Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

KaraThrace skrev (3 timer siden):

IMG_7038.jpeg

Tenk å bruke ditt nyfødte barn - i barnets seng - for tjene penger på reklame selv.

Dette er enten en umerket reklame for annonsør. Eller det er SE AS egenreklame rettet mot dette andre firmaet i håp om å få dem som annonsekund på Sophie Elise AS.

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KaraThrace skrev (5 timer siden):

IMG_7038.jpeg

Herregud,trodde det først var en haug skittentøy 😯. Å de bamsene som er elektriske hadde jeg aldri lagt sammen med ungen. 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaiturid skrev (4 timer siden):

Herregud,trodde det først var en haug skittentøy 😯. Å de bamsene som er elektriske hadde jeg aldri lagt sammen med ungen. 

Jo, de vil jeg tippe er rimelig trygge, trenger ikke bli helt hysterisk 😅

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (6 timer siden):

Tenk å bruke ditt nyfødte barn - i barnets seng - for tjene penger på reklame selv.

Dette er enten en umerket reklame for annonsør. Eller det er SE AS egenreklame rettet mot dette andre firmaet i håp om å få dem som annonsekund på Sophie Elise AS.

Dette barnet "jobber" fra første dag. Helt galskap at det er tillatt ! 

  • Liker 6
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidla skrev (52 minutter siden):

Jo, de vil jeg tippe er rimelig trygge, trenger ikke bli helt hysterisk 😅

Ei venninne hadde en sånn som plutselig ble glovarm ,så nei de er ikke helt trygge.

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir oppriktig sjokkert av enkelte folk her inne😂 

Var alle dere helt perfekte foreldre da dere fikk deres første barn? Mange av dere har tydeligvis fulgt med på hver snap og hvert innlegg over laaang tid. Hvorfor gidder dere? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fly.me.to.the.moon skrev (15 minutter siden):

 

Blir oppriktig sjokkert av enkelte folk her inne😂 

Var alle dere helt perfekte foreldre da dere fikk deres første barn? Mange av dere har tydeligvis fulgt med på hver snap og hvert innlegg over laaang tid. Hvorfor gidder dere? 

Handler ikke om å være helt perfekt, det handler om 1) være tilsynelatende fullstendig uvitende med vilje, 2) sette seg selv som prioritet 1, 2 og 3 over en to måneder gammel baby, 3) kringkaste dette til så utrolig mange følgere og med vilje være ekstra «dårlig» for å provosere frem klikk og seertall. I beste fall er det spill for galleriet og det går ikke utover hennes nyfødte sønn, men da går det fremdeles utover de X antall babyer der ute som nå blir behandlet på tilsvarende måte fordi de uvitende mødrene deres har sett til SE for råd og forbilde. I verste fall går det svært utover en nyfødt baby, foran kamera med hundretusenvis av views. Regelrett dysfunksjonell tilknytning i sakte-TV. Følg H sin manglende tilknytning til sine foreldre, minutt for minutt. Se om han våkner i morgen fordi senga hans er en How Not To Do It-poster for krybbedød. Fy faen, jeg ble kvalm av å skrive det en gang. Og 99,9% sannsynlig går det greit med ham! Men hun fremmer det som OK sengeplass for baby for hundreTUSENVIS av folk. Hvis 1% av dem er mødre med nyfødte som da velger å gjøre det samme… Så er det 1000 flere babyer som ligger slik… selv med 99,9% sannsynlighet at det går bra, vil statistisk sett begynne å se dårlig ut. 

  • Liker 27
  • Nyttig 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger ikke Sophie Elise på snapchat, hun tjener veldig mye på følgere der, men er enig i at det ikke høres helt bra ut. Men hvis noen tror at man skjermer barnet ved å sladde babyen, men vise fram (og diskutere) senga i detalj, er det helt feil. En seng er vel så intimt som et bilde av en baby. Hvis folk i denne tråden ønsker å beskytte personvernet til barnet, går dere feil fram. Jeg får veldig mye informasjon om barnet i denne tråden, uten å følge henne på snapchat, og det kan hvem som helst få. Det er vel en tapt sak når hun legger ut så mye selv, dette er informasjon hun mister kontroll over, men det er ikke sikkert det er til barnets beste å diskutere hver detalj i senga.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (1 minutt siden):

