Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Heartgirl skrev (9 minutter siden):

Det er det vi må. Bra at din datter ikke tok operasjonen ❤️ 

Det blir så feil at slike kosmetiske opererte influencere som Sophie Elise og flere andre får stå frem på sosiale medier uten noe form for konsekvens. Det burde lovfestet om at de kosmetisk opererte influencerne som SE burde merke sine sosiale medier med advarsler at de har tatt kosmetiske behandlinger.

Jeg engasjerer meg mye i dette temaet for jeg ser hver dag gjennom jobben min med 13 - 18 åringer at de har et forferdelig forvrengt kroppslig selvbilde og jeg får uendelig vondt inni meg av de menge unge jentene som jeg snakker med som higer etter og bli lik SE fordi de forguder henne og de sparer alt av penger de har. Samme hva vi sier er helt låst på hva de mener Sophie Elise. 

Det som er grusom trist er når jenter ikke tørr og dusje etter gymtimen fordi de ikke har store nok pupper og det eneste de ønsker deg er silikonpupper.  

Vi må snakke med dem hva som er naturlig og ikke helt fra de er små hvis det skal ha noen hensikt. Kanskje må temaet påvirkning fra sosiale medier inn som fag på grunnskolen. Unger møtes tidlig av sosiale medier og ungene er på sosiale medier fra før de fyller 10-12 års alderen. Det siste de trenger og møte er personer på nettet som har feil fokus på kropp og utseende og som spiller på sex og deilighet på hvert et bilde. 

 

 

Veldig enig med deg i dette. Vi må snakke med de (og vise de) at det de ser på nettet er redigert, operert, posert og filtrert. De skal og kan ikke sammenligne seg med det. Det er ufattelig trist at så mange jenter og gutter helt ned i svært ung alder føler seg "feil", stygge og utilstrekkelige. Enkle løsninger "selges" av disse influencerne. Selv om de ikke direkte oppfordrer andre til å operere seg, så påvirker de indirekte til det. 

Skremmende hvor mange gutter dette også gjelder, de blir ofte litt glemt. Mannlige treningsinfluencere blandt annet, som bruker anabole steroider og slankesprøyter, masse filter osv. 

Det er egentlig helt krise at barn og ungdom må vokse opp under slikt press. Man kan bare se seg takknemmelig for at man slapp det selv. Det har alltid eksistert skjønnhetsidealer, men det var aksept for naturlig kropp før. Det var helt greit at man så forskjellig ut. Flotte mennesker kommer i alle fasonger. 

Og for å ikke spore helt av. Sophie Elise AS er den største påvirkeren i Norge, og jeg syns ikke hun tar nok ansvar. Hun er åpen om at hun har slitt med selvbildet. Men tenk så fantastisk det hadde vært om nettopp hun hadde snudd litt og heller advart andre mot å gjøre inngrep osv. Fortalt at det IKKE gjør noe med hvordan man har det på innsiden. Kanskje til og med sluttet med filter og redigering osv. Det ville hatt en enorm positiv påvirkningskraft. Jeg trodde hun var på vei mot en slik endring for noen år siden, men desverre ikke. 

  • Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SE har ikke endret seg. Hun er kanskje ferdig  med hofter, pupper,rumpe og nese…. Men det er alltid en endring på gang. Graviditeten var jo en eneste lang kroppstransformasjon,, og dekket nok det behovet til en viss grad. Nå er det tabletter mot håravfall, samtidig som hun er i gang med injeksjoner i hodebunnen med eget blod hvis jeg forsto det rett.  Ny hårfarge som er det beste hun har gjort, men som skal bort om to uker igjen, for det var visst for stress med extentionene (?).  Jeg  tror ikke hun «påvirker» så mye lenger. Hun hadde aldri klart å få seg en «Raadsquad» på FB. Hun har klart å fronte Glød produktene  bra, jeg tror de selger godt. Jeg antar at de nok er gode produkter i tillegg. Men noe annet tviler jeg på at hun klarer få til å bli særlig salgbart, det være seg smykker, klær, treningsunivers eller lignende. De store stuntene i media må hun holde seg unna, hun skjønner  jo selv at det hadde endt dårlig. Det eneste området hun har igjen å provosere på er i sin rolle som mor. Men jeg tror og håper hun kjenner at hun må passe seg litt der. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (10 timer siden):

Hun sier ikke hun viser frem en naturlig kropp,hun sier det er naturlig for henne å poste lettkledde bilder av kropp..

