Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sinccis skrev (På 31.1.2024 den 8.50):

Tror nok ikke at hun kommer til å tenke at sitt eget barn er stygt. Ingen med normal morsinstinkt tenker sånn om barnet sitt. Men om barnet skulle arve nesen/utseendet hennes, vet jeg ikke hvordan det påvirker selvfølelsen å vite at moren hatet den nesen så mye at hun opererte den ihjel.

Å tenke barnet sitt er stygt er å dra den litt vel langt. Men at trekkene kan trigge kommer helt an på om ho faktisk har jobbet med usikkerhetene sine som gjorde at ho tok operasjonene i utgangspunktet. Jeg har alltid hatt en usikkerhet på magen min, har aldri klart å få en flat mage uansett hvor tynn jeg ellers har vært. Var ganske bestemt på å ta fettsuging/ evnt løft i flere år, og bestilte til og med time. Det som stoppet meg og fikk meg til å innse at jeg måtte akseptere den, var tanken på at mitt eget barn en dag skulle få den samme magen og/eller samme usikkerhet, og at uansett hva jeg hadde sagt om hen tenkte å operere ikke ville hjulpet fordi jeg i bunn og grunn hadde operert. Jeg hadde konstruert kroppen min fordi jeg ikke var fornøyd nok med den, hvorfor skulle ikke hen kunne gjøre det? Derimot kan jeg si til mitt fremtidige barn at jeg hadde de samme usikkerhetene, at jeg hadde tenkt å ta operasjon, men ville heller akseptere at det er en del av meg. Og at kroppen min trossalt fungerer og at man er god nok som man er, som er det viktigste oppi hele denne kropps og utsendetfokuserte verden vi lever i. Usikkerheter og lav selvtillit kan gjøres om på, det kan aldri en kosmetisk operasjon gjøre. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
shorty skrev (35 minutter siden):

Å tenke barnet sitt er stygt er å dra den litt vel langt. Men at trekkene kan trigge kommer helt an på om ho faktisk har jobbet med usikkerhetene sine som gjorde at ho tok operasjonene i utgangspunktet. Jeg har alltid hatt en usikkerhet på magen min, har aldri klart å få en flat mage uansett hvor tynn jeg ellers har vært. Var ganske bestemt på å ta fettsuging/ evnt løft i flere år, og bestilte til og med time. Det som stoppet meg og fikk meg til å innse at jeg måtte akseptere den, var tanken på at mitt eget barn en dag skulle få den samme magen og/eller samme usikkerhet, og at uansett hva jeg hadde sagt om hen tenkte å operere ikke ville hjulpet fordi jeg i bunn og grunn hadde operert. Jeg hadde konstruert kroppen min fordi jeg ikke var fornøyd nok med den, hvorfor skulle ikke hen kunne gjøre det? Derimot kan jeg si til mitt fremtidige barn at jeg hadde de samme usikkerhetene, at jeg hadde tenkt å ta operasjon, men ville heller akseptere at det er en del av meg. Og at kroppen min trossalt fungerer og at man er god nok som man er, som er det viktigste oppi hele denne kropps og utsendetfokuserte verden vi lever i. Usikkerheter og lav selvtillit kan gjøres om på, det kan aldri en kosmetisk operasjon gjøre. 

Hun opererer seg hver 6 mnd og har gjordt det i 10 år. Virker det på deg som om hun har jobbet med usikkerhetene sine? 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
Djungelvrål skrev (43 minutter siden):

Hun opererer seg hver 6 mnd og har gjordt det i 10 år. Virker det på deg som om hun har jobbet med usikkerhetene sine? 

Når noe av det «kjipeste» med å være gravid er å ikke føle seg sexy - så nei, absolutt ikke. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Djungelvrål skrev (45 minutter siden):

Hun har jo allerede snakket på Snapchat om hvilke inngrep hun tenker å gjøre når hun er ferdig med svangerskapet, så virker nok ikke slik nei. 🙈

Endret av Sinccis
  • Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Sinccis skrev (På 31.1.2024 den 8.50):

Tror nok ikke at hun kommer til å tenke at sitt eget barn er stygt. Ingen med normal morsinstinkt tenker sånn om barnet sitt. Men om barnet skulle arve nesen/utseendet hennes, vet jeg ikke hvordan det påvirker selvfølelsen å vite at moren hatet den nesen så mye at hun opererte den ihjel.

Kilder? 