Jeg følger ikke Sophie Elise på snapchat, hun tjener veldig mye på følgere der, men er enig i at det ikke høres helt bra ut. Men hvis noen tror at man skjermer barnet ved å sladde babyen, men vise fram (og diskutere) senga i detalj, er det helt feil. En seng er vel så intimt som et bilde av en baby. Hvis folk i denne tråden ønsker å beskytte personvernet til barnet, går dere feil fram. Jeg får veldig mye informasjon om barnet i denne tråden, uten å følge henne på snapchat, og det kan hvem som helst få. Det er vel en tapt sak når hun legger ut så mye selv, dette er informasjon hun mister kontroll over, men det er ikke sikkert det er til barnets beste å diskutere hver detalj i senga.

Nettopp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slår meg med SE er at "Nyhetens interesse"med babyen er over og at pappan blir den viktigste omsorgspersonen.Jeg tror desverre at SE ikke har evnen til å elske andre enn seg selv.

  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (5 timer siden):

Jeg følger ikke Sophie Elise på snapchat, hun tjener veldig mye på følgere der, men er enig i at det ikke høres helt bra ut. Men hvis noen tror at man skjermer barnet ved å sladde babyen, men vise fram (og diskutere) senga i detalj, er det helt feil. En seng er vel så intimt som et bilde av en baby. Hvis folk i denne tråden ønsker å beskytte personvernet til barnet, går dere feil fram. Jeg får veldig mye informasjon om barnet i denne tråden, uten å følge henne på snapchat, og det kan hvem som helst få. Det er vel en tapt sak når hun legger ut så mye selv, dette er informasjon hun mister kontroll over, men det er ikke sikkert det er til barnets beste å diskutere hver detalj i senga.

Diskutering av senga er nå ikke i nærheten så alvorlig å diskutere som all info hun legger ut og artikler som skrives. Er også mye annet enn senga som ikke er til barnets beste. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andrea59 skrev (På 7.7.2024 den 16.15):

Jeg husker fra ungene var babyer at det var helt herlig med egentid! 

Egentiden som var etterlengtet besto i å kunne brygge seg en kopp te, røre rundt med skje, drikke den og lese i en bok - før babyen våknet igjen. Det føltes som en sjelden luksus at dette varte helt til teen var drukket opp eller blitt kald 😅

Eller å kunne rydde litt når babyen sover, spise et knekkebrød, hoppe i dusjen for å så hoppe ut igjen med såpe på halve kroppen fordi babyen våknet 🤭

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt&Komplisert skrev (20 minutter siden):

Diskutering av senga er nå ikke i nærheten så alvorlig å diskutere som all info hun legger ut og artikler som skrives. Er også mye annet enn senga som ikke er til barnets beste. 

Ja, senga var jo bare et eksempel på veldig mye annen info som legges ut her. Som når mor er bortreist, amming osv. Mye er referater av hva SE har lagt ut selv, så det lar seg nok ikke stoppe, men det er ikke å ivareta personvernet til babyen.

Å skrive at moren ikke ser ut som hun har tilknytning til barnet, at hun vil "omplassere" det i Harstad osv, synes jeg folk kan holde seg for gode for. Hvordan tror dere det vil være å lese det, hvis gutten googler seg selv når han blir eldre?

"Ikke halvparten så skadelig som det SE legger ut og gjør", kommer til å være motargumentet. Men to gale gjør ikke en rett.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaraThrace skrev (17 timer siden):

Jeg bare skjønner det ikke… Som det så klokt ble nevnt tidligere her, hun har full redigeringsmulighet på hva hun legger ut, allikevel legger hun ut ting som bare er helt…. teit gjort? Alle anbefalinger sier at barnet skal sove i en tom seng, på en ren madrass, med ingenting i senga med seg. Ikke pute, ikke nest, ikke sengekant, og dyna skal være tilpasset ungen. NEKTER å tro at hun ikke vet dette.