Trenger ikke vri det til noe det ikke er..

Ja og tror du det hadde vært like naturlig å vise frem «før kroppen da?» det tviler jeg veldig sterkt på ! Det som er naturlig for henne å vise frem er jo ikke naturlig ! Ingen har sånn rumpe som henne naturlig . Nå vet vi jo alle at hun er operert fra topp til tå så hun lurer jo ingen selvfølgelig men å si det er naturlig er jo bare teit å høre på ….

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (10 timer siden):

I følge @Klink har SE uttalt følgende "kropp er naturlig for meg", noe som helt åpenbart er løgn. Stemmer det eller ikke? Jeg følger henne ikke.

Screenshot_20240704_100948_Chrome.jpg

Hva er f eks naturlig med denne rumpa? 

Absolutt ingenting ! Ser bare helt unaturlig ut og lyser operert lang vei ..

Endret av JojoMoyes
Skrivefeil
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
JojoMoyes skrev (Akkurat nå):

Absolutt ingenting ! Ser bare helt unaturlig ut og lyser operert landgang vei …

Enig dette er langt fra naturlig. Skumle greiet at Norges største influencer ser dette som naturlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Isild skrev (8 timer siden):

Veldig enig med deg i dette. Vi må snakke med de (og vise de) at det de ser på nettet er redigert, operert, posert og filtrert. De skal og kan ikke sammenligne seg med det. Det er ufattelig trist at så mange jenter og gutter helt ned i svært ung alder føler seg "feil", stygge og utilstrekkelige. Enkle løsninger "selges" av disse influencerne. Selv om de ikke direkte oppfordrer andre til å operere seg, så påvirker de indirekte til det. 

Skremmende hvor mange gutter dette også gjelder, de blir ofte litt glemt. Mannlige treningsinfluencere blandt annet, som bruker anabole steroider og slankesprøyter, masse filter osv. 

Det er egentlig helt krise at barn og ungdom må vokse opp under slikt press. Man kan bare se seg takknemmelig for at man slapp det selv. Det har alltid eksistert skjønnhetsidealer, men det var aksept for naturlig kropp før. Det var helt greit at man så forskjellig ut. Flotte mennesker kommer i alle fasonger. 

Og for å ikke spore helt av. Sophie Elise AS er den største påvirkeren i Norge, og jeg syns ikke hun tar nok ansvar. Hun er åpen om at hun har slitt med selvbildet. Men tenk så fantastisk det hadde vært om nettopp hun hadde snudd litt og heller advart andre mot å gjøre inngrep osv. Fortalt at det IKKE gjør noe med hvordan man har det på innsiden. Kanskje til og med sluttet med filter og redigering osv. Det ville hatt en enorm positiv påvirkningskraft. Jeg trodde hun var på vei mot en slik endring for noen år siden, men desverre ikke. 

Hun tar ikke ansvar. Som du sier er Sophie Elise AS den største influenceren i Norge og ansvaret ligger hos hennes. Hadde hun blitt bevisst dette og gjort noe med det hadde det vært bra men dessverre skjønner hun ikke alvoret. Usikkerheten hennes skinner igjennom og den gjør meg vondt i mitt mammahjerte med tanke på at jeg har barn selv. 

Jeg tror heller ikke at det skjer en endring for dette handler jo om en avhengighet. Blir aldri fornøyd samme hvordan de ser seg i speilet. Skulle også ønske at hun kunne snudd om og advare. 