Jeg har sett to dokumentarer om temaet, den ene lå på NRK og den andre på SVTplay (?), men klarte ikke å finne noen av de nå/virker som de er fjernet (er en stund siden jeg så de, så kanskje lisensene er utløpt):

Begge dokumentarene handlet om foreldre som har operert seg mye og fulgte barna deres gjennom oppveksten. Det var også flere typer fagfolk som uttalte seg om forskjellige deler av temaet. Gjennomgående var at barna slet med dårlig selvtillit, tilhørighet, at sjansen for fødselsdepresjon økte hos foreldrene, tilknytningen ble redusert for barna, de var betydelig mer utsatt for komplekser/dårlig selvtillit og slikt, hadde mye høyere risiko for å selv gjennomgå kosmetiske inngrep/plastiske operasjoner etc, selvmordsrisikoen var økt og ja - i det hele tatt var det mye negativt ved det. Fagfolkene bekymret seg for utviklingen ettersom kosmetiske inngrep og plastiske operasjoner er blitt så mye mer vanlig, og det gjennomsyret begge dokumentarene at det har mange negative konsekvenser/følger, kanskje langt mer enn hva folk flest har tenkt på. Det var flest jentebarn i dokumentarene, men det var et par gutter også. Mot slutten når vi fikk se hvordan det hadde gått med de da barna var passert 20 år hadde alle gjennomført flere inngrep/operasjoner selv, og mange av de hadde flere planlagte også. To av barna samt. en av mødrene de hadde fulgt hadde også begått selvmord pga lav selvtillit/komplekser og slikt. 

Skulle aller helst kunnet linke til dokumentarene da det er vanskelig å gjengi på en god måte, men jeg syns det var veldig skremmende å se!

Ifht. Sophie Elise vil jeg si at jeg forstår hvis folk er noe bekymret. Det finnes jo mange grader av det med å gjøre endringer på utseendet, men SE er jo virkelig VELDIG ekstrem. Hvordan det vil bli i praksis er jo ikke godt å vite på forhånd og blir bare spekulasjoner, men med tanke på all den omfattende historikken gir det mening at folk tenker på det. Jeg tror det kan bli utfordrende for henne å bli mor av flere grunner, men jeg håper virkelig at hun har nok apparat rundt seg og barnet til at det vil gå bra, og at folk vil følge godt nok med så barnet får det så bra som det er mulig å få til med en mor i hennes livssituasjon. Det føles litt trist å si, men jeg er jo utrolig glad jeg ikke skal vokse opp som barnet hennes. Jeg tenker vel at det ikke kan være særlig mange som kunne tenkt seg å være barnet hennes, så jeg håper virkelig hun overrasker positivt, vokser godt inn i rollen og jeg håper virkelig hun vil gjøre justeringer tilpasset det å få barn. Jeg vil likevel tenke at med den fortiden hun har, og forsåvidt graviditeten inkludert, så følger det med noen laster uansett. 

Når det gjelder det med kosmetiske inngrep/plastiske operasjoner og slikt, også ifht. å få barn, så håper jeg det blir mer fokus på det. Jeg tror mange er blinde for/naive overfor mange av de langsiktige konsekvensene - ikke bare når det gjelder det med å få barn altså, men alt generelt. Det blir vel også mer og mer aktuelt fremover også ettersom det har vært mer populært en stund, så jeg håper det vil gjøre at det får mer "spalteplass" og forhåpentligvis at det igjen vil få flere til å tenke seg bedre om/ha preventiv effekt. Synd hvis det skal fortsette å øke i popularitet med alt det negative det kan føre med seg.

Endret av dårligbrukernavn
  • Liker 2
  • Nyttig 17
Skrevet
Bibbi_ skrev (På 22.1.2024 den 14.17):

Altså, trenger man terapi når man har født? Jeg har født 2, og tenkte aldri den tanken. Burde jeg ? 

Forstår selvfølgelig de som får fødselsdepresjon trenger hjelp. 

Det kommer helt an på hvilken fødsel man får . Jeg fikk tilbud om det, og takket ja, etter et hks hvor jeg fikk en prematur 

Skrevet

Har dere hørt podkasten "Min barneoppdragelse" der hun er gjest hos Solveig Kloppen?

Jeg ble trist på hennes vegne når hun fortalte om det store behovet for hele tiden å få oppmerksomhet, mangel på vennskap og det å fremstå som sexy.

• Liker 6
Skrevet
Tough cookie skrev (2 timer siden):

Har dere hørt podkasten "Min barneoppdragelse" der hun er gjest hos Solveig Kloppen?

Jeg ble trist på hennes vegne når hun fortalte om det store behovet for hele tiden å få oppmerksomhet, mangel på vennskap og det å fremstå som sexy.