Allikevel poster hun det her. Ungen neddynget i altfor stor dyne som et tårn over baby, med bamse klint inntil seg, i et nest i senga (anbefales ikke fordi barnet kan få problemet med å snu seg, og noen kan det allerede da, min gjorde det..), med noe som fremstår som en pute, eller ekstra dyne under. Jeg fikk tilnærmet bakoversveis bare av et glimt av snappende. 🤯

/jeg som har lagt på stjernene for å anonymisere.

Edit: å gud, så resten av snappene nå. Hva. F… Skjer. Med måten hun håndterer baby på, og holder ham? Hadde det vært min unge, ville jeg tatt ham tilbake og gitt et lite kurs 😅 og så sammensurium med å snakke hår når hun holder baby som om han har bæsja opp etter ryggen sin eller gulpa på seg og man er på vei inn i dusjen.

Jeg så en snap der han holder babyen og hun står ved siden av og må holde hodet, fordi det glemte visst far. Så en annen snap fra nå som de er i Harstad der han holder babyen, hun viser typ sånn her "kom hit da bisken, kom kom" med hendene, hun får babyen, bøyer knærene opp og ned også gir han tilbake. En annen gang sto hun ved siden av sengen/daybed eller hva enn det var, snakket om angst, løftet han opp, holdt i noen sekunder også la han tilbake igjen. Det at hun selv velger å legge ut sånt vet jeg ikke hva de prøver å fremstille. Misforstå meg rett - jeg har barn selv og dette er en helt ny fase som man lærer som dagene går. Det jeg reagerer på er hvor usikker hun virker rundt babyen og ikke helt vet hva hun skal gjøre med han. Kamera på, løfte opp, ned, smile litt, legge tilbake, kamera av. Det virker så oppstilt.

Det med sengen måtte jeg nesten se to ganger på for å se om jeg så riktig. Det er som du sier absolutt ikke slikt en nyfødt skal sove. Og det at hennes kjæreste og foreldre er i en og samme hus og ingen reagerer på dette sier litt. Det er rett og slett farlig! De burde virkelig ta seg et kurs alle sammen.. alle 4!

  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, KaraThrace said:

Handler ikke om å være helt perfekt, det handler om 1) være tilsynelatende fullstendig uvitende med vilje, 2) sette seg selv som prioritet 1, 2 og 3 over en to måneder gammel baby, 3) kringkaste dette til så utrolig mange følgere og med vilje være ekstra «dårlig» for å provosere frem klikk og seertall. I beste fall er det spill for galleriet og det går ikke utover hennes nyfødte sønn, men da går det fremdeles utover de X antall babyer der ute som nå blir behandlet på tilsvarende måte fordi de uvitende mødrene deres har sett til SE for råd og forbilde. I verste fall går det svært utover en nyfødt baby, foran kamera med hundretusenvis av views. Regelrett dysfunksjonell tilknytning i sakte-TV. Følg H sin manglende tilknytning til sine foreldre, minutt for minutt. Se om han våkner i morgen fordi senga hans er en How Not To Do It-poster for krybbedød. Fy faen, jeg ble kvalm av å skrive det en gang. Og 99,9% sannsynlig går det greit med ham! Men hun fremmer det som OK sengeplass for baby for hundreTUSENVIS av folk. Hvis 1% av dem er mødre med nyfødte som da velger å gjøre det samme… Så er det 1000 flere babyer som ligger slik… selv med 99,9% sannsynlighet at det går bra, vil statistisk sett begynne å se dårlig ut. 

For en knallsterk, god formulering! :klappe: 

Jeg har ikke gått inn å aktivt å fulgt SE, men ser jo noen historier innimellom. 

Det må definitivt være opp til enhver om man ønsker å amme eller hva enn. Men å kutte dette, og samtidig alltid ha et kamera i sidesynet.. Trist! 

