Sarah93 Skrevet 22. januar 2024 #39321 Skrevet 22. januar 2024 Jeg har forsvart Sophie Elise mot en del usaklige anklager rundt dette svangerskapet, men nå virker det som hun medikaliserer/ terapeutifiserer alt ved graviditet og fødsel og at en tilsynelatende frisk, ung kvinne skal føde barn. Doula, søvn-coach og terapi etter fødsel. Hva med å ta ting litt mer som de kommer? Håper ikke hele barnets oppvekst skal settes inn i en kvasi-terapeutisk ramme. 34
Finnwife Skrevet 22. januar 2024 #39322 Skrevet 22. januar 2024 Ingen spiser vel den nå lengre?? Trodde det var kjent at det verken nytter for melkeproduksjon eller hormoner, men tvert imot er skadelig? Morkaka er jo full av giftstoffer .. 15
Wald86 Skrevet 22. januar 2024 #39323 Skrevet 22. januar 2024 (endret) . Endret 14. februar 2024 av Wald86 31 3
Bibbi_ Skrevet 22. januar 2024 #39324 Skrevet 22. januar 2024 Tough cookie skrev (2 timer siden): Hvilke type terapi er det hun tenker på? Traumepsykolog for å takle at kroppen har forandret seg? Herre min hatt 🤯 Altså, trenger man terapi når man har født? Jeg har født 2, og tenkte aldri den tanken. Burde jeg ? Forstår selvfølgelig de som får fødselsdepresjon trenger hjelp. 12 1
Gjest Sprite Skrevet 22. januar 2024 #39325 Skrevet 22. januar 2024 Sarah93 skrev (39 minutter siden): Jeg har forsvart Sophie Elise mot en del usaklige anklager rundt dette svangerskapet, men nå virker det som hun medikaliserer/ terapeutifiserer alt ved graviditet og fødsel og at en tilsynelatende frisk, ung kvinne skal føde barn. Doula, søvn-coach og terapi etter fødsel. Hva med å ta ting litt mer som de kommer? Håper ikke hele barnets oppvekst skal settes inn i en kvasi-terapeutisk ramme. Psyken er vel så skakkkjørt at hun ser at det blir behov for det!
Sinccis Skrevet 22. januar 2024 #39326 Skrevet 22. januar 2024 Bibbi_ skrev (15 minutter siden): Altså, trenger man terapi når man har født? Jeg har født 2, og tenkte aldri den tanken. Burde jeg ? Forstår selvfølgelig de som får fødselsdepresjon trenger hjelp. Hvis man ikke opplever noe behov for terapi, så er det selvfølgelig ikke noe man trenger å vurdere bare fordi en influencer skal gå på alt som finnes av terapi. Med Sophie Elise sin uendelig lange liste av psykiske lidelser, er det selvfølgelig lurt at hun fortsetter på terapi også etter fødsel. Hun har vel uttalt at hun har både angstlidelser, bipolar lidelse og mye annet. 15
Wald86 Skrevet 22. januar 2024 #39327 Skrevet 22. januar 2024 (endret) . Endret 14. februar 2024 av Wald86 21 5
Citha Skrevet 22. januar 2024 #39328 Skrevet 22. januar 2024 22 minutter siden, Wald86 said: Sophie Elise AS har skrevet om diverse psykiske lidelser opp gjennom: Eksistensiell angst (angstanfall), selvskading, depresjon, avhengighet av operasjoner, pilleavhengighet, bipolar lidelse, manisk depressiv lidelse, papyrofhobia. Sikkert mer. Og hun var for ikke lenge siden innlagt, behørig dokumentert med sexy bilder fra en sykeseng. Dette etter et bilde som gjorde at hun mistet samarbeid med NRK. Og hun kom seg ikke helt opp igjen fra dette. Flere sponsorer trakk seg. Nå er det graviditet som gjelder. Og sårbarhet rundt dette. Og sexy positurer og salg av produkter så klart. Minner om denne, fra 2016. en god kronikk. Snart 10 år siden! Men media og politikere fortsetter å heie henne og hennes like fram. De er for opptatt av kommersiell inntjening. ”Alt med blogg handler om image (…) Jeg kjører den barbie-looken og en gang i blant må jeg «vinne folk» tilbake igjen med innlegg om dyrevern, at jeg har vært deprimert, blitt mobba osv. Det er slik denne bloggverden fungerer”. https://www.nordnorskdebatt.no/sophie-elise/blogg/botox/sophie-elise-tilbyr-rabatt-pa-botox-og-palmeolje/o/5-124-80694 Ikke glem at hun på mirakuløst vis ble frisk av bipolar lidelse, da. https://sophieelise.blogg.no/1433373122_hilsen_tidligere_bipo.html#:~:text=Men jeg fikk denne diagnosen,ikke å kategoriseres under det. 17 3
Wald86 Skrevet 22. januar 2024 #39329 Skrevet 22. januar 2024 (endret) . Endret 24. januar 2024 av Wald86 13