Hørt på den selv nå. Mye har ho snakket om før. Mobbing og utestegning i ung alder kan gjøre ganske mye med en selv ja. Det jeg syntes dog er litt rart er at ho selv har sagt at ho har gått mye til psykolog, og flere forskjellige, men klart at det er noe som må jobbes videre med. Det som derimot er trist er den ansvarsfraskrivelsen som foregår på alle områder. Virker som ho selv tenker at all negativitet om henne er hat, og at det aldri ligger noe sannhet i det. Ligner mye på narsistiske trekk når det feks.  dras frem Gullbarbie, «jeg gråt masse», men ingen gode grunner for at ho fikk den. Ho er veldig lett å bli manipulert av, da man fort faller i fella og syntes synd på henne. Men igjen, dette er ikke noe nytt for de som har sett måten ho er på. 
Ho drar selv frem sine viktigste kvaliteter som å være veldig empatisk og omsorgsfull, for meg går ikke det i hånd med å være kynisk. En empatisk person ville ikke klart å lyve, lure og manipulere følgerne sine bare for å tjene gode penger i mange år. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
shorty skrev (52 minutter siden):

Hørt på den selv nå. Mye har ho snakket om før. Mobbing og utestegning i ung alder kan gjøre ganske mye med en selv ja. Det jeg syntes dog er litt rart er at ho selv har sagt at ho har gått mye til psykolog, og flere forskjellige, men klart at det er noe som må jobbes videre med. Det som derimot er trist er den ansvarsfraskrivelsen som foregår på alle områder. Virker som ho selv tenker at all negativitet om henne er hat, og at det aldri ligger noe sannhet i det. Ligner mye på narsistiske trekk når det feks.  dras frem Gullbarbie, «jeg gråt masse», men ingen gode grunner for at ho fikk den. Ho er veldig lett å bli manipulert av, da man fort faller i fella og syntes synd på henne. Men igjen, dette er ikke noe nytt for de som har sett måten ho er på. 
Ho drar selv frem sine viktigste kvaliteter som å være veldig empatisk og omsorgsfull, for meg går ikke det i hånd med å være kynisk. En empatisk person ville ikke klart å lyve, lure og manipulere følgerne sine bare for å tjene gode penger i mange år. 

Hun har sagt at hun har følt seg smartere enn psykologene hun har gått til og dermed sluttet hos dem. 
Ingen endringsvilje hos henne tenker jeg heller det er da ja. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Tough cookie skrev (4 timer siden):

Det merkeligste, var den delen om hvordan hun vil håndtere alkohol og rus hos egen ungdom. Når hun blir spurt om eget forhold til det siste (rus), så svhun at hun tror hun har hatt et helt «vanlig» forhold til det (hva nå det skal bety). Jeg regner med hun da tenkte på kokain ol.som er i en del miljøer, men denne dama har altså vært akuttinnlagt på rusavvenning for pillemusbruk! Utrolig at det ikke ble nevnt av henne selv som en del av erfaringen eller ytterligere utforsket av Kloppen!

• Liker 15
  • Nyttig 10
Skrevet
Zenhouse skrev (50 minutter siden):

Hun har sagt at hun har følt seg smartere enn psykologene hun har gått til og dermed sluttet hos dem. 
Ingen endringsvilje hos henne tenker jeg heller det er da ja. 

Det er i alle fall ikke er særlig godt tegn, å anta at man er smartere "enn alle andre".

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 timer siden):

Det merkeligste, var den delen om hvordan hun vil håndtere alkohol og rus hos egen ungdom. Når hun blir spurt om eget forhold til det siste (rus), så svhun at hun tror hun har hatt et helt «vanlig» forhold til det (hva nå det skal bety). Jeg regner med hun da tenkte på kokain ol.som er i en del miljøer, men denne dama har altså vært akuttinnlagt på rusavvenning for pillemusbruk! Utrolig at det ikke ble nevnt av henne selv som en del av erfaringen eller ytterligere utforsket av Kloppen!

Det reagerte jeg på også, og det at hun sa at hun kom ikke til å si noe til 15 åringen at han drakk alkohol for det var greit.

• Liker 7
Skrevet

Det nytter vel ikke å si noe her, men det blir så kontraproduktivt å sitte og være mammapoliti, men egentlig bare bidra til spekulasjoner som potensielt kan gjøre ting verre. Sophie Elise har selvsagt aldri sagt noe om at hun mener barnet kommer til å bli stygt om det ligner henne før operasjoner - men her spekuleres det i at hun vil mene det. Andre har tidligere skrevet at barnet er unnfanget for å skape "content" i hennes sosiale medier.

