Sinccis Skrevet 17. desember 2023 #38801 Skrevet 17. desember 2023 Angående mascarareklame: det var noen som kommenterte til henne at hun har jo vippeextensions på så reklamen blir dermed veldig villedende. Hun svarte at det har hun absolutt ikke, fordi det ikke er lov i Norge å reklamere for mascara med falske vipper på. Prøvde å finne noe kilde til denne påstanden hennes, uten å finne noe. Noen som vet om det faktisk stemmer at det finnes lov mot å reklamere for mascara med falske vipper på i Norge, eller var dette noe hun bare fant på for å virke mer troverdig? 14
Gjest Finlay Skrevet 17. desember 2023 #38803 Skrevet 17. desember 2023 epleberte skrev (6 timer siden): Nesen vokser…? Helt vanlig det😄
Gjest VaniIIe Skrevet 17. desember 2023 #38804 Skrevet 17. desember 2023 (endret) On 12/16/2023 at 8:54 PM, dårligbrukernavn said: Må man informere om at maskaraen er på akkurat løsvipper da? Altså, ikke at det er viktig for meg, men jeg bare spør... Skriver hun at hun ikke har løsvipper liksom? Av og til syns jeg bare at noe av kritikken blir vel pirkete. Det jeg ikke forstår er at med SE er det liksom mer enn nok av ting å ta henne på, hvorfor henge seg opp i alt sånn småtteri også da? Hun skriver jo i bildet du siterte at hun har lange naturlige vipper så det er viktig for henne at mascaraen ikke smitter. Så ja, hun sier at hun ikke har løsvipper på, men har jo åpenbart det.. Edit: Det var screen shot av noen som hadde brukt mascaraen hennes og som har naturlige lange vipper, så ikke SE som skrev det selv** Endret 18. desember 2023 av VaniIIe
FruR Skrevet 17. desember 2023 #38805 Skrevet 17. desember 2023 (endret) epleberte skrev (På 17.12.2023 den 4.25): Nesen vokser…? Jepp hun må skifte navn til Pinnochio snart fordi hun lyver så mye ( Hvis noen her kjenner henne personlig så godt at dere kommer til å gi en gave til babyen hennes gi gjerne denne barneboka. Sophie trenger å lese den ) . Endret 18. desember 2023 av FruR 17 3
Sinccis Skrevet 17. desember 2023 #38806 Skrevet 17. desember 2023 Bilde fra Sophie Elise sin reklame for mascaraen sin, samt screenshot fra kommentarfelt. Altså, man ser jo tydelig at det ikke er kun hennes egne, naturlige vipper? 17 1
Tran09 Skrevet 17. desember 2023 #38807 Skrevet 17. desember 2023 Finlay skrev (På 16.12.2023 den 11.46): Hvorfor poster influencere bilder som dette? For å vise at «sånn kan man faktisk se ut som gravid»? «Sånn ser jeg ut som gravid».? Det kan jo ikke ha noen annen hensikt enn å bli hyllet for hvor vakre de er, der de poserer lekre og profesjonelt stylet, uten et gram ekstra på kroppen. En ting er sikkert, bildene deles ikke for å få andre gravide til å føle seg bedre. Dette er i samme gate som CBEs berømte undertøysbilde, tre dager etter fødsel. Kvinnekroppen SKAL seksualiseres, graviditet og barsel intet unntak. Jeg synes det er trist! Det eneste jeg klarer å fokusere på med det bildet er at hvert enkelt av brystene hennes er større enn magen.. 15 2
AntiBullshit Skrevet 17. desember 2023 #38808 Skrevet 17. desember 2023 Sinccis skrev (13 timer siden): Angående mascarareklame: det var noen som kommenterte til henne at hun har jo vippeextensions på så reklamen blir dermed veldig villedende. Hun svarte at det har hun absolutt ikke, fordi det ikke er lov i Norge å reklamere for mascara med falske vipper på. Prøvde å finne noe kilde til denne påstanden hennes, uten å finne noe. Noen som vet om det faktisk stemmer at det finnes lov mot å reklamere for mascara med falske vipper på i Norge, eller var dette noe hun bare fant på for å virke mer troverdig? Nei det er ingen lover eller myndigheter i EU eller USA som forbyr falske vipper i maskara-reklamer. Nok en gang er frøken