Huff jeg kjenner jeg gruer meg til den dagen barna mine blir gamle nok til og være på sosiale medier. Ansvaret til oss foreldre er og ha fult fokus på at barna våre er gode nok som de er og at de må være bevisst på at det er mye fake de ser på nettet. En tanke som slo meg er KI som vi har fått. Det kommer til og bli mange influencere som kommer til og bruke det for og redigere bildene sine. Verden sosiale medier og influencere som lar seg behandle med kosmetiske operasjoner er skremmende.

Det med påvirkning av gutter er også et problem som du sier men det fokuseres og snakkes det lite om og det hadde vært en interessant debatt og diskutere her på rampelyset. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartgirl skrev (59 minutter siden):

Enig dette er langt fra naturlig. Skumle greiet at Norges største influencer ser dette som naturlig. 

Jeg tror faktisk ikke Sofie påvirker særlig mange. Hun er mer et kjent fjes enn en influencer, egentlig. 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (12 timer siden):

Greit å poste konteksten ting blir sagt i..

Screenshot_20240704_101536_Snapchat.jpg

Screenshot_20240704_101543_Snapchat.jpg

Screenshot_20240704_101521_Snapchat.jpg

Den siste i Norge som ikke hadde brydd seg. Er det arr eller sola ved bikinikanten? Spekulasjoner om keisersnitt igjen 😄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (36 minutter siden):

Den siste i Norge som ikke hadde brydd seg. Er det arr eller sola ved bikinikanten? Spekulasjoner om keisersnitt igjen 😄

De bildene som lå i innlegget til den du siterte (ser flere av dem er fjernet fra originalinnlegget nå), de viser at hun på nytt søker Lolita-imaget. Der hun før graviditet skapte en mørk Lolita med mørke, gjerne svarte klær, der forsøker hun nå å være en "uskyldsren og hvit" Lolita. Det virker rimelig forstyrret.

Hun er mor, blir 30 år i år. Dette er så umodent, og det gir inntrykk av en ekstrem avhengighet av å skape seg et falskt persona og image.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

De bildene som lå i innlegget til den du siterte (ser flere av dem er fjernet fra originalinnlegget nå), de viser at hun på nytt søker Lolita-imaget. Der hun før graviditet skapte en mørk Lolita med mørke, gjerne svarte klær, der forsøker hun nå å være en "uskyldsren og hvit" Lolita. Det virker rimelig forstyrret.

Hun er mor, blir 30 år i år. Dette er så umodent, og det gir inntrykk av en ekstrem avhengighet av å skape seg et falskt persona og image.

Beklageligvis så har de fleste av oss øyne og ser hvordan operasjoner og injeksjoner ødelegger unge kvinner. De som tar det så alt for tidlig ser ut som misfostre etterhvert.

Når jeg var ca 37 tok jeg tear trough, restylane under øynene.

Det var veldig fint i ett år ca. Nå har restylanen siget nedover ansiktet og jeg har fått poser og blitt mer blå under øynene. 

Det er som å pisse i buksa i kulda. Restylanen ligger der fortsatt, den de sa skulle løse seg opp.

Glad jeg ikke fylte på kinn og andre deler og mer, hadde sett ut som en smeltet voksdukke. Det ligger jo bare og vaker og ødelegger ansiktet. Og forsvinner ikke. Bare smelter seg nedover og gir deg enda mer heng. 

Endret av Margit777
  • Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (7 timer siden):

Beklageligvis så har de fleste av oss øyne og ser hvordan operasjoner og injeksjoner ødelegger unge kvinner. De som tar det så alt for tidlig ser ut som misfostre etterhvert.

Når jeg var ca 37 tok jeg tear trough, restylane under øynene.

Det var veldig fint i ett år ca. Nå har restylanen siget nedover ansiktet og jeg har fått poser og blitt mer blå under øynene. 

Det er som å pisse i buksa i kulda. Restylanen ligger der fortsatt, den de sa skulle løse seg opp.