Lurer på hva som blir første produkt som henvender seg mot baby og småbarn. Glöd Baby... det hadde ikke sjokkert meg 🙈

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (16 timer siden):

Sofies kreative prosess: reise fra nyfødt baby for å være i fred å skrive bok slik at den kan publiseres rett før jul 🤑

Dette er dama som planla å få barn ikke sant? Hun har jo ikke tid til barn, virker jo som hele hun kribler etter å komme seg unna hele familiesituasjonen. 
Om far er med babyen og tar seg av han, så vil SE kunne skrive bok i fred selvom de er i samme hus? Det er vel også en baby som er så rolig og snill, sover stort sett hele tiden og er fornøyd. Hun ammer heller ikke så han behøver ikke forstyrre henne med det engang. Er tydelig at behovet for barnefri har vært til stede siden før fødsel hos henne. Hun har snakket om problemer med tilknytning, men det løses ikke ved å stikke av og late som babyen ikke finnes. 
hun sa også hun skulle skru av mobilen de dagene, og jeg kjenner mammahjertet mitt vri seg av å ikke være tilgjengelig når jeg er vekk fra barnet mitt og særlig da han bare var en liten baby 🥺
 

også sa hun at bilde med babyen og hårruller i frisørstolen var content hun planla da hun var gravid… 🫣 ehm… jeg mangler ord. 

Dersom man hørte på ting hun sa mens hun var gravid om at hun ikke skal endre livet sitt helt pga babyen, så er ikke dette så overraskende. Da hun var gravid så jeg en slags positiv utvikling hos henne og jeg tenkte at dette kom til å gå bra. Men ei. Som du sier, tilknytingen blir ikke bedre av å reise bort. Jeg har 2 barn selv og det kunne aldri falle for meg å dra bort på trening og frisør da de var en uke gamle. Jeg kunne heller aldri klart et hotellovernatting og reise til en annen by for tre netter innen 9 uker. Vi er alle forskjellige, kaller ikke henne for en dårlig mor fordi jeg hadde aldri gjort slik hun gjør. Det bare virker som om barnet som var planlagt blir nå brukt for klikk og penger. Og det virker som hun også planla å være borte mye før han ble født så det er ikke at hun ikke kjente på den tilknytingen - hun med vilje velger å ikke ha en.

Dette behovet for egentid og kjærestetid er noe jeg ikke forstår meg på. Mange trenger å kunne få et par timer med hjelp så man kan sove fordi man har vært våken hele natten. Dette er et barn som tydeligvis sover mesteparten av døgnet og ikke gråter. Det er ikke en krevende tilværelse der man må booke seg inn på hotell (begge to!!!) for å kunne slappe av.. Dette er ikke noe som krever at hun må på en hytte alene i flere dager for å få skrivero. Jeg tror hun legger opp til at det blir diskutert om det, det skaper engasjement som igjen - fører til penger i kassen.

Jeg har ikke lest hennes bøker, bare noen sider her og der. Hun er ikke en forfatter som trenger å stenge ut hele verden for å få skrivero. Hun fant ut i dag hva boken skal handle om pga en låt av Britney Spears. Hun kommer med unnskyldninger for å være borte fra babyen. Slik da de skulle reise til Harstad sammen for første gang som en familie på 3 og det endte opp med at kjæresten dro med babyen og hun hadde 6 timers mellomlanding i Oslo. Her benyttet hun tiden for å klage over flyselskapet, reklamere for Glød og glede seg masse for kvelden for da hadde hun kjærestetid med hotellovernatting. 

Hun virker mer forelsket i kjæresten enn den type følelsen man får som nybakt mor. Det at hun skal reise bort for å skrive bok uten tlf tror jeg hun sier for å skape reaksjoner. Hun har 2 tlf, så jeg antar at hun har med seg en der hun kan høre hvordan barnet har det og si god natt til sin kjære kjæreste. Dette er spekulasjoner, men hun legger opp til slikt. Hun lagde en podcast som hun kalte for "snart mamma" og tjente penger på det. Man skulle da trodd at hun var klar for sin nye rolle i livet...

  • Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (11 minutter siden):

Fra boka «Elsk meg», utgitt i 2018, side 34 - sitat:

«Jeg har alltid vært usikker på om jeg vil ha barn, man får mange likes av å ha barn, men man kan få mange likes av andre ting også. Barn har alltid vært en «backup» om alt annet skulle gå til helvete, om ikke annet fordi det gir en hel haug av nye muligheter å tjene penger på når du driver med det jeg gjør. Du kan legge ut reklameposter om barnevogner istedenfor sminke, et nytt marked åpner seg, og du blir født på ny kommersielt sett.»

😳😳😳😳

  • Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...