lystløgner ute å dikter. Rundt 2000-2010 var det derimot en del aviser og forbrukerorganisasjoner som fokuserte på «false advertisement» hvorpå bruk av falske vipper i maskara-reklamer ble skrevet om. Det resulterte i at noen reklamer som fikk særlig søkelys rettet mot seg ble trukket tilbake (fordi de generte dårlig PR, ikke fordi de måtte rent juridisk). USA har som kjent en helt annen kultur hva gjelder saksøking og juridiske sanksjoner ved feks villedende markedsføring, der har de jobbet seg rundt probelmstillingen med falske vipper ved at de plasserer en knøttliten tekst under bildet som sier at i dette bildet er det benyttet feks punktvipper på en noe kryptisk måte. Ser for meg at en lignende løsning også gjelder i Norge, for hadde det vært «ulovlig» så hadde det vært konkrete paragrafer, lover og saker om det i media. Jeg tipper at det er disse «minnene» SE referer til når hun kommer med sine påstander, problemet er bare at de ikke stemmer og hun benytter seg av muligheten til å spinne videre på minnene som jeg er helt sikker på at andre også noe vagt deler og dermed sluker hennes ord rått. eksempler på artikler fra tidlig 2000-tallet: https://www.klikk.no/mote/arkiv/detnye/falsk-maskarareklame-3058915 https://e24.no/boers-og-finans/i/pLVGJo/tatt-for-vippe-triksing https://www.nytimes.com/2013/11/14/fashion/Mascara-Ads-Draw-Criticisms.html 11 11
FruR Skrevet 18. desember 2023 #38809 Skrevet 18. desember 2023 (endret) . Endret 18. desember 2023 av FruR 4 1
Vampyrina Skrevet 18. desember 2023 #38810 Skrevet 18. desember 2023 FruR skrev (1 minutt siden): Dere: Nå ligger det faktisk en dom ute på lovdata som kan vise noe om hvem Sophie blander dna med og leve med. Dommen er offentlig . Håper paret tar seg sammen nå for baby sin del men jeg ser på dette litt som en tog på vei til å kræsje Hva søker man på for å finne dette? 10
Charl8KN Skrevet 18. desember 2023 #38811 Skrevet 18. desember 2023 (endret) . Endret 24. juni 2024 av Charl8KN 6 2
Irja Skrevet 18. desember 2023 #38812 Skrevet 18. desember 2023 Hun skriver at hun selvfølgelig ikke tar fillers nå som hun er gravid, men at leppene hennes har hovnet opp nå (pga graviditeten) og det er hun superhappy for. Tror hun på dette selv?! 13 4
J.. Skrevet 18. desember 2023 #38813 Skrevet 18. desember 2023 Irja skrev (44 minutter siden): Hun skriver at hun selvfølgelig ikke tar fillers nå som hun er gravid, men at leppene hennes har hovnet opp nå (pga graviditeten) og det er hun superhappy for. Tror hun på dette selv?! Ingen kosmetisk sykepleier setter fillers på gravide. Da mister de lisensen sin,det er det ikke verdt for de. Men hun har jo både fett og fillers i leppene fra før.. 8
dårligbrukernavn Skrevet 18. desember 2023 #38814 Skrevet 18. desember 2023 (endret) VaniIIe skrev (På 17.12.2023 den 13.11): Hun skriver jo i bildet du siterte at hun har lange naturlige vipper så det er viktig for henne at mascaraen ikke smitter. Så ja, hun sier at hun ikke har løsvipper på, men har jo åpenbart det.. Det på bildet er da screenshot av en melding hun har fått av en som omtaler maskaraen....... "Gratulerer så mye med nok ett bra produkt" sier man da ikke til seg selv... Endret 18. desember 2023 av dårligbrukernavn 4