Sarah93 Skrevet 22. januar 2024 #39330 Skrevet 22. januar 2024 Wald86 skrev (1 time siden): Ja. Den husker jeg godt. Hun sitter selv med de fleste løsninger. Bestemmer selv om det må medisineres, og om det er et problem. Da hun la seg inn på rehab, ble hun der i meget kort tid, i mot anbefalinger fra legene, det fremsto som et pr. stunt. Slik det meste i hennes liv. Over halve hennes liv er et liv på nett, der alt er delt med følgere, nøye regissert og styrt av hvor mange likes det genererer. All forskning til nå peker mot det faktum at hun er avhengig av oppmerksomhet og dopamin-rush dette gir. Det er en alvorlig avhengighet, som ikke bør gå under radaren til de som nå skal tenke på barnets beste. Hun har sikkert fått diagnosen bipolar lidelse av en eller annen psykiater, basert på stemningssvingninger, men så var dette en feildiagnose og det er derfor hun ble symptomfri. 1
Wald86 Skrevet 22. januar 2024 #39331 Skrevet 22. januar 2024 (endret) . Endret 23. januar 2024 av Wald86 5
Missy1 Skrevet 22. januar 2024 #39332 Skrevet 22. januar 2024 Wald86 skrev (55 minutter siden): Hvilke symptomer forsvant? Angstanfallene? Søvnvanskene? Selvskadingen? Depresjonen? Alkohol- og rusavhengigheten?Fobiene? Den sosiale angsten? Alle symptomer hun selv har beskrevet å lide av jevnlig opp gjennom. Hun svinger også voldsomt mellom å ELSKE seg selv og HATE seg selv… 12
Sarah93 Skrevet 22. januar 2024 #39333 Skrevet 22. januar 2024 Wald86 skrev (1 time siden): Hvilke symptomer forsvant? Angstanfallene? Søvnvanskene? Selvskadingen? Depresjonen? Alkohol- og rusavhengigheten?Fobiene? Den sosiale angsten? Alle symptomer hun selv har beskrevet å lide av jevnlig opp gjennom. Jeg er ikke hennes psykiater, men antar at det var det som kunne sees som veksling mellom depresjon og hypomani. Mange av de tingene du nevner kan gi den type symptomer uten at man et bipolar. Kan selvfølgelig være hun har satt diagnosen selv også. Men det er fullt mulig hun fikk den ved en feil - nettopp pga de andre symptomene du nevner. 1
Wald86 Skrevet 22. januar 2024 #39334 Skrevet 22. januar 2024 (endret) . Endret 14. februar 2024 av Wald86 10 1 5
Carrie_S Skrevet 23. januar 2024 #39335 Skrevet 23. januar 2024 (endret) 11 hours ago, Sarah93 said: Jeg har forsvart Sophie Elise mot en del usaklige anklager rundt dette svangerskapet, men nå virker det som hun medikaliserer/ terapeutifiserer alt ved graviditet og fødsel og at en tilsynelatende frisk, ung kvinne skal føde barn. Doula, søvn-coach og terapi etter fødsel. Hva med å ta ting litt mer som de kommer? Håper ikke hele barnets oppvekst skal settes inn i en kvasi-terapeutisk ramme. Enig i at det begynner å bli mye rart, men Doula synes jeg ikke er kritikkverdig. Med tanke på at jordmødre i dag er travle og man risikerer flere ila et fødsel kan det være en trygghet for en førstegangsfødende å ha et erfarent menneske der hele veien. Doulaer har gjerne jordmorutdannelse. Kjenner en som fikk barn alene og brukte doula, og hun har fortalt hvordan det ga henne en stor trygghet - de møtes jo også både før og etter fødsel. Endret 23. januar 2024 av Carrie_S 6
Lorieen Skrevet 23. januar 2024 #39336 Skrevet 23. januar 2024 Carrie_S skrev (4 minutter siden): Enig i at det begynner å bli mye rart, men Doula synes jeg ikke er kritikkverdig. Med tanke på at jordmødre i dag er travle og man risikerer flere ila et fødsel kan det være en trygghet for en førstegangsfødende å ha et erfarent menneske der hele veien. Doulaer har gjerne jordmorutdannelse. Kjenner en som fikk barn alene og brukte doula, og hun har fortalt hvordan det ga henne en stor trygghet - de møtes jo også både før og etter fødsel. Nei, doulaer har ikke gjerne jordmorutdannelse. 22
baremeg007 Skrevet 23. januar 2024 #39337 Skrevet 23. januar 2024 Hvorfor har hun en eldgammel Mac når hun er stinn i gryn? Selv min er nyere, finere og bedre.
Wald86 Skrevet 23. januar 2024 #39338 Skrevet 23. januar 2024 (endret) . Endret 14. februar 2024 av Wald86 7
Era Vulgaris Skrevet 23. januar 2024 #39339 Skrevet 23. januar 2024 baremeg007 skrev (49 minutter siden): Hvorfor har hun en eldgammel Mac når hun er stinn i gryn? Selv min er nyere, finere og bedre. Du mener Mac’n som ble stjålet i Paris? Som mirakuløst dukket opp igjen flere år senere? Hun gjør jo ikke annet enn å lyve, smøre på og overdrive alt hun gjør. Nå fremstår hun som om hun skulle være selveste Madonna med barnet, og en graviditet som melkes for absolutt alt det er verdt. Hele Norges Gull-Barbie. 15 5
J.. Skrevet 23. januar 2024 #39340 Skrevet 23. januar 2024 Lorieen skrev (7 timer siden): Nei, doulaer har ikke gjerne jordmorutdannelse. Doulaen skal uansett ikke ta imot barnet,men være tilstedeværende for moren. Etter min mening ikke noe jeg hadde orket å forholde meg til,men andre må jo bare holde på. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå