men som kan rettlede litt (og som de faktisk lytter til) 

  • Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Isild skrev (25 minutter siden):

Herregud, dette begynner å bli skikkelig ille. Galskap ja. 

Nei, barn trenger ikke coach. Hvor søren er vi på vei hvis alle må få hjelp utenifra for å få eksistert som mennesker? Det er DIN jobb det Sofie - å gi han trygghet, lære han å regulere følelser osv. 

#nårbarnfårbarn. 

Hun er mer umoden enn jeg trodde. Håper de har et godt nettverk rundt seg som ikke bare dikker og duller, men som kan rettlede litt (og som de faktisk lytter til) 

Til det siste du skriver, det ser ut som om SSI luker bort alt av motstemmer. Hun bygger opp et ja-nettverk rundt seg. Familien hennes har gitt henne opp for lengst. Det er å håpe at samboers familie kan gi kloke råd, men kommer de til å få gjennomslag?

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (3 minutter siden):

Til det siste du skriver, det ser ut som om SSI luker bort alt av motstemmer. Hun bygger opp et ja-nettverk rundt seg. Familien hennes har gitt henne opp for lengst. Det er å håpe at samboers familie kan gi kloke råd, men kommer de til å få gjennomslag?

Nei, du har nok rett i at hun luker bort alle motstemmer. Ser for meg at de rundt dem hverken tør eller orker å blande seg. 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (16 minutter siden):

Til det siste du skriver, det ser ut som om SSI luker bort alt av motstemmer. Hun bygger opp et ja-nettverk rundt seg. Familien hennes har gitt henne opp for lengst. Det er å håpe at samboers familie kan gi kloke råd, men kommer de til å få gjennomslag?

Det gjør de neppe, og de holder nok kjeft for å få lov å ha kontakt med eget barnebarn. Hun kutter de tvert hvis de sier noe hun ikke liker. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (48 minutter siden):

Herregud, dette begynner å bli skikkelig ille. Galskap ja. 

Nei, barn trenger ikke coach. Hvor søren er vi på vei hvis alle må få hjelp utenifra for å få eksistert som mennesker? Det er DIN jobb det Sofie - å gi han trygghet, lære han å regulere følelser osv. 

#nårbarnfårbarn. 

Hun er mer umoden enn jeg trodde. Håper de har et godt nettverk rundt seg som ikke bare dikker og duller, men som kan rettlede litt (og som de faktisk lytter til) 

Hun er ikke bare umoden, hun er så egosentrert at hun overhodet ikke evner å utvikle seg i noen som helst retning. Alt dreier seg kun om henne og hennes behov, det er direkte skremmende å se. 

Bare det faktum at hun velger å poste alt dette, viser med all tydelighet hvor lite skikket hun er som mor, men hun forstår ikke hvordan hun framstår for andre. 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...