dårligbrukernavn Skrevet 18. desember 2023 #38815 Skrevet 18. desember 2023 (endret) J.. skrev (1 time siden): Ingen kosmetisk sykepleier setter fillers på gravide. Da mister de lisensen sin,det er det ikke verdt for de. Men hun har jo både fett og fillers i leppene fra før.. Min erfaring er tvert imot. Jeg vet helt sikkert at minst en tidligere venninne av meg tok fillers mens hun var gravid. Om hun opplyste om at hun var det vet jeg ikke, men hun hun hadde merker etter nåler og da hun spurte meg om å låne penger viste hun meg screenshot fra banken sin (for å vise at hun ikke hadde penger) og der så man også trekket fra salongen (det hun betalte stemte også kun med pris for leppe-filler + man så helt tydelig på henne at det var sprøytet noe inn i leppene hennes også). Jeg håper selvfølgelig realiteten er at de aller fleste ikke gjør det, men hvordan kan du vite helt sikkert at ingen gjør det? Uansett hva det gjelder finner du jo alltid eksempler på de som bryter lover og/eller ikke forholder seg til regler (leger som skriver ut for mye narkotikaklassifiserte medikamenter, folk som bruker rusmidler/medisiner de ikke kan i idrett eller jobben de har, folk som underslår penger, yrkessjåfører som kjører for fort eller ikke sikrer lasten slik etter kravene, alle former for kriminalitet, svart arbeid, altså hva som helst...)... Når det gjelder gravide og fillers har man jo både at frem til man ser at de er gravide risikoen for at de ikke nødvendigvis opplyser om at de er det en gang, og så er det sikkert noen som både er villig til å betale ekstra for å få det likevel, og noen som gjør det uten at noen vet om det nødvendigvis (kanskje også da mot f. eks. ekstra betaling/svart betaling)? Jeg sier selvfølgelig ikke at SE har gjort det, eller at noen har risikert å gjøre det på SE, men jeg finner det vanskelig å tro at dette absolutt aldri noensinne har forekommet noensinne - spesielt ettersom jeg vet om minst en som har gjort det, tross at hun var gravid. For at noen skal miste lisensen må det vel også oppdages og meldes fra om? Det er vel ikke noe automatikk i det? Det er jo f. eks. nok av leger der ute som ikke skulle hatt linsens heller, men de har jo det frem til de blir avslørt og tatt evt... Endret 18. desember 2023 av dårligbrukernavn 10
J.. Skrevet 18. desember 2023 #38816 Skrevet 18. desember 2023 dårligbrukernavn skrev (1 minutt siden): Jeg vet helt sikkert at minst en tidligere venninne av meg tok fillers mens hun var gravid. Om hun opplyste om at hun var det vet jeg ikke Nettopp,frem til man er synlig gravid er man jo selv pliktig til å si ifra at man er gravid i alle sånne settinger,også røntgen. Men er man synlig gravid eller av andre årsaker som er åpenbare der og da (feks rus..) så gjør IKKE en kosmetisk sykepleier slike ting,nei. Nå er hun jo 5 mnd på vei med mage og "offentlig gravid",ingen hadde satt fillers på henne nå nylig. 10
Gjest VaniIIe Skrevet 18. desember 2023 #38817 Skrevet 18. desember 2023 1 hour ago, dårligbrukernavn said: Det på bildet er da screenshot av en melding hun har fått av en som omtaler maskaraen....... "Gratulerer så mye med nok ett bra produkt" sier man da ikke til seg selv... Haha ja, du har absolutt helt rett! Skal ærlig si at jeg ikke leste hele kommentaren så nøye. Tar det på min kappe 😅 Skal endre kommentaren min!
Arne Tiholt Skrevet 18. desember 2023 #38818 Skrevet 18. desember 2023 10 hours ago, FruR said: . Kan du dm link eller screenshot til meg? 4
Snoopdoggie Skrevet 20. desember 2023 #38819 Skrevet 20. desember 2023 Ser sensuelt inn i kameraet mens hun stryker seg over magen. Jeg ser på snap storiene hennes av og til, men klikker meg like fort ut igjen. Synes det er ubehagelig hvordan hun seksualiserer graviditeten 😳 27
Vampyrina Skrevet 20. desember 2023 #38820 Skrevet 20. desember 2023 Snoopdoggie skrev (29 minutter siden): Ser sensuelt inn i kameraet mens hun stryker seg over magen. Jeg ser på snap storiene hennes av og til, men klikker meg like fort ut igjen. Synes det er ubehagelig hvordan hun seksualiserer graviditeten 😳 Ja, det er skrekkelig påtatt, og ikke vakkert i det hele tatt 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå