Sinccis Skrevet 31. mai 2024 #41401 Skrevet 31. mai 2024 Katten89 skrev (4 timer siden): Det er helt sykt å dra på hotellovernatting når man har en nyfødt hjemme spør du meg! Enig. Babyen var bare 3 uker gammel da de allerede hadde barnevakt for å overnatte på hotell. 🥺 Det er ikke anbefalt å være borte fra en så liten baby i så mange timer. Kan så klart forstå det om man skulle f.eks ha svangerskapsdepresjon med en kolikkbaby som gråter 24/7, at man kan få behov for å få noen timer barnevakt for å få sovet ut. Men hvis baby sover 20 timer og aldri noensinne gråter, så forstår jeg ikke helt hvorfor de ikke kan sove hjemme med babyen eller ta han med på hotell..? 19 2 19
Frisk Frosk Skrevet 31. mai 2024 #41402 Skrevet 31. mai 2024 J.. skrev (8 timer siden): Det endrer jo ikke feilen i din påstand som jeg siterte. Din uenighet gjør ikke det jeg skrev feil... 2
Frisk Frosk Skrevet 31. mai 2024 #41403 Skrevet 31. mai 2024 pøbelsara skrev (4 timer siden): Jeg tenker at diskusjonen over de siste sidene er et helt ypperlig og skremmende eksempel på hvorfor man ikke skal eksponere ungene sine. Hvis hun ikke hadde fortalt om barnevakter og søvnmønster, hvor mye eller lite baby gråter, hvordan ig hvor han bæres rundt, så hadde ingen visst noe om det, og det hadde ikke blitt diskutert. Hun er så dreven i faget at dette VET hun. Hadde hun ønsket ro og privatliv i barseltiden, hadde hun ikke postet noe om og i barseltiden. Dette er bare kynisk og viser totalt manglende respekt for babyens rett til privatliv. Nettopp! Vi skulle ikke ha visst noe som helst om dette barnet! Men vi vet altfor mye om dette barnet som ikke har noen sjanse til å beskytte seg selv. Foreldrene ønsker ikke å beskytte barnets privatliv og rettigheter, og da er dette - som så altfor mange andre influenserbarn - fullstendig rettsløst. At dette er lovlig i Norge i 2024 er en skam, og det er noe ingen kan rette opp igjen for disse barna. Heller ikke for denne babyen til Sofie Steen Isachasen som har gjort sitt barn til en rekvisitt i sitt firma Sophie Elise AS, for at babyen skal rette opp det omdømmet som Sofie selv ruinerte for et år siden. Hvorfor politikere fremdeles mener at disse barna skal være 100 % rettsløse, det skulle jeg likt å høre dem forsvare etter først å ha fått forelagt seg all forskningen som i dag bekrefter hvor skadelig dette kan være for barna, ikke bare mens de er små, men også gjennom hele oppveksten og når de er voksne. 9 1 23
K_mb Skrevet 31. mai 2024 #41404 Skrevet 31. mai 2024 (endret) pøbelsara skrev (5 timer siden): Jeg tenker at diskusjonen over de siste sidene er et helt ypperlig og skremmende eksempel på hvorfor man ikke skal eksponere ungene sine. Hvis hun ikke hadde fortalt om barnevakter og søvnmønster, hvor mye eller lite baby gråter, hvordan ig hvor han bæres rundt, så hadde ingen visst noe om det, og det hadde ikke blitt diskutert. Hun er så dreven i faget at dette VET hun. Hadde hun ønsket ro og privatliv i barseltiden, hadde hun ikke postet noe om og i barseltiden. Dette er bare kynisk og viser totalt manglende respekt for babyens rett til privatliv. Godt skrevet! De gangene jeg har forsvart SE i kritikk som mor så legger jeg til at VI EGENTLIG IKKE SKULLE VISST DET! Jeg synes ikke det er kritikkverdig at SE ikke har på baby for mye klær i varmen, eller at baby er med rundt omkring, jeg vet hvordan det er å ha baby og man trenger ikke å låse seg fast innendørs, det kan være fleksibelt å ha en nyfødt. Men hvorfor vet vi alt dette? Det er jo hele forbanna poenget! Alt blir utlevert, og alt blir dokumentert på bedriftskonto! Kult for barnet at hele Norge vet om hans babytid, for det er faktisk ikke kun en baby, men et unikt enkeltindivid som blir eksponert, noe vi vanlige dødelige velger å gjøre til venner, familie og barselgruppe for råd og av interesse for egen del og motsatt, men til hundretusener av fremmede og hele media-Norge? Aldri! Forøvrig også fint for barnet å vite at mor og far pulte 2-3 uker etter hans fødsel og at mor og far var ute på vift flere ganger i løpet av hans første måned. Alt trenger ikke å deles og alt