Nå er det selvsagt veldig usannsynlig at dette barnet noen gang blir kjent med denne tråden, men denne type holdninger - "stakkars deg som har en sånn mor, mora di er rusmidbruker (selv om hun har slutta), mora di må synes du er stygg, mora di har unnfanget deg for å tjene penger, faren din er (sett inn forferdelig rykte jeg ikke vil gjengi)" - DET er skadelig for et barn. Kanskje mer enn å ha Sophie Elise som mor.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (3 timer siden):

Føler det går igjen hos SE, ho er litt ærlig men aldri helt, om det gir mening. Gir andre en illusjon om at ho er åpen og ærlig. Ho er vel heller ikke interessert i å dra frem den delen av historien, da ho trossalt jobber som bare av det på å endre imaget sitt om dagen. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Sarah93 skrev (14 minutter siden):

Det nytter vel ikke å si noe her, men det blir så kontraproduktivt å sitte og være mammapoliti, men egentlig bare bidra til spekulasjoner som potensielt kan gjøre ting verre. Sophie Elise har selvsagt aldri sagt noe om at hun mener barnet kommer til å bli stygt om det ligner henne før operasjoner - men her spekuleres det i at hun vil mene det. Andre har tidligere skrevet at barnet er unnfanget for å skape "content" i hennes sosiale medier.

Nå er det selvsagt veldig usannsynlig at dette barnet noen gang blir kjent med denne tråden, men denne type holdninger - "stakkars deg som har en sånn mor, mora di er rusmidbruker (selv om hun har slutta), mora di må synes du er stygg, mora di har unnfanget deg for å tjene penger, faren din er (sett inn forferdelig rykte jeg ikke vil gjengi)" - DET er skadelig for et barn. Kanskje mer enn å ha Sophie Elise som mor.

Jeg er helt enig med deg at de skråsikre kommentarene her om ditt og datt, burde vi holde oss gode for. Men mye her er også refleksjoner i mine øyne, basert på hvordan ho har opptrådt i sosiale medier og som jeg mener er helt innafor. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
shorty skrev (31 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg at de skråsikre kommentarene her om ditt og datt, burde vi holde oss gode for. Men mye her er også refleksjoner i mine øyne, basert på hvordan ho har opptrådt i sosiale medier og som jeg mener er helt innafor. 

Enig! Det er enkelte utsagn jeg reagerer på, ikke hele tråden. Masse å kritisere ved Sophie Elise sin bedrift og markedsføringsstrategi.

• Liker 3
Skrevet
Sarah93 skrev (49 minutter siden):

Hvorfor er det usannsynlig?
Jeg har selv googlet mitt kjente familiemedlem (selvfølgelig?), og kjenner ingen som ikke har gjort det samme. 
Blant venner i samme situasjon har vi også snakket mange ganger om trangen til å f. eks. kommentere når det stormer rundt vedkommende, ting vi har funnet ut via rykter/some/google/kommentarfelt og lignende osv? 
Jeg har tenkt at det nesten er på linje med å google seg selv... 
Spesielt hvis man lever så tett på et kjent menneske at man selv opplever konsekvenser av ting vedkommende gjør og uttaler... 

Jeg ville heller sagt at det er veldig sannsynlig at barnet kommer over denne tråden på et tidspunkt dersom den fortsatt finnes når barnet er stort nok... Det var jo noe av det første jeg oppdaget på internett som barn selv - tråden om mitt familiemedlem på kvinneguiden. :P

• Liker 9
Skrevet
dårligbrukernavn skrev (21 minutter siden):

Jeg har selv googlet mitt kjente familiemedlem (selvfølgelig?), og kjenner ingen som ikke har gjort det samme. 
Blant venner i samme situasjon har vi også snakket mange ganger om trangen til å f. eks. kommentere når det stormer rundt vedkommende, ting vi har funnet ut via rykter/some/google/kommentarfelt og lignende osv? 
Spesielt hvis man lever så tett på et kjent menneske at man selv opplever konsekvenser av ting vedkommende gjør og uttaler... 

Jeg ville heller sagt at det er veldig sannsynlig at barnet kommer over denne tråden på et tidspunkt dersom den fortsatt finnes når barnet er stort nok... Det var jo noe av det første jeg oppdaget på internett som barn selv - tråden om mitt familiemedlem på kvinneguiden. :P

Ok, det forsterker jo bare argumentet mitt :)

• Liker 1
Skrevet

håper for guds skyld at ikke SE fortsatt er relevant når ungen hennes er gammel nok for å lese på KG. det er mange år å få flashet det prkåte fjeset hennes over alt. håper hun skjerper seg og blir en god mor og fjerner seg fra SOME så vi slipper å huske hun.

• Liker 12
Skrevet
dårligbrukernavn skrev (5 timer siden):

Altså, jeg blir bare så nysgjerrig på hvem dette familemedlemmet er. Noen hint? 🙈 neida. 

Men..litt late to The party her. For en stund siden la SE noe litt kryptisk på insta eller snap om at hun hadde vert på en innspilling og at hun skulle fortelle sin versjon av historien. Hvilken historie tror dere hun mente? Fetishagate eller pose-fadesen?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...