Glad jeg ikke fylte på kinn og andre deler og mer, hadde sett ut som en smeltet voksdukke. Det ligger jo bare og vaker og ødelegger ansiktet. Og forsvinner ikke. Bare smelter seg nedover og gir deg enda mer heng. 

Jeg tenker med skrekk og gru på hvordan de jentene kommer til å bli seende ut. De som har tatt injeksjoner fra ung alder 🫣

Det er jo en relativt ny greie, å sprøyte fillers inn her og der. Vi vet ikke langtidseffektene. 
De påstår at det løser seg opp og forsvinner av seg selv, men det er bullshit. Jeg fylte litt i leppene mine for 7år siden og det er fortsatt der. Klumpet sammen i bunn av overleppa mi. Det er ikke veldig fint. 
Har hørt at sånn man sprøyter inn for å løse opp fillers, også løser opp collagen og at det kan spre seg og gjøre deg dvask i ansiktet, så venter det heller ut enn å behandle noe mer. 


som du sier, er som å pisse i buksa for å holde seg varm. Når de først er igang må de fortsette å pisse så de ikke fryser ihjel. 

  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (12 timer siden):

Beklageligvis så har de fleste av oss øyne og ser hvordan operasjoner og injeksjoner ødelegger unge kvinner. De som tar det så alt for tidlig ser ut som misfostre etterhvert.

Når jeg var ca 37 tok jeg tear trough, restylane under øynene.

Det var veldig fint i ett år ca. Nå har restylanen siget nedover ansiktet og jeg har fått poser og blitt mer blå under øynene. 

Det er som å pisse i buksa i kulda. Restylanen ligger der fortsatt, den de sa skulle løse seg opp.

Glad jeg ikke fylte på kinn og andre deler og mer, hadde sett ut som en smeltet voksdukke. Det ligger jo bare og vaker og ødelegger ansiktet. Og forsvinner ikke. Bare smelter seg nedover og gir deg enda mer heng. 

Jeg husker hun sa at grunnen til disse rumpeimplantatene var at hun ikke ville ha henge/fleskeræv når hun ble 50 . Jaja lykke til med det , om hun noen gang vil fjerne de så vil jeg tro de har gjort noe med hud og elastitet innen den tid så kanskje litt selvmotsigende den uttalelsen 🤦🏼‍♀️en annen ting er at jeg er 55 år , har ikke henge/fleskeræv rett og slett fordi jeg trener den (og resten av kroppen ) 👍🥳🤩

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så hennes snap i dag og forstod ikke helt hva som er konseptet. Det gikk fra en hurtig pakking, til sitte å jobbe på café uten barnet. For så å promotere sitt produkt. For så flyplassen der hennes billett ble kansellert, men kjæresten og barnet kunne dra. For så mellomlanding i Oslo og klage mye over kundebehandling. For så ankomme i Harstad og promotere for sitt produkt. For å så klage på at barnet har grått for "første gang" og brukte tid for å roe han ned. Og for å så si at hun gleder seg veldig til alene tid med kjæresten sin..

Er ikke denne babyen knapt 2 måneder? Har hun ikke allerede vært borte fra han siden han var under 2 uker på overnatting også ett 3 dagers opphold for filming. At hun ikke innser at hun ikke har et tilknyttet bånd med sin sønn så må noen andre fortelle henne det. F.eks faren som virker som en "yes mam" til alt hun sier og gjør.

Det at hun blander mellom å være mor også promotere hennes produkt i en og samme kanal er ikke riktig. Hun vil ha anerkjennelse for å være en 'flink' mor, men hun skyter seg selv i foten for de tingene hun legger ut. 

Folk er forskjellige, mødre er forskjellige. At hun velger å la faren dra med babyen slikt at hun kan ha flere timer alene sier mye. Og at hun i tillegg nevner babyen om at han har gulpet og er nå vanskelig å legge/sove og det fremstiller hun som negativ. Men en kjæreste date er det hun ser frem til...