faller tilbake på barnet selv som er i sentrum for all delingen! Alt som blir lagt ut på nettet, blir stående på nettet! Og angående treningsbilder som noen mener er seksualiserte, mens andre mener det kun er en formfull kvinnekropp som trener...joda normalt sett er det ikke noe seksuelt med en kvinne som trener, men SE har spilt på sex og kropp i årevis og derfor forstår jeg at enkelte oppfatter det som seksualisert. Hun satt utenfor slottet i miniskjørt og kort topp med "kom og ta meg tryne" og håpet prins Sverre Magnus som da var 15 år skulle komme forbi. Dama har bygd opp hele imaget sitt på å spille på sex og utseende. Et utseende som med tiden har blitt ihjeloperert. At noen faller for at hun snakker om krig, fred og sånn (hvis noen tok den) innimellom der det passer får så være, men til syvende og sist er hun drevet av et enormt oppmerksomhetsbehov basert på på seg selv, sitt og utseende. Nå også med et barn på lasset. Endret 31. mai 2024 av K_mb 8 2 27
Frisk Frosk Skrevet 31. mai 2024 #41405 Skrevet 31. mai 2024 Måtte en samlet presse samle seg om det at vi må få et lovverk på plass som kan beskytte disse barna der foreldrene ikke vil beskytte egne barn: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/eMKXAR/sophie-elise-faar-kritikk-kan-tjene-mye-paa-en-influencer-baby 12 9
Beyblade Skrevet 31. mai 2024 #41406 Skrevet 31. mai 2024 Litt off topic her, men hvorfor er ikke folk like rasende og engasjert i Linni Meisters utlevering av sin 13-14 åring? Jeg vet t.o.m hvilke medisiner han bruker og når han har time på sykehuset. 14 3
J.. Skrevet 31. mai 2024 #41407 Skrevet 31. mai 2024 Frisk Frosk skrev (3 timer siden): Din uenighet gjør ikke det jeg skrev feil... Jo,det du sier er jo direkte faktafeil.
K_mb Skrevet 1. juni 2024 #41408 Skrevet 1. juni 2024 Beyblade skrev (6 timer siden): Litt off topic her, men hvorfor er ikke folk like rasende og engasjert i Linni Meisters utlevering av sin 13-14 åring? Jeg vet t.o.m hvilke medisiner han bruker og når han har time på sykehuset. På Linni-tråden har jeg også skrevet om eksponeringen av sønnen. Men du har helt rett, engasjementet var lavt merkelig nok. 4 1
velociraptor Skrevet 1. juni 2024 #41409 Skrevet 1. juni 2024 Beyblade skrev (9 timer siden): Litt off topic her, men hvorfor er ikke folk like rasende og engasjert i Linni Meisters utlevering av sin 13-14 åring? Jeg vet t.o.m hvilke medisiner han bruker og når han har time på sykehuset. Sannsynligvis fordi man må oppsøke Linni Meister sine kanaler for å få med seg denne informasjonen, mens SE sin utlevering får man presset på seg overalt. Jeg måtte sjekke på insta nå og SE har en halv million flere følgere enn Linni Meister. Det betyr ikke at det er greit av LM, men hele Norge vet ikke når sønnen hennes får medisiner, jeg visste ikke engang at hun hadde et barn før nå. Selv faren min visste at SE har fått en baby med navn som starter på H, fordi man ser det når man scroller forbi overskriftene på dagbladet, VG, TV2 og NRK, hele tiden. Dessverre. 14 17
Melus Skrevet 1. juni 2024 #41410 Skrevet 1. juni 2024 Beyblade skrev (10 timer siden): Litt off topic her, men hvorfor er ikke folk like rasende og engasjert i Linni Meisters utlevering av sin 13-14 åring? Jeg vet t.o.m hvilke medisiner han bruker og når han har time på sykehuset. Antakeligvis fordi det er ekstremt stort fokus på SE nå. Media skriver alt hun gjør. 3 4
Enkelt&Komplisert Skrevet 1. juni 2024 #41411 Skrevet 1. juni 2024 Beyblade skrev (11 timer siden): Litt off topic her, men hvorfor er ikke folk like rasende og engasjert i Linni Meisters utlevering av sin 13-14 åring? Jeg vet t.o.m hvilke medisiner han bruker og når han har time på sykehuset. Ikke alle som følger SE følger LM. Ser sjeeeldent LM i media, og da ser jeg bare bilde av henne, ikke noe barn. Media deler SE sitt bilde med lille H 3 8
refill Skrevet 1. juni 2024 #41412 Skrevet 1. juni 2024 Linni Meister var Sophie Elise for 13-14 år siden. Hun la ut bilder fra sykehuset i undertøy, har spilt på sex hele oppveksten til sønnen og har eksponert han for alt. Hun var bare "heldig" med timingen. 12 1