Dette er ikke overraskende fordi hun sa det klart å tydelig på sin podkast at babyen ikke skal stå i veien for at hun skal forandre seg eller komme i veien for hennes kjæreste tid. Det får en til å lure - dette barnet var planlagt, men nå som barnet er født så er ikke det din første prioringer lengre siden du har fått et 'godt' inntrykk etter alle skandalene. 

Lurer virkelig på hvem hun har rundt seg som synes at dette er greit...

  • Liker 10
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JojoMoyes skrev (1 time siden):

Jeg husker hun sa at grunnen til disse rumpeimplantatene var at hun ikke ville ha henge/fleskeræv når hun ble 50 . Jaja lykke til med det , om hun noen gang vil fjerne de så vil jeg tro de har gjort noe med hud og elastitet innen den tid så kanskje litt selvmotsigende den uttalelsen 🤦🏼‍♀️en annen ting er at jeg er 55 år , har ikke henge/fleskeræv rett og slett fordi jeg trener den (og resten av kroppen ) 👍🥳🤩

Hun har sagt hun beholder rumpa fordi den vil begynne å henge hvis hun tar ut implantatene uten å putte inn noe nytt. 
men det må jo være bullshit. Husker da hun tok ut de svære brystimplantatene sine også stilte toppløs på forsiden av et magasin før sårene hadde rukket å gro… og huden på puppene var ikke hengete og løs. Så hvorfor skulle rumpa bli det?

Om hun derimot venter til hu blir eldre så tror jeg på at rumpa vil henge etter å ha tatt ut implantatene, men ikke nå… 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker på ingen måte som at hun har knyttet seg til barnet som mor. At fokusert på kjørestetid og utseende er så stort mens hun har en liten baby tyder på det. At hun lett kan ha barnepass, sende han med far på fly og reise bort fra han flere dager er for meg veldig uforståelig. Hun lever som en mor til en femåring+ 

  • Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (1 time siden):

Det virker på ingen måte som at hun har knyttet seg til barnet som mor. At fokusert på kjørestetid og utseende er så stort mens hun har en liten baby tyder på det. At hun lett kan ha barnepass, sende han med far på fly og reise bort fra han flere dager er for meg veldig uforståelig. Hun lever som en mor til en femåring+ 

Akkurat det med flyturen handlet jo om at det var hennes billett som var kansellert, så alternativene var å sende baby med far (som han allerede har vært mye alene med) eller la baby vente med henne i minst 6 timer først på Værnes og så Gardermoen+1 ekstra flytur. Akkurat den prioriteringa synes jeg ikke er noe å ta henne på. Det er nok av annet, bare så det er sagt.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Missy1 skrev (3 timer siden):

Hun har sagt hun beholder rumpa fordi den vil begynne å henge hvis hun tar ut implantatene uten å putte inn noe nytt. 
men det må jo være bullshit. Husker da hun tok ut de svære brystimplantatene sine også stilte toppløs på forsiden av et magasin før sårene hadde rukket å gro… og huden på puppene var ikke hengete og løs. Så hvorfor skulle rumpa bli det?

Om hun derimot venter til hu blir eldre så tror jeg på at rumpa vil henge etter å ha tatt ut implantatene, men ikke nå… 

Jeg snakket jo om når hun blir 50 som hun selv sa …..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er begge foreldrene borte fra ham, etter en så stressende dag… fordi de skal sove på hotell. Mammahjertet mitt blør, herregud. Ja, jeg veit at andre har det verre, men det er i alle fall svært langt fra ideelt. 😭🫠

  • Liker 19
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til influencerbarna skal skrive sine memoarer om oppveksten med disse sjuke rampelysforeldrene.. 

  • Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JojoMoyes skrev (1 time siden):

Jeg snakket jo om når hun blir 50 som hun selv sa …..

Hun selv sier rumpa vil bli pløsete om hun tar de ut nå. Det er liksom unnskyldningen for å beholde den

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...