refill Skrevet 1. juni 2024 #41413 Skrevet 1. juni 2024 Enkelt&Komplisert skrev (2 timer siden): Ikke alle som følger SE følger LM. Ser sjeeeldent LM i media, og da ser jeg bare bilde av henne, ikke noe barn. https://www.tv2.no/underholdning/linni-meister-ble-turistattraksjon-folte-oss-som-superstjerner/16606294/ 1
Bjerka Skrevet 2. juni 2024 #41414 Skrevet 2. juni 2024 Eller eksponeringen på Lykken er Mange og deres 10, snart 12 barn. 5 1
Kaisamaia Skrevet 2. juni 2024 #41415 Skrevet 2. juni 2024 Sinccis skrev (På 31.5.2024 den 17.59): Enig. Babyen var bare 3 uker gammel da de allerede hadde barnevakt for å overnatte på hotell. 🥺 Det er ikke anbefalt å være borte fra en så liten baby i så mange timer. Kan så klart forstå det om man skulle f.eks ha svangerskapsdepresjon med en kolikkbaby som gråter 24/7, at man kan få behov for å få noen timer barnevakt for å få sovet ut. Men hvis baby sover 20 timer og aldri noensinne gråter, så forstår jeg ikke helt hvorfor de ikke kan sove hjemme med babyen eller ta han med på hotell..? Men altså, gjorde de det da? Hvor kommer den infoen fra? Har hørt siste episode i podden med SE og Vegard, og husker ikke de sa at de HAR gjort det? Men jeg husker muligens feil nå da. 1
Gjest pop up bruker Skrevet 2. juni 2024 #41416 Skrevet 2. juni 2024 Pidla skrev (På 30.5.2024 den 17.39): Jeg har ingen planer om å høre, så spør her. Hvorfor sover de så lite hvis babyen sover 20 timer i døgnet? (Som jeg leste på VG) Akkurat det lurt jeg på også
Gjest pop up bruker Skrevet 2. juni 2024 #41417 Skrevet 2. juni 2024 Beyblade skrev (På 1.6.2024 den 0.59): Litt off topic her, men hvorfor er ikke folk like rasende og engasjert i Linni Meisters utlevering av sin 13-14 åring? Jeg vet t.o.m hvilke medisiner han bruker og når han har time på sykehuset. Jeg hadde nærmest glemt hvem hun er. Får ingen info om henne uten at jeg direkte oopsøker og følger henne. SE og hennes baby får jeg info om i alle medier. Når det er sagt her det absolutt hårreisende om hun utleverer medisiner og diagnoser. Mitt manglende engasjement rundt henne er altså at jeg ikke følger henne og får henne opp noen steder. Og det er generelt innhold jeg ikke finner intresant.
Rev. Revenge Skrevet 4. juni 2024 #41418 Skrevet 4. juni 2024 Hvis en bruker opptatt av eksponering av barn ikke er like aktiv i alle tråder om alle andre offentlige personer samtidig, betyr det ikke at eksponeringen er mer akseptabel. Brukere har ulike preferanser på hva og hvem de følger med på, demografi har også betydning. I dette tilfellet har SE også hatt en langt større rekkevidde de siste årene enn Meister og Mor til Ørten barn kan drømme om, det er overhodet ikke nødvendig følge SE på noen måte siden media har omsetning av å la SE være en "person of interest". Eksempelvis vet jeg godt hvem Linni er, mens Mor til et fotballag har jeg knapt hørt om. Disse må jeg nødvendigvis oppsøke selv siden de ikke interesserer meg. Det betyr ikke at deres eksponering er mindre viktig, men det er enklere å forholde meg kritisk til noen med større rekkevidde og påvirkningskraft enn Anna Rasmussen eller den lokale wannabe'en som løper til lokalavisen i Jessheim hver gang hun vil berike verden med sine meninger om skolevei og kronisk sykdom med barna foran seg. (Nei, jeg har ikke sansen for Geriljamammaenes eksponering heller, og enkelte av dem har jeg hatt med å gjøre uten å avsløre mer.) Sophie Elise AS er i en helt annen liga og med et stort apparat rundt seg der ingenting gjøres tilfeldig uten at det slår mynt i kassa. Eksponeringen bør og skal kritiseres. 8 18
Hatsumomo Skrevet 4. juni 2024 #41419 Skrevet 4. juni 2024 Stille som i graven på Snapchatten hennes, men tråden lever i beste velgående. 5 2
Gjest VaniIIe Skrevet 6. juni 2024 #41420 Skrevet 6. juni 2024 On 6/4/2024 at 2:19 PM, Hatsumomo said: Stille som i graven på Snapchatten hennes, men tråden lever i beste velgående. Gjør den det da? Utenom ditt innlegg så har det vært ett innlegg så langt denne uken. Det er vel i grunn du som prøver å holde i gang